MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Ace schreef:
Piet de vissert heeft de eindhovense slangenkuil ook gedag gezegd...

Van der Zee heeft al direct bij hem geïnformeerd of hij een overgang naar ajax ziet zitten.

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Van der Zee heeft al direct bij hem geïnformeerd of hij een overgang naar ajax ziet zitten.

Het schijnt dat hij er wel verstand van heeft. Zeggen ze.

Klumpie schreef:
Ik begrijp jou punt, het is te hopen dat PSV dat ook begrijpt. Maar ja, met Jan Reker aan de leiding, die een zinloos clubje voor coaches heeft gestuurd zie ik het somber in.

Wat een visie had ik in april 2007 al

Jornaquin schreef:
(quote)

United wint om vervolgens ingemaakt te worden in de finale door Liverpool (droomscenario )

Wel een droomfinale in ieder geval

Ik zie toch liever Barcelona doorgaan dan Man United. Maar goed, het belangrijkste blijft dat Chelsea het niet redt tegen Liverpool. We zullen het zien, hopelijk twee mooie potten iig.

De vijandigheid tussen Man Utd en LFC is in ieder geval legendarisch.. zou de mooiste wedstrijd in historisch perspectief zijn. Barca en Chelsea hebben ook al wat aanvarinkjes gehad en saillant dat Henk dan tegenover Frenkie zou komen te staan.. maar is van ondergeschikt belang tegenover de grootse strijd die in Engeland zou losbarsten als Man U tegen LFC kan aantreden, stiekem hoop ik daar wel een beetje op.

Maar dan mag Man United wel wat beter gaan ballen. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik ze niet veel heb zien spelen tot dusver. Barcelona is ook niet best maar heeft wel meer spelers waar ik erg van kan genieten, ik noem een Messi, Xavi en Iniesta. Maar goed, met een finale Man United - Liverpool kan ik meer dan prima leven

In de PL speelt Man Utd anders de sterren van de hemel al vrijwel het hele seizoen..

orbit schreef:
In de PL speelt Man Utd anders de sterren van de hemel al vrijwel het hele seizoen..
Lees: Christiano Ronaldo.

Zonder Ronaldo verliezen ze gewoon van Chelsea inderdaad.

Hij mag dan technisch erg goed zijn, (tegenwoordig dan toch) veel scoren enal. Ik heb het niet begrepen op Ronaldo, ook al durf ik te stellen dat hij op dit moment de beste speler is ter wereld. Heel erg egoïstisch (nu al iets minder dan voorbije jaren) & altijd, maar dan ook altijd show moeten kunnen verkopen.. Dan zie ik toch nog veel liever een Messi een schitterende actie doen. Liefst zie ik natuurlijk naar Pavel Nedved, hopelijk kan die volgend jaar met Juventus weer eens ver geraken in de CL. Nog altijd 1 van de rotste momenten ooit ; (ik geloof 2003) Nedved die in de halve finale een gele kaart krijgt en daardoor de finale tegen AC Milan moet missen. Die verliezen ze dan met (denk ik) 3-0 ?
Als Nedved er had bijgeweest toen hadden ze vast & zeker meer weerwerk kunnen bieden. Nog altijd mijn favoriet allertijden (van wat ik als jongere heb meegemaakt) samen met Zidane;

Nedved is een prachtige voetballer inderdaad Hij heeft ons ook bijna in zijn eentje verslagen tijdens het EK in Portugal destijds..

Finale werd verloren na strafschoppen. Shevchenko schoot toen de beslissende strafschop raak.

Inderdaad, Nedved die toen in de halve finale op zijn eentje Real Madrid ( titelverdiger toen) van het veld speelde. En in de laatste minuut een gele kaart vangt door domme tackle op het middenveld, ik denk dat Figo ( die trouwens strafschop miste) het slachtoffer was.
Nedved die na de match echt in tranen uitbarstte.

Nog altijd één van de mooiste halve finales van het laatste decenium.

Engelse finale dus.. was te verwachten. Hopen op LFC morgen dus
En Old Trafford sfeerloos..? Wie zei dat ook alweer?

Zeker niet sfeerloos, maar vergeleken met Anfield Road stelt het toch niet veel voor, vind ik.

Had er meer van verwacht verder. Barcelona is een beetje over zijn top heen en Manchester United is toch ook niet de voetbalmachine die vorig jaar over Roma heen liep.

Ik hoop nu eigenlijk dat Chelsea de CL wint, maar ik ben een van de weinigen geloof ik.

En wat Nedved betreft: fantastische speler inderdaad! Jammer van die knullige blessure op het EK 2004, waardoor ie de finale moest missen. Met hem hadden de Tsjechen vast het toernooi gewonnen en een titel hadden ze toen zeker verdiend.

Omdat Chelsea en Man Utd deze decennium geen CL hebben gewonnen hoop ik een beetje op hun, ook omdat ze daar mooie teams hebben.
Maar Liverpool is ook niet verkeerd hoor
En Barca blijft 1 mijn favo club van alle 1/2 finalisten.

Same here. Het is ook meer dat ik het Chelsea wel gun. Ze hebben nu al zo vaak in de halve finale gestaan onderhand. Alleen heb ik niet zoveel met die coach van ze. Maar goed, die Benitez vind ik ook maar een raar mannetje.

Ik las trouwens dat Feyenoord interesse heeft in Ben Haim. Dat zou wel een sensatie zijn als die daar NL kwam, is echt een goede speler.

herman schreef:
Ik las trouwens dat Feyenoord interesse heeft in Ben Haim. Dat zou wel een sensatie zijn als die daar NL kwam, is echt een goede speler.
Zie je het al voor je, een Jood in de defensie van Feyenoord? Is gewoon één grote grap.

Balen dat Man United won, en dan ook nog met zo een zondagsschot. Maar goed, Barca stelde er ook niet heel veel tegenover. Nu maar voor the Reds vanavond!

Ronnie Stam: Ik zei alleen maar blinde en toen gaf hij rood!

herman schreef:

Ik las het ook. "Wie niet springt is een Jood" zal nooit meer hetzelfde zijn.

Ik denk niet dat Feyenoord 60.000 pond per week kan betalen. Bovendien zullen de Engelse (subtoppers) voor hem in de rij staan.

Nederland op het EK? ze spelen 3 wedstrijden en dan kunnen ze weer terug naar schiphol.

Belg zijnde, ben ik precies optimistischer over de kansen van Nederland op het EK dan de meeste (gekke) Hollanders zelf.
Van Persie, Robben & Van Nistelrooy (& Babel) zijn toch wel een fantastische voorlinie naar mijn weten. Als ze dan ook nog eens een goed middenveld kunnen voorleggen met o.a. Mark van Bommel, goeie, ook al is hij te vuil, speler samen met vdVaart & Sneijder.
De verdediging heb ik ook mijn twijfels over; ik denk dat ik niet eens meer 3 vd 4 verdedigers ga kennen.
Maar ik hoop wel dat Holland zeker door de groepspoule geraakt, ik zie ze altijd graag spelen. Zeker (met Tsjechië, toch in de tijd van Nedved ) mijn favoriet Europees landenteam. Belachelijk dat België er weeral maar is niet bij is. Vandereycken moet is aan de jeugd gaan denken, De Roover als rechtsback & Pocognoli als linksback zou al geen slecht idee zijn denk ik ipv Hoefkens, Swerts, ...

Sven Bersee
Ik verwacht dat Nederland het uitstekend gaat doen op het EK. Tegen Kroatie lieten ze zien dat ze het kunnen. Toen waren ze eindelijk een keertje op papier niet veel sterker. Nou hetzelfde geldt voor Nederland-Italia en NL-Frankrijk. Ja zeker een kampioenskandidaat. Nu zal ik wel weer kritiek krijgen, maar Oranje is gewoon een realistische kanshebber.

Over Van Bommel: die man wil ik echt nooit meer in het shirt van Oranje zien. Edgar Davids noemde geen namen bij zijn opmerking dat sommige spelers maar staan te roepen en gebaren, maar ze menen het niet. Ik noem dan Van Bommel. Als je dan ook nog eens niet kan voetballen, ja dan houdt het toch echt op.

tondeman
Bwah, Edgar Davids moet niet zijken vind ik, een beetje schoppen kan ie + soms een panna, maar dat is het dan ook wel. Intussen is ie ook alweer een jaar of 5 vergane glorie. Geweldige mentaliteit verder wel ( )
Maar ja, ik zie dan ook liever een echt harde doorzetter als Denny Landzaat op het middenveld van oranje. Of iemand met een geweldige handelings-snelheid, zoals Van Bronckhorst. Of nog beter: Maduro. Een degelijke controleur met fantastische passing, zo precies gericht op de eigen 16 - het is kunst! Nog een twee-benige gif-kabouter erbij en klaar ben je. Zie het EK dus niet echt positief tegemoet...Maarre...niet dat Van Bommel zo geweldig is (Bij Barca zag je toch dat hij ietsje tekort kwam - al was dat heel ander voetbal dan wat Bayern speelt waar ie het nu wel redelijk doet), maar een beter alternatief is niet voorhanden voor de rol van verdedigende middenvelder/controleur, imo. In een systeem zoals nu, met 2 controleurs dus, zouden mijn twee spelers Seedorf en Van Bommel zijn. Zouden elkaar goed aanvullen denk ik..

Zie jij dan liever Davids spelen ?
Davids is ook nog altijd 1 van mijn favoriete spelers (velen van Juventus toen;)) maar ik dacht net dat hij & Seedorf eens een paar jaar terug uit de selectie gekegeld waren omdat ze teveel mekkerden..

Ik vind van Bommel toch een degelijke voetballer, technisch niet super & zoals ik al zei; pakt veel te snel geel/rood , maar anderzijds is het wel iemand die hard werkt en dan toch soms hard kan zijn wanneer het moet..

De twee sterkste ploegen uit Engeland tegenover elkaar in Moskou.. nouja, dat is ook wel enigzins terecht. Al had ik het LFC meer gegund en Barca ook.

Sven Bersee
Liverpool gelukkig uitgeschakeld. Laatste jaren al vaak genoeg de laatste pot mogen spelen.

Davids is ook nog altijd 1 van mijn favoriete spelers (velen van Juventus toen;)) maar ik dacht net dat hij & Seedorf eens een paar jaar terug uit de selectie gekegeld waren omdat ze teveel mekkerden..

Davids werd er bij Euro 2006 uitgegooid, omdat hij had gezegd dat de coach (Hiddink) zijn hoofd niet in de kont van sommige spelers moest steken. Seedorf miste in dat toernooi de beslissende penalty (kwartfinale tegen Frankrijk) en kreeg daardoor een hoop hoon over zich heen, maar is nooit uit de ploeg gezet oid.

Verder vond ik Davids tot aan vier jaar geleden erg goed. Maar sinds hij weg is bij Barcelona, is het wel een beetje over. Van Bommel lijkt mij ook de beste speler als controleur op het middenveld. Inderdaad een klootzak op het veld, maar daar heb je er ook een paar van nodig in je team. Verder zou ik het niet echt weten met het middenveld, behalve dat Sneijder er zeker in moet.

Heb verder wel genoten vanavond. Wedstrijd van hoog niveau met lekker veel dramatiek. Chelsea was zeer sterk, maar wat een actie van Benayoun waaruit de goal van Torres kwam. Ik gun het Chelsea verder ook wel, na 4 of 5 halve finales werd het wel 's tijd en Liverpool heeft de laatste jaren al 2 keer een CL-finale gespeeld (en dus 1 keer gewonnen).

herman schreef:

Davids werd er bij Euro 2006 uitgegooid, omdat hij had gezegd dat de coach (Hiddink) zijn hoofd niet in de kont van sommige spelers moest steken. Seedorf miste in dat toernooi de beslissende penalty (kwartfinale tegen Frankrijk) en kreeg daardoor een hoop hoon over zich heen, maar is nooit uit de ploeg gezet oid.

Euro '96

orbit schreef:
De twee sterkste ploegen uit Engeland tegenover elkaar in Moskou.. nouja, dat is ook wel enigzins terecht. Al had ik het LFC meer gegund en Barca ook.

Gekochte finale van Abramovitsch natuurlijk. De finale is toch in Moskou, njet? Flagt die grends voor buitenspel bij de goal van Essien. Oeps, daar had de scheids niet opgerekend. Ok, dan maar een onterechte penalty ter compensatie.
Corruptie en manipulatie voeren steeds meer de boventoon. Wereldwijd. Amerika volgens Buffet in recessie. Tentenkampen alom voor de homeless, maar de US-economie groeit nog steeds volgens de officiele cijfers. Yeah, right.
Mark my words, Die Sweiss zit bij de laatste vier komend EK. Cadeautje voor Blatter, ook al is ie van de FIFA. Old boys network. Sad sad sad.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:39 uur

geplaatst: vandaag om 08:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.