MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
DonDijk
Hallo?? Reageert er niemand op de roep van een eenzame Groninger? Groningen weer genaaid

Joy4ever schreef:
Het heeft niets met kinderachtig te maken meneertje Orbit. Ik heb opzich niks tegen Ajax maar die veelal misplaatste arrogantie is echt zum kotzen. Zolang je die arrogantie koppelt aan resultaten is daar niks mis mee. Op momenten dat het wat minder gaat dan zou het wel op zijn plaats zijn wat minder hoog van de toren te blazen. Eerst presteren en dan pas wat roepen. Vooral Europees heb ik met verbazing elke keer maar weer moeten aanhoren dat ze wel even zouden gaan winnen van clubs van het kaliber Kopenhagen, Slavia Praag en Dinamo Zagreb. Ajax is niet meer zo goed als dat ze waren. De beste club van Nederland is PSV. Al jaren.

Dat is een veelgehoord argument, en sommige ajacieden genieten hier dan ook met volle teugen van (die koesteren hun arrogantie als het ware). Ik hou meer van realisme, als Ajax kut speelt ben ik zeker niet te beroerd dat toe te geven (en dat heb ik de laatste jaren dan ook grif gedaan). Ik snap ook niet dat je daarover vaag moet gaan doen.
Maar de arrogantie nadragen van enkele ajacieden uit midden jaren 90 of nog eerder bij de club van anno nu slaat natuurlijk ook nergens op. En de vijanden van Ajax hebben wel de neiging dat maar te blijven doen. Jongens als Heitinga, Huntelaar, Maduro e.a. zijn namelijk allesbehalve arrogant. Vind je dat wel, dan zie je toch echt spoken Sneijder was wel een arrogant kereltje, en dat was nota bene een Utrechter!! Dus ik denk dat je gewoon wat beter de club van de fans moet scheiden. Er is al jaren geen sprake meer van de ouderwetse hoofdstedelijke arrogantie bij Ajax (ook weinig aanleiding toe), maar Calimero lijkt te verblind door haat om dat in te zien

Ace
DonDijk schreef:
Hallo?? Reageert er niemand op de roep van een eenzame Groninger? Groningen weer genaaid

Ja, terecht... Moet je maar niet je halve selectie in de uitverkoop doen. Erg respectloos richting Suarez, Lindgren en Silva.

DonDijk schreef:

Vooral tegen Vijenoort vond ik dat erg jammer ja..

Ace schreef:
(quote)

Ja, terecht... Moet je maar niet je halve selectie in de uitverkoop doen. Erg respectloos richting Suarez, Lindgren en Silva.

orbit schreef:
(quote)

Dat is een veelgehoord argument, en sommige ajacieden genieten hier dan ook met volle teugen van (die koesteren hun arrogantie als het ware). Ik hou meer van realisme, als Ajax kut speelt ben ik zeker niet te beroerd dat toe te geven (en dat heb ik de laatste jaren dan ook grif gedaan). Ik snap ook niet dat je daarover vaag moet gaan doen.
Maar de arrogantie nadragen van enkele ajacieden uit midden jaren 90 of nog eerder bij de club van anno nu slaat natuurlijk ook nergens op. En de vijanden van Ajax hebben wel de neiging dat maar te blijven doen. Jongens als Heitinga, Huntelaar, Maduro e.a. zijn namelijk allesbehalve arrogant. Vind je dat wel, dan zie je toch echt spoken Sneijder was wel een arrogant kereltje, en dat was nota bene een Utrechter!! Dus ik denk dat je gewoon wat beter de club van de fans moet scheiden. Er is al jaren geen sprake meer van de ouderwetse hoofdstedelijke arrogantie bij Ajax (ook weinig aanleiding toe), maar Calimero lijkt te verblind door haat om dat in te zien

ajacieden = arrogante calimero's.

orbit schreef:
Er is al jaren geen sprake meer van de ouderwetse hoofdstedelijke arrogantie bij Ajax (ook weinig aanleiding toe), maar Calimero lijkt te verblind door haat om dat in te zien
Nee, hoor. En van haat wil ik iig niet spreken. Ik haat Ajax niet. Ik haat niemand. Haten vind ik iets voor de kanslozen. Het is waar dat het qua arrogantie een stuk beter gesteld is de laatste tijd in A'dam. In dat opzicht vind ik Adrie Koster ook een openbaring. Jammer dat ie straks weer het veld moet ruimen. Anderzijds kan je niet ontkennen dat ome Henk een paar ongelukkige uitspraken heeft gedaan. Maar dat zielig hoopje mens is gelukkig weg.

orbit schreef:
Er is al jaren geen sprake meer van de ouderwetse hoofdstedelijke arrogantie bij Ajax (ook weinig aanleiding toe), maar Calimero lijkt te verblind door haat om dat in te zien

*Herinnert zich nog een '1' op de stropdas

Klumpie schreef:
(quote)

*Herinnert zich nog een '1' op de stropdas

Ik herinner me nog wel die stropdassen van de afgelopen jaren met een 3, 2 en een 4 erop.

DonDijk
Ben ff wat berichtjes aan het lezen hiero, maar ach ja...Ajax...meestal doen ze het thuis wel aardig tegen Feyenoord en AZ, verliezen ze altijd van PSV en gaan ze er in de voorronde voor de Champions League uit tegen ..nou noem maar een club uit één of ander land. Zo is het de laatste jaren gegaan en zo zal het ook blijven gaan. Tenminste, het seizoen loopt inmiddels wel weer precies zo als ik heb beschreven. Dus Ajax..tja..ik noem ze wannabe-toppers-maarwezijnhetnetniet.

Natuurlijk erg mooi dat Ajax gister gewonnen heeft. Maar er zijn zeker kanttekeningen te plaatsen. Zo hadden ze wel 7 á 8 meer doelpunten kunnen maken en werd de overwinning door de slapte van Feyenoord ze in de schoot geworpen. De euforie zal er niet minder om zijn, maar om nou meteen hosanna te roepen na deze winstpartij lijkt me iets teveel van het goede.

DonDijk
Is er iets te lachen hiero?

Eeehh...hallo??
Klassieker?
Ajax - Feyenoord?
Feyenoord helemaal kapot gespeeld helemaal niks in te brengen??
Ajax oppermachtig!!???
En dan nog grote mond die feyenoorders

DonDijk
Nou, ik ben geen Feyenoorder ofzo (ben een eenzame Groninger nogmaals) maar Ajax-spelers zijn gewoon niet serieus te nemen als het er écht op aan komt. Natuurlijk, nu met de 3 ''Groningers'''erbij, kan dit enigzins veranderen, maar toch..

Reijersen schreef:
De euforie zal er niet minder om zijn, maar om nou meteen hosanna te roepen na deze winstpartij lijkt me iets teveel van het goede.

Dat is al jaren het probleem van Ajax. Elke keer als ze weer eens een goede wedstrijd spelen komt er daarna zo'n baggerpartij. Na elke goede wedstrijd wordt er inderdaad hosanna geroepen en na elke baggerpartij deugt er weer niets van. Volgens mij worden de spelers daar knettergek van. Gelukkig voor Ajax is de communicatie naar buiten een stuk beter geworden na het vertrek van Ten Cate en de komst van Koster. Hoewel hij er meer op lijkt met zijn fraaie kapsel is dat geen Calimero.

Een groter probleem is misschien nog wel de scouting en het inkoopbeleid, dat slaat echt helemaal nergens op. Dat doen ze in Eindhoven gelukkig toch allemaal net wat beter. Een of andere onbekende Hongaar maakt meteen het verschil, en die kostte bijna niets (in voetbaltermen dan).

Zit wat in BoordAppel. Bij Ajax moet er organisatorisch wat veranderen. Zo zou het misschien ook wel goed zijn als intern eens na gaan denken over de identiteit van de club.
Het imago was immers zo dat de jeugdopleiding de basis was etc etc. (het bekende verhaal), maar dit imago brokkelt meer en meer af.

Even algemeen op dit topic: elke fan moet ook kritische kijk hebben op hun favoriete club en niet alleen maar bezig zijn met de concurrenten. Leuk dat iedereen een eigen voorkeur heeft, maar om elkaar nou zo digitaal in de haren te vliegen?

DonDijk schreef:
Nou, ik ben geen Feyenoorder ofzo (ben een eenzame Groninger nogmaals) maar Ajax-spelers zijn gewoon niet serieus te nemen als het er écht op aan komt. Natuurlijk, nu met de 3 ''Groningers'''erbij, kan dit enigzins veranderen, maar toch..

ik ben ook diehard FC GRONINGEN - Fan

DonDijk schreef:

Tuurlijk, Groningen kan ook zo bogen op een enorme staat van dienst als het om aanleveren van internationale grootheden aankomt (maw: er zijn nauwelijks meer "Groningers" in FC Groningen)

DonDijk
Dude...vandaar inderdaad de aanhalingstekens..

Reijersen schreef:
Zit wat in BoordAppel. Bij Ajax moet er organisatorisch wat veranderen. Zo zou het misschien ook wel goed zijn als intern eens na gaan denken over de identiteit van de club.
Het imago was immers zo dat de jeugdopleiding de basis was etc etc. (het bekende verhaal), maar dit imago brokkelt meer en meer af.

Even algemeen op dit topic: elke fan moet ook kritische kijk hebben op hun favoriete club en niet alleen maar bezig zijn met de concurrenten. Leuk dat iedereen een eigen voorkeur heeft, maar om elkaar nou zo digitaal in de haren te vliegen?

Da's inherent aan voetbal, zeker wat betreft Ajax vs. rest. Eigenlijk een beetje jammer ja, maar ik zie het al jaren niet anders. Volgens mij heeft Ajax veel kwaad bloed gezet door die europa cup 1 nog eens te winnen midden jaren 90.. Toen werd het de rotterdammers en andere calimero's echt te gortig. Sindsdien moest er alleen nog maar hamas worden gezongen en rood waas bij het zien van rood/wit
Lijkt toch nog steeds het meest op kleinzielige afgunst en jaloezie dan op een afkeer van arrogantie. Gasten als v Persie en Bogarde waren trouwens ook behoorlijk arrogant, dus..

Op dit moment is het niveau in elk geval behoorlijk genivelleerd en kunnen ajacieden nergens meer op bogen, net zomin als de rest van het land. We zijn allemaal middelmaat, en PSV is eenoog in het land der blinden.

DonDijk schreef:
Dude...vandaar inderdaad de aanhalingstekens..

Nouja, ajaxspelers zijn dus wel serieus te nemen, aangezien dat soms ook nog echt jongens van de club zijn (steeds minder..)

orbit schreef:
Volgens mij heeft Ajax veel kwaad bloed gezet door die europa cup 1 nog eens te winnen midden jaren 90.. Toen werd het de rotterdammers en andere calimero's echt te gortig.

Nee hoor. Dat arrogante gedoe werd de meesten echt te gortig.

Op dit moment is het niveau in elk geval behoorlijk genivelleerd en kunnen ajacieden nergens meer op bogen, net zomin als de rest van het land. We zijn allemaal middelmaat, en PSV is eenoog in het land der blinden.

Gezien de Europese resultaten van de laatste drie seizoenen heeft PSV nog gewoon twee ogen.

BoordAppel schreef:
Nee hoor. Dat arrogante gedoe werd de meesten echt te gortig.

exact...dat godenzonen gedoe. dat was wel storend zeg maar.

en wat een warme integere lieve persoonlijkheden toch...die godenzonen (vul zelf de namen van de desbetreffende voorbeeldburgers in) ....ik zou echt willen dat mij zoontje zo wordt ....

Overigens, als Feyenoord-fan (had je niet gedacht natuurlijk) vond ik het tof dat ze die cup wonnen en vooral ook de indrukwekkende manier waarop. eerlijk is braaf. Heb er echt van kunnen genieten. Dat heb ik bij PSV nog nooit gehad. Die scoren prima resultaten en ook hun scouting is jaloersmakend goed. Maar een hartverwarmende pot op de mat leggen is er nou nooit eens bij. Das dan best jammer als je zoveel beter bent dan de rest.

VanDeGriend schreef:
Dat heb ik bij PSV nog nooit gehad. Die scoren prima resultaten en ook hun scouting is jaloersmakend goed. Maar een hartverwarmende pot op de mat leggen is er nou nooit eens bij. Das dan best jammer als je zoveel beter bent dan de rest.

Jammer dat PSV daar steeds mee wordt aangehaald, mede dankzij de pers, maar waar zie je nog wel een goede pot dan?

DonDijk
Vanoavnd bie DonDijk op toafel

Klumpie schreef:
Jammer dat PSV daar steeds mee wordt aangehaald, mede dankzij de pers, maar waar zie je nog wel een goede pot dan?

In de Nederlandse competitie inderdaad niet vaak meer. De laatste wedstrijd die ik echt op het puntje van me stoel heb zitten kijken was geloof ik Engeland- Kroatie

Over afgelopen zondag . Ik g....r zo'n doos amstelbier gehaald om lekker op internet te kunnen kijken......heb m na de wedstrijd direct leeg gedronken. Wat een droefenis (vanuit mijn perspectief dan)

BoordAppel schreef:
Gezien de Europese resultaten van de laatste drie seizoenen heeft PSV nog gewoon twee ogen.

Dit seizoen maar even niet meegerekend inderdaad

VanDeGriend schreef:
exact...dat godenzonen gedoe. dat was wel storend zeg maar.

Alles waar je het nu over hebt kun je vooral sommige supporters of filmmakers aanrekenen, geen enkele speler heeft het ooit over zichzelf als godenzoon gehad.. nogmaals, leer club eens van fans scheiden

Klumpie schreef:

Twente, Heerenveen, AZ, allemaal ploegen die aanzienlijk oogstrelender voetbal laten zien in de afgelopen jaren..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:07 uur

geplaatst: vandaag om 02:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.