MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
DonDijk
Nicolage Rico schreef:
Ook nog geen videocamera's zeker?

Nou, geloof het of niet maar het schijnt dat deze hele wedstrijd wel is vastgelegd door een (té) fanatieke ouder. Het was namelijk een bekerwedstrijd, ik geloof kwartfinale en Veendam-Wildervank, tja dat weten jullie natuurlijk allemaal; een derby waar maanden over wordt voorbeschouwd en nageluld.

Vooral door de 50 mensen die er waren.

Ik zal eens serieus op zoek gaan naar deze band. (neem aan dat ze er toch niks anders over op hebben genomen ofzo...)

herman schreef:
De ultieme vrije trap zo'n beetje... Ik kan geen mooiere bedenken eigenlijk (Nicolage zal nu misschien aan Pierre en Freiburg denken ).

Haha, je hebt wel een beetje mensenkennis. Die vind ik overigens écht mooier.

Die van Roberto Carlos is ook top, natuurlijk. Barthez die voor niets het muurtje goed probeert te schreeuwen.

WernerGSF

herman schreef:
De ultieme vrije trap zo'n beetje... Ik kan geen mooiere bedenken eigenlijk (Nicolage zal nu misschien aan Pierre en Freiburg denken )

Ook al kunst want pure klasse. Ziekelijk veel effect aan die bal. Die van Van Hooijdonk is erg knap maar niet zo knap als die van Carlos.

Pierre schiet hem er in haast onmogelijke hoek in. Van de plek waar Carlos scoorde, zijn er vaak doelpunten gemaakt. Ik denk dat Carlos ook geluk had met een aantal facoren, ook al heeft hij volop traptechniek.

artemio
volgens mij was het een mislukte voorzet

vanuit de hoek van pierre wordt ook wel vaker gescoord. De naar binnen trekkende linksbuiten. Roma - Ajax bijv. (wet even niet meer precies wie scoorde, is al weer lang geleden ajax in de CL).

Eens met Rico, die van Pierre is veel specialer...

"Tja, Feyenoord won in 2002 de UEFA cup. Maar van Hooijdonck schoot toendertijd de vrije trappen vanuit de kleedkamer d'r nog in"

Leo Beenhakker

Jornaquin
Nicolage Rico schreef:
Schitterende goal, inderdaad, zelfs nagemaakt bij een Fifa-spel. Ik denk dat hij het ter plekke verzon wat hij deed.

Dat denk jij dan verkeerd Rico. Hij zei later namelijk dat hij die actie weleens geprobeerd had op de training en ie vaker mislukte dan lukte. Op het moment dat hij de bal van Pires kreeg dacht hij er aan, probeerde het en lukte het nog ook .

Seizoen 1994-1995, de Europacup II finale, Real Zaragoza - Arsenal, staat na 90 minuten 1-1. Tijdens de eerste helft van de verlenging is ook niet gescoord en als de tweede helft van de verlenging bijna voorbij is (nog één minuut te spelen) en iedereen aan penalties denkt, besluit Nayim dit te doen:

Nog steeds een geweldig doelpunt, ook omdat 'ie op precies het goede moment valt.

artemio schreef:
Roma - Ajax bijv. (wet even niet meer precies wie scoorde, is al weer lang geleden ajax in de CL).

Andy vander Meyde?

Ja die doelpunt ken ik me ook nog herinneren, prachtig...

Ja, dat was inderdaad van Der Meyde. Daar deed-ie toch ook weer zijn boogschuttersjuichje?

Die van Nayim is wel ongelukkig gekeept overigens.

De vrije trap van Pierre is ook prachtig hoor, maar een stuk minder speciaal dan die van Roberto Carlos. Ik denk dat ik zo'n vrije trap nooit meer zal tegenkomen.

En iemand dit gezien gisteren:

Ja, erg fraai inderdaad. Alleen wel iets te duidelijk ook lucky.

WernerGSF
volgens mij was het gewoon de bedoeling hoor

Volgens mij wil hij hem vol met de wreef raken, maar raakt ie hem met de buitenkant waardoor die zo'n raar effect meekrijgt...

WernerGSF
net nog een keer bekeken:
volgens mij wilde hij hem inderdaad met de wreef hard in de bovenhoek schieten, maar dat lukte niet. nu ging de bal met een pisboogje in de rechterhoek..

KRC Genk

artemio schreef:
Die beruchte nederland - portugal is wel een goed voobeeld van het feit dat je wedstrijden niet alleen op mentaliteit wint, al hadden we 1) pech (cocu op de lat) 2) de scheidsrechter onbekwaam en 3) de portugezen hoogst irritant.

Ik kan nog een EK herinneren , het werd nota bene in eigen land gehouden en Nederland speelde `n halve finale tegen Italie .
Noem mij eens 1 land ter wereld op dat 2 strafschoppen mist in de reguliere speeltijd en in de strafschoppen reeks er nog eens een arsenaal mist .

Vroeger zag de tegenstander de namenlijst van het Nederlands elftal en zag daar namen als Johan Cruyff , Johan Neeskens , Arie Haan , Dennis Bergkamp , Marco V Basten , Ruud Gullit , Ronald Koeman , en ga zo maar door .

Door het zien van dit soort namen stond de tegenstander al met 1-0 achter , tegenwoordig worden ze nog koud nog warm van namen als Jaliens , Mathijsen , Emanuelsson , Vennegoor , Bronckhorst en ga zo maar door .

Ik betwijfel of er één interland is dat deze mensen samen hebben gespeeld. Tegenstanders worden heus wel bang van Seedorf, v.d. Sar, v. Nistelrooy, Sneijder of van Persie..

WernerGSF
rudiger schreef:
Door het zien van dit soort namen stond de tegenstander al met 1-0 achter , tegenwoordig worden ze nog koud nog warm van namen als Jaliens , Mathijsen , Emanuelsson , Vennegoor , Bronckhorst en ga zo maar door .

van mij mag je Giovanni van Bronckhorst wel uit dat lijstje verwijderen, een speler die o.a. bij Feyenoord, Glasgow Rangers, Arsenal en FC Barcelona heeft gespeeld verdient toch wel iets meer respect

En daarbij miste Van Basten in '92 de penalty tegen Denemarken, waardoor we indertijd werden uitgeschakeld. Dus tsja, zo'n naam zegt ook niet alles.

Mijn HELDEN, de Denen, van vakantie gehaald omdat Joegoslavie uitgesloten was, en dan nog het EK winnen, met een hoofdrol voor die keeper, Schmeichel toch ofzo.

*ps mijn voetbalclub is toch echt Heerenveen, leuke spelers, goede sfeer en goed aanvallend voetbal, maar dat kan zomaar volgend seizoen zonder Verbeek afgelopen zijn, dan ga ik voor Groningen mits Ron er nog is *

herman schreef:
En daarbij miste Van Basten in '92 de penalty tegen Denemarken, waardoor we indertijd werden uitgeschakeld. Dus tsja, zo'n naam zegt ook niet alles.

Er zijn meer van die grote voetballers geweest die `n penalty hebben gemist , ik weet er nog 1 van Maradona .
Ik vind dat het voetbal veel veranderd is in de loop der jaren , het is veel en veel sneller geworden .
Tegenwoordig moet je in je elftal backs hebben die mee opkomen tot de buiten posities , daar was vroeger geen sprake van .
Even rustig `n balletje aannemen is er ook niet meer bij .
Gerry Muhren presteerde het om een balletje `n x-aantal keren hoog te houden in een europa cup wedstrijd tegen Real Madrid , dat zou nu in deze tijd ondenkbaar zijn .
Mede door dit soort voetbal kon je vroeger denk ik veel beter opvallen in het veld dan tegenwoordig .
Daarom heb je tegenwoordig veel minder Ster voetballers als vroeger .

WernerGSF
Amicus schreef:
die keeper, Schmeichel toch ofzo.

inderdaad, Peter Smeichel

Amicus schreef:
*ps mijn voetbalclub is toch echt Heerenveen, leuke spelers, goede sfeer en goed aanvallend voetbal, maar dat kan zomaar volgend seizoen zonder Verbeek afgelopen zijn, dan ga ik voor Groningen mits Ron er nog is *

overloper

rudiger schreef:
Er zijn meer van die grote voetballers geweest die `n penalty hebben gemist , ik weet er nog 1 van Maradona .
Ik vind dat het voetbal veel veranderd is in de loop der jaren , het is veel en veel sneller geworden .
Tegenwoordig moet je in je elftal backs hebben die mee opkomen tot de buiten posities , daar was vroeger geen sprake van .
Even rustig `n balletje aannemen is er ook niet meer bij .
Gerry Muhren presteerde het om een balletje `n x-aantal keren hoog te houden in een europa cup wedstrijd tegen Real Madrid , dat zou nu in deze tijd ondenkbaar zijn .
Mede door dit soort voetbal kon je vroeger denk ik veel beter opvallen in het veld dan tegenwoordig .
Daarom heb je tegenwoordig veel minder Ster voetballers als vroeger.

Daar heb je gelijk in. Tegenwoordig speelt tactiek ook een veel grotere rol, daarom zie je ook meer "schaakwedstrijden". Natuurlijk zou een Maradona nog steeds een stervoetballer zijn.

WernerGSF
zo, PSV is nu toch wel zeker kampioen van Nederland

Edit: Feyenoord

Gefeliciteerd PSV supporters, Ik hoop dat we komend seizoen weer wat tegengas kunnen geven.

Groet,

Ajax-supporter

Psv kampioen (wat eigenlijk al een tijdje vast stond) en Dick Jol gaat weer naar de groenteman?

Dick Jol (eigenlijk onze enige goede scheidsrechter?) heeft vandaag fouten gemaakt bij het leven. Jammer.

WernerGSF
ach, daar ligt het niet aan, Feyenoord heeft dit helaas aan zichzelf te danken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:04 uur

geplaatst: vandaag om 01:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.