Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 15:51 uur
Nee, Rusland was héél sterk. Wees potdorie eens een goede verliezer!
0
geplaatst: 22 juni 2008, 15:53 uur
Nederland had het moeten afmaken direct na de gelijkmaker, toen waren ze even wat beter, ook duidelijk in de statistieken te zien, zie grafiek onderaan:
http://www.de5eman.nl/match.php?mth_id=102
http://www.de5eman.nl/match.php?mth_id=102
0
geplaatst: 22 juni 2008, 15:53 uur
@ DonDijk: Dat ben ik toch ook? Lees mijn vorige berichten. Rusland was klasse en Oranje was - gezien de kwaliteiten van de ploeg - heel, heel, heel erg mager.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 16:04 uur
Nee, Rusland was héél sterk. Wees potdorie eens een goede verliezer!
ik neem niet aan dat dit aan mij is gericht, want ik heb er vrede mee.
Natuurlijk was Rusland gister beter, maar een ieder die de trieste situatie rond de familie Bouhlarouz niet meeweegt snapt niets van de menselijke geest.
0
Spijtoptant
geplaatst: 22 juni 2008, 16:18 uur
Chameleon Day schreef:
Ja en het is dus onzin om te stellen, zoals in de pers is gebeurd, dat Oranje deze teams zou hebben "verpletterd". .
Ja en het is dus onzin om te stellen, zoals in de pers is gebeurd, dat Oranje deze teams zou hebben "verpletterd". .
Op de Telegraaf na was de Nederlandse pers toch echt behoudender dan de buitenlandse. Vooral de Franse pers heeft het juist over vernedering.
Nederlandse Pers:
De Telegraaf roept: "4-1: Adieu les bleus!! We gaan door! De Oranje-tgv raast langs Frankrijk."
AD Sportwereld vond de "Gouden wissels beslissend. De Oranje-aanvallers zijn in topvorm." Verder zegt de krant: "EK-sprookje wordt mooier en mooier."
Trouw noemt de overwinning op de Fransen "Nog miraculeuzer dan de overwinning op Italië. De 'krachtige' Fransen werden overrompeld door een Oranje dat op psychologisch sterke momenten toesloeg."
Voetbal International: "Nederlands elftal zet ook Frankrijk op zijn nummer. Een oppermachtige openingsfase, Edwin van der Sar en een dubbele gouden greep van Marco van Basten hebben Nederland ook langs Frankrijk geholpen (4-1), en als groepswinnaar verzekerd van een plaats in de EK-kwartfinale."
Spitsnieuws kopt: “Balkenende gaat uit zijn dak.” Zo wint Holland de titel. Franse pers in mineur, lof uit de rest van Europa."
Buitenlandse Pers
De lijst internationale media die Nederland de hemel in prijzen is eindeloos. Allen zijn het eens over het geweldige spel, de fantastische spelers en de goede coach.
"Zo speelt alleen een topfavoriet'', opent het Oostenrijkse Die Presse.
En de Duitse krant Bild waarschuwt met grote letters: 'So holt Holland den Titel'
Zender CNN berichtte: "Briljant Nederland laat niets heel van Frankrijk. De onstuitbare Nederlanders gaven een masterclass aanvallen.''
"Totaal voetbal - en eveneens totaal adembenemend", kopt de Engelse krant The Sun
The Guardian doopte Euro 2008 om in 'Holland's playground: de speeltuin van de Nederlanders'.
De voetbalwebsite Goal.com spreekt van een spectaculaire en verbluffende overwinning.
En dan de Fransen zelf:
In de Franse sportkrant L'Equipe zegt Sagnol: "We hebben alles geprobeerd"
France-Soir: "De Nederlanders vernederen Frankrijk met 4-1. Verschrikkelijk."
Le Monde kopt: "Les Bleus krijgen een les in het voetbal tegen Nederland (1-4)"
En LeParisien is zelfs nog wat desatreuser met: "Les Bleus K.O."
0
DonDijk
geplaatst: 22 juni 2008, 16:20 uur
Oldfart schreef:
Natuurlijk was Rusland gister beter, maar een ieder die de trieste situatie rond de familie Bouhlarouz niet meeweegt snapt niets van de menselijke geest.
(quote)
Nee hoor,was niet gericht aan jou.
Overigens geef ik het dan maar als eerste toe, ik woog die situatie tot nu toe nog niet mee. Ik zal er eens mee gaan beginnen maar kan me niet voorstellen dat je als team daar zwakker van hoeft te worden.
0
perfume
geplaatst: 22 juni 2008, 16:21 uur
Chameleon Day schreef:
@ DonDijk: Dat ben ik toch ook? Lees mijn vorige berichten. Rusland was klasse en Oranje was - gezien de kwaliteiten van de ploeg - heel, heel, heel erg mager.
Rusland was niet echt klasse! Dat was Oranje tegen Italie wel! Daarom is het ook zo erg dat Oranje zich in het bos heeft laten sturen door deze ploeg. Het is toch gewoon niet te bevatten dit verlies! En onnodig ook. Wat een kater zeg!

0
Spijtoptant
geplaatst: 22 juni 2008, 16:22 uur
schizodeclown schreef:
Dat wel maar dominant voetballen was er toen ook niet bij, net als tegen Rusland nu, iedereen denkt bij voorbaat dat Oranje dominant zou zijn,!
(quote)
Dat wel maar dominant voetballen was er toen ook niet bij, net als tegen Rusland nu, iedereen denkt bij voorbaat dat Oranje dominant zou zijn,!
Dat denkt iedereen helemaal niet. Jij legt 'iedereen' die gedachte in de mond, en valt vervolgens die gedachte aan. Maar *jij* verzint dat iedereen dat denkt.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 16:34 uur
Ach, Nederland heeft in de poulefase vooral laten zien dat het met omschakelen van verdediging naar aanval erg sterk is tegen ploegen die er in toenemende mate voor moesten gaan (vooral Frankrijk en Roemenië). Dan is dat spel natuurlijk ook ideaal te spelen. Zodra een ploeg echter Nederland vastzet op eigen helft door het middenveld uit elkaar te spelen en de defensie te ontregelen komt Nederland niet meer aan voetballen toe. Op een moment dat Nederland er zélf voor moet gaan!
Dat is normaal gesproken logisch, minder logisch is dat er in de loop van de wedstrijd niet gewoon wat tactische omzettingen op het middenveld en defensief (alhoewel we daar weinig opties hebben) werden toegepast. Er is vantevoren en ook tijdens de wedstrijd heel erg slecht naar het spel van de Russen gekeken. We hadden óf de slag op het middenveld moeten vermijden door alleen maar van achteruit op te komen en via vleugels, of het middenveld stukken aanvallender moeten maken (geen Engelaar bijvoorbeeld). Boulahrouz zat van meet af aan niet in de wedstrijd, had ik ook nooit opgesteld. Die had eerst even van de klap moeten bekomen. Daar had je beter Bouma voor in de plaats kunnen laten beginnen.
Maarja, allemaal gelul achteraf. Dit is gewoon geen kampioenswaardige ploeg
Ik vraag me zelfs af of ik het tijdens mijn leven nog ga meemaken dat we een finale bereiken, laat staan die winnen 
Dat is normaal gesproken logisch, minder logisch is dat er in de loop van de wedstrijd niet gewoon wat tactische omzettingen op het middenveld en defensief (alhoewel we daar weinig opties hebben) werden toegepast. Er is vantevoren en ook tijdens de wedstrijd heel erg slecht naar het spel van de Russen gekeken. We hadden óf de slag op het middenveld moeten vermijden door alleen maar van achteruit op te komen en via vleugels, of het middenveld stukken aanvallender moeten maken (geen Engelaar bijvoorbeeld). Boulahrouz zat van meet af aan niet in de wedstrijd, had ik ook nooit opgesteld. Die had eerst even van de klap moeten bekomen. Daar had je beter Bouma voor in de plaats kunnen laten beginnen.
Ik vraag me zelfs af of ik het tijdens mijn leven nog ga meemaken dat we een finale bereiken, laat staan die winnen 
0
geplaatst: 22 juni 2008, 16:34 uur
Een kater is het! Ik kan mij wel tegen mijn
slaan. Toch wel een van de grootste anticlimaxen van de laatste tijd.
0
Spijtoptant
geplaatst: 22 juni 2008, 16:47 uur
orbit schreef:
Niet zo somber, Orbit. De afgelopen twee jaar zijn we met ons jongelingenelftal maar mooi Europees Kampioen geworden, en hebben we ons voor de Olympische Spelen geplaatst.
Aankomend talent genoeg dus.
0
perfume
geplaatst: 22 juni 2008, 16:51 uur
orbit schreef:
Dit is gewoon geen kampioenswaardige ploeg
Dit is gewoon geen kampioenswaardige ploeg
Ze hadden het wel in zich orbit om kampioen te worden. Ze hebben het alleen WEER laten liggen, de sukkels!
Kampioen worden hebben we al eens meegemaakt. Steeds meer ga ik beseffen hoe goed dat Oranje van 1988 was! Toch had ik het gevoel dat deze ploeg in de buurt kwam. Tja helaas. Bah wat is het toch kut om te verliezen!

0
Spijtoptant
geplaatst: 22 juni 2008, 16:58 uur
perfume schreef:
Ze hadden het wel in zich orbit om kampioen te worden. Ze hebben het alleen WEER laten liggen, de sukkels!
Kampioen worden hebben we al eens meegemaakt. Steeds meer ga ik beseffen hoe goed dat Oranje van 1988 was! Toch had ik het gevoel dat deze ploeg in de buurt kwam. Tja helaas. Bah wat is het toch kut om te verliezen!
(quote)

Tja, het moet op de goede momenten ook meezitten. In '88 verloren we van de Sovjet Unie, en tegen de Engelsen was de 3 -1 niet minder geflatteerd dan de 4-1 tegen Frankrijk vorige week. Lineker schoot ook meermaals op het houtwerk. Dan met een buitenspeldoelpunt 8 minuten voor tijd naar de halve finale zwijnen tegen de Ieren...
Nogmaals: het moet ook meezitten. Maar helaas zijn er veel voetbalkenners die, als het meezit meteen met het domineesvingertje gaan zwaaien en roepen dat het allemaal niet zo geweldig is.
Alsof je geweldig moet zijn om Europees Kampioen te worden...
0
geplaatst: 22 juni 2008, 17:27 uur
Spijtoptant schreef:
Dat denkt iedereen helemaal niet. Jij legt 'iedereen' die gedachte in de mond, en valt vervolgens die gedachte aan. Maar *jij* verzint dat iedereen dat denkt.
Nou de sfeer zat er anders wel aardig in, vraag maar aan die duizenden supporters in Basel
0
geplaatst: 22 juni 2008, 17:43 uur
Spijtoptant schreef:
Tja, het moet op de goede momenten ook meezitten....
Tja, het moet op de goede momenten ook meezitten....
Toch vind ik dat je het debacle van gisteren hier te gemakkelijk mee afdoet. Oranje speelde toch gewoon slecht, ver beneden hun kunnen, ook al waren die Russen goed. Een mindere wedstrijd kun je altijd hebben, maar dit. Of zie jij dat anders?
0
Zigstar
geplaatst: 22 juni 2008, 18:08 uur
Volgens mij kónden de Hollanders de Russen niet aan, ookal waren ze in topvorm. Ik heb zelden een ploeg zó strak zien spelen. Gelijk hoe die Rus (ben zijn naam alweer vergeten) die bal nog voorkreeg, wat leidde tot het tweede doelpunt, das toch fenomenaal! Heb ik zelfs het sterke Holland van de voorrondes nooit zien doen.
Maar bon, Spanje - Italië! Ik hoop 4 - 0, maar ik vrees 1 - 2.
Maar bon, Spanje - Italië! Ik hoop 4 - 0, maar ik vrees 1 - 2.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:24 uur
Nu Oranje is uitgeschakeld sta ik 100% achter Italië. Ik heb al jaren een zwak voor ze. Het volkslied, de uitstraling, de spelers. Tijdens het WK 2006 was ik helemaal om. De halve finale tegen Duitsland gaat voor mij de boeken in als één van de meest memorabele wedstrijden ooit op een WK gespeeld. Dit EK speelden ze tot dusver erg zwak. Alleen in de wedstrijd tegen Frankrijk leek het bij vlagen weer ergens op. Spanje zie ik niet zozeer voor problemen zorgen omdat ze verdedigend niet sterk zijn. Mijn voorspelling is 1-0 voor Italië. Mocht Spanje beter zijn dan heb ik daar uiteraard vrede mee. Zelfde verhaal als gisteren met Rusland.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:25 uur
Zigstar schreef:
Volgens mij kónden de Hollanders de Russen niet aan, ookal waren ze in topvorm. Ik heb zelden een ploeg zó strak zien spelen. Gelijk hoe die Rus (ben zijn naam alweer vergeten) die bal nog voorkreeg, wat leidde tot het tweede doelpunt, das toch fenomenaal! Heb ik zelfs het sterke Holland van de voorrondes nooit zien doen.
Zit ook wel weer wat in, elke hoge bal op onze helft die ze voorgaven kwam precies aan en dan ook gelijk doorspelen, om nog maar niet over Arshavin te spreken!
Wat mij betreft mag Rusland EK kampioen worden met zulk spel, nou kijken of ze dat ook volhouden, want ja ehh we hebben gezien dat dat anders kan he

0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:26 uur
Chameleon Day schreef:
Toch vind ik dat je het debacle van gisteren hier te gemakkelijk mee afdoet. Oranje speelde toch gewoon slecht, ver beneden hun kunnen, ook al waren die Russen goed. Een mindere wedstrijd kun je altijd hebben, maar dit. Of zie jij dat anders?
(quote)
Maar die mindere wedstrijd moet je wel in de poule-fase hebben en niet erna .
Rusland heeft die in de poule-fase gehad en zo ook Duitsland en Italie en spanje .
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:28 uur
Spanje - Italie 1-2
Openingstreffer voor Spanje. 1-1 wordt gemaakt in de 80e minuut. Spanje is de kluts kwijt. Italie maakt 5 minuten later 1-2. Spanje probeert nog met geweldige kansen de gelijkmaker te bedwingen maar het geluk is aan Italiaanse zijde.
Openingstreffer voor Spanje. 1-1 wordt gemaakt in de 80e minuut. Spanje is de kluts kwijt. Italie maakt 5 minuten later 1-2. Spanje probeert nog met geweldige kansen de gelijkmaker te bedwingen maar het geluk is aan Italiaanse zijde.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:37 uur
Zigstar schreef:
Hier heb je mss een punt. Ik ben diep onder de indruk van het Russische spel. Ondanks alles, heb ik daar wel van genoten. Keer op keer verbaasde ik mij erover hoe gemakkelijk ze steeds weer "de 16" wisten te halen. Met ongelooflijk inventief spel. Weliswaar is hun verdediging niet bijster sterk, maar die linie wist Oranje (bijna) geen moment te halen. En dan kun je het licht uitdoen.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:38 uur
Urbanoetang schreef:
Spanje - Italie 1-2
Spanje - Italie 1-2
Ik geef toe: een realistisch beeld. Maar toch:
Spa-Ita: 3-1
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:59 uur
Tussenstand in El Ninjo's voetbalpool.
Chenque leidt en staat in de overall stand voorlopig op een prijswinnende 4e positie.

Voorspelde finales vd musicmeter deelnemers:
Chenque: Kroatie - Rusland, Rusland winnaar.
Woody: Duitsland - Nederland, Nederland winnaar.
herman: Portugal - Italie, Italie winnaar.
Paap_Floyd: Portugal - Italie, Italie winnaar.
Dutch Viking: Duitsland - Italie, Italie winnaar.
Nicolage Rico: Portugal - Spanje, Portugal winnaar.
El Ninjo: Duitsland - Spanje, Spanje winnaar.
Lebowski: Kroatie - Italie, Kroatie winnaar.
bloempje24: Portugal - Italie, Portugal winnaar.
VanDeGriend: Portugal - Spanje, Spanje winnaar
Lukas: Portugal - Italie, Italie winnaar.
Kos: Portugal - Italie, Portugal winnaar.
Rayman: Portugal - Italie, Portugal winnaar.
Dagelijkse mail updates voor de deelnemers zijn nog steeds hier na te lezen.
Chenque leidt en staat in de overall stand voorlopig op een prijswinnende 4e positie.

Voorspelde finales vd musicmeter deelnemers:
Chenque: Kroatie - Rusland, Rusland winnaar.
Woody: Duitsland - Nederland, Nederland winnaar.
herman: Portugal - Italie, Italie winnaar.
Paap_Floyd: Portugal - Italie, Italie winnaar.
Dutch Viking: Duitsland - Italie, Italie winnaar.
Nicolage Rico: Portugal - Spanje, Portugal winnaar.
El Ninjo: Duitsland - Spanje, Spanje winnaar.
Lebowski: Kroatie - Italie, Kroatie winnaar.
bloempje24: Portugal - Italie, Portugal winnaar.
VanDeGriend: Portugal - Spanje, Spanje winnaar
Lukas: Portugal - Italie, Italie winnaar.
Kos: Portugal - Italie, Portugal winnaar.
Rayman: Portugal - Italie, Portugal winnaar.
Dagelijkse mail updates voor de deelnemers zijn nog steeds hier na te lezen.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 19:34 uur
0
Spijtoptant
geplaatst: 22 juni 2008, 19:43 uur
Chameleon Day schreef:
(quote)
Ik doel met die opmerking helemaal niet op de wedstrijd van gisteren, en doe die wedstrijd daar dus ook niet mee af.
Je knipt creatief.
0
Superbeertje
geplaatst: 22 juni 2008, 20:11 uur
Al met al vond ik dit toch een heerlijk EK voor het Nederlands elftal. Die 2 wedstrijden zullen mij nog lang bijblijven en de sfeer om dit toernooi heen was fantastisch!
Jammer genoeg wordt de finale Duitsland - Rusland en gaan de Russen met de eer strijken..
Jammer genoeg wordt de finale Duitsland - Rusland en gaan de Russen met de eer strijken..Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.