Genres / Overigen / Underground
zoeken in:
0
aslan (crew)
geplaatst: 18 augustus 2007, 02:57 uur
YOU ARE ONE OF MY KIND MAKE MY DAY 

FIGHT WAR NOT WARS !!!
0
jean maurice
geplaatst: 18 augustus 2007, 03:16 uur
snap je nu waarom ik deze topic ben gestart? Nederland is zo'n ingeslapen landje waar afwijkende meningen worden weggehoond of gewoon gedeleted!! ik weet bijna zeker dat de eerste beste mod, mijn reacties zal verwijderen, maar dat is nu net waar het om draait in Underground het is niet alleen de muziek het is ook een levenshouding
let op morgen staan vooral MIJN REACTIES niet meer op MuMe, ik hoop dat ik me vergis
maar ik ben gewoon de polariserende factor hier ik hoop echt dat de moderators inzien dat ik het goed bedoel
enne ik heb vertrouwen dat ze een tegengeluid zullen waarderen! ik roep slechts op tot discussie en een beetje ruzie kan geen kwaad is zelfs leuk vind ik, Underground is verzet en tegendraads zijn!! 
capitalism kills

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 03:32 uur
jean maurice schreef:
snap je nu waarom ik deze topic ben gestart? Nederland is zo'n ingeslapen landje waar afwijkende meningen worden weggehoond of gewoon gedeleted!! ik weet bijna zeker dat de eerste beste mod, mijn reacties zal verwijderen, maar dat is nu net waar het om draait in Underground het is niet alleen de muziek het is ook een levenshouding
let op morgen staan vooral MIJN REACTIES niet meer op MuMe, ik hoop dat ik me vergis
maar ik ben gewoon de polariserende factor hier ik hoop echt dat de moderators inzien dat ik het goed bedoel
enne ik heb vertrouwen dat ze een tegengeluid zullen waarderen! ik roep slechts op tot discussie en een beetje ruzie kan geen kwaad is zelfs leuk vind ik, Underground is verzet en tegendraads zijn!! 
fuck the system
(quote)
fuck the system

Zo hey hou het vooral bij internet,want we hebben zeker geen Columbine-gedoe nodig hier in NL

0
jean maurice
geplaatst: 18 augustus 2007, 03:38 uur
schizodeclown schreef:
Zo hey hou het vooral bij internet,want we hebben zeker geen Columbine-gedoe nodig hier in NL
(quote)

wat is columbine-gedoe? ja sorry maar ik snap niet wat je bedoelt?
ben je bang dat ik een revolutie ontketen(zou leuk zijn maar daar ben ik te onbeduidend voor ben ik bang) ik heb slechts mijn pen en mensen zoals jij die mij weer wat nieuws kunnen leren
wat bedoel je met columbine-gedoe?

0
aslan (crew)
geplaatst: 18 augustus 2007, 03:43 uur
ik begrijp best, jean maurice, waarom je dit topic gestart bent... maar ik heb een beetje het gevoel alsof je niet echt geloofd in wat er hier op deze site gebeurt... hier worden afwijkende meningen en levenshoudingen juist best gerespecteerd: dat is net het mooie van Mume! hier worden in de eerste plaats ideeën uitgewisseld, en verder probeert men naar mekaar te luisteren: wie luistert naar wat en waarom! vooroordelen worden dikwijls afgestraft, en terecht vind ik dan; ikzelf voel me het best thuis in de punk (en dan heb ik het niet over de hedendaagse zogenaamde punkbandjes), metal (en dan liefst de extremere genres, maar die ga ik niet aan jou uitleggen, die interesseren je geen reet neem ik aan), en jazz (allerlei, vooral bebop, freejazz, en nieuwer werk), maar af en toe ga ik me te buiten aan allerlei andere genres en leer ik nieuwe dingen kennen: dat is mijn uitdaging > muziek is mijn ding en ik heb bepaalde voorkeuren maar ik wil alle dagen bijleren, nieuwe dingen leren... en momenteel is dat de 'hedendaagse underground' scene van de psytrance (zie mijn laatste honderd of zo toevoegingen)... verder doe ik mijn best om dingen die me geen zier interesseren, maar waar anderen zich zo in kunnen verdiepen (neem nu bv. jean maurice en zijn jaren 80 underground) te begrijpen door er iets van op te zoeken en te beluisteren... dat is het minste wat ik kan doen... in muziek kan ik niet tegendraads zijn: muziek is zo fantastisch... en dikwijls ontgaat je zoveel vreugde als je je niet kunt openstellen voor een of ander genre... maar met jou 'capitalism kills' ben ik volledig akkoord!
0
aslan (crew)
geplaatst: 18 augustus 2007, 04:02 uur
ik wens jou het allerbeste met je meeloperij
.
.
dankje
0
aslan (crew)
geplaatst: 18 augustus 2007, 04:25 uur
en nee hoor, je moet helemaal niet open staan voor andere genres/muziekstromingen... dat verlangt hier niemand van je... gelukkig mag iedereen hier nog steeds zijn eigen mening verkondigen...
en waarom is iedereen die "probeert te begrijpen" een zwak individu? welke waarden en normen worden door jou gehanteerd??
en waarom is iedereen die "probeert te begrijpen" een zwak individu? welke waarden en normen worden door jou gehanteerd??
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 09:31 uur
Om even terug te komen op het stukje over garage; volgens mij valt Claw Boys Claw daar ook wel onder, net als Dead Moon.
Maar verder heb ik daar helemaal geen kijk op; lijkt me wel iets om me meer in te verdiepen.
Maar verder heb ik daar helemaal geen kijk op; lijkt me wel iets om me meer in te verdiepen.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 10:53 uur
jean maurice schreef:
capitalism kills
(quote)
capitalism kills

Ten eerste denk ik niet dat je berichten morgen verwijderd zijn, want alle moderators zijn op vakantie of op Lowlands

Ik twijfel niet aan je goede intenties en het is alleen maar goed om verschillende meningen op een forum te hebben. Maar je bent, ik zeg het nog een keer, ZELF degene geweest die door JOUW reacties hier weerstand opriep. En dan mogen anderen daar ineens GEEN tegengeluid tegen laten horen.
En zelfs jouw undergroundbandjes bestaan bij de gratie van het kapitalisme

Een relletje op zijn tijd hier is helemaal niet zo verkeerd, het zou ook wat zijn als er hier 16.494 brave burgerlullen rondinternetten. Maar respect voor elkaars standpunt dient wel voorop te staan, vind ik. En af en toe ging je daarin gewoon te ver (zie aanval op Toon1, bijvoorbeeld). Op internet is het randje tussen een pittige discussie en een cyberfight nou eenmaal niet echt groot. En iedereen is feilbaar, ook ik ga wel eens over dat randje (ik kan mij een van beide kanten nogal onnodige aanvaring met Sheplays herinneren
)Wat ik maar wil zeggen is dat je met een iets minder schreeuwerige en opdringerige toon(1) (:P) hier ook echt wel gehoord wordt. Men staat hier echt wel open voor tips, ook van jou, weet ik uit eigen ervaring. Af en toe moet je mensen misschien ook eens de tijd geven om achter je tips aan te gaan, maar er is hier een groep gebruikers actief die dat soort dingen echt wel oppakt. Dus blijf vooral actief hier, maar dan af en toe iets buigzamer en iets minder non-conformistisch en overtuigd van je eigen gelijk

Verder doe ik vrolijk mee met de mantel der liefde die inmiddels over dit topic lijkt te zijn gevallen

Oh ja (17de edit
) klikje
0
fredpit
geplaatst: 18 augustus 2007, 12:39 uur
OOOOHHHH HEEERRRLIJK.... 
Ik zit hier met een klassiek muziekje (underground uit 1856) en een bakje koffie (voor mij geen senseo, daar ben ik veel te "underground" voor) en heb al lezende werkelijk genoten van de discussie die hier gisteren gevoerd is.
Wat een humor, wat een spanning, op het scherpst van de snede, Botsingen van karakters, leeftijden en intelligente., maar ook verbroedering nieuwe inzichten, en ontdekking van nieuwe mume discussietalenten.
GEWELDIG!!
we want more, we want more, we want more....

Ik zit hier met een klassiek muziekje (underground uit 1856) en een bakje koffie (voor mij geen senseo, daar ben ik veel te "underground" voor) en heb al lezende werkelijk genoten van de discussie die hier gisteren gevoerd is.
Wat een humor, wat een spanning, op het scherpst van de snede, Botsingen van karakters, leeftijden en intelligente., maar ook verbroedering nieuwe inzichten, en ontdekking van nieuwe mume discussietalenten.
GEWELDIG!!

we want more, we want more, we want more....

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 12:58 uur
Paap_Floyd schreef:
Heb je de discussie al in je top 10 gezet?
Heb je de discussie al in je top 10 gezet?
Volgens mij heeft fredpit nog nooit zo'n lovende recensie geschreven nee
0
raffael77
geplaatst: 18 augustus 2007, 13:21 uur
Achhhhhhhhhhhhhhh. Lul toch allemaal niet zo dom.
Hehehehehehehehehe lol.
Hehehehehehehehehe lol.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 13:51 uur
deric raven schreef:
Om even terug te komen op het stukje over garage; volgens mij valt Claw Boys Claw daar ook wel onder, net als Dead Moon.
Die twee bands zal ik eens checken dan
. De enige op MuMe die wat met jaren '80-90-'00 garage bezig is is Dielie denk ik(alhoewel ik hem niet meer zo vaak zie hier?). The Dirtbombs is ook moderne garage, helaas heeft hun bekendste album uit 2001 ook maar 3 stemmen
. Julie 80s freaks houden toch van post-punk, ligt garage dan niet in julie straatje?
0
Sheplays
geplaatst: 18 augustus 2007, 13:56 uur
Een prima discussie is dit! Gelukkig zijn er nog veel mensen met een eigen mening die de moeite nemen een bijdrage te leveren, met suggesties te komen of een bericht te schrijven over wat hen zoal bezig houdt met het oog op muziek.
Ja, om tegenaan te schoppen.
Ik herinner me ook maar ik weet niet meer waar het was. Ik wil het graag nalezen dus als het kan, graag even een link.
Als meerdere decennia freak noem ik The Search.
Lukas schreef:

Ja, om tegenaan te schoppen.
Lukas schreef:
En iedereen is feilbaar, ook ik ga wel eens over dat randje (ik kan mij een van beide kanten nogal onnodige aanvaring met Sheplays herinneren
)
En iedereen is feilbaar, ook ik ga wel eens over dat randje (ik kan mij een van beide kanten nogal onnodige aanvaring met Sheplays herinneren
)Ik herinner me ook maar ik weet niet meer waar het was. Ik wil het graag nalezen dus als het kan, graag even een link.
Toon1 schreef:
Julie 80s freaks houden toch van post-punk, ligt garage dan niet in julie straatje?
Julie 80s freaks houden toch van post-punk, ligt garage dan niet in julie straatje?
Als meerdere decennia freak noem ik The Search.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:12 uur
Lukas schreef:
[
[

hier sluit ik me bij aan...
Communism has failed
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:16 uur
Sheplays schreef:
Als meerder decennia freak noem ik The Search.
Als meerder decennia freak noem ik The Search.
Ja maar wat heeft The Search nu te maken met garage

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:23 uur
Garage was in de jaren 80 en eind jaren 70 natuurlijk voornamelijk punk. Ik ben niet de grootste punkliefhebber, maar ik ken er wel het een en ander van, zitten beslist goede bands tussen. Misfits, Dead Kennedys, Black Flag (gek genoeg vind ik punkbands dan weer beter uit de VS
).
).
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:26 uur
orbit schreef:
Garage was in de jaren 80 en eind jaren 70 natuurlijk voornamelijk punk. Ik ben niet de grootste punkliefhebber, maar ik ken er wel het een en ander van, zitten beslist goede bands tussen. Misfits, Dead Kennedys, Black Flag (gek genoeg vind ik punkbands dan weer beter uit de VS
).
).Die bands die jij noemt hebben niets te maken met de garage revival hoor. Garage is niet hetzelfde als punk. Heb je die bands die jij zegt dan ooit garagenummers uit de jaren '60 horen coveren? IK dacht het niet...

0
Sheplays
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:28 uur
Inmiddels heb ik de link gekregen van Lukas en de discussie nagelezen. Die discussie ontspon zich omdat ik graag het genre new wave wil kunnen invoeren.
The Search staat nu namelijk onder Rock, terwijl ze in een interview zeggen: wij haten rock...
Anyway, de vraag is wat hebben ze te maken met garage?
De vraag is dus: wat is garage?
Garage band is a group of amateur pop music, pop, or rock musicians. The term can also refer to a band that performs garage rock, regardless of their professional status.
The term is derived from the phenomenon of startup bands literally playing at home in the garage. Some people form and join garage bands without any intention of pursuing a music career, but many famous bands started as garage bands. For example, Metallica has remained proud of their garage roots, and has released albums titled Garage Days Re-Revisited and Garage Inc. Most garage bands feature the most fundamental instruments in rock music, electric guitars and a drum kit.
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Garage_band"
Een band die nu kwalificeert om garage band genoemd te worden is, naar mijn mening, The Search.
0
jean maurice
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:29 uur
mmmmm ik hou van jullie allemaal
, maar heb nog steeds een KATER van hier tot Tokio!!! dus ik ga weer naar mijn bedje.
....zzzzzzzzztot vanavond vrienden

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:30 uur
jean maurice schreef:
maar heb nog steeds een KATER van hier tot Tokio!!!
(quote)
maar heb nog steeds een KATER van hier tot Tokio!!!
Ah, dus daar zat t m in

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:30 uur
garage: (= jaren '60)
Garage Rock began as American, typically mid-western, attempts, usually amateurish, to imitate the British Invasion rock of the Kinks, early Stones, early Beatles etc… These amateur, i.e. garage, attempts had a naïve and energetic charm (and a decided lack of R&B swing or boogie) all their own, and served as prototypes for the punk revolution that was to come. Iggy Pop’s band the Stooges, and Detroit white panther molotavs the MC5 are perhaps the most important of these ‘60s garage rockers.
garage revival: (= jaren '80)
An indie-label movement that emerged in the mid-'80s, garage rock revival bands aimed to recapture the wild, rowdy, raucous spirit of '60s garage rock. Of course, where the original garage rockers were concerned with imitating their favorite British bands, the revivalists imitate the garage bands themselves — so their music was full of fuzz-tone guitar, Farfisa organ riffs, and sneering vocals. Like the similarly timed rockabilly and surf revivals, garage rock revivalists also appropriated the original music's sense of style, self-consciously playing up their personal favorite qualities — toughness, sleaziness, brashness, manic energy, rebellion, party-hearty spirit, what have you. Since it was self-conscious, it was sometimes done with a knowing wink and a bit of exaggeration, but regardless, many of the revival bands shared an underlying assumption that garage rock's virtues embodied the true spirit of rock & roll. Garage rock revival never achieved a wide audience, but after the first wave of '80s bands — including the Chesterfield Kings, the Mono Men, the Lyres, the Fleshtones, the Fuzztones, and several Billy Childish-led groups — it did maintain a devoted cult following into the '90s, with numerous bands on the Bomp, Estrus, and Sympathy for the Record Industry labels.
Edit: en dit zegt Allmusic ook nog over garage rock in het algemeen:
Garage Rock was a simple, raw form of rock & roll created by a number of American bands in the mid-'60s. Inspired by British Invasion bands [...] In fact, nearly all of the bands were forgotten in the early '70s, but the Nuggets compilation brought them back to the spotlight. In the '80s, there was a garage rock revival that saw a number of bands earnestly trying to replicate the sound, style, and look of the '60s garage bands.
Metallica of the Search heeft misschien een paar elementen die ze gemeen hebben met garage, maar daarom zijn het nog geen garagebands... Straks kom je nog af met The White Stripes
Edit: Hier zegt Wikipedia precies hetzelfde over garage rock.
Garage Rock began as American, typically mid-western, attempts, usually amateurish, to imitate the British Invasion rock of the Kinks, early Stones, early Beatles etc… These amateur, i.e. garage, attempts had a naïve and energetic charm (and a decided lack of R&B swing or boogie) all their own, and served as prototypes for the punk revolution that was to come. Iggy Pop’s band the Stooges, and Detroit white panther molotavs the MC5 are perhaps the most important of these ‘60s garage rockers.
garage revival: (= jaren '80)
An indie-label movement that emerged in the mid-'80s, garage rock revival bands aimed to recapture the wild, rowdy, raucous spirit of '60s garage rock. Of course, where the original garage rockers were concerned with imitating their favorite British bands, the revivalists imitate the garage bands themselves — so their music was full of fuzz-tone guitar, Farfisa organ riffs, and sneering vocals. Like the similarly timed rockabilly and surf revivals, garage rock revivalists also appropriated the original music's sense of style, self-consciously playing up their personal favorite qualities — toughness, sleaziness, brashness, manic energy, rebellion, party-hearty spirit, what have you. Since it was self-conscious, it was sometimes done with a knowing wink and a bit of exaggeration, but regardless, many of the revival bands shared an underlying assumption that garage rock's virtues embodied the true spirit of rock & roll. Garage rock revival never achieved a wide audience, but after the first wave of '80s bands — including the Chesterfield Kings, the Mono Men, the Lyres, the Fleshtones, the Fuzztones, and several Billy Childish-led groups — it did maintain a devoted cult following into the '90s, with numerous bands on the Bomp, Estrus, and Sympathy for the Record Industry labels.
Edit: en dit zegt Allmusic ook nog over garage rock in het algemeen:
Garage Rock was a simple, raw form of rock & roll created by a number of American bands in the mid-'60s. Inspired by British Invasion bands [...] In fact, nearly all of the bands were forgotten in the early '70s, but the Nuggets compilation brought them back to the spotlight. In the '80s, there was a garage rock revival that saw a number of bands earnestly trying to replicate the sound, style, and look of the '60s garage bands.
Metallica of the Search heeft misschien een paar elementen die ze gemeen hebben met garage, maar daarom zijn het nog geen garagebands... Straks kom je nog af met The White Stripes

Edit: Hier zegt Wikipedia precies hetzelfde over garage rock.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:38 uur
Ik ben helemaal niet thuis in de garagerock, dus welke bands met de revival begonnen, geen idee.. Het lijkt me in ieder geval niet dat deze bands persé bandjes uit de jaren 60 moesten coveren..?
Was het debuut van Nirvana geen garage? En meerdere bandjes van dat epitaph label?
Was het debuut van Nirvana geen garage? En meerdere bandjes van dat epitaph label?
0
Sheplays
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:41 uur
@toon1
Jouw bericht gaat over garage rock en lijkt geheel toegespitst op Amerika.
Je sprak ons aan als postpunk freaks en je noemde garage, niet garagerock, vandaar mijn antwoord.
Jouw bericht gaat over garage rock en lijkt geheel toegespitst op Amerika.
Je sprak ons aan als postpunk freaks en je noemde garage, niet garagerock, vandaar mijn antwoord.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 14:43 uur
orbit schreef:
Ik ben helemaal niet thuis in de garagerock, dus welke bands met de revival begonnen, geen idee.. Het lijkt me in ieder geval niet dat deze bands persé bandjes uit de jaren 60 moesten coveren..?
Het typische aan die garagebandjes uit de jaren '80 was net dat ze de sound, stijl en look van de jaren '60 garagebandjes kopieerden. Covers zijn eigen aan het genre, naast zelfgeschreven nummers. Later ging deze garage revival weer op in de alternatieve rock en grunge, dus grunge heeft vas en zeker elementen daarvan. Maar dat is ook logisch denk ik.
Eind jaren '80 kwam dan garagepunk op, zoals bijvoorbeeld The Mummies. Deze bands waren luider/rauwer en kopieerden de jaren '60 bands véél minder.
Ik zou zeggen; lees het stukje eens op wikipedia over garage rock, dan wordt het wel duidelijk.
@sheplays: garage rock is ook typisch Amerikaans. In de jaren '60 bestond het alleen in de VS, en nu ook nog zijn de meeste bands hoofdzakelijk Amerikaans. En niet-Amerikaanse bandjes zijn helemaal geinspireerd op de Amerikaanse bands. Misschien is het wel te vergelijken met blues; dat is ook typisch Amerikaans.
En ik moet toegeven dat een genreverwarring hier makkelijk ontstaat, want al die termen zijn een beetje onduidelijk. Ik bedoel dus de jaren '60 garage en de jaren '80 garage revival, die nu nog steeds uitloopt in de garagepunk. Het is een ingewikkeld gedoe, zeker als je weet dat garage eerst 'punk' werd genoemd
. En dan moet je weten dat er enkele jaren geleden nog een totaal ander genre ontstond dat garage word genoemd; een dance-genre uit Engeland namelijk...
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 18:13 uur
Volgens mij valt The Birthday Party, waar Nick Cave in speelde ook onder de noemer garagepunk; zelfs Gun Club, dacht ik.
Maar volgens mij hebben we dadelijk het zelfde probleem als met gothic en underground. Dat er niet duidelijk een scheidingslijn is aan te geven.
Maar volgens mij hebben we dadelijk het zelfde probleem als met gothic en underground. Dat er niet duidelijk een scheidingslijn is aan te geven.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 18:18 uur
deric raven schreef:
Volgens mij valt The Birthday Party, waar Nick Cave in speelde ook onder de noemer garagepunk; zelfs Gun Club, dacht ik.
Ik vind de scheidingslijn wel redelijk duidelijk hoor. Garagepunk kwam na de 80s garage revival en dus na The Birthday Party. Het is niet garage (of iig niet de garage die ik bedoel). The Gun Club is psychobilly en zou ik wel wat sneller onder de noemer garage zetten. In ieder geval, op Wikipedia staat precies uitgelegd wat voor garage ik bedoel dus je maakt maar zelf uit of het voor jou daar onder valt

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 18:29 uur
jean maurice schreef:
, maar heb nog steeds een KATER van hier tot Tokio!!! dus ik ga weer naar mijn bedje.
....zzzzzzzzz
tot vanavond vrienden
(quote)
....zzzzzzzzztot vanavond vrienden

Ik vrees dat jou kater zich morgenochtend in mijn hoofd zal nestelen.
Enfin, ik denk dat het geen kater in mijn hoofd zal worden maar een hele KRATER, het wordt een zware avond...!
Dus nog even genieten dat ik fris en poesvrij ben

0
fredpit
geplaatst: 18 augustus 2007, 18:54 uur
schizodeclown schreef:
Volgens mij heeft fredpit nog nooit zo'n lovende recensie geschreven nee
(quote)
Volgens mij heeft fredpit nog nooit zo'n lovende recensie geschreven nee*ff offtopic*
Mischien dat de albums waar ik wel enthousiast over ben niet zo in jouw belangstelling staan

* denotes required fields.