MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
hanzie28 schreef:
Ok, dan maar een onterechte penalty ter compensatie.
Hij was zo onterecht dat niemand van Liverpool protesteerde

Ik was ook voor Liverpool gisteren. Ik zat tot aan die goal van Torres nog te denken: die gozer doet echt geen reet. En voila, doelpunt! Erg knap hoe hij zich vrij speelde. Maar over de hele wedstrijd bezien was de uitslag wel terecht. Mooie dramatiek ook.

Wat een geweldige dag.

Eerst wint Ajax tegen Heerenveen en vervolgens flikt FC Den Bosch het zelfde kunstje alleen dan in en tegen Zwolle.

En dan werd Ajax dit jaar op 3 punten na zelfs bijna kampioen en wonnen ze 2 rondes in de Amstel Cup om daarna pas een oorwassing tegen NAC te krijgen. En hebben ze maarliefst de eerste ronde van de UEFA-Cup gehaald.

Een topjaar van Ajax kan dus in stijl worden afgesloten.

Ajax

FC Den Bosch

Potverdikkie, ik me opmaken voor de wedstrijd Zenit St Petersburg - Bayern Munchen, is ie al gespeeld . Wel een geweldige overwinning van Dickie en zijn mannen: 4-0!

Ik lees het ook nu pas. AZ heeft het dan toch niet zo slecht gedaan tegen Zenith in de poules...

Wel leuk, krijgen we straks een supercupfinale tussen Zenith en het Chelsea van Abramovitch.

Mooi gedaan van Advocaat. Nu tegen dat stramme Rangers, zijn oude club
Ook knap van Ajax trouwens om Heerenveen nu al de druk op te leggen. Twente zal inderdaad moeilijker worden schat ik.

DutchViking
De Rangers met hun verschrikkelijke speelstijl naar de finale

Als dat anti-voetbal nu het enige was, had ik er niet zo’n probleem mee gehad. Sinds een jaar of tien draag ik rivaal Celtic al een warm hart toe en dan hoor je min of meer een hekel te hebben aan stadgenoot Rangers. Ik probeer daar wat genuanceerder tegenaan te kijken, maar toch kan ik om diverse redenen maar weinig sympathie opbrengen voor de club.

Mooie prestatie van Zenit trouwens, Bayern werd volledig zoek getikt. Ik hoop dat ze dat kunststukje in de finale zullen gaan herhalen

Inderdaad belachelijk dat die 'oenen' van een Glasgow Rangers doorstoten. Ocharme 3 gevaarlijke kansen die ze op de counter bij elkaar rammelden.. Fiorentina 29 shots, maar maar 4 on target
Ik zie toch liever schitterende voetballers zoals Montolivo & Mutu dan 'boenkers' uit Glasgow, want zeg nu zelf.. Konden zij wel iets anders ? Ik heb het gevoel dat enkel Nacho Novo daar kan voetballen.

DutchViking
Fiorentina was inderdaad de betere ploeg, maar er was geen doorkomen aan. Ze hadden hooguit wat scherper in de afwerking kunnen zijn. Ik had ze ook liever zien winnen, Mutu heeft in zijn eentje normaliter meer technische kwaliteiten dan een heel elftal Rangers.

Novo vind ik ook wel een aardige speler die ook nog eens regelmatig scoort, maar wat aanvallende impulsen houdt het bij Rangers verder wel op. Aan technisch beperkte dravers als Darcheville en Cousin heb je vrij weinig.

DonDijk
Wat is Vieri trouwens ver weggezakt. En dan wil ie ook nog weg omdat hij zich nog fit genoeg voelt om in de basis te staan elke keer.. Mischien wel fit genoeg, maar goed genoeg al een tijdje niet meer.

DutchViking
Inderdaad, Vieri is duidelijk op zijn retour. Ik zie 'm nu kansen missen die hij in zijn tijd bij Inter en Lazio feilloos raak schoot. Misschien iets voor een club uit de eredivisie? Ik denk dat hij nog wel een jaartje mee kan bij een (sub)topclub.

DutchViking schreef:
Ik denk dat hij nog wel een jaartje mee kan bij een (sub)topclub.
Dan zit ie toch goed bij Fiorentina?

DutchViking
Ik bedoelde subtopper in Nederland, dat niveau kan hij nog wel aan, denk ik. Misschien iets voor Feyenoord volgend seizoen? Makaay / Vieri zou een mooi koppel zijn.

Iemand Voetbal Insite gezien?

Jep, was leuk met Van Basten vs. Deriksen Er was niet echt een winnaar in dat gesprek. Maar laten we hopen dat Van Basten toch even zijn eigenwijze oor te luister heeft gelegd over enkele adviezen, want de kritiek snijdt natuurlijk wel hout.
Verder heb ik begrepen dat Twente NAC heeft verpulverd, dat wordt nog een klus voor Ajax..

orbit schreef:

Verder heb ik begrepen dat Twente NAC heeft verpulverd, dat wordt nog een klus voor Ajax..

Twente

En reken vanavond eerst maar eens af met die Friezen... Als het een beetje tegenzit speelt Ajax volgend jaar gewoon Intertoto.

Die friezen maak ik me niet zo'n zorgen over hoor

En intertoto zal echt niet gebeuren.. maar Twente steekt in bloedvorm, dat moet ik je nageven..

DonDijk
DutchViking schreef:
Ik denk dat hij nog wel een jaartje mee kan bij een subtopclub.

Denk dat die best past in het Ajax-systeem ja, hoewel Ajax weer achter de spits van FC Groningen aan zit, schijnt het.

Nog zo'n triest geval: Paul Casgoine (of hoe schrijf je het) die zelfmoord probeerde te plegen.

DonDijk schreef:
Nog zo'n triest geval: Paul Casgoine (of hoe schrijf je het) die zelfmoord probeerde te plegen.
En nog mislukt ook

Jornaquin
Je schrijft Paul Gascoigne .

Verder hoop ik niet dat Ajax bij een vertrek van Huntelaar Markus Berg haalt. We hebben al eens Markus Rosenberg gehad dus wordt zo saai zo. Nee, zonder gekheid. Best een goede spits hoor, maar niet echt top in mijn ogen.

Verder staan er op het internet veel broodje aap verhalen over in wie Ajax allemaal wel niet geinteresseerd zou zijn. Ik gok dat ze morgen de komst van Sulejmani bekend maken, maar goed we zullen zien.

Vanavond ff naar Ajax toe, verwacht dat ze geen echte problemen met Heerenveen zullen hebben, die donderdag ook al zwak speelden. Had wel 1-5 moeten zijn. Als Ajax vanavond doorgaat verwacht ik in Twente een lastigere tegenstander.

DonDijk
Jornaquin schreef:
..verwacht ik in Twente...

..in Emmen..

DonDijk schreef:
(quote)

..in Emmen..

Jammer dat ze niet naar Veendam zijn uitgeweken he...

DonDijk
Cygnus schreef:
(quote)

Jammer dat ze niet naar Veendam zijn uitgeweken he...

Echt wel. Ajax in Veendam. Een droom wat uitkomt...

DonDijk schreef:
(quote)

Echt wel. Ajax in Veendam. Een droom wat uitkomt...

Jammer jong! Ik zal voor je duimen bij de loting voor de beker.

Cascoigne in betere tijden. Rinus Michels sprak het trouwens altijd uit als Kaskonje.

Echt een briljante voetballer, maar deze berichten verbazen me niet echt. Hij was eigenlijk op zijn 25ste al over zijn top heen en zijn goede toernooi in '96 (geniaal doelpunt tegen Schotland) was ook meer een laatste oprisping... Hopelijk komt hij er nog overheen.

Verder hoop ik niet dat Ajax bij een vertrek van Huntelaar Markus Berg haalt. We hebben al eens Markus Rosenberg gehad dus wordt zo saai zo. Nee, zonder gekheid. Best een goede spits hoor, maar niet echt top in mijn ogen.

Ik vond Rosenberg niet verkeerd eigenlijk. Bij Werder Bremen doet ie het in ieder geval erg goed tegenwoordig. Markus Berg is een topper voor Groningen, maar Ajax schiet er niet zo veel mee op als ze hem halen... Of het moet als bankzitter zijn.

DonDijk
Dus, je hoort het Ajax: Laat Berg maar lekker in Groningen!

Haha, mooi filmpje van Gascoigne. Wat een gozer was/is dat.

Jornaquin
DonDijk schreef:
(quote)

..in Emmen..

Ze heten toch nogsteeds FC Twente of niet?

En @herman. Rosenberg vond/vind ik ook geen verkeerde speler hoor, paste alleen niet helemaal bij Ajax.

DonDijk
Jornaquin schreef:
(quote)

Ze heten toch nog steeds FC Twente of niet?

Ze voetballen niet in Twente

Sven Bersee
Had Marco het warm?

Volgens mij kreeg eerder Derksen het benauwd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:15 uur

geplaatst: vandaag om 10:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.