MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Ach ja, Wat maak jij je druk? Zal wel komen omdat Cock v/d Palm en Willy Batenburg in je orgen zingen. Laat ze lekker feesten. Wij kunnen er ook niets aan doen dat het vandaag om half 1 is.

max en joep
Ahhh....... Amsterdam, de stad van de hash, pillen en de coke.
De stad waar de vrouwen vrouwelijk zijn en de mannen... ook.

Dat Feyenoord nu blij is met de Amstelcup is toch niet zo raar na zo een rampseizoen als vorig jaar en ook (in mindere mate) dit jaar? Feyenoord is bezig om terug te komen om voor het kampioensschap te strijden. Ze moeten wel realistisch blijven en hoefden dit jaar niet te gaan roepen om kampioen te worden.

Ik erger me er wel aan dat ze tijdens zulke wedstrijden "Wie niet springt is een jood" zingen. ajax heeft er weinig mee te maken, dus hoef je er ook niet over te zingen. Alleen als we tegen ajax spelen, is het leuk.

Maar een minderwaardigheidscomplex tegenover ajax?

Kos
Nicolage Rico schreef:
Ik erger me er wel aan dat ze tijdens zulke wedstrijden "Wie niet springt is een jood" zingen. ajax heeft er weinig mee te maken, dus hoef je er ook niet over te zingen. Alleen als we tegen ajax spelen, is het leuk.

Ik vind het altijd wel leuk hoor. .

LocoHermano
Nicolage Rico schreef:
Maar een minderwaardigheidscomplex tegenover ajax?

Misschien dat het jou niets kan schelen wat er in Amsterdam gebeurt, maar de haat tegen Ajax is bij menig feyenoord supporter nog groter, dan de liefde voor zijn eigen club.

Peter Bosz zei als speler van feyenoord ooit in een interview: "een feyenoord-supporter kijkt eerst of Ajax heeft verloren en dan pas of feyenoord heeft gewonnen". Een typisch gevalletje spijker op z'n kop.

Goed voorbeeld is die stumper in die documentaire over feyenoord-supporters van (ik geloof) Netwerk, die alle nederlagen van "020" op video had verzameld. Die opnamen vormden voor hem en zijn maatjes het enige lichtpuntje in deze donkere tijden. Treurigheid kent geen grenzen in rotterdam-zuid.

Kos schreef:
(quote)
Ik vind het altijd wel leuk hoor. .

Dus ook op jou van toepassing:

(afbeelding)

LocoHermano schreef:
(quote)

Misschien dat het jou niets kan schelen wat er in Amsterdam gebeurt, maar de haat tegen Ajax is bij menig feyenoord supporter nog groter, dan de liefde voor zijn eigen club.

Peter Bosz zei als speler van feyenoord ooit in een interview: "een feyenoord-supporter kijkt eerst of Ajax heeft verloren en dan pas of feyenoord heeft gewonnen". Een typisch gevalletje spijker op z'n kop.

Goed voorbeeld is die stumper in die documentaire over feyenoord-supporters van (ik geloof) Netwerk, die alle nederlagen van "020" op video had verzameld. Die opnamen vormden voor hem en zijn maatjes het enige lichtpuntje in deze donkere tijden. Treurigheid kent geen grenzen in rotterdam-zuid.

Houd toch op. Hoe bedoel je alles in een hokje plaatsen? De liefde voor de eigen club blijft het grootst voor de meeste Feyenoordsupporters. Je zal ongetwijfeld een groepje hebben die eerder ajax haten dan van Feyenoord houden, maar dat is andersom ook zo. Jij bewijst een beetje het tegenovergestelde met je berichtjes.

Broertje van Orbit?

Jornaquin
Ik moet Rico in deze gelijk geven, alhoewel er wel zat zijn die zo zijn als LocoHermano beschrijft. Kijk naar Kos, al is die niet eens voor 010.

Klopt, er zijn er genoeg. Maar hij heeft het erover dat bijna iedereen meer tegen ajax is dan voor Feyenoord. Dat is absoluut niet zo. Ik kan ook erg genieten bij een nederlaag van ajax en vind het leuk om zulk soort dingen te roepen als we tegen ajax spelen. Maar als Feyenoord tegen bijvoorbeeld een Engelse club speelt, vind ik het nogal triest om spreekkoren over en tegen ajax te verkondigen.

Milan heeft een bod gedaan op Ronaldinho van 12 miljoen eurootjes. Kan Feyenoord hem beter niet kopen dan een Suljemani?

LocoHermano
Ik trap hier duidelijk op tenen, maar het staat als een euromast boven water dat de haat tegen Ajax in de Kuip van de tribunes afrolt, zelfs als ze niet eens tegen Ajax spelen. Desalniettemin zijn er genoeg feyenoordfans die op een 'positieve' manier achter hun club staan, maar sinds de periode Van Gaal is de haat vanuit rotterdam tegen "020" toch zeker enorm gegroeid, net als de frustratie.

En die frustratie en haat wordt de laatste jaren steeds minder, omdat ajax niets presteert.

Boel berichten van vanmiddag verwijderd.

Jornaquin
Nicolage Rico schreef:
Klopt, er zijn er genoeg. Maar hij heeft het erover dat bijna iedereen meer tegen ajax is dan voor Feyenoord. Dat is absoluut niet zo. Ik kan ook erg genieten bij een nederlaag van ajax en vind het leuk om zulk soort dingen te roepen als we tegen ajax spelen. Maar als Feyenoord tegen bijvoorbeeld een Engelse club speelt, vind ik het nogal triest om spreekkoren over en tegen ajax te verkondigen.

Ja, is ook zo. Passende spreekkoren kunnen wel geinig zijn, zoals in de CL 'Groeten uit de Champions League' zingen bijvoorbeeld. Maar verder horen zulk soort dingen inderdaad alleen aan de orde te zijn als je tegen de desbetreffende club speelt.

LocoHermano
Amsterdammer Michael Mols na de huldiging voor de camera's van de NOS

"Als klein jongetje droom je van het Leidseplein en het Museumplein, maar dit is ook wel een leuk alternatief."

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-372787/

herman schreef:
Boel berichten van vanmiddag verwijderd.

Hoezo de mijne ook??

Jornaquin
Of Denny Landzaat gisteren voor de camera's van RTL. Hem werd gevraagd of hij zin had in de Coolsingel.

"Jahoor, alleen ik zou niet weten waar het is."

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Houd toch op. Hoe bedoel je alles in een hokje plaatsen? De liefde voor de eigen club blijft het grootst voor de meeste Feyenoordsupporters. Je zal ongetwijfeld een groepje hebben die eerder ajax haten dan van Feyenoord houden, maar dat is andersom ook zo. Jij bewijst een beetje het tegenovergestelde met je berichtjes.

Broertje van Orbit?

Sjonge, tegengas van twee personen, en die moet je maar gelijk op één stapel vegen? Hij is niet eens een ajacied, maar benoemt gewoon een punt dat glashelder is voor iedereen zonder rotterdamse of utrechtse bril op. De haat en frustratie vanuit die twee clubs (en ook ADO trouwens) over Amsterdam zijn nu eenmaal een feit. Niet alleen heeft Ajax veel meer bewezen in het verleden, maar ook is het de grootste stad. Blijkbaar twee dingen om je geweldig over op te winden als je in die steden van de randstad woont met minder aanzien. En er zijn er genoeg zoals hij beschrijft hoor, de fora lopen ervan vol en ik ben er in het verleden al genoeg tegen het lijf gelopen. Waar het bij mij treiterij is en een beetje gallisch doen, is het voor hun dodelijke ernst en willen ze je gelijk villen met een flessenopener als je het over de erbarmelijke prestaties van hun clubje hebt Dat is toch wel een niveautje frustratie waar enige radeloosheid uit spreekt.

Het grappige is dat een aantal ajacieden op dit forum steeds beginnen over die haat en frustratie tussen beide clubs en dat je de Feyenoorders er niet over hoort.

Aan iedere stelselmatige anti-ajax opmerking hier voor de eerste 'dreigende slot' was al het een en ander af te leiden

Maar je hoeft inderdaad de commentaren in de stadions maar te horen of je op wat fanatiekere voetbalfora te begeven en het beeld wordt vrij snel duidelijk.
Ik zit er overigens niet mee, maar het is iets wat me al tijdenlang opvalt.. Vooral bij FC Utrecht verwonderd het me dan altijd.. wat of wie speelt daarin in mee dat de haat jegens Amsterdam zo groot is? Die Utrechtse talenten die op tijd door Ajax zijn gescout? Enige historische achtergrond is er verder niet voor te bedenken

LocoHermano
Welke moraalridder heeft mijn eerste bericht in deze *kuch* discussie verwijderd? pfffffff...gewoon zeggen waar het op staat is dus blijkbaar niet gewenst.

Jornaquin
orbit schreef:
Aan iedere stelselmatige anti-ajax opmerking hier voor de eerste 'dreigende slot' was al het een en ander af te leiden

Maar je hoeft inderdaad de commentaren in de stadions maar te horen of je op wat fanatiekere voetbalfora te begeven en het beeld wordt vrij snel duidelijk.
Ik zit er overigens niet mee, maar het is iets wat me al tijdenlang opvalt.. Vooral bij FC Utrecht verwonderd het me dan altijd.. wat of wie speelt daarin in mee dat de haat jegens Amsterdam zo groot is? Die Utrechtse talenten die op tijd door Ajax zijn gescout? Enige historische achtergrond is er verder niet voor te bedenken

Utrecht en Ajax hadden eind jaren 60/begin 70-iger jaren al continu mot met elkaar. Deze clubs hadden ook de grootste hooligan groeperingen toendertijd en gingen regelmatig met elkaar op de vuist(die hooligans dan.) Daar zal het misschien aan liggen?

Kos
LocoHermano schreef:
Ik trap hier duidelijk op tenen, maar het staat als een euromast boven water dat de haat tegen Ajax in de Kuip van de tribunes afrolt, zelfs als ze niet eens tegen Ajax spelen.

Je doet net alsof dat iets ergs is. .

Jornaquin
Ben je vroeger gepest door Ajacieden ofzo?

LocoHermano
Kos schreef:
(quote)

Je doet net alsof dat iets ergs is. .

Treurig, dat wel, maar waar staat dat ik het erg vind? Ik stip iets aan, is dat een probleem?

schizodeclown schreef:
(quote)

Hoezo de mijne ook??

Kan zijn dat ik per ongeluk een berichtje teveel heb weggegooid, maar aangezien het een beetje op moddergooien uitliep heb ik er de bezem doorheen gehaald en dan ga ik echt niet elk berichtje apart wikken of wegen. Niets mis met een beetje discussie en 'zeggen waar het op staat', maar het gaat er af en toe wel erg kinderachtig aan toe. Kreeg ook van meerdere kanten het verzoek in te grijpen, vandaar ook.

Jornaquin schreef:
(quote)

Utrecht en Ajax hadden eind jaren 60/begin 70-iger jaren al continu mot met elkaar. Deze clubs hadden ook de grootste hooligan groeperingen toendertijd en gingen regelmatig met elkaar op de vuist(die hooligans dan.) Daar zal het misschien aan liggen?

Dat wist ik niet eens.. dat zal het wel zijn dan. Plus de nabijheid van beide steden met elkaar misschien?

Ik heb me laten vertellen dat ze Ajax in Groningen ook haten.

herman schreef:
(quote)

Kan zijn dat ik per ongeluk een berichtje teveel heb weggegooid, maar aangezien het een beetje op moddergooien uitliep heb ik er de bezem doorheen gehaald en dan ga ik echt niet elk berichtje apart wikken of wegen. Niets mis met een beetje discussie en 'zeggen waar het op staat', maar het gaat er af en toe wel erg kinderachtig aan toe. Kreeg ook van meerdere kanten het verzoek in te grijpen, vandaar ook.

Ah zo, ik dacht al, ben je eens netjes, is het weer niet goed

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:37 uur

geplaatst: vandaag om 08:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.