Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
DonDijk
geplaatst: 16 maart 2008, 12:55 uur
Herstel: Raar voetbal kan zich dus ook verhouden met mooi muziek? 

0
geplaatst: 16 maart 2008, 21:37 uur
Weer een puntje voor mijn cluppie AZ!
Alhoewel het 2 punten te weinig waren.
Wel een leuke reactie van Louis nadat het Utrecht publiek We zwaaien met z'n allen naar Van Gaal scandeerde.
Alhoewel het 2 punten te weinig waren.
Wel een leuke reactie van Louis nadat het Utrecht publiek We zwaaien met z'n allen naar Van Gaal scandeerde.
0
geplaatst: 16 maart 2008, 22:10 uur
Barca ook weer lekker gebruik gemaakt van de nederlaag van Real.
NOT.
NOT.
0
Jornaquin
geplaatst: 16 maart 2008, 22:18 uur
Nog 4 punten te gaan. Maar het zal lastig worden aangezien het zware programma van Ajax. Eerst komende 3 duels uit tegen respectievelijk psv, twente en heerenveen.
0
geplaatst: 16 maart 2008, 22:19 uur
Heeft iemand gisteren Liverpool-Reading gezien?
Wat een goal van Reading. WOW!
http://nl.youtube.com/watch?v=83vRR33sqmc
Wat een goal van Reading. WOW!
http://nl.youtube.com/watch?v=83vRR33sqmc
0
geplaatst: 17 maart 2008, 00:00 uur
Jornaquin schreef:
Nog 4 punten te gaan. Maar het zal lastig worden aangezien het zware programma van Ajax. Eerst komende 3 duels uit tegen respectievelijk psv, twente en heerenveen.
Ik verwacht ook niet dat ze dat nog inhalen eigenlijk.. maargoed, als de flow er is en psv blijft klungelen blijft er hoop

0
Jornaquin
geplaatst: 17 maart 2008, 12:21 uur
Ja het kan ook zeker. Maar dat betekent wel dat je uit de komende 6 duels minimaal 16, maar eigenlijk 18 punten moet halen. Dus winnen bij Psv, Twente, Heerenveen en Groningen en thuis nog van Heracles en De Graafschap. Nu verwacht ik in die thuiswedstrijden niet veel problemen maar ik zie Ajax niet alle 4 die uitwedstrijden winnen. En stel Ajax wint alle 6 de wedstrijden moet Psv nog minimaal 1x punten verliezen.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 13:14 uur
Soms schrijft die van Nijnatten in het AD iets zinvols:
Ieder seizoen dezelfde club als landskampioen zou je niet moeten willen. Maar voorlopig is het het beste voor het Nederlandse voetbal als PSV nog even vlaggendrager blijft. In het huidige seizoen behaalden de Nederlandse deelnemers aan Champions League en UEFA Cup een schamele 29 punten voor de ranglijst waarop bepaald wordt hoeveel clubs aan deze toernooien mogen worden afgevaardigd. Van die 29 punten nam PSV er zoals te doen gebruikelijk de meeste voor zijn rekening; 15 deze keer. Aan zulke cijfers hoef je in feite geen conclusie meer toe te voegen.
Ieder seizoen dezelfde club als landskampioen zou je niet moeten willen. Maar voorlopig is het het beste voor het Nederlandse voetbal als PSV nog even vlaggendrager blijft. In het huidige seizoen behaalden de Nederlandse deelnemers aan Champions League en UEFA Cup een schamele 29 punten voor de ranglijst waarop bepaald wordt hoeveel clubs aan deze toernooien mogen worden afgevaardigd. Van die 29 punten nam PSV er zoals te doen gebruikelijk de meeste voor zijn rekening; 15 deze keer. Aan zulke cijfers hoef je in feite geen conclusie meer toe te voegen.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 16:45 uur
Ik meen dat de laatste keer dat Ajax aan de CL meedeed, de kwartfinales ook werden gehaald
Volgens mij heeft PSV het nog niet beter gedaan..
Volgens mij heeft PSV het nog niet beter gedaan..
0
geplaatst: 17 maart 2008, 16:56 uur
2005: Halve finale (onterecht) eruit tegen Milan. Probeer het nog een keer.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 18:20 uur
Ach, qua prestaties steekt PSV gewoon boven Ajax uit laatste tijd, maar Ajax is gewoon de mooiste club klaar.
Ajax heeft Nederland toch op de kaart gezet, en PSV en de rest kunnen daar nou mooi van ''profiteren''.
Maar ik geloof niet dat dit het einde is in 020, het is gewoon een rotperiode geweest afgelopen jaren.
Het commerciele verpest weer een hoop zoals altijd.
Ajax heeft Nederland toch op de kaart gezet, en PSV en de rest kunnen daar nou mooi van ''profiteren''.
Maar ik geloof niet dat dit het einde is in 020, het is gewoon een rotperiode geweest afgelopen jaren.
Het commerciele verpest weer een hoop zoals altijd.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 18:34 uur
schizodeclown schreef:
Ach, qua prestaties steekt PSV gewoon boven Ajax uit laatste tijd, maar Ajax is gewoon de mooiste club klaar.
Ook dat valt te betwijfelen, maar ik ga er maar van uit dat het hier een persoonlijke mening betreft, en geen algemene opvatting.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 18:37 uur
Voor mij persoonlijk natuurlijk wel ja, dus dan zal ik het over het algemeen ook zo vinden
.
.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 18:53 uur
schizodeclown schreef:
Ajax heeft Nederland toch op de kaart gezet
Ajax heeft Nederland toch op de kaart gezet
Mag ik u allen eraan herinneren dat Feyenoord niet alleen de allerlaatste Europa Cup voor NL heeft gescoord maar ook de allereerste. Evenals de allereerste wereldbeker trouwens.
Of waren er toen nog geen kaarten

0
geplaatst: 17 maart 2008, 19:05 uur
Van dat feit was ik me bewust toen ik dat zei, maar alleen maar omdat je als eerste of laatste een Europa Cup hebt gewonnen betekent niet dat je een land ook echt op de kaart hebt gezet.
Kijk maar naar Rode Ster Belgrado, die hebben ook als enige, eerste en laatste club uit Servie de Europa Cup 1 gewonnen, maar hoeveel hoor je nou nog van Servie?
Ajax heeft zoveel prijzen gepakt dat ze uiteindelijk als grote club worden bezien in het buitenland.
En kijk eens naar de spelers die ze hebben voortgebracht, V Basten, Cruijff,Davids,Seedorf,Sneijder, vd Vaart, Kluivert,Davids, Bergkamp enz. Zonder al die spelers en zonder Ajax sprong Nederland echt niet zoveel uit hoor.
Kijk maar naar Rode Ster Belgrado, die hebben ook als enige, eerste en laatste club uit Servie de Europa Cup 1 gewonnen, maar hoeveel hoor je nou nog van Servie?
Ajax heeft zoveel prijzen gepakt dat ze uiteindelijk als grote club worden bezien in het buitenland.
En kijk eens naar de spelers die ze hebben voortgebracht, V Basten, Cruijff,Davids,Seedorf,Sneijder, vd Vaart, Kluivert,Davids, Bergkamp enz. Zonder al die spelers en zonder Ajax sprong Nederland echt niet zoveel uit hoor.
0
Jornaquin
geplaatst: 17 maart 2008, 20:09 uur
Lekker boeiend wie nu blij om wie moet zijn. Wat Psv de laatste jaren doet is natuurlijk best knap, aangezien het budget. Zoals jullie weten ben ik overtuigd Ajax fan maar het valt gewoon niet te ontkennen dat ze het goed doen, want ze hebben een kleiner budget dan Ajax wat sinds 98 maar een beetje aanmoddert.
Verder ben ik overigens totaal niet 'trots' op de prestatie's van Psv. Het interesseert me totaal niet wat een andere club behalve Ajax presteert. Je bent toch niet voor niets voor 1 club
. Maar neemt (zoals hierboven al aangehaald) niet weg dat ze het goed doen en de supporters op de resultaten best trots kunnen zijn. Het voetbal ziet er in principe meestal niet uit, maar dat van Ajax is meestal ook niet om aan te zien.
Verder ben ik overigens totaal niet 'trots' op de prestatie's van Psv. Het interesseert me totaal niet wat een andere club behalve Ajax presteert. Je bent toch niet voor niets voor 1 club
. Maar neemt (zoals hierboven al aangehaald) niet weg dat ze het goed doen en de supporters op de resultaten best trots kunnen zijn. Het voetbal ziet er in principe meestal niet uit, maar dat van Ajax is meestal ook niet om aan te zien.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 20:14 uur
Jornaquin schreef:
. .
. .Je bent toch ook Nederlander. En als een nederlandse club tegen een buitenlandse speelt vind ik het niet zo raar om voor de Nederlandse club te zijn. Dan ben ik zelfs voor Heerenveen of Twente.
Een 2e is dat het ook nog eens goed is voor het Nederlandse voetbal als PSV wint en dus ook voor Ajax.
0
Jornaquin
geplaatst: 17 maart 2008, 20:17 uur
Dat is goed voor het Nederlands voetbal vind ik het grootste poep argument ooit. Als Ajax Champions League wil voetballen moeten ze zelf maar gewoon kampioen worden. Als je iets wilt betekenen moet je dat niet van andere clubs af laten hangen. En het feit dat ik Nederlander ben zie je al terug in het feit dat ik hoop dat Nederland Europees Kampioen wordt.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 20:22 uur
Jornaquin schreef:
Dat is goed voor het Nederlands voetbal vind ik het grootste poep argument ooit. Als Ajax Champions League wil voetballen moeten ze zelf maar gewoon kampioen worden. Als je iets wilt betekenen moet je dat niet van andere clubs af laten hangen. En het feit dat ik Nederlander ben zie je al terug in het feit dat ik hoop dat Nederland Europees Kampioen wordt.
Natuurlijk is het wel goed voor het Nederlands voetbal. Hoe meer clubs in de CL, des te meer geld. Op deze manier glijdt het Nederlands elftal af naar het niveau Servië, dat hier eerder werd aangehaald (België is een beter voorbeeld).
0
Jornaquin
geplaatst: 17 maart 2008, 20:28 uur
@ Rico: Ik zeg ook niet dat het niet goed is voor het Nederlands elftal. Ik zeg alleen dat dat argument me niet overtuigd voor andere clubs dan Ajax te zijn in internationaal verband. Zet die roze bril eens af, lees je misschien wat beter.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 20:37 uur
Sorry Feyenoordvriend Rico maar ik ben het dit keer met Jorna eens. Ik snap ook wel dat het voor het NL voetbal handig is als alle clubs zo ver mogelijk komen, maar buiten mijn eigen club interesseert het me echt geen moer wat ze doen en ik kan soms zelfs oprecht blij zijn met uitslagen als Ajax-Kopenhagen.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik altijd tegen Ajax ben ofzo. Als ze gewoon prima spelen dan vind ik het best dat ze winnen en heb ook best genoten van het spel toen ze zeer terecht die Europa Cup wonnen in 96 ofzo. Had er alleen geen seconde van wakker geleden als ze m niet hadden gewonnen en inmiddels is 96 gewoon heel lang geleden
Geldt overigens ook voor PSV die dan wel aardige resultaten boeken maar, eerlijk is eerlijk, vrij vaak voetbal zoals thuis tegen Spurs, op de mat leggen waar voor de neutrale toeschouwer werkelijk geen ene ruk aan is. En ja...dan baal ik er dus van dat die Gomes , van de drie houdbare penalties, er toch 1 heeft. Al komen ze honderd jaar uit Nederland
Wat overigens niet wil zeggen dat ik altijd tegen Ajax ben ofzo. Als ze gewoon prima spelen dan vind ik het best dat ze winnen en heb ook best genoten van het spel toen ze zeer terecht die Europa Cup wonnen in 96 ofzo. Had er alleen geen seconde van wakker geleden als ze m niet hadden gewonnen en inmiddels is 96 gewoon heel lang geleden
Geldt overigens ook voor PSV die dan wel aardige resultaten boeken maar, eerlijk is eerlijk, vrij vaak voetbal zoals thuis tegen Spurs, op de mat leggen waar voor de neutrale toeschouwer werkelijk geen ene ruk aan is. En ja...dan baal ik er dus van dat die Gomes , van de drie houdbare penalties, er toch 1 heeft. Al komen ze honderd jaar uit Nederland
0
geplaatst: 17 maart 2008, 20:38 uur
Je kon ook verwachten dat er weer een ajacied gaat teren op wat ze in de jaren 90 wel niet behaald hebben.
Het gaat toch over wat er nu gebeurd. Ik ben geen PSV supporter maar PSV is op dit moment gewoon de topploeg van het Nederlandse voetbal. Helemaal op Europees Niveau en ook gewoon in de erdivisie. Ik kan me nog een 0-2 herinneren
Het gaat toch over wat er nu gebeurd. Ik ben geen PSV supporter maar PSV is op dit moment gewoon de topploeg van het Nederlandse voetbal. Helemaal op Europees Niveau en ook gewoon in de erdivisie. Ik kan me nog een 0-2 herinneren

0
geplaatst: 17 maart 2008, 20:40 uur
Ik kijk ook in feite alleen naar het belang van mijn eigen club en als een Nederlandse club (op ajax na
) verliest, dan vind ik het wel jammer. maar niet meer dan dat. Het ging mij er vooral om dat het niet " het grootste poep argument ooit" was. En indirect is het natuurlijk wel erg dat het Nederlandse voetbal niet meer zoveel voorstelt als de gouwe ouwe tijden (die ik amper heb meegemaakt....).
) verliest, dan vind ik het wel jammer. maar niet meer dan dat. Het ging mij er vooral om dat het niet " het grootste poep argument ooit" was. En indirect is het natuurlijk wel erg dat het Nederlandse voetbal niet meer zoveel voorstelt als de gouwe ouwe tijden (die ik amper heb meegemaakt....).
0
Jornaquin
geplaatst: 17 maart 2008, 20:45 uur
Voor een beetje geld gooit blijkbaar bijna iedereen zijn principes overboord ja
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.