Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 14:21 uur
Ik heb meerendeels lichte voorkeuren.
Duitsland: Dortmund, Schalke '04
Engeland: Liverpool, Arsenal, Man United
Italië: AC Milan
Spanje: Barcelona
Frankrijk: PSG
Schotland: Celtic
Duitsland: Dortmund, Schalke '04
Engeland: Liverpool, Arsenal, Man United
Frankrijk: PSG
0
DonDijk
geplaatst: 22 oktober 2008, 14:38 uur
Duitsland: Schalke '04
Engeland: Liverpool
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 14:43 uur
Duitsland: Vroeger HSV (toen ze nog ze een ijsbeer op hun shirt hadden). Daarna een hele tijd Bayern Munchen. Nu HSV en Schalke, mede door de Nederlandse inbreng.
Engeland: Manchester United. Altijd al geweest. Ten tijde van Beckham vond ik ze helemaal geweldig.
Italië: Juventus. Nog steeds mijn over-all favoriete club. Het Juventus met Zidane blijf ik de beste ploeg van de afgelopen twintig jaar vinden.
Spanje: Moeilijk. Hele lange tijd was het Barcelona. Nu neig ik iets meer naar Real Madrid. Qua uitstraling de mooiste club.
Overig: Celtic, Porto.
Engeland: Manchester United. Altijd al geweest. Ten tijde van Beckham vond ik ze helemaal geweldig.
Italië: Juventus. Nog steeds mijn over-all favoriete club. Het Juventus met Zidane blijf ik de beste ploeg van de afgelopen twintig jaar vinden.
Spanje: Moeilijk. Hele lange tijd was het Barcelona. Nu neig ik iets meer naar Real Madrid. Qua uitstraling de mooiste club.
Overig: Celtic, Porto.
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 14:47 uur
Duitsland: St. Pauli
Engeland: West Ham
Italië: Napoli
Spanje: Real M./Atletico M.
Overig: AEK, Marseille
Engeland: West Ham
Italië: Napoli
Spanje: Real M./Atletico M.
Overig: AEK, Marseille
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 14:55 uur
Duitsland: Bayern München
Engeland: Tottenham Hotspur, Arsenal
Italië: Juventus, Inter
Spanje: Atletico
Overig: Porto (Lucho, en vroeger ook Quaresma)
Overigens zie ik Europees ook graag de Hollandse ploegen spelen, ook al bakken ze er soms niets van (Ajax / Feyenoord vooral, en sinds kort dan PSV ook
)
AZ in 2005, 2006 vond ik altijd het leukst om te kijken bij de Uefa Cup.
Engeland: Tottenham Hotspur, Arsenal
Italië: Juventus, Inter
Spanje: Atletico
Overig: Porto (Lucho, en vroeger ook Quaresma)
Overigens zie ik Europees ook graag de Hollandse ploegen spelen, ook al bakken ze er soms niets van (Ajax / Feyenoord vooral, en sinds kort dan PSV ook
)AZ in 2005, 2006 vond ik altijd het leukst om te kijken bij de Uefa Cup.
0
DonDijk
geplaatst: 22 oktober 2008, 14:57 uur
Toen hadden we Co Adriaanse hier nog in Nederland, de topper. 

0
Der Effe
geplaatst: 22 oktober 2008, 15:11 uur
Joy4ever schreef:
Ik vind het wel erg knap dat ze hebben gewonnen. Juventus is toch meer een team in opbouw. Daarnaast hebben ze een waardeloze coach. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze hem hebben aangesteld destijds. Ik zie Juventus dit seizoen de CL nog niet winnen maar ze kunnen zeker ver komen. Zelfde geldt natuurlijk voor Real Madrid. Onzin om ze nu al af te schrijven.
(quote)
Ik heb die hele wedstrijd niet eens gezien
Ik vind het wel erg knap dat ze hebben gewonnen. Juventus is toch meer een team in opbouw. Daarnaast hebben ze een waardeloze coach. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze hem hebben aangesteld destijds. Ik zie Juventus dit seizoen de CL nog niet winnen maar ze kunnen zeker ver komen. Zelfde geldt natuurlijk voor Real Madrid. Onzin om ze nu al af te schrijven.Ik heb de 1e helft alleen gezien en die was zo saai dat ik de 2e niet eens meer wilde zien. Juventus begon erg sterk en kwam ook verdiend op voorsprong, daarna zakte de wedstrijd weg en nam Real de 'controle' over. Over die coach heb je gelijk ja, heb ook nooit wat in Ranieri gezien. Real Madrid zie ik ook gerust de CL winnen, vorig jaar op het gemak kampioen van Spanje geworden en dit jaar worden ze ook steeds beter. Ik zie niet in waarom ze niet kunnen winnen. Van mij mogen ze, al is het alleen al om het tenue
0
Der Effe
geplaatst: 22 oktober 2008, 15:14 uur
Duitsland: Bayern Munchen, VFB Stuttgart, Lokomotiv Leipzig 
Spanje: Real Madrid

0
geplaatst: 22 oktober 2008, 15:18 uur
Duitsland: Werder Bremen
Italië: Fiorentina
Spanje: Deportivo la Coruna
dat shirt is werkelijk prachtig
Italië: Fiorentina
Spanje: Deportivo la Coruna
dat shirt is werkelijk prachtig
0
Superbeertje
geplaatst: 22 oktober 2008, 15:18 uur
DonDijk schreef:
Wat werd Juve overklast zeg, ik vind het toch maar een vrij matig team eigenlijk.
Juventus miste veel belangrijke spelers waaronder: Buffon, Camoranesi, Tiago & Trezeguet. Ik hoop wel dat Juventus ver komt.Wat werd Juve overklast zeg, ik vind het toch maar een vrij matig team eigenlijk.
Engeland: Arsenal, Liverpool, Man.U
Spanje: Atletico Madrid, Barca, Valencia
Italie: AC Milan, Juventus
Duitsland: Schalke 04, HSV
Frankrijk: AS Monaco
Overig: Zenit St, Sporting Lissabon

0
Superbeertje
geplaatst: 22 oktober 2008, 15:19 uur
Eigenlijk zijn er nog wel meer clubs die ik op zou kunnen noemen..
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 17:53 uur
Duitsland: niet echt één in het bijzonder, al moet ik zeggen dat ik het succes van Hoffenheim wel leuk vind...
Engeland: Blackburn Rovers
Italië: Palermo
Spanje: Villarreal
Overig: Vond Rosenborg vroeger wel een leuke club, maar daar hoor je tegenwoordig niks meer van...
Engeland: Blackburn Rovers
Italië: Palermo
Spanje: Villarreal
Overig: Vond Rosenborg vroeger wel een leuke club, maar daar hoor je tegenwoordig niks meer van...
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 18:31 uur
Duitsland: HSV
Engeland: Arsenal (vroeger Liverpool, maar dat spel is niet om aan te zien vaak)
Italië: AC Milan (nog uit de tijd van Gullit, Van Basten, Rijkaard!!)
Spanje: Real Madrid (ik heb ze soms overdonderend mooi zien spelen, helaas alweer een hele tijd terug)
Overig: Porto (wel respect voor een ploeg uit zo'n klein land die het altijd goed doet.. ook 87 europa cup I natuurlijk met dat fabuleuze hakballetje van Madjer!)
Engeland: Arsenal (vroeger Liverpool, maar dat spel is niet om aan te zien vaak)
Italië: AC Milan (nog uit de tijd van Gullit, Van Basten, Rijkaard!!)
Spanje: Real Madrid (ik heb ze soms overdonderend mooi zien spelen, helaas alweer een hele tijd terug)
Overig: Porto (wel respect voor een ploeg uit zo'n klein land die het altijd goed doet.. ook 87 europa cup I natuurlijk met dat fabuleuze hakballetje van Madjer!)
0
DutchViking
geplaatst: 22 oktober 2008, 18:40 uur
Duitsland: Schalke 04
Enkele keren op bezoek geweest en genoten van de geweldige sfeer. Groepen supporters die samen met supporters van de tegenpartij vreedzaam een biertje drinken: het kan nog in Duitsland. Daarnaast zijn staanplaatsen geweldig, die vind je bij Schalke nog voldoende. Van deze vier competities heb ik met de Duitse competitie overigens de minste binding.
Fantastische sfeer, geweldige club, geweldige aanhang. Ook Tottenham vind ik een mooie club, maar verder heb ik in Engeland geen uitgesproken favorieten.
Italië: Sampdoria
Vooral vanwege het schitterende marineblauwe shirt met de wit-rood-zwarte baan (het mooiste shirt dat er bestaat), maar ook omdat Genua een leuke stad is en ik de club al volg sinds Gullit er speelde. Verder vond ik de naam "Sampdoria" als kind al iets bijzonders hebben. Ik heb in Italië vooral sympathie voor kleinere clubs, meer specifiek Napoli en Bologna.
Spanje: Atlético Madrid
Met Barcelona en Real heb ik nooit een binding gehad, maar Atlético heeft door de jaren heen ook een aantal fantastische spelers gehad en is veel meer een volksclub dan stadgenoot Real.
Overig: Celtic
Een tijd geleden (17 april 2007) heb ik op deze site een omvangrijk
artikel geschreven over mijn liefde voor de club. Celtic is eigenlijk veel meer dan alleen een club.
Qua landen heb ik altijd veel sympathie voor Argentinië.
Minst favoriete buitenlandse clubs (om uiteenlopende redenen):
1. Rangers (overduidelijk)
2. Chel$ea (omdat ik het meer als bedrijf zie dan als club)
3. Lazio Roma (vanwege extreem-rechts verleden en groot deel van de fans die dat nog steeds is)
Enkele keren op bezoek geweest en genoten van de geweldige sfeer. Groepen supporters die samen met supporters van de tegenpartij vreedzaam een biertje drinken: het kan nog in Duitsland. Daarnaast zijn staanplaatsen geweldig, die vind je bij Schalke nog voldoende. Van deze vier competities heb ik met de Duitse competitie overigens de minste binding.
Fantastische sfeer, geweldige club, geweldige aanhang. Ook Tottenham vind ik een mooie club, maar verder heb ik in Engeland geen uitgesproken favorieten.
Italië: Sampdoria
Vooral vanwege het schitterende marineblauwe shirt met de wit-rood-zwarte baan (het mooiste shirt dat er bestaat), maar ook omdat Genua een leuke stad is en ik de club al volg sinds Gullit er speelde. Verder vond ik de naam "Sampdoria" als kind al iets bijzonders hebben. Ik heb in Italië vooral sympathie voor kleinere clubs, meer specifiek Napoli en Bologna.
Spanje: Atlético Madrid
Met Barcelona en Real heb ik nooit een binding gehad, maar Atlético heeft door de jaren heen ook een aantal fantastische spelers gehad en is veel meer een volksclub dan stadgenoot Real.
Overig: Celtic
Een tijd geleden (17 april 2007) heb ik op deze site een omvangrijk
artikel geschreven over mijn liefde voor de club. Celtic is eigenlijk veel meer dan alleen een club.
Minst favoriete buitenlandse clubs (om uiteenlopende redenen):
1. Rangers (overduidelijk)
3. Lazio Roma (vanwege extreem-rechts verleden en groot deel van de fans die dat nog steeds is)
0
Superbeertje
geplaatst: 22 oktober 2008, 19:38 uur
DutchViking schreef:
Argentinië levert erg veel mooie spelers. Messi, Kun Aguëro, Tevez, Heinze, Cambiasso, Crespo, Riquelme allemaal toppertjes

0
Superbeertje
geplaatst: 22 oktober 2008, 19:40 uur
Brazilië daarintegen heeft zoveel talent (Amauri, Alex, Rafinha, de rest ken je zelf wel) maar doet het nu erg matig in de kwalificatie.. Stel je voor dat ze het niet halen, wat is een WK zonder Brazilië?
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 19:50 uur
Superbeertje schreef:
Stel je voor dat ze het niet halen, wat is een WK zonder Brazilië?
Dat zou een unicum zijn. Brazilië is het enige land dat zich onafgebroken voor elk WK heeft weten te plaatsen. Daar komt nu ook geen verandering in. Volgens mij plaatsen de eerste vier landen zich rechtstreeks. De nummer vijf moet tegen de nummer vier van Noord-Amerika.Stel je voor dat ze het niet halen, wat is een WK zonder Brazilië?
0
DutchViking
geplaatst: 22 oktober 2008, 20:23 uur
Ik denk dat Brazilië het wel gaat redden, ik zie ze wel bij de eerste vier eindigen. Hoewel ik weinig heb met Brazilië als voetballand, hoop ik wel dat zij erbij zullen zijn in Zuid-Afrika.
Inderdaad, allemaal toppers. Vooral Riquelme vind ik geweldig. Wat mij betreft de enige middenvelder die een beetje in de buurt komt van Maradona (naar mjn mening onbetwist de beste speler aller tijden).
Superbeertje schreef:
Argentinië levert erg veel mooie spelers. Messi, Kun Aguëro, Tevez, Heinze, Cambiasso, Crespo, Riquelme allemaal toppertjes

Inderdaad, allemaal toppers. Vooral Riquelme vind ik geweldig. Wat mij betreft de enige middenvelder die een beetje in de buurt komt van Maradona (naar mjn mening onbetwist de beste speler aller tijden).
0
davidqotsa
geplaatst: 22 oktober 2008, 21:33 uur
Duitsland: Allemania Aachen
Engeland: Spurs(bloedend hart nu dus)
Italië: Lecce, AS Roma
Spanje: Villareal
Engeland: Spurs(bloedend hart nu dus)
Italië: Lecce, AS Roma
Spanje: Villareal
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 22:53 uur
Ik denk dat Brazilië het wel gaat redden
Natuurlijk. Die kwalificatie is zo opgezet dat Brazilië en Argentinië altijd doorgaan. Het kost de Fifa teveel centjes mocht een van die landen het WK niet halen.
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 23:20 uur
Engeland: Aston Villa
Spanje: Valencia
Italie: AS Roma
Frankrijk: Saint-Etienne
Portugal: Benfica
Spanje: Valencia
Italie: AS Roma
Frankrijk: Saint-Etienne
Portugal: Benfica
0
Ace
geplaatst: 23 oktober 2008, 13:21 uur
Der Effe schreef:

Wat zijn we toch eensgezind, als broers... Hetzelfde lijstje voor mij, maar dat Stuttgart en Leipzig gedoe kan er bij mij wel af

0
Der Effe
geplaatst: 23 oktober 2008, 13:27 uur
Ja, Stuttgart door de naam en het VFB ervoor en Leipzig omdat het gewoon een cult club is 

0
Superbeertje
geplaatst: 23 oktober 2008, 15:59 uur
PSV gewonnen met 2-0, misschien een stunt?
(ik zelf denk het niet
)
(ik zelf denk het niet
)
0
geplaatst: 23 oktober 2008, 18:45 uur
DutchViking schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik dus echt een bullshit-opmerking. Net alsof Barça, Real, Man Utd, Inter en al die andere Europese topclubs geen bij elkaar gekocht zooitje zijn. Het door jou zo geliefde Liverpool bestaat ook uit een heel contingent geïmporteerde Spanjaarden, Zuid-Amerikanen en Nederlanders. Ik heb er juist wel respect voor dat Chelsea haar miljoenen niet heeft besteed aan het lukraak aantrekken van wereldsterren (behalve Shevchenko dan, maar dat was een persoonlijke wens van Abramovich), maar zorgvuldig heeft geïnvesteerd in aankopen, die pas bij Chelsea wereldsterren zijn geworden, zoals bv. Drogba, Cech en Joe Cole...
0
DutchViking
geplaatst: 23 oktober 2008, 18:49 uur
Titmeister schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik dus echt een bullshit-opmerking. Net alsof Barça, Real, Man Utd, Inter en al die andere Europese topclubs geen bij elkaar gekocht zooitje zijn. Het door jou zo geliefde Liverpool bestaat ook uit een heel contingent geïmporteerde Spanjaarden, Zuid-Amerikanen en Nederlanders. Ik heb er juist wel respect voor dat Chelsea haar miljoenen niet heeft besteed aan het lukraak aantrekken van wereldsterren (behalve Shevchenko dan, maar dat was een persoonlijke wens van Abramovich), maar zorgvuldig heeft geïnvesteerd in aankopen, die pas bij Chelsea wereldsterren zijn geworden, zoals bv. Drogba, Cech en Joe Cole...
(quote)
Ten dele ben ik het wel met je eens, ik zal niet ontkennen dat het bij Liverpool anders is. Wat ik bij clubs als Milan, Real en Liverpool echter wel zie, is een prachtige historie. Dat zijn clubs die het internationale voetbal al decennialang beheersen, ook in de tijd dat commercie nog lang niet zo' n grote rol speelde als tegenwoordig.
Ik volg het internationale voetbal al vrij lang en Chelsea vond ik vroeger al een grauwe, kleurloze club. De club is eigenlijk pas in de jaren '90 wat gaan presteren op internationaal vlak, pas op het moment dat miljonair Ken Bates zich om de club bekommerde. Twintig jaar geleden was Chelsea nog een middenmotor in de Engelse tweede klasse.
Ook iemand als Abramovich kan bij mij op weinig sympathie rekenen. Ik ben zelf op Anfield geweest en de geweldige en voor tegenstanders intimiderende sfeer alleen al is voor mij reden om de club te volgen. Voetbal is het allerbelangrijkste in Liverpool en dat merk je overal in de stad en zeker rondom het stadion. Die sfeer vind je naar mijn mening op weinig andere plekken ter wereld, ook niet bij Chelsea.
0
geplaatst: 23 oktober 2008, 18:58 uur
Maar dan vind je Chelsea dus eigenlijk een kutclub vanwege het gebrek aan historie 

0
DutchViking
geplaatst: 23 oktober 2008, 19:01 uur
Nou, dat ook weer niet hoor
De club die ik nog het meest volg (VVV), heeft qua historie nog veel minder gepresteerd.
Bewust of onbewust associeer ik Chelsea toch met Abramovich en vooral met geld, veel geld. Ze kopen eigenlijk alles wat los en vast zit, een trend die de laatste jaren overigens bij meer clubs aan de orde is. Ik heb veel sympathie voor clubs waar een groot deel van de spelers door de club zelf is opgeleid, maar bij Chelsea kom ik niet verder dan John Terry.
Er zal ongetwijfeld een goede voetbalsfeer heersen op Stamford Bridge, maar ik ga toch liever naar Anfield
De club die ik nog het meest volg (VVV), heeft qua historie nog veel minder gepresteerd.Bewust of onbewust associeer ik Chelsea toch met Abramovich en vooral met geld, veel geld. Ze kopen eigenlijk alles wat los en vast zit, een trend die de laatste jaren overigens bij meer clubs aan de orde is. Ik heb veel sympathie voor clubs waar een groot deel van de spelers door de club zelf is opgeleid, maar bij Chelsea kom ik niet verder dan John Terry.
Er zal ongetwijfeld een goede voetbalsfeer heersen op Stamford Bridge, maar ik ga toch liever naar Anfield

0
Superbeertje
geplaatst: 23 oktober 2008, 20:06 uur
Ik weet eigenlijk ook niemand anders dan Terry... 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.