MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / U2 is een overschatte band

zoeken in:
Mwoah, subjectief dat er betere musici waren dan die 4 over het paard getilde gasten..? Lijkt me niet eigenlijk Ik denk dat je dat al op je klumpie aanvoelt

Ik ben het overigens wel met je eens dat het baswerk al stukken beter klinkt op de door jou aangehaalde link. Het is mijn stijl niet, maar alà.

orbit schreef:
Mwoah, subjectief dat er betere musici waren dan die 4 over het paard getilde gasten..? Lijkt me niet eigenlijk Ik denk dat je dat al op je klumpie aanvoelt

Ik ben het overigens wel met je eens dat het baswerk al stukken beter klinkt op de door jou aangehaalde link. Het is mijn stijl niet, maar alà.
Je zegt dat er betere musici zijn dan Zeppelin en dan haal je U2 aan. Geweldig grappig!

Wat doet dat er nou eigenlijk allemaal toe hoe goed iemand ergens in is. Ken bands met zogenaamde virtuozen die de meest vervelende muziek maken en minder begaafden die er desondanks in slagen geweldige albums te maken.

Casartelli (moderator)
Goede composities maken is ook een gave (grenzend aan: een techniek) op zich. Maar laten we dat maar niet te veel expliciet maken, want voor je het weet keert het halve forum zich daar ook weer van af met een of ander kulargument.

VanDeGriend schreef:
Wat doet dat er nou eigenlijk allemaal toe hoe goed iemand ergens in is. Ken bands met zogenaamde virtuozen die de meest vervelende muziek maken en minder begaafden die er desondanks in slagen geweldige albums te maken.

Exact, ik denk dan meteen aan een bandje dat begint met een D en rijmt op ream Theater.

Het gaat ook om het compositorisch talent en vooral ook vaak het collectief, een unieke samenstelling van meer of minder begaafde talenten. Lijkt me dat U2 daar een prima voorbeeld van is.

Queenlive schreef:
(quote)
Je zegt dat er betere musici zijn dan Zeppelin en dan haal je U2 aan. Geweldig grappig!

Misschien moet je een bril, maar dit topic heet U2 is een overschatte band Zo werkt dat in een forum.
Als je ook even de laatste threads erbij neemt (dat zijn reacties op elkaars post) zie je misschien waar de discussie over ging. In het geval dat je begrijpt wie of wat aanhaalt zou ik je reactie nog maar eens teruglezen, want je trekt nu alles uit zijn context.

VanDeGriend schreef:

Dat beaam ik ten volste! Veel bands met geweldige musici klinken als bagger!
Ik bestrijd echter dat de bassist van U2 slecht of zwak is.. tenzij hij een stand-in heeft op de platen Daarentegen ben ik geheel niet overtuigd van de kwaliteit van de bassist van LZ, om het punt van het afgelopen gezeur nog maar even te benadrukken.
Als iemand op inhoudelijke gronden kan aanwijzen waar Clayton slecht speelt of niet een fantastisch keurmerk geeft aan de nummers van U2 sta ik daar beslist voor open. Ook de nummers waaruit blijkt dat de bassplayer van LZ iets anders kan dan het volgen van een log ingezet ritme zou ik beslist apprecieren.

orbit schreef:

Ik denk dat er idd wel betere bassisten of gitaristen te vinden zijn. Het gaat erom wat doe je met je kunstje. Nou ja, jij vind het kunstje van LZ niet veel aan en ik vind het hartstikke goed.

orbit schreef:
Ik bestrijd echter dat de bassist van U2 slecht of zwak is.. tenzij hij een stand-in heeft op de platen Daarentegen ben ik geheel niet overtuigd van de kwaliteit van de bassist van LZ, om het punt van het afgelopen gezeur nog maar even te benadrukken.

Ik bestrijd ook dat de bassist van U2 slecht is Maar ik bestrijd ook dat de bassist van LZ zwak is ondanks dat ie minder op de voorgrond speelt dan de bassist van U2, daarvoor heb ik teveel LZ gehoord.

orbit schreef:
(quote)

Misschien moet je een bril, maar dit topic heet U2 is een overschatte band Zo werkt dat in een forum.
Als je ook even de laatste threads erbij neemt (dat zijn reacties op elkaars post) zie je misschien waar de discussie over ging. In het geval dat je begrijpt wie of wat aanhaalt zou ik je reactie nog maar eens teruglezen, want je trekt nu alles uit zijn context.
Ik trek helemaal niets uit de context. Als je zegt dat clayton een virtuoos is, dan zeg ik dat er veel grotere virtuozen zijn. Daarmee bega ik geen misdaad mijns inziens.

Ik heb trouwens nog niets negatief gezegd over de bassist van U2. Zeggen dat er grotere virtuozen zijn wil niet zeggen dat hij niet goed is. Als die-hard Queen-fan weet ik dat er betere bassisten zijn dan John Deacon maar dta neemt niet weg dat ook hij geweldig goed is.

Zoals hierboven aangegeven is het belangrijk dat de verschillende leden van een groep in elkaar klikken en iets uniek maken. Daar slaagt U2 in en dat heb ik nooit ontkend. Het hebben over de purr technische vaardigheden kan je mijns inziens objectief en op dat vlak vind ik Zeppelin een stuk sterker. Bono zal de eerste zijn om dta te erkennen trouwens

Running On Empty schreef:
(quote)

Exact, ik denk dan meteen aan een bandje dat begint met een D en rijmt op ream Theater.

Het gaat ook om het compositorisch talent en vooral ook vaak het collectief, een unieke samenstelling van meer of minder begaafde talenten. Lijkt me dat U2 daar een prima voorbeeld van is.
Dus de mannen van Dream Theater hebben geen compositorisch talent?

Klumpie schreef:
(quote)

Ik denk dat er idd wel betere bassisten of gitaristen te vinden zijn. Het gaat erom wat doe je met je kunstje. Nou ja, jij vind het kunstje van LZ niet veel aan en ik vind het hartstikke goed.

(quote)

Ik bestrijd ook dat de bassist van U2 slecht is Maar ik bestrijd ook dat de bassist van LZ zwak is ondanks dat ie minder op de voorgrond speelt dan de bassist van U2, daarvoor heb ik teveel LZ gehoord.
Het is belangrijk dat een bassist geschikt is voor de groep waar hij in speelt. Dit is het geval voor U2, Queen, The Who, Dream Theater. De rest is onzin.

En of iemand een virtuoos is....

Queenlive schreef:
(quote)
Dus de mannen van Dream Theater hebben geen compositorisch talent?

Je bent een beetje boos geloof ik he dat Queen wordt afgezaagd in een ander topic. Sorry maar je LEEST NIET GOED hier. Dream Theater heeft zeker aardige nummers maar ook nummers die enkel bestaan uit hopeloos gefreak waar ze hun virtuositeit etaleren.

Klumpie schreef:

Nouja, dat wil ik wel van je aannemen

Running On Empty schreef:
(quote)

Je bent een beetje boos geloof ik he dat Queen wordt afgezaagd in een ander topic. Sorry maar je LEEST NIET GOED hier. Dream Theater heeft zeker aardige nummers maar ook nummers die enkel bestaan uit hopeloos gefreak waar ze hun virtuositeit etaleren.
Je kent me niet en dat blijkt. Ik ben niet het type dat boos wordt. Ik lach eens hartelijk, zoals dat icoontje ook aangeeft.

Dream Theater vraagt wat tijd om te doorgronden. er zit meer in dan je eerst hoort. Laat het groeien!

Queenlive schreef:
(quote)
Ik trek helemaal niets uit de context. Als je zegt dat clayton een virtuoos is, dan zeg ik dat er veel grotere virtuozen zijn. Daarmee bega ik geen misdaad mijns inziens.

Ik heb trouwens nog niets negatief gezegd over de bassist van U2. Zeggen dat er grotere virtuozen zijn wil niet zeggen dat hij niet goed is. Als die-hard Queen-fan weet ik dat er betere bassisten zijn dan John Deacon maar dta neemt niet weg dat ook hij geweldig goed is.

Zoals hierboven aangegeven is het belangrijk dat de verschillende leden van een groep in elkaar klikken en iets uniek maken. Daar slaagt U2 in en dat heb ik nooit ontkend. Het hebben over de purr technische vaardigheden kan je mijns inziens objectief en op dat vlak vind ik Zeppelin een stuk sterker. Bono zal de eerste zijn om dta te erkennen trouwens

Als je terugleest zie je nergens dat ik Clayton een virtuoos heb genoemd, noch dat ik de rest van U2 betere musici noem dan die van LZ, dat haal je er nu geheel zelf bij.
Dat de musici van LZ op hun beurt weer volstrekt niet bovengemiddeld zijn vergeleken bij echte virtuozen (luister maar eens wat van Weather Report en Pastorius, over bassisten gesproken of Randy Rhoades als je een echte gitaarvirtuoos aan het werk wil horen) was een punt ter relativering aan het adres van LZ, ik denk dat de heren daar zelf ook moeilijk onderuit kunnen eerlijk gezegd.

Queenlive schreef:
(quote)
Je kent me niet en dat blijkt. Ik ben niet het type dat boos wordt. Ik lach eens hartelijk, zoals dat icoontje ook aangeeft.

Dream Theater vraagt wat tijd om te doorgronden. er zit meer in dan je eerst hoort. Laat het groeien!

Dream Theater heeft echter geen tijdsloze klassiekers op hun naam staan en ik betwijfel of ze dat nog gaan doen. Zo briljant is hun compositorisch talent dan toch weer niet.. teveel tijd om te doorgronden kan ook gelijk staan aan matige compositorische kwaliteiten

orbit schreef:
(quote)

Dream Theater heeft echter geen tijdsloze klassiekers op hun naam staan en ik betwijfel of ze dat nog gaan doen. Zo briljant is hun compositorisch talent dan toch weer niet.. teveel tijd om te doorgronden kan ook gelijk staan aan matige compositorische kwaliteiten
Of het kan betekenen dat hun werk echt boeiend is

orbit schreef:
(quote)

Als je terugleest zie je nergens dat ik Clayton een virtuoos heb genoemd, noch dat ik de rest van U2 betere musici noem dan die van LZ, dat haal je er nu geheel zelf bij.
Dat de musici van LZ op hun beurt weer volstrekt niet bovengemiddeld zijn vergeleken bij echte virtuozen (luister maar eens wat van Weather Report en Pastorius, over bassisten gesproken of Randy Rhoades als je een echte gitaarvirtuoos aan het werk wil horen) was een punt ter relativering aan het adres van LZ, ik denk dat de heren daar zelf ook moeilijk onderuit kunnen eerlijk gezegd.
Wel, je maakt de hele tijd de vergelijking tussen de U2-bassist en de Zeppelin-bassist. Je vindt de U2-bassist beter. Ik zeg dat Jones een grotere virtuoos is dan Clayton. Vervolgens kom je af met de dooddoener dat er nog grotere virtuozen zijn en dat die pas echte virtuozen zijn. Proficiat, je hebt de discussie beeindigd.

Queenlive schreef:
(quote)
Wel, je maakt de hele tijd de vergelijking tussen de U2-bassist en de Zeppelin-bassist. Je vindt de U2-bassist beter. Ik zeg dat Jones een grotere virtuoos is dan Clayton. Vervolgens kom je af met de dooddoener dat er nog grotere virtuozen zijn en dat die pas echte virtuozen zijn. Proficiat, je hebt de discussie beeindigd.

Lees vooral je eigen comments nog eens terug:

Queenlive schreef:
]Je zegt dat er betere musici zijn dan Zeppelin en dan haal je U2 aan. Geweldig grappig!

Je hebt het over alle musici en niet alleen Clayton. Ik had het wel alleen maar over Clayton vergeleken bij de bassist van LZ. Je moet niet je eigen wanredeneringen op mij afschuiven..
Ik ben overigens nog steeds benieuwd waarop je baseert dat die bassist van LZ dan zo'n virtuoos is. Dat is aan zijn spel op de plaat dus totaal niet te merken Het spel van Clayton klinkt daarentegen wel zeer prominent en steekt er duidelijk bovenuit. Op basis daarvan zou ik geneigd zijn Clayton meer kwaliteit toe te kennen. Ik weet niet op basis waarvan jij dat nu omgekeerd probeert te stellen..

De vier leden van zeppelin zijn stuk voor stuk beter op hun instrument dan die van U2. Dat is alles wat ik aangeef. Welke wanredenering je daarachter ziet, begrijp ik niet.

En waarop ik me baseer ivm Jones: zo een optreden of 30 dat ik al gehoord heb. Hij is creatief en hij speelt foutloos. FANTASTISCH!

EN op plaat hoor je dat ook: neem nu bijvoorbeeld het nummer The Song remains the same of Since I've been loving you, dazed and confused, dyer maker,....

Sheplays
Immigrant song!

(afbeelding)

welles, nietes, welles.....

Queenlive schreef:
De vier leden van zeppelin zijn stuk voor stuk beter op hun instrument dan die van U2. Dat is alles wat ik aangeef. Welke wanredenering je daarachter ziet, begrijp ik niet.

En waarop ik me baseer ivm Jones: zo een optreden of 30 dat ik al gehoord heb. Hij is creatief en hij speelt foutloos. FANTASTISCH!

EN op plaat hoor je dat ook: neem nu bijvoorbeeld het nummer The Song remains the same of Since I've been loving you, dazed and confused, dyer maker,....

Inderdaad! Fuck Off U2!

Neen, maar ik geef je wel gelijk. De mannen van Zeppelin waren stuk voor stuk goede, goede muzikanten.

Maar mijn mening telt hier eigenlijk niet omdat ik ab-so-luut geen U2 fan ben en Bono mag mijn *** kussen. Het enige goede nummer dat ze gemaakt hebben is "Sunday Bloody Sunday"

Sheplays schreef:
Immigrant song!

(afbeelding)

Inderdaad, een prachtig voorbeeld van de bas van Jones

En een fantastisch nummer!

Wat een energie

Sheplays schreef:
Immigrant song!

(afbeelding)

Laat dat trouwens nou een van de weinige nummers zijn van LZ dat ik nog wel kan waarderen

Queenlive schreef:
(quote)
Inderdaad, een prachtig voorbeeld van de bas van Jones

En een fantastisch nummer!

Wat een energie

(afbeelding)

Donder op, dit is pas vet bruut qua bas!!
U2 - Wire

Ik heb die lamme kabouter van LZ nog niets horen spelen wat hierbij in de buurt komt. En dat gezeik over dat het allemaal betere muzikanten zijn.. hoe kom je daarbij? Gelezen ofzo in de oor?

orbit schreef:
(quote)

(afbeelding)

Donder op, dit is pas vet bruut qua bas!!
U2 - Wire

Ik heb die lamme kabouter van LZ nog niets horen spelen wat hierbij in de buurt komt. En dat gezeik over dat het allemaal betere muzikanten zijn.. hoe kom je daarbij? Gelezen ofzo in de oor?
Jij verdient alvast de award voor de meest arrogante musicmeterposter

Sheplays
Black Dog!

Hier ook een lekker bassie:
John Entwistle
(aka Thunderfingers)

djeffibrelich
het begint hier meer de u2 vs queen bas topic te worden.
de bas van clayton komt bij u2 meer naar voren dan de bas van jones bij led zeppelin, dat is algemene kennis.
maar daarmee kan je niet zeggen dat de 1 beter dan de ander is.
het is gewoon een andere stijl, jones' spel past gewoon bij zeppelin, hij zal best in z'n vrije tijd een ware virtuoos op de bas zijn, en hij kan vast wel 'in de buurt komen' van sommige baspartijen van clayton, wat dat ook mag betekennen...
maar daar gaat het niet om.
led zeppelin is geen band met een stijl waar een overheersende basssound voor nodig is.

maarre is u2 nou een overschatte band of niet?

Sheplays schreef:
Black Dog!

Hier ook een lekker bassie
John Entwistle
(aka Thunderfingers)

Robert Trujillo

Sorry schat, maar de nieuwe bassist van Metallica, tevens oudbassist van Suicidal Tendencies schijt dikke plakken op die ouwe mannen van jou. Kussjje..

djeffibrelich
moet dat nou de hele tijd orbit?
omdat iets simpelweg jou voorkeur is betekent het niet dat het meteen beter is dan iets anders.
dingen roepen als ''hij schijt dikke plakken op die ouwe mannen van jullie'' en bij elk berichtje de gelegenheid nemen om even led zeppelin te bashen (led zlep, lep, led flap, ze kwamen allemaal een keer voorbij) is wel hilarisch.
ik lig in een deuk hier, daar niet van ,maar nou doe je bijna net of jij hier alles beter weet.
ook al meen je het soms mischien niet serieus.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.