MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
schizodeclown schreef:
(quote)

I rest my case...
Wie de bal kaatst?

Sven Bersee schreef:
(quote)

Sorry, ik bén een objectieve ajacidische voetballiefhebber. In jouw ogen ben ik alleen objectief als ik alleen maar negatief ben over Ajax?

Laat ik het zo zeggen: je bent één van de weinigen die ajax beter vond spelen dan psv de afgelopen jaren.

Sven Bersee
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Laat ik het zo zeggen: je bent één van de weinigen die ajax beter vond spelen dan psv de afgelopen jaren.

Afgelopen 2 seizoenen Ajax beter, de 2 seizoenen daarvoor PSV (onder Hidingo uiteraard).

Kos schreef:
(quote)
al die halve en kwartfinaleplaatsen in Europa lijken me niet mis.

Wel hilarisch overigens die Ajax-reacties overal op gisteravond. .

Welke Ajax reacties? V/D Griend en ik waren de enigen hier.. en stelden objectief vast hoe triest PSV speelt en dat is niet alleen van gisteravond.. V/D Griend is overigens Feyenoorder

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Eén van de weinige objectieve supporters, of de rest..?

Onder Hiddink speelde PSV inderdaad nog wel eens prima voetbal met Cocu in de basis.. toegegeven. Maar de laatste jaren? Donder op man!

Ik heb ook niet gezegd dat psv goed gevoetbald heeft dit seizoen en vorig seizoen. Ik heb gezegd dat ze beter gevoetbald hebben dan ajax.

orbit schreef:
(quote)
Onder Hiddink speelde PSV inderdaad nog wel eens prima voetbal met Cocu in de basis.. toegegeven. Maar de laatste jaren? Donder op man!
Ik ken geen PSV'er die wèl beweerd dat PSV goed voetbal heeft gespeeld de afgelopen twee jaar. Maar goed voetbal is geen garantie voor succes, zie AZ vorig jaar als perfect voorbeeld.

DonDijk
Als iemand van jullie voetballeken mij uit kan leggen wat goed voetbal nou daadwerkelijk inhoudt, begin ik jullie weer serieus te nemen.

Mensen linken ''goed'' meestal aan ''mooi'', maar dat is lang niet altijd zo. Als je jarenlang presteert, voetbal je toch goed? Best logisch vind ik. Of het mooi is, is een ander verhaal. En dan hoor ik mensen zeggen: geluk. Maar iedereen weet wat je met geluk doet.

tsja, goed voetbal vind ik ook zo'n bullshit-term. Als jij het voor elkaar krijgt om door een goede organisatie weinig tegengoals te krijgen en vervolgens efficiënt met je kansen omgaat, speel je goed voetbal. Immers, het doel van voetbal is om zelf te scoren en de ander niet te laten scoren, en dat doe je dus goed als je voetbalt zoals ik hierboven beschrijf...

Simpele logica.

Dat is ook wel gewoon zo, qua prestaties kan je heel goed zijn, maar ik heb liever voetbal dat mooi is en een lust voor het oog, dan zakelijk voetbal waarin je presteert.
Mooi voetbal is idd niet altijd garant voor presteren en doelpunten maken, je moet natuurlijk ook niet mooi spelen om het mooi spelen.

Maar als ik dan weer zo'n zakelijke wedstrijd zie heb ik er een saai gevoel bij,dan heb ik liever zo'n wedstrijd als Arsenal - Liverpool.
Als elke ploeg zou spelen als PSV zou ik geen voetbal meer willen zien in alle eerlijkheid zonder grappen.
Net zoals ik liever goede muziek luister waar ik van kan genieten, dan bagger 13 in een dozijn muziek van artiesten die miljoenen cd's hebben verkocht en goed ''presteren''.
Er zit geen ziel in wat mij betreft, en voetbal is toch 1 en al emotie natuurlijk.
Dus wat mooi voetbal spelen betreft doet PSV het niet goed.

Ik kan pas vanaf volgend seizoen weer een beetje volgen (als ik het goed heb, komen de samenvattingen weer op een van de 3 Hollandse zenders die wij hier ook hebben)
PSV was gisteren toch wel barslecht.
Bakkal / Dzudszak kregen niets klaar in tegenstelling tof Afellay verleden week. Het is dus erg duidelijk dat ze iemand als Afellay precies wel erg missen. Koevermans kreeg amper een goede bal, maar kon zelf ook geen enkele bal bijhouden leek mij. Een speler op een eiland ..
Toen het dan (verdiend) 0-2 werd, schoot PSV een beetje wakker, met in de hoofdrol Dzudszak die dan wel af en toe iets heel goeds liet zien !
Lazovic & Koevermans (& Simons met die penalty) mogen zich toch wel voor het hoofd slaan. Als ze er ééntje binnenstampten voor de 65ste minuut (waar dus 2 a 3 mogelijkheden toe waren) hadden ze vast en zeker nog een grote kans gehad vanwege het mentaal voordeel dat ze dan uit zo'n goal putten, maar als je de kansen de nek omwringt ...
Om eerlijk te zijn, keek ik vorig jaar toch liever naar het voetbal van AZ met de Belgische Moussa Dembélé. Of zelfs Ajax van de zomer (of vorige?) tegen Praag. Als ik me niet vergis, miste Huntelaar net als Simons ook een penalty.

Man of the Match : Montolivo (& Mutu)

Volgend jaar krijgen we weer mooi Europees voetbal met Juventus, als Nedved niet stopt tenminste

Reactie op mooi voetbal: Het moet niet per se mooi voetbal (=goed spelen met mooie combinaties volgens mij) zijn keer op keer. Doch, een team zoals hier Club Brugge... Daar word ik gewoon echt ziek van ! Altijd chans tot en met, belachelijke spelers (Blondel, Vermant, ...) & iets wat geen voetbal te noemen is.

Lazivic

Ik heb 2 ploegen op het veld gezien .
1 ploeg die wou winnen . ( Fiorentina )
1 ploeg die het wel goed vond ( Psv )

Dan weet je van te voren wie gaat winnen .
Typisch de Hollandse mentaliteit , die ons van de zomer op het EK ook gaat opbreken .

WernerGSF
rudiger schreef:
Typisch de Hollandse mentaliteit , die ons van de zomer op het EK ook gaat opbreken .

Er staan ook zo ontzettend veel Nederlanders bij PSV op het veld.

Deze geweldige spits stopt ermee na dit seizoen.

Zonde van die blessure die hij deze jaar heeft, dat is een afsluiting voor zo'n spits onwaardig,en ook nog afsluiten bij een degraderende club.
Ik snap ook weer niet dat Ajax hem gewoon had gehaald als backup ofzo vorig seizoen, Ajax was zijn club, en zo'n spits kan je altijd gebruiken, dat bewees hij ook weer met AZ toen.
Net zoals met Cruijff toen met Feyenoord,zit wel wat jaartjes tussen maar toch weer die beleid he...

Groningen heeft een bod uitgebracht van om en nabij de 2 miljoen voor Marcel Meeuwis.
Ik hoop dat het lukt. een goeie speler!!

WernerGSF
Staat zomaar de Euroborg in de fik

Staat Feyenoord zomaar met 3-0 achter in Tilburg. Ach, was te verwachten. Misschien is het alleen maar goed. Alweer een (grote) bevestiging dat Feyenoord zich enorm moet gaan versterken in de zomer. Te beginnen met nieuwe verdedigers (een stuk of 6) en een aantal aanvallers....

Jornaquin
En steek je club maar in de fik!

Geeft wel mooie plaatjes....

Jornaquin
Ik zou ook de hele boel laten afbranden als je zulke kleur stoeltjes in je stadion hebt...

Jornaquin
Zijn DonDijk en Jelmer19 nogsteeds met wc-rolletjes aan het spelen?

FattBeat
Nicolage Rico schreef:
Alweer een (grote) bevestiging dat Feyenoord zich enorm moet gaan versterken in de zomer. Te beginnen met nieuwe verdedigers (een stuk of 6) en een aantal aanvallers....

Zou je denken?

Nicolage Rico schreef:
Alweer een (grote) bevestiging dat Feyenoord zich enorm moet gaan versterken in de zomer. Te beginnen met nieuwe verdedigers (een stuk of 6) en een aantal aanvallers....

Laten we er ook een (reserve) keeper bij doen,

DonDijk
Jornaquin schreef:
Zijn DonDijk en Jelmer19 nogsteeds met wc-rolletjes aan het spelen?

Dát was leuk! Het vuur ging steeds verder en verder!

VanDeGriend schreef:
Laten we er ook een (reserve) keeper bij doen,

Als het ff kan ook een 1e keeper. Velthuizen, zeg ik (zal wel te duur zijn...).

Henri van der Aat, de tijdelijke algemeen directeur van Ajax:
"Het ontruimen van het Ajax-vak is prima verlopen, daar wil ik ze een groot compliment voor maken. Elke club heeft een kern met supporters die af en toe voor problemen zorgt, ook Ajax. Dat is alom bekend. Maar ik ben er trots op hoe onze meegereisde supporters zich gisteren gedragen hebben. Het gaat om een groep van bijna duizend man, ik hoop oprecht dat zij er woensdag weer bij kunnen en willen zijn.”
Mag ook weleens gezegd worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:38 uur

geplaatst: vandaag om 08:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.