Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 6 februari 2008, 13:49 uur
Wilde hij niet naar Ajax?
Het is droevig om te zeggen, maar wie gaat er nou in Belgie voetballen? Van Groningen naar Anderlecht is voetballend gewoon een stap terug.
0
DonDijk
geplaatst: 6 februari 2008, 13:50 uur
Dit doet deze eenzame Groninger goed. Goe bezig Acah!
0
geplaatst: 6 februari 2008, 14:21 uur
Volgens mij doet de Belgische competitie niet meer zoveel onder voor de Nederlandse competitie tegenwoordig, maar dat ligt meer aan de Nederlandse competitie die elk jaar weer iets afzwakt.
0
Ace
geplaatst: 6 februari 2008, 14:29 uur
Ik meen het nog ook, kan je nagaan
Uit verveling kijk ik geregeld naar de Belgische comp. Het is wel leuk om naar te kijken, beetje als de Gouden Gids. Veel doelpunten! Groningen speelt gewoon goed, dat doet me niet veel pijn dat te zeggen 
0
geplaatst: 6 februari 2008, 14:37 uur
Als ik op TV de Belgische competitie zie dan moet ik goed kijken dat ik niet naar beelden van de Afrika Cup zit te kijken.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 14:42 uur
Joy4ever schreef:
Als ik op TV de Belgische competitie zie dan moet ik goed kijken dat ik niet naar beelden van de Afrika Cup zit te kijken.

0
geplaatst: 6 februari 2008, 14:54 uur
Klumpie schreef:
Volgens mij doet de Belgische competitie niet meer zoveel onder voor de Nederlandse competitie tegenwoordig, maar dat ligt meer aan de Nederlandse competitie die elk jaar weer iets afzwakt.
Ajax deed het in de vorige UEFA-cup (toen ze nog wel de poules haalden) in ieder geval niet veel beter dan het vermaarde Zulte Waregem.
Maar ik heb ook het idee dat de Belgische topclubs nu meer van het niveau Groningen/Twente zijn... en tsja, veel beter hebben we in Nederland ook niet.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 14:58 uur
Klumpie schreef:
Volgens mij doet de Belgische competitie niet meer zoveel onder voor de Nederlandse competitie tegenwoordig
Volgens mij doet de Belgische competitie niet meer zoveel onder voor de Nederlandse competitie tegenwoordig
Vergeet het maar.
0
Ace
geplaatst: 6 februari 2008, 15:00 uur
DonDijk schreef:
Maar Groningen is best goed..toch...Ace?
Maar Groningen is best goed..toch...Ace?
Ja man, ik zit ook wekelijks naar een elftal te kijken dat voor 27 procent FC Groningen is. Zal wel gek zijn het te ontkennen dus

0
geplaatst: 6 februari 2008, 15:00 uur
Kos schreef:
Vergeet het maar.
Vergeet het maar.
wat moet ik vergeten? Ik denk dat topclubs uit België zeker met de Nederlandse top mee kunnen draaien. Ik denk alleen dat de middenmoters en degradatiekandidaten lichtelijk zwakker zijn.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 15:11 uur
De meeste ploegen uit de Nederlandse competitie zullen in het verleden wel altijd een veel professionelere omkadering gehad hebben, er betere trainingstechnieken op nagehouden hebben, een sterker uitgebouwd jeugdbeleid gehad hebben enz..., allemaal dingen waar het bij de Belgische ploegen aan ontbrak, dat is duidelijk.
Maar let maar eens goed op, want daar komt wel verandering in. Het feit dat de Belgische bondscoach niet werd ontslagen na de heel tegenvallende EK campagne zegt genoeg. Er moet nu een totale omschakeling gerealiseeerd worden en zo'n proces gaat nu eenmaal langzaam. Ik schat zeker zo'n 10 jaar Het is dus heel normaal dat onze competitie momenteel wat slabakt, en dat straalt natuurlijk ook af op onze nationale ploeg.
En het Belgisch voetbal zit zo al enkele jaren in een dipje (eigenlijk al sinds het WK 2002 waar jullie Nederlanders zelfs niet bij waren terwijl wij Brazilië zowaar bijna verslagen hadden
), maar dat wil toch niet zeggen dat de Belgische teams hier nu echt zo smalend moeten worden afgedaan als dwaze caféploegjes die nog niet aan de enkels komen van Nederlandse ploegen.
De Belgen zijn eindelijk aan het leren dat je met hard werken en inzet wel af en toe eens kan stunten tegen grote ploegen, maar dat de omkadering ook beter moet (al van in de jeugd) zodat de technische groeimarge van de spelers zich sneller ontwikkelt en dat ze niet al op hun 17de naar het buitenland (vooral naar Nederland) moeten uitwijken. Trouwens komt er bij voetbal ook altijd een dosis geluk kijken. Je mag dan nog zo'n grote ploeg zijn, je kan altijd "pech" hebben. Waar staat Ajax dit seizoen bv. in Europa? Juist... nergens!
Anyway, als er over een jaar of 20 in alle landen op professioneel gebied hetzelfde gaat worden gewerkt, doordat pro licence trainers uit Nederland, Frankrijk, Duitsland (en zelfs België - bv. Gerets) hun kennis en inzichten zullen overbrengen naar ploegen uit de mindere cometities van sommige Oost-Europese, Noord-Europese en niet-Europese landen die nu achterop hinken, zal ook Nederland nog serieuze klappen gaan krijgen in hun algemene FIFA-ranking, geloof me!
Als een land met pakweg 70 miljoen inwoners over dezelfde dezelfde middelen kan beschikken dan een land met 16 miljoen inwoners, dan weet je 't wel. En dan hebben we 't nog niet eens over landen als China en India, als die eenmaal voetbalgek gaan worden. Neem het van mij aan, binnen 20 jaar doen zowel België als Nederland nooit meer mee aan een EK of WK, tenzij ze veel geluk hebben gehad
Maar let maar eens goed op, want daar komt wel verandering in. Het feit dat de Belgische bondscoach niet werd ontslagen na de heel tegenvallende EK campagne zegt genoeg. Er moet nu een totale omschakeling gerealiseeerd worden en zo'n proces gaat nu eenmaal langzaam. Ik schat zeker zo'n 10 jaar Het is dus heel normaal dat onze competitie momenteel wat slabakt, en dat straalt natuurlijk ook af op onze nationale ploeg.
En het Belgisch voetbal zit zo al enkele jaren in een dipje (eigenlijk al sinds het WK 2002 waar jullie Nederlanders zelfs niet bij waren terwijl wij Brazilië zowaar bijna verslagen hadden
), maar dat wil toch niet zeggen dat de Belgische teams hier nu echt zo smalend moeten worden afgedaan als dwaze caféploegjes die nog niet aan de enkels komen van Nederlandse ploegen.De Belgen zijn eindelijk aan het leren dat je met hard werken en inzet wel af en toe eens kan stunten tegen grote ploegen, maar dat de omkadering ook beter moet (al van in de jeugd) zodat de technische groeimarge van de spelers zich sneller ontwikkelt en dat ze niet al op hun 17de naar het buitenland (vooral naar Nederland) moeten uitwijken. Trouwens komt er bij voetbal ook altijd een dosis geluk kijken. Je mag dan nog zo'n grote ploeg zijn, je kan altijd "pech" hebben. Waar staat Ajax dit seizoen bv. in Europa? Juist... nergens!
Anyway, als er over een jaar of 20 in alle landen op professioneel gebied hetzelfde gaat worden gewerkt, doordat pro licence trainers uit Nederland, Frankrijk, Duitsland (en zelfs België - bv. Gerets) hun kennis en inzichten zullen overbrengen naar ploegen uit de mindere cometities van sommige Oost-Europese, Noord-Europese en niet-Europese landen die nu achterop hinken, zal ook Nederland nog serieuze klappen gaan krijgen in hun algemene FIFA-ranking, geloof me!
Als een land met pakweg 70 miljoen inwoners over dezelfde dezelfde middelen kan beschikken dan een land met 16 miljoen inwoners, dan weet je 't wel. En dan hebben we 't nog niet eens over landen als China en India, als die eenmaal voetbalgek gaan worden. Neem het van mij aan, binnen 20 jaar doen zowel België als Nederland nooit meer mee aan een EK of WK, tenzij ze veel geluk hebben gehad

0
geplaatst: 6 februari 2008, 15:24 uur
Klumpie schreef:
wat moet ik vergeten? Ik denk dat topclubs uit België zeker met de Nederlandse top mee kunnen draaien. Ik denk alleen dat de middenmoters en degradatiekandidaten lichtelijk zwakker zijn.
Eerder enorm veel zwakker.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 15:28 uur
freddze schreef:
Neem het van mij aan, binnen 20 jaar doen zowel België als Nederland nooit meer mee aan een EK of WK, tenzij ze veel geluk hebben gehad
Neem het van mij aan, binnen 20 jaar doen zowel België als Nederland nooit meer mee aan een EK of WK, tenzij ze veel geluk hebben gehad

Het wel of niet meedoen aan een WK (en al helemaal niet een EK
) heeft niets met de potentie van de met name Aziatische landen te maken, die tref je namelijk pas OP het WK en niet tijdens de kwalificatie.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 15:32 uur
Maar dan moeten wij eerst nog landen als Polen, Roemenië, Ukraïne en Turkije kunnen verslaan hé. De tendens is er al, die landen benen duidelijk bij, zag je duidelijk aan de laatste EK kwalificatie. En mochten we al door de voorrondes geraken, dan geraken we toch niet voorbij de eerste ronde in dat WK zélf door precies die landen als China, India, etc... Hoe meer inwoners een land telt, hoe meer goeie voetballers er uit dat land komen, da's gewoon een kwestie van statistiek. Maar je mag nog een betere voetballer zijn dan Pélé himself, als er niet aan je geschaafd wordt, dan komen je talenten nooit uit de verf.
Voor individuele sporten geldt dat dan weer niet. Daar kan natuurlijk altijd wel eens een Eddy Merckx of een Justine Henin (om nu zélf eens chauvinistisch te zijn) opstaan.
Ik wil gewoon zeggen dat landen als Nederland nu nog de 'chance' hebben dat de zgn. "onderontwikkelde" landen maar wat aanmodderen en geen kaas gegeten hebben trainigstechnieken en voedingsleer enz...
En het continent Afrika heeft op dat gebied ook al een serieus streepje voor, want de mensen daar zijn nu eenmaal al veel atletischer gebouwd om zich in alle sporten beter te kunnen onderscheiden dan wij frêle stijve harken van blanken (in vgl. met Afrikanen dan hé), dat is niet alleen zo in de atletiek. Met een atletische lichaamsbouw heb je in het voetbal ook altijd wel een streepje voor (kracht, explossiviteit, wendbaarheid en snelheid zijn niet te versmaden troeven in de voetbalsport)
Voor individuele sporten geldt dat dan weer niet. Daar kan natuurlijk altijd wel eens een Eddy Merckx of een Justine Henin (om nu zélf eens chauvinistisch te zijn) opstaan.
Ik wil gewoon zeggen dat landen als Nederland nu nog de 'chance' hebben dat de zgn. "onderontwikkelde" landen maar wat aanmodderen en geen kaas gegeten hebben trainigstechnieken en voedingsleer enz...
En het continent Afrika heeft op dat gebied ook al een serieus streepje voor, want de mensen daar zijn nu eenmaal al veel atletischer gebouwd om zich in alle sporten beter te kunnen onderscheiden dan wij frêle stijve harken van blanken (in vgl. met Afrikanen dan hé), dat is niet alleen zo in de atletiek. Met een atletische lichaamsbouw heb je in het voetbal ook altijd wel een streepje voor (kracht, explossiviteit, wendbaarheid en snelheid zijn niet te versmaden troeven in de voetbalsport)
0
geplaatst: 6 februari 2008, 15:33 uur
@Joy4ever: Volgens mij heb je zijn bericht niet goed gelezen. Hij heeft het over "Oost-Europese, Noord-Europese en niet-Europese landen".
Ik maak me ook wel zorgen over de voormalige Sovjet-republieken. Als je ziet dat bv. Kazachstan in de afgelopen kwalificatiereeks 10 punten haalt, terwijl ze een reeks eerder maar 1 punt haalde... da's toch ook een land met een flink potentieel met een competitie die de laatste jaren steeds kwalitatiever wordt (inderdaad ook onder impuls van o.a. Nederlanders).
Ik maak me ook wel zorgen over de voormalige Sovjet-republieken. Als je ziet dat bv. Kazachstan in de afgelopen kwalificatiereeks 10 punten haalt, terwijl ze een reeks eerder maar 1 punt haalde... da's toch ook een land met een flink potentieel met een competitie die de laatste jaren steeds kwalitatiever wordt (inderdaad ook onder impuls van o.a. Nederlanders).
0
geplaatst: 6 februari 2008, 16:04 uur
Ace schreef:
Ja man, ik zit ook wekelijks naar een elftal te kijken dat voor 27 procent FC Groningen is. Zal wel gek zijn het te ontkennen dus

Suarez met zijn chocoladebeen en -10,-10

0
geplaatst: 6 februari 2008, 16:31 uur
Joy4ever heeft inderdaad enkel het laatste alineaatje van mijn bericht gelezen en daarop gereageerd, maar goed... verder zal ik me hier in de voetbaldiscussie toch niet meer teveel mengen aangezien het hier toch altijd om de Nederlandse compititie gaat en daar eerlijk gezegd zelden of nooit naar kijk. Enkel voor de Champions League haal ik de chips nog boven en de bak jupiler uit de kelder 
Ohja, nog even over Kazachstan, qua inwonersaantal is dat land dan nog niet zo'n gigant in vgl. met België en Nederland (20 miljoen t.ov. wij 10 miljoen en jullie 16 miljoen). FK Yard is naar 't schijnt het beste team van Kazachstan. Nog nooit van gehoord nu, maar wie weet spelen ze over 10 jaar wel niet in de Champions League en knikkeren ze over 20 jaar een ploeg als Arsenal of AC Milaan uit de finale
Ja, want da's nog zoiets... eigenlijk zou het statistisch, gezien de inwonersaantallen, helemaal logisch zijn dat jullie 62% van de onderlinge duels België-Nederland winnen en zo staan de cijfers ook ongeveer denk ik. Dus als je puur naar de cijfers kijkt... Niets van aan dat de Belgen slechter zijn dan de Nederlanders ! Alla, op nationaal gebied dan, hé
De Nederlandse ploegen hebben - en dat is zeker de laatste 20 jaar zo - altijd wel al veel beter gedaan in de verschillende Europese competities.

Ohja, nog even over Kazachstan, qua inwonersaantal is dat land dan nog niet zo'n gigant in vgl. met België en Nederland (20 miljoen t.ov. wij 10 miljoen en jullie 16 miljoen). FK Yard is naar 't schijnt het beste team van Kazachstan. Nog nooit van gehoord nu, maar wie weet spelen ze over 10 jaar wel niet in de Champions League en knikkeren ze over 20 jaar een ploeg als Arsenal of AC Milaan uit de finale

Ja, want da's nog zoiets... eigenlijk zou het statistisch, gezien de inwonersaantallen, helemaal logisch zijn dat jullie 62% van de onderlinge duels België-Nederland winnen en zo staan de cijfers ook ongeveer denk ik. Dus als je puur naar de cijfers kijkt... Niets van aan dat de Belgen slechter zijn dan de Nederlanders ! Alla, op nationaal gebied dan, hé
De Nederlandse ploegen hebben - en dat is zeker de laatste 20 jaar zo - altijd wel al veel beter gedaan in de verschillende Europese competities.
0
Ace
geplaatst: 6 februari 2008, 16:37 uur
Die jongen heeft even een dipje. Ben je alweer vergeten hoeveel hij er aan het begin van het seizoen in schoot en hoe een geweldige aankoop iedereen 'm toen vond?

0
geplaatst: 6 februari 2008, 16:37 uur
DonDijk schreef:
Kazachstan heeft een Nederlandse coach overigens..
Kazachstan heeft een Nederlandse coach overigens..
Klopt, Arno Pijpers, vandaar ook wat ik zei in de voorlaatste alinea van dit bericht

0
geplaatst: 6 februari 2008, 16:47 uur
Tja, die oneliners over Belgische voetbaluitslagen die meer op korfbaluitslagen lijken zijn natuurlijk leuker dan mijn lang bericht, dat begrijp ik wel 

0
DonDijk
geplaatst: 6 februari 2008, 16:53 uur
Haha..tja, sorry Frederik maar zo is het wel een beetje stiekem he. 's Avonds als ik thuis ben, neem ik de tijd voor de wat langere berichten. 

0
geplaatst: 6 februari 2008, 16:56 uur
freddze schreef:
Tja, die oneliners over Belgische voetbaluitslagen die meer op korfbaluitslagen lijken zijn natuurlijk leuker dan mijn lang bericht, dat begrijp ik wel

Gek hè, Nederland heeft toch echt het hoogst gemiddelde doelpuntengemiddelde van alle Europese competities

0
geplaatst: 6 februari 2008, 17:05 uur
Ace schreef:
Die jongen heeft even een dipje. Ben je alweer vergeten hoeveel hij er aan het begin van het seizoen in schoot en hoe een geweldige aankoop iedereen 'm toen vond?

Het leek inderdaad nog wat te zijn, maar al snel vond ik het richting doelloos huppelkonijn met kansloze actie gaan. Te vergelijken met een type Robben, ook zo'n licht

Het ziet er wel vermakelijk uit, maar het is zeer de vraag wat je met zo'n voetballer moet, hopelijk leert hij nog flink bij en ontdekt hij dat er ene Huntelaar naast hem in de spits staat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.