MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Underground

zoeken in:
fredpit
Ik luister op dit moment geweldige jaren 80 underground van Steve Reich.

Dat is toch underground ??

jean maurice
fredpit schreef:
Ik luister op dit moment geweldige jaren 80 underground van Steve Reich.

Dat is toch underground ??

die ken ik niet wat voor een muziek is het?

Heb ooit deze toegevoegd. Is een Rotterdamse band, weet niet of ze nu nog bestaan, had cd'tje toen gekocht op cd-presentatie. When Love Is in Your Eyes vind ik echt een heel lekker nummer.

fredpit
jean maurice schreef:
(quote)

die ken ik niet wat voor een muziek is het?

avant-garde, ken je dat genre? (zover er sprake is van en genre)

jean maurice
reptile71 schreef:
Heb ooit deze toegevoegd. Is een Rotterdamse band, weet niet of ze nu nog bestaan, had cd'tje toen gekocht op cd-presentatie. When Love Is in Your Eyes vind ik echt een heel lekker nummer.

lijkt me wel interessant ga eens kijken morgen of ik er meer van kan vinden

jean maurice
fredpit schreef:
(quote)

avant-garde, ken je dat genre? (zover er sprake is van en genre)

ja dat ken ik wel zitten soms goede artiesten tussen

maar ik ga het eens checken op mijn myspace

fredpit
jean maurice schreef:
(quote)

ja dat ken ik wel zitten soms goede artiesten tussen

maar ik ga het eens checken op mijn myspace

succes..en wie weet ondek je de ongekende weidsheid van het muzikale spectrum.

zul je niet verdwalen....

edit: quote gefixt door modh

jean maurice schreef:
mijn bedoeling was dit topic te gebruiken om kennis te kunnen maken met bands uit de Underground van alle muziek genres, dat is nu juist interessant daarnaast ook het belang benadrukken van de underground scene die erg belangrijk is voor beginnende bands, vaak kunnen ze dan ervaring opdoen met live spelen dus als mensen die tot nu toe mij vanalles hebben verweten ook eens wat bandjes zouden toevoegen bij dit topic dan krijgen we misschien een leuke discussie over hun muziek en wat deze bandjes drijft om muziek te maken, maar als ik slechts mijn mening geef over bijvoorbeeld de 70's en er wordt dan zo vervelend naar mij toe gereageerd in de verwijtende zin dan dwalen we teveel af van het doel van deze topic, namelijk het promoten van underground bandjes die jij goed vindt, ik hoop dan ook op wat meer respect voor elkaars mening en dat we het vanaf nu over underground bandjes gaan hebben, dus iedereen die een band goed vindt maar nog in de Underground actief is laat ons hier er dan kennis mee maken

Heel goed, Jean Maurice en ik vind ook dat men niet zo onaardig moet doen. Men kan ook niet álles weten over een bepaald
onderwerp. Het is juist de bedoeling dat je van elkaar leert.
Of je het meeneemt in je bagage of niet, dat zul je uiteindelijk zelf
moeten bepalen. Ik kijk bijvoorbeeld veel naar schilderkunst. Ik schilder namelijk zelf ook en zit hier ook al 35 jaar op te studeren. Maar ik zal nooit uitgestudeerd raken! Iedere dag is er wel iets nieuws te beleven en elke dag ook wat anders. En het is niet nodig dat het altijd mijn smaak is. Met muziek (schilderen met noten) is dat idem dito.
Ik heb, voor mij althans, nieuwe en geweldige muziek ontdekt door Jean Maurice en the viking. Da's toch leuk! Ik probeer mijzelf ook zo weinig mogelijk, wat jaartal en stroming aangaat, te beperken. Dat neemt niet weg dat ik ben het volledig eens ben met Jean Maurice, wat betreft de jaren 80 (=slechts een aanduiding).
Ik heb ook een voorkeur voor de muziek (punk, postpunk en new wave) uit plus minus de "jaren 76-87"; er gebeurde weer eens wat anders dan de vaak tot in den treure uitgesponnen muziekstukken van pakweg 12 of 21 minuten lang (waarvan ik enkele nummers overigens ook heel mooi vind!). .
Om even op dit topic terug te komen, zou ik willen zeggen...doe er je voordeel mee. Onbekend is onbemind en het is vaak de moeite waard om er eens een oor of twee aan te wagen. Groetjes van Alicia.
NB: Ik ben ook altijd "underground" gebleven.

Beetje fout gegaan, bovenste stukje was van jean maurice. (/quote)

Tja maar er zijn hier ook al heelveel tips gegeven van ''underground''
uit de jaren 70 bijvoorbeeld,en daar werd de hele tijd naar gevraagd,en als daar dan opeens niet meer op word gereageerd maar alleen maar verder word gezeverd over de 80s dat dat oh zo het beste was enzovoorts helpt dat ook niet de topic verder eigenlijk,vandaar de reacties van de anderen daarop denk ik.
Maar hoeft ook weer niet persoonlijk te worden inderdaad.

Maar vertel me eens noem eens wat treurige uitgesponnen nummers van 12 tot 21 minuten lang?Ben ik benieuwd naar.
En ook de goeie natuurlijk

Nee, geen treurige uitgesponnen nummers, maar soms tot in den treure uitgesponnen nummers van een dergelijke lengte. Zit verschil tussen. Uit de jaren zeventig dan maar: De voor mij iets mindere "Relayer" van Yes en het vreselijk mooie "The Revealing Science Of God" van dezelfde band. In die tijd ook underground. Ik noem slechts een voorbeeld.

(!RKU$
Alicia schreef:
Heel goed, Jean Maurice en ik vind ook dat men niet zo onaardig moet doen.

Ik heb zojuist deze discussie even gelezen en ik moet zeggen dat het best meevalt met die onaardigheid. De meerderheid van de berichten geeft gewoon reactie op de bewering van Jean Maurice over de jaren tachtig. Vervolgens wordt er door beide partijen wat heen- en weer geschreven, waardoor het topic zijn oorspronkelijk doel voorbij schiet, maar ik lees in het algemeen weinig onaardigheden.
Gezien de (omstreden) stelling van Jean Maurice, die bovendien door hemzelf hier is neergeschreven, is het niet onbegrijpelijk dat deze nogal wat reacties oproept bij andere users.

Helaas...ik lees hier wat anders. Maar goed. On topic, wat ik kan van jou leren wat voor mij eventuele nieuwe muziek kan zijn om te gaan beluisteren.

(!RKU$
Alicia schreef:
Helaas...ik lees hier wat anders. Maar goed. On topic, wat ik kan van jou leren wat voor mij eventuele nieuwe muziek kan zijn om te gaan beluisten.

King Crimson natuurlijk....

Alicia schreef:
Nee, geen treurige uitgesponnen nummers, maar soms tot in den treure uitgesponnen nummers van een dergelijke lengte. Zit verschil tussen. Uit de jaren zeventig dan maar: De voor mij iets mindere "Relayer" van Yes en het vreselijk mooie "The Revealing Science Of God" van dezelfde band. In die tijd ook underground. Ik noem slechts een voorbeeld.

Eheh was ook een grapje.
Maar de nummer die jij mooi vind van Yes zit in het album wat door een hoop Yes-fans juist vaak word aangeschreven als album die te langdradig is en nergens naartoe gaat,apart.

Om eens een jaren 80 ''underground'' tip te geven,niet echt onbekend denk ik maar natuurlijk ook weer niet van Wham faamte,de groep Dead Can Dance,en de groep Cocteau Twins,als je die al niet kent,prachtig.

(!RKU$
Alicia schreef:
Helaas...ik lees hier wat anders.

Overigens komt de eerste `onaardigheid´ van Jean Maurice zelf in het openingsbericht. Wie de bal kaatst........

Ga ik zeer beslist eens beluisteren! Bedankt schizodeclown!
Ja. apart hè? Andere oortjes, denk ik.

(!RKU$ schreef:
(quote)

Ik heb zojuist deze discussie even gelezen en ik moet zeggen dat het best meevalt met die onaardigheid. De meerderheid van de berichten geeft gewoon reactie op de bewering van Jean Maurice over de jaren tachtig. Vervolgens wordt er door beide partijen wat heen- en weer geschreven, waardoor het topic zijn oorspronkelijk doel voorbij schiet, maar ik lees in het algemeen weinig onaardigheden.
Gezien de (omstreden) stelling van Jean Maurice, die bovendien door hemzelf hier is neergeschreven, is het niet onbegrijpelijk dat deze nogal wat reacties oproept bij andere users.

Amen.

Even los van dat ik absoluut niet twijfel aan de goede intenties van Jean Maurice om een interessant topic aan MuMe toe te voegen (sterker nog, ik denk dat het dat ook wel kan worden), vind ik dat hij in de discussie gewoon een denkfout maakt en die vervolgens weigert toe te geven. Hij hanteert het principe van de omgekeerde bewijslast, door te concluderen dat andere decennia geen interessante 'underground' hebben, puur omdat hij die niet kent. Volgens mij wordt niemand hier onaardig of persoonlijk, maar probeert men hem deze denkfout te laten inzien. Want de manier waarop Jean Maurice nu andere decennia beoordeelt op een gebrek aan kwaliteitsmuziek is wat mij betreft ongeveer gelijk aan het jaren-80-bashen van de mensen die hij zo hekelt.

Dat het iedereen vrij staat om een favoriete periode in de muziekgeschiedenis te hebben en zich daar extra in te verdiepen staat daarbij volgens mij gewoon buiten kijf.

En laat ik nu zelf het geluk hebben dat zowel de symfonische rock als de new wave/postpunk mij mooie dingen oplevert

En over underground: ik ben heel benieuwd naar de tips uit verschillende periodes. Zoals ik in een ander topic al zei: voor postpunk met vrouwenzang mag je mij 's nachts best wakker maken. Voor melodieuze symfonische rock met een folktintje trouwens ook

Edit: wat ik wel erg storend vind is dat er - in dit geval - tegen Toon op leeftijd beoordeeld wordt. Ik merk dat er momenteel bij een aantal users een 'ik heb het allemaal meegemaakt en weet het beter'-idee heerst. Houd dat nu lekker even voor je. Het leuke van muziek is dat je het ook naderhand nog op kwaliteit kan beoordelen. Of je nu 20 of 40 of 60 bent.

Jammer dat deze discussie nu een andere richting krijgt doordat mensen vinden dat het 'persoonlijk' is gaan worden of dat er 'onaardigheden' worden geschreven.
Feit is dat de stelling zeer omstreden was, dat er graag uitgedaagd wordt door pittige stellingnames, en daar is niks mis mee vind ik maar verwacht dan ook kritiek op pittige wijze (wat ook gedaan wordt).
Nu is deze discussie langzaam de weg van geef mij eens leuke jaren '80 tips ingegaan. Met alle respect: zulke topics bestaan al.
Als deze discussie dus ten einde is ,wat ik nu een beetje moet gaan aannemen gezien de verloop, dan stel ik voor dat die tips naar de daar behorende topics gaan en dat dit hier niet voorgezet gaat worden om de boel zo een beetje zuiver te houden.

Ja, Lukas, Underground is van alle tijden en dat heb ik ook al reeds gezegd. Symfonische rock of postpunk hebben bij mij ook veel aan mooie muziek opgeleverd. En natuurlijk niet alleen deze genre's of hoe je dat ook noemen wil. Ik geef je geen ongelijk. Zal ik wat gaan zingen?
(geintje). Nou ja, toontje lager dan maar en dan bedoel ik niet de groep, maar wat op mij (van wie dan ook) wat onaardig overkomt.

Alicia schreef:
Ga ik zeer beslist eens beluisteren! Bedankt schizodeclown!
Ja. apart hè? Andere oortjes, denk ik.

Graag gedaan
Gezien je smaak zul je het zeker wel waarderen!

Alicia schreef:
Zal ik wat gaan zingen?

Wel eerst in de metro gaan staan, anders is 't offtopic

aERodynamIC schreef:
Jammer dat deze discussie nu een andere richting krijgt doordat mensen vinden dat het 'persoonlijk' is gaan worden of dat er 'onaardigheden' worden geschreven.
Feit is dat de stelling zeer omstreden was, dat er graag uitgedaagd wordt door pittige stellingnames, en daar is niks mis mee vind ik maar verwacht dan ook kritiek op pittige wijze (wat ook gedaan wordt).
Nu is deze discussie langzaam de weg van geef mij eens leuke jaren '80 tips ingegaan. Met alle respect: zulke topics bestaan al.
Als deze discussie dus ten einde is ,wat ik nu een beetje moet gaan aannemen gezien de verloop, dan stel ik voor dat die tips naar de daar behorende topics gaan en dat dit hier niet voorgezet gaat worden om de boel zo een beetje zuiver te houden.

Ehm maar hier worden toch ook tips uit de jaren 70 gegeven?Een beetje 70s meet 80s user-tips

Help, ik kan hier niet over meepraten. Ik wil eigenlijk gewoon vernemen wat anderen mij kunnen vertellen welke muziek in welke richting dan ook goed vinden zodat ik mijn oren te luisteren kan leggen.

schizodeclown schreef:
Ehm maar hier worden toch ook tips uit de jaren 70 gegeven?Een beetje 70s meet 80s user-tips

Genoeg van dat soort topics lijkt me en anders moet de titel aangepast worden maar dat vind ik uitermate vreemd: dan had dit topic vanaf het begin al anders genoemd moeten worden en laten we eerlijk zijn het ging om een pikante stelling:
jean maurice schreef:
toch ga ik nu de knuppel in het hoenderhok gooien!! de jaren tachtig zijn minstens zo belangrijk geweest voor de popmuziek als de jaren zestig!! en dan vooral de postpunk en aanverwante new-wave, synthpop en gothic

Geen tips-topic als je het mij vraagt. Dus mijn vraag is om het een beetje centraal te houden om parallel-lopende topics te voorkomen of hou je aan de oorspronkelijke bedoeling van het topic

Goeie zeg, Lukas....mag de bus ook?....dit even om de boel te relativeren.

Underground muziek, wel te verstaan of zit ik nou toch in de verkeerde bus?

aERodynamIC schreef:
(quote)

Genoeg van dat soort topics lijkt me en anders moet de titel aangepast worden maar dat vind ik uitermate vreemd: dan had dit topic vanaf het begin al anders genoemd moeten worden en laten we eerlijk zijn het ging om een pikante stelling:
(quote)

Geen tips-topic als je het mij vraagt. Dus mijn vraag is om het een beetje centraal te houden om parallel-lopende topics te voorkomen of hou je aan de oorspronkelijke bedoeling van het topic

Wel goed,de argumenten die je kan weerleggen is:Luisteren en ontdekken die muziek uit die periode!En de artiesten en platen die je opnoemt zijn dan de argumenten

schizodeclown schreef:
(quote)

Wel goed,de argumenten die je kan weerleggen is:Luisteren en ontdekken die muziek uit die periode!En de artiesten en platen die je opnoemt zijn dan de argumenten

Met de laatste spreker eens, dacht toch wel dat dit de bedoeling was.
Namelijk om de wat onbekendere muziek te leren kennen en misschien wel te waarderen. Daar horen nu eenmaal voorbeelden bij...het dus opnoemen van artiesten en albums.

schizodeclown schreef:
(quote)

Ofwel hoe buigen we de oorspronkelijke bedoeling op makkelijke wijze af. De discussie vind ik bij zo'n stelling wat logischer dan het met tips rondslingeren en het 'o wat aardig dat je me tipt-gehalte' waarin het nu terecht is gekomen (volgens mij werd de knuppel namelijk in het hoenderhok gegooid en dat lokt uit tot pittige reacties zoals het hoort in zo'n geval). Op zich helemaal niks mis mee dat het later ombuigt ware het niet dat er al genoeg van dit soort topics zijn waarin dit kan en de boel dan dubbelop gebeurt.
Maar goed: als iedereen hier geen problemen mee heeft zal het mij verder ook worst wezen (of een mod moet daar anders over denken)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:33 uur

geplaatst: vandaag om 22:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.