Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2008, 15:25 uur
Jornaquin schreef:
Ja af en toe verlies je gewoon expres wat, om in de laatste wedstrijd van het seizoen lekker met twente om een plek in de voorronde van de CL te mogen strijden
.
Ja, te Ja af en toe verlies je gewoon expres wat, om in de laatste wedstrijd van het seizoen lekker met twente om een plek in de voorronde van de CL te mogen strijden
.
voor woorden inderdaad.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 16:34 uur
de natuur is lekker van slag. normaal wordt 020 in augustus uitgeschakeld voor de CL, nu reeds in mei! 

0
geplaatst: 18 mei 2008, 16:56 uur
Hehe. Nu heeft Ajax ook nog weinig in de CL te zoeken, dus het is Twente wel gegund om 's die voorronde te mogen spelen.
Ben benieuwd welke coach er nu naar Twente komt... worden er namen genoemd?
0
Spijtoptant
geplaatst: 18 mei 2008, 16:58 uur
Ja, mooi voor ADO.
Leuk ze er weer bij te hebben in de eredivisie, beter in elk geval dan dat gezichtsloze RKC.
Leuk ze er weer bij te hebben in de eredivisie, beter in elk geval dan dat gezichtsloze RKC.
0
herman schreef:
Hehe. Nu heeft Ajax ook nog weinig in de CL te zoeken, dus het is Twente wel gegund om 's die voorronde te mogen spelen.
olsen las ik ergens.
0
Spijtoptant
herman schreef:
Ze willen Koster toch in Twente ?
0
geplaatst: 18 mei 2008, 17:08 uur
The horror...the horror...
Maar goed als Ajax het verdiend had zouden ze gewoon winnen,helaas.
Helaas dat Davids zo afscheid moet nemen, zelfde geld voor Heitinga.
Dat word een vakantie opnieuw opladen voor een nieuw seizoen zonder CL, het blijft voor mijn gevoel gewoon niet kloppen, het went nog niet, maar ja gefelici tukkers.
Edit: Oh jah, we hebben hier nog een paar Twente fans uit het niets opeens
Maar goed als Ajax het verdiend had zouden ze gewoon winnen,helaas.
Helaas dat Davids zo afscheid moet nemen, zelfde geld voor Heitinga.
Dat word een vakantie opnieuw opladen voor een nieuw seizoen zonder CL, het blijft voor mijn gevoel gewoon niet kloppen, het went nog niet, maar ja gefelici tukkers.
Edit: Oh jah, we hebben hier nog een paar Twente fans uit het niets opeens

0
geplaatst: 18 mei 2008, 17:34 uur
Of mensen die het Twente gunnen. Kan zeggen wat je wil, maar ze hebben toch een mooi team staan en ze spelen goed voetbal.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 17:38 uur
hahaha dat ze het Twente gunnen moge duidelijk zijn!
Komop is onderhand duidelijk dat het hier nogal anti-Ajax is, en ja zo lelijk vind ik Twente ook niet spelen, dus die gun ik het dan ook wel.
Komop is onderhand duidelijk dat het hier nogal anti-Ajax is, en ja zo lelijk vind ik Twente ook niet spelen, dus die gun ik het dan ook wel.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 17:47 uur
Hmm, toen PSV kampioen werd was iedereen hier een beetje anti-PSV (mezelf incluis hoor). Denk dus dat het wel meevalt.
Ben benieuwd of Ado zich kan handhaven. Een club uit de derde stad van Nederland hoort toch eigenlijk wel gewoon in de Eredivisie thuis. Zo verbaas ik me er ook altijd wel over dat steden als Parijs en Berlijn geen fatsoenlijke topclubs hebben, terwijl er volgend seizoen geloof ik 3 Madrileense en 3 Londense clubs Europees voetbal spelen.
Ben benieuwd of Ado zich kan handhaven. Een club uit de derde stad van Nederland hoort toch eigenlijk wel gewoon in de Eredivisie thuis. Zo verbaas ik me er ook altijd wel over dat steden als Parijs en Berlijn geen fatsoenlijke topclubs hebben, terwijl er volgend seizoen geloof ik 3 Madrileense en 3 Londense clubs Europees voetbal spelen.

0
FattBeat
geplaatst: 18 mei 2008, 17:57 uur
Ja precies, maar wat er met PSG gebeurd is toch ook vrij merkwaardig?
0
geplaatst: 18 mei 2008, 17:57 uur
Tja maar PSV speelt dan ook lelijk voetbal, dus dat is niet zo gek 

0
geplaatst: 18 mei 2008, 18:16 uur
FattBeat schreef:
Ik heb het niet echt gevolgd, ik zie ze alleen steeds lager eindigen in de competitie... Tien jaar geleden speelden ze nog Champions League, nu worden ze 15e/16e... Vorig jaar zijn ze nèt niet gedegradeerd.
Maar je ziet het wel vaker in Frankrijk. Er is een gigantisch brede subtop en er zijn geen topclubs die altijd bij de eerste 5 eindigen. Volgens mij is ook geen enkel team in de historie meer dan 10 keer kampioen geworden.
0
Jornaquin
geplaatst: 18 mei 2008, 18:31 uur
Ja, Lyon wordt nu ieder jaar standaard kampioen. Maar daarvoor hadden ze ook nog geen ruk gepresteerd volgens mij.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 18:43 uur
Klopt inderdaad, hiervoor was Lyon ook maar een middenmotor. Ik denk trouwens dat volgend jaar Marseille of misschien Bordeaux kampioen wordt, de overmacht van Lyon is toch wel een stuk minder geworden.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 18:54 uur
Jammer dat het zo slecht gaat met PSG. Ik was altijd een kleine supporter van PSG in de tijd dat ze de Europa Cup 2 wonnen de periode daarvoor.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 19:14 uur
Anderlecht wint de Beker van België.
Verdiend, al was Gent in de 1ste helft misschien wel beter.
Khalilou Fadiga ! Ik wist niet dat die nog kon voetballen
Verdiend, al was Gent in de 1ste helft misschien wel beter.
Khalilou Fadiga ! Ik wist niet dat die nog kon voetballen

0
geplaatst: 18 mei 2008, 20:14 uur
En Adrie Koster nu huilen dat Ajax met de tweede plaats recht had op de voorronde CL 
Twente
ADO

Twente

ADO

0
artemio
geplaatst: 18 mei 2008, 21:08 uur
ach, CL missen kan de beste overkomen, ik noem maar een Milan.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 21:14 uur
Ik ben het er overigens wel mee eens dat je met een tweede plek recht hebt op voorronde CL, zie niet wat daar zo vreemd aan is. Dat hele playoff gedoe is toch een aanfluiting 

0
geplaatst: 18 mei 2008, 21:17 uur
Vind ik ook hoor. NAC had ook gewoon uefa-cup moeten spelen...
Maar goed, Twente tegen Milan, Arsenal of Barcelona is ook wel leuk.
Of misschien dat Heitinga revanche komt nemen met Atletico.
Maar goed, Twente tegen Milan, Arsenal of Barcelona is ook wel leuk.

Of misschien dat Heitinga revanche komt nemen met Atletico.

0
geplaatst: 18 mei 2008, 21:42 uur
orbit schreef:
Ik ben het er overigens wel mee eens dat je met een tweede plek recht hebt op voorronde CL
Helemaal mee eens Orbit, maar daar hoorde je Ajax destijds ook niet over toen ze vijfde werden in de competitie maar wel dat voorronde CL ticket pakte. Je weet voordat de competitie begint wat de regels zijn, of ze nu eerlijk zijn of niet. Maar goed, vanaf aankomend seizoen zijn we grotendeels van dat gedrocht van een play-offs af.Ik ben het er overigens wel mee eens dat je met een tweede plek recht hebt op voorronde CL
0
geplaatst: 18 mei 2008, 22:02 uur
Ik zeg het ook niet omdat Ajax er nu uitligt.. het is eerder een algemene constatering. NAC helemaal geen europees voetbal, NEC wel. Het is eigenlijk niet uit te leggen. Waarom zou je je tijdens de reguliere competitie nog inspannen eigenlijk?
Zeuren over dit soort zaken is trouwens helemaal niet aan Ajax voorbehouden, dat doet iedereen
Zeuren over dit soort zaken is trouwens helemaal niet aan Ajax voorbehouden, dat doet iedereen

0
geplaatst: 18 mei 2008, 22:23 uur
En dat NEC vijfde staat in de eindstand na de play-offs. Het gaat werkelijk helemaal nergens meer over. Maar goed, door het geweldige optreden van de diverse Nederlands clubs in Europa hoeven we ons straks helemaal niet meer druk te maken om dit soort onzin: dan valt er niks meer te verdelen.
Trouwens geweldig dat 1899 Hoffenheim is gepromoveerd naar de Bundesliga. Even kort het sprookje samengevat:
Hoffenheim, een gehucht in de deelstaat Baden-Württemberg in het zuidwesten van Duitsland, is niet meer dan een minuscule stip op de landkaart. De voorstad van Sinsheim telt nog geen vierduizend inwoners. Niet echt een entourage passende bij een Duitse topclub in wording. Hopp, medeoprichter van softwarebedrijf SAP (Systemanalyse und Programmentwicklung), beschikt over een geschat vermogen van ruim zes miljard euro. Sinds 1990 steekt hij een deel van zijn fortuin in de plaatselijke voetbalclub. Niet zonder succes want zijn komst leverde direct resultaat op. Hoffenheim promoveerde van de Baden-Württemberg A-Liga naar de Bezirksliga. Vrijwel direct stoomde de club op naar de Verbandsliga (vijfde divisie). Ook hier was het verblijf van korte duur. Hoffenheim klom op naar de Oberliga Baden-Württemberg waar het in het seizoen 2000-2001 als debutant het kampioenschap veroverde.
Dankzij de verschillende financiële injecties die softwaremiljardair Hopp de voetbalvereniging toediende is TSV 1899 Hoffenheim - tot verbazing van voetbalminnend Duitsland - in sneltreinvaart opgeklommen tot de 2. Bundesliga. Een unieke prestatie voor een club die tot voor kort nog uitkwam in de zevende divisie.
Verschillende (buitenlandse) topvoetballers werden naar Baden-Württemberg gelokt, waar een grote zak geld op hen lag te wachten.
Zo kon het dat de selectie van Hoffenheim aan het begin van dit seizoen exotische namen kende van spelers als Demba Ba (Senegal), Chinedu Obasi (Nigeria) en de van Grêmio afkomstige Braziliaan Carlos Eduardo kende. Laatstgenoemde vestigde nog voor dat hij een bal geraakt had al een record. Nog nooit betaalde een club uit de 2. Bundesliga zo veel geld (ruim acht miljoen euro) voor een speler. Hopp wordt in Hoffenheim uiteraard op handen gedragen. Zelfs het stadion van de club draagt zijn naam. Maar wie denkt dat Hopp uitgedroomd is, heeft het mis. In het achterland van het rustieke dorpje, net onder de rook van Sinsheim, verrijst een groot nieuw stadion dat plaats zal bieden aan dertigduizend toeschouwers. Het nieuwe stadion van Hoffenheim, het Hopp-Stadion, moet begin 2009 gereed zijn. Hopp is hard op weg zijn droom te verwezenlijken: Hoffenheim kampioen van Duitsland maken.
Trouwens geweldig dat 1899 Hoffenheim is gepromoveerd naar de Bundesliga. Even kort het sprookje samengevat:
Hoffenheim, een gehucht in de deelstaat Baden-Württemberg in het zuidwesten van Duitsland, is niet meer dan een minuscule stip op de landkaart. De voorstad van Sinsheim telt nog geen vierduizend inwoners. Niet echt een entourage passende bij een Duitse topclub in wording. Hopp, medeoprichter van softwarebedrijf SAP (Systemanalyse und Programmentwicklung), beschikt over een geschat vermogen van ruim zes miljard euro. Sinds 1990 steekt hij een deel van zijn fortuin in de plaatselijke voetbalclub. Niet zonder succes want zijn komst leverde direct resultaat op. Hoffenheim promoveerde van de Baden-Württemberg A-Liga naar de Bezirksliga. Vrijwel direct stoomde de club op naar de Verbandsliga (vijfde divisie). Ook hier was het verblijf van korte duur. Hoffenheim klom op naar de Oberliga Baden-Württemberg waar het in het seizoen 2000-2001 als debutant het kampioenschap veroverde.
Dankzij de verschillende financiële injecties die softwaremiljardair Hopp de voetbalvereniging toediende is TSV 1899 Hoffenheim - tot verbazing van voetbalminnend Duitsland - in sneltreinvaart opgeklommen tot de 2. Bundesliga. Een unieke prestatie voor een club die tot voor kort nog uitkwam in de zevende divisie.
Verschillende (buitenlandse) topvoetballers werden naar Baden-Württemberg gelokt, waar een grote zak geld op hen lag te wachten.
Zo kon het dat de selectie van Hoffenheim aan het begin van dit seizoen exotische namen kende van spelers als Demba Ba (Senegal), Chinedu Obasi (Nigeria) en de van Grêmio afkomstige Braziliaan Carlos Eduardo kende. Laatstgenoemde vestigde nog voor dat hij een bal geraakt had al een record. Nog nooit betaalde een club uit de 2. Bundesliga zo veel geld (ruim acht miljoen euro) voor een speler. Hopp wordt in Hoffenheim uiteraard op handen gedragen. Zelfs het stadion van de club draagt zijn naam. Maar wie denkt dat Hopp uitgedroomd is, heeft het mis. In het achterland van het rustieke dorpje, net onder de rook van Sinsheim, verrijst een groot nieuw stadion dat plaats zal bieden aan dertigduizend toeschouwers. Het nieuwe stadion van Hoffenheim, het Hopp-Stadion, moet begin 2009 gereed zijn. Hopp is hard op weg zijn droom te verwezenlijken: Hoffenheim kampioen van Duitsland maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.