Genres / Overigen / Underground
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 19:00 uur
fredpit schreef:
*ff offtopic*
Mischien dat de albums waar ik wel enthousiast over ben niet zo in jouw belangstelling staan
(quote)
*ff offtopic*
Mischien dat de albums waar ik wel enthousiast over ben niet zo in jouw belangstelling staan

Dat kan jij goed geconcludeerd hebben,misschien moet ik ze gewoon nog eens luisteren

Alhoewel Van Morrison wel een zeikstem heeft,dus die staat niet meer in mijn belangstelling
0
fredpit
geplaatst: 18 augustus 2007, 19:05 uur
schizodeclown schreef:
Alhoewel Van Morrison wel een zeikstem heeft,dus die staat niet meer in mijn belangstelling
(quote)
he..waarom nu weer direct zo negatief.
Ik heb ook gevoel...

0
jean maurice
geplaatst: 18 augustus 2007, 23:57 uur
check out ICE AGES!!!!!!!!!!
sounds from the underground!!!!!
sounds from the underground!!!!!
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 01:29 uur
Even nog over dat de jaren zeventig vnl rock was ala Led Zeppelin en niet veel vernieuwends heeft voortgebracht. Ik ontdek net Neu! en was compleet verbaasd dat dit uit 1975 is. Wat mij betreft zijn het voorlopers van de new wave van begin 80. En het is volgens mij underground te noemen. Echte luistertip dus! (p.s.: niet alleen het eerste nummer luisteren! Bij nummer 2 begin het pas echt... )
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 01:37 uur
reptile71 schreef:
Even nog over dat de jaren zeventig vnl rock was ala Led Zeppelin en niet veel vernieuwends heeft voortgebracht. Ik ontdek net Neu! en was compleet verbaasd dat dit uit 1975 is. Wat mij betreft zijn het voorlopers van de new wave van begin 80. En het is volgens mij underground te noemen. Echte luistertip dus! (p.s.: niet alleen het eerste nummer luisteren! Bij nummer 2 begin het pas echt... )
En zoals je ongetwijfeld zult weten is dat krautrock,goed dat je het zegt trouwens,die zit ook hoog op mijn lijstje nog te luisteren,vooral hun debuut schijnt een klassieker te zijn
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 01:44 uur
Nee ik ben niet goed in termen en hokjes. Dus dat is nou krautrock? Weer wat geleerd! Krautrock klinkt niet slecht. 
Ik hoor zelfs nummers die me doen denken aan Talk Talk's Spirit of Eden. Ja ik mag dit wel...

Ik hoor zelfs nummers die me doen denken aan Talk Talk's Spirit of Eden. Ja ik mag dit wel...
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 01:49 uur
Speciaal voor jou Maurice: Pirates and Pitlizards uit Rotterdam, zwaar onbekend en moeilijk in een hokje te plaatsen. Veel plezier met zoeken en daarna met luisteren! 

0
geplaatst: 19 augustus 2007, 02:06 uur
reptile71 schreef:
Nee ik ben niet goed in termen en hokjes. Dus dat is nou krautrock? Weer wat geleerd! Krautrock klinkt niet slecht.

Dat is ook eens fijn om te horen
,niet iedereen zal er even gecharmeerd van zijn bij kennismaking met deze onbekende genre
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 02:09 uur
schizodeclown schreef:
,niet iedereen zal er even gecharmeerd van zijn bij kennismaking met deze onbekende genre
Ben gelijk het debuut ook aan het downloaden. Het heeft me nieuwsgierig gemaakt. (quote)
0
jean maurice
geplaatst: 19 augustus 2007, 02:33 uur
reptile71 schreef:

(quote)
Ben gelijk het debuut ook aan het downloaden. Het heeft me nieuwsgierig gemaakt. 
wist je dat OMD zich heeft laten inspireren door NEU? Neu is een geweldige band en heb ik leren kennen zo'n 20 jaar geleden!!!ze waren hun tijd ver vooruit maar er wordt vandaag ook nog zoveel goede vernieuwende muziek gemaakt en dat mis ik wel eens op dit forum, dat zo weinig mensen de bands die ik benoem kennen bijvoorbeeld:
Culture Kultur
Ice Ages
Plastic
Human Decay
om er eens vier te noemen, nee geen rock! maar meer Industrial Electro, bedankt voor de tip Reptile ik zal die band uit Rotterdam zeker gaan opzoeken........enne geniet ondertussen van Neu samen met Kraftwerk een van de voorlopers van de electro/rock(!) en futurepop

0
geplaatst: 19 augustus 2007, 02:38 uur
Je zou bijv. eens een poging kunnen wagen zelf albums toe te voegen.
0
jean maurice
geplaatst: 19 augustus 2007, 02:45 uur
reptile71 schreef:
die poging heb ik al vaker gewaagd geloof me, maar ik snap gewoon niet hoe je die albums op MuMe krijgt, anders had ik natuurlijk de andere helft van mijn cd collectie voor een groot deel al toegevoegd, trouwens de bands die ik noem zijn inmiddels toegevoegd door sheplays, zij is zo aardig om mij terzijde te staan

0
geplaatst: 19 augustus 2007, 02:55 uur
Nog een paar speciaal voor jou JM:
Ouro Preto
Cheez Wizard
Cradle
Misschien niet vernieuwend, maar wel underground, want behoorlijk onbekend.
Hm... albums toevoegen is toch vrij eenvoudig, niet veel moeilijker dan een berichtje typen hier, maar goed... de hoes goed krijgen levert nog wel eens een probleem op dat wel...
Ouro Preto
Cheez Wizard
Cradle

Hm... albums toevoegen is toch vrij eenvoudig, niet veel moeilijker dan een berichtje typen hier, maar goed... de hoes goed krijgen levert nog wel eens een probleem op dat wel...
0
jean maurice
geplaatst: 19 augustus 2007, 03:07 uur
reptile71 schreef:
Ouro Preto
Cheez Wizard
Cradle
Ouro Preto
Cheez Wizard
Cradle

ja ik voel me soms ook net een dommerik dat ik het nog steeds niet zelf kan, maar dat komt misschien nog wel, zolang ik hulp heb van sheplays en deric raven dan komt het wel goed,
leuk dat je me weer wat tips geeft, daarvoor ben ik hier ingelogd!
wat is vernieuwend reptile? ik denk dat dat echt heel erg subjectief is in deze tijd, wat ik wel kan zeggen is dat ik mij het liefst begeef in de underground wat muziek betreft omdat daar nog geen sprake is van commercie en censuur en gewoon omdat ik daar de mooiste herinneringen koester

0
Omayyad
geplaatst: 19 augustus 2007, 03:16 uur
jean maurice schreef:
ja ik voel me soms ook net een dommerik dat ik het nog steeds niet zelf kan, maar dat komt misschien nog wel, zolang ik hulp heb van sheplays en deric raven dan komt het wel goed.
ja ik voel me soms ook net een dommerik dat ik het nog steeds niet zelf kan, maar dat komt misschien nog wel, zolang ik hulp heb van sheplays en deric raven dan komt het wel goed.
Gewoon een paar keer achter elkaar wat albums toevoegen. Dan kriig je vanzelf de handigheid erin. Het is echter inderdaad waar dat het toevoegen van de juiste hoes in het juiste formaat nogal eens voor wat problemen kan zorgen. Op het Internet kan je echter wat programma's vinden voor het vergroten dan wel verkleinen van een hoes tot de vereiste maximale afmetingen.
0
jean maurice
geplaatst: 19 augustus 2007, 03:24 uur
Omayyad schreef:
Gewoon een paar keer achter elkaar wat albums toevoegen. Dan kriig vanzelf de handigheid erin. Het is echter inderdaad waar dat het toevoegen van de juiste hoes in het juiste formaat nogal eens voor wat problemen kan zorgen. Op Internet kan je echter wat programma's vinden voor het vergroten dan wel verkleinen van een hoes tot de vereiste maximale afmetingen.
(quote)
Gewoon een paar keer achter elkaar wat albums toevoegen. Dan kriig vanzelf de handigheid erin. Het is echter inderdaad waar dat het toevoegen van de juiste hoes in het juiste formaat nogal eens voor wat problemen kan zorgen. Op Internet kan je echter wat programma's vinden voor het vergroten dan wel verkleinen van een hoes tot de vereiste maximale afmetingen.
hoi Frans
ja soms voel ik me echt een digibeet iemand zou het me gewoon eens moeten voordoen hoe het moet, ik kan me ook niet voorstellen dat het zo moeilijk is!!! maar elke poging die ik tot nu toe heb ondernomen is helaas mislukt! mmm..... heb jij nog tips van underground in jouw genre please let us know!!!

0
jean maurice
geplaatst: 19 augustus 2007, 03:28 uur
PS ik zou het leuk vinden als Omayyad en Reptile hun collectie albums openbaar zouden maken, misschien zit er iets tussen wat ik goed vind!!
CHEERS ik luister nu naar de gedichten van Jim Morrison op de psychedelische muziek van The Doors, An American Prayer, prachtig......
geen underground??? of toch?? The Doors blijven altijd underground volgens mij al was het alleen al om de anarchistische levensstijl van Jim Morrison 
CHEERS ik luister nu naar de gedichten van Jim Morrison op de psychedelische muziek van The Doors, An American Prayer, prachtig......
geen underground??? of toch?? The Doors blijven altijd underground volgens mij al was het alleen al om de anarchistische levensstijl van Jim Morrison 
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 11:35 uur
jean maurice schreef:
The Doors blijven altijd underground volgens mij al was het alleen al om de anarchistische levensstijl van Jim Morrison
The Doors blijven altijd underground volgens mij al was het alleen al om de anarchistische levensstijl van Jim Morrison

Houd je er wel rekening mee dat the Doors een band is van eind jaren '60, begin jaren '70?

Vergeef me mijn onwetendheid maar is de "indie" scene van tegenwoordig niet een stroming die voorborduurt op de "underground" scene van de, door jou zo geliefde, jaren '80?
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 11:49 uur
jean maurice schreef:
PS ik zou het leuk vinden als Omayyad en Reptile hun collectie albums openbaar zouden maken, misschien zit er iets tussen wat ik goed vind!!
Heb daar nauwelijks wat staan dus daar heb je niks aan.PS ik zou het leuk vinden als Omayyad en Reptile hun collectie albums openbaar zouden maken, misschien zit er iets tussen wat ik goed vind!!
jean maurice schreef:
wat is vernieuwend reptile? ik denk dat dat echt heel erg subjectief is in deze tijd
Heb al eerder aangegeven dat compleet vernieuwend zijn uiters zeldzaam is. Gewoon lekkere muziek zijn we al blij mee toch?wat is vernieuwend reptile? ik denk dat dat echt heel erg subjectief is in deze tijd
0
Omayyad
geplaatst: 19 augustus 2007, 15:36 uur
jean maurice schreef:
Ik heb daar helemaal niets staan, maar ik zit er over te denken om weer op alle albums die ik ken te gaan stemmen.
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 15:49 uur
L_T_B schreef:
Houd je er wel rekening mee dat the Doors een band is van eind jaren '60, begin jaren '70?
Vergeef me mijn onwetendheid maar is de "indie" scene van tegenwoordig niet een stroming die voorborduurt op de "underground" scene van de, door jou zo geliefde, jaren '80?
(quote)

Dat klopt ja, de meeste indie gitaarbandjes van nu baseren zich grotendeels op de goddelijke klanken van Joy Division, The Cure, Echo & The Bunnymen en nog zo wat.. Ik vind de nieuwe lichting echter een stuk minder, of dat nu komt omdat het al eens gedaan is, of omdat ze gewoon minder zijn.. ik denk het laatste eerlijk gezegd.
Qua industrial/electro:
Empusae!! Een belgische act, en maakt er donkere maar overheerlijke idm.
Assemblage 23, lekkere ebm
Infekktion, schrille en agressieve ebm
Siechtum, Feindflug, duits..hard
Imminent Starvation, moet jean maurice als anarchist wel aanspreken, bulderende industrial!
0
jean maurice
geplaatst: 19 augustus 2007, 18:29 uur
orbit schreef:
Dat klopt ja, de meeste indie gitaarbandjes van nu baseren zich grotendeels op de goddelijke klanken van Joy Division, The Cure, Echo & The Bunnymen en nog zo wat.. Ik vind de nieuwe lichting echter een stuk minder, of dat nu komt omdat het al eens gedaan is, of omdat ze gewoon minder zijn.. ik denk het laatste eerlijk gezegd.
Qua industrial/electro:
Imminent Starvation, moet jean maurice als anarchist wel aanspreken, bulderende industrial!
(quote)
Qua industrial/electro:
bedankt voor de tips Orbit

0
geplaatst: 20 augustus 2007, 02:13 uur
schizodeclown schreef:
En zoals je ongetwijfeld zult weten is dat krautrock,goed dat je het zegt trouwens,die zit ook hoog op mijn lijstje nog te luisteren,vooral hun debuut schijnt een klassieker te zijn
(quote)
Ik wil meer krautrock. Wie geeft mij namen van bands en albums?
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 02:27 uur
Eheheh,wir haben einen neue krautaddict here!Welcome join the club,moet je ook een snuifje kraut?

Ik moet je trouwens wel zeggen dat elke krautrockband totaal verschillend klinkt,ook elk liedje kan totaal verschillen van de andere,dus de ene zal je mss meer aanspreken dan de ander,alhoewel ikzelf tot nu toe bijna alles subliem vindt.
Ik geef je ten eerste Can,maar dat is de beste groep ooit vind ik,en ik ken dan nog maar 3 albums van hun,maar kijk eens in mijn top 10

En verder Faust,geniale Duitse gekte,bij hun zou ik beginnen bij Faust IV om er in te komen.
En ik ken nou alleen het debuutalbum van Ash Ra Tempel,dus die zou ik aanraden,en waarschijnlijk ken ik nog wel wat,oh jah,Dzyan ken ik een plaat van.
Ik moet zelf trouwens ook nog wel op verdere krautontdekking gaan,en dat gaat gebeuren ook

0
geplaatst: 20 augustus 2007, 02:49 uur
schizodeclown schreef:
Eheheh,wir haben einen neue krautaddict here!Welcome join the club,moet je ook een snuifje kraut?
Ik moet je trouwens wel zeggen dat elke krautrockband totaal verschillend klinkt,ook elk liedje kan totaal verschillen van de andere,dus de ene zal je mss meer aanspreken dan de ander,alhoewel ikzelf tot nu toe bijna alles subliem vindt.
Ik geef je ten eerste Can,maar dat is de beste groep ooit vind ik,en ik ken dan nog maar 3 albums van hun,maar kijk eens in mijn top 10
En verder Faust,geniale Duitse gekte,bij hun zou ik beginnen bij Faust IV om er in te komen.
En ik ken nou alleen het debuutalbum van Ash Ra Tempel,dus die zou ik aanraden,en waarschijnlijk ken ik nog wel wat,oh jah,Dzyan ken ik een plaat van.
Ik moet zelf trouwens ook nog wel op verdere krautontdekking gaan,en dat gaat gebeuren ook
(quote)

Thanx! Je nummer 1 loopt inmiddels langzaam binnen. Bestaat Can nog steeds? Zag dat ze in elk geval al zo'n 30 jaar hebben bestaan.Had aan Neu! al gemerkt dat het verschillende genres op één album zijn. Ik neem trouwens aan dat dit destijds toch wel underground genoemd kon worden of niet? Of was Can bijvoorbeeld toen erg bekend?
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 02:59 uur
reptile71 schreef:
Thanx! Je nummer 1 loopt inmiddels langzaam binnen. Bestaat Can nog steeds? Zag dat ze in elk geval al zo'n 30 jaar hebben bestaan.
Had aan Neu! al gemerkt dat het verschillende genres op één album zijn. Ik neem trouwens aan dat dit destijds toch wel underground genoemd kon worden of niet? Of was Can bijvoorbeeld toen erg bekend?
(quote)
Thanx! Je nummer 1 loopt inmiddels langzaam binnen. Bestaat Can nog steeds? Zag dat ze in elk geval al zo'n 30 jaar hebben bestaan.Had aan Neu! al gemerkt dat het verschillende genres op één album zijn. Ik neem trouwens aan dat dit destijds toch wel underground genoemd kon worden of niet? Of was Can bijvoorbeeld toen erg bekend?
Eheh ik denk dat geen ene krautrockband zowiezo destijds erg bekend was,dus allemaal underground,en ik weet niet of Can nog bestaat eigenlijk.
0
jean maurice
geplaatst: 20 augustus 2007, 03:06 uur
ik heb het nog eens nagezocht dat de underground in de 80's een geweldige opleving meemaakte kwam toch echt door de vele creativiteit van jonge bandjes, die zich ook wilde afzetten tegen de grote platenmaatschappijen en zo ontstonden er vanuit de underground talloze labels die zich independent noemden, de achterliggende gedachte was om bandjes de volledige vrijheid te geven om te maken wat ze wilden, door het onstaan van deze kleine labeltjes kregen deze bandjes volledige artistieke vrijheid en hierdoor ontstonden zoveel nieuwe stromingen binnen de popmuziek dit in tegenstelling tot de eerste helft van de jaren zeventig waar de grote platenmaatschappijen het voor het zeggen hadden en zodoende ook de underground weinig of niets had in te brengen was zij dan ook een stuk kleiner dan in de jaren tachtig. Het ontstaan van kleine onafhankelijke labels in de begin jaren tachtig zorgden voor een hoos aan nieuwe bandjes die op hun beurt de totale creativiteit weer vergroten. Het is die koppeling van het ontstaan van nieuwe labels uit de underground scene dat de jaren tachtig zo bijzonder maakt en ook daar komt de term indie vandaan(Independent) dit lijkt mij een belangrijk argument om mijn stelling te onderbouwen dat er veel meer gebeurde in de vroege jaren tachtig wat de ontwikkeling van de popmuziek betreft dan in de jaren zeventig. Een paar voorbeelden van die onafhankelijke labels waren: Factory/Cherry Red Label/ 4AD label en het Society label om er eens enkele te noemen. Ik hoop met deze argumenten voldoende te hebben aangetoond dat dit dan ook een belangrijke oorzaak was van de vele vernieuwingen in de popmuziek in die vroege jaren tachtig,
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 10:19 uur
schizodeclown schreef:
Eheh ik denk dat geen ene krautrockband zowiezo destijds erg bekend was,dus allemaal underground,en ik weet niet of Can nog bestaat eigenlijk.
Can is eind jaren '70 een beetje uitelkaar gevallen. De albums die later zijn uitgebracht bevatten livemateriaal, ooit-opgenomen-maar-nooit-uitgebracht-spul (zoals Delay 1968, mijn favoriet (quote)
). Verder voor Reptile (ik herhaal wat dingen die schizo zei):
Ash Ra Tempel
Amon Düül II
Can
Embryo
Faust
Neu!
Popol Vuh
Tangerine Dream
zijn denk ik wel een beetje de "belangrijkste" namen (gevaarlijke opmerking en ik kan ook dingen vergeten zijn
)Begin hier eens mee, mocht je wat zoeken, ik share het e.e.a. op soulseek

* denotes required fields.