MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
In België vanaf 2009 ook Play-offs. Dat wordt ook niks, denk ik...

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Helemaal mee eens Orbit, maar daar hoorde je Ajax destijds ook niet over toen ze vijfde werden in de competitie maar wel dat voorronde CL ticket pakte. Je weet voordat de competitie begint wat de regels zijn, of ze nu eerlijk zijn of niet. Maar goed, vanaf aankomend seizoen zijn we grotendeels van dat gedrocht van een play-offs af.

Je hebt duidelijk de helft maar gezien, want Koster vervolgde die opmerking met 'twee jaar geleden had Ajax dat voordeel, terwijl az recht had op de cl-plaats'... Of je hebt de helft maar willen zien, ook niet helemaal ondenkbaar in jouw geval.

Anyway, hoewel het gisteren net zo goed heel anders had kunnen lopen, moet ik gewoon concluderen dat wanneer je twee keer gelijk speelt tegen twente en twee keer van ze verliest, het blijkbaar dit seizoen geen incidentele misser is geweest. Te triest voor woorden dat een club met een betere en bredere selectie en een vier keer zo grote begroting, dankzij een falende technische staf en leiding, als team vooral op het gebied van iets essentieels als positiespel, afgetroefd wordt door twente.

Ace
Joy4ever schreef:
Trouwens geweldig dat 1899 Hoffenheim is gepromoveerd naar de Bundesliga.

Prachtige club inderdaad, altijd al over verbaasd waarom ze nog niet in de Bundesliga spelen. Mooie historie ook, naar het schijnt eentje van 109 jaar!

Jornaquin schreef:
Mooi kut dit . Enne, Frank gefeliciteerd he

Dank u Jorn!

Ace schreef:
Je hebt duidelijk de helft maar gezien, want Koster vervolgde die opmerking met 'twee jaar geleden had Ajax dat voordeel, terwijl az recht had op de cl-plaats'... Of je hebt de helft maar willen zien, ook niet helemaal ondenkbaar in jouw geval.
Dat laatste deel heb ik niet gehoord idd. In dat geval heb ik niks gezegd. Het zal voor van Basten een leuke klus worden de boel weer te motiveren. Huntelaar zal nu wel vertrekken. Hopelijk kan Twente volgend seizoen wel een representatief elftal op de been brengen.

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Dat laatste deel heb ik niet gehoord idd. In dat geval heb ik niks gezegd. Het zal voor van Basten een leuke klus worden de boel weer te motiveren. Huntelaar zal nu wel vertrekken. Hopelijk kan Twente volgend seizoen wel een representatief elftal op de been brengen.

Motiveren en vooral een op elkaar ingespeelde ploeg formeren, inderdaad een flinke klus. We zullen zien. Overigens was gisteren een Ajacied de beste man van het veld met Sander Boschker als goede tweede. Die Ajacied was Rasmus Lindgren. Wat speelde die jongen fantastisch!

Ace schreef:
(quote)

Motiveren en vooral een op elkaar ingespeelde ploeg formeren, inderdaad een flinke klus. We zullen zien. Overigens was gisteren een Ajacied de beste man van het veld met Sander Boschker als goede tweede. Die Ajacied was Rasmus Lindgren. Wat speelde die jongen fantastisch!

Ik denk toch dat Boschker de man van de wedstrijd was, Ace.

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik denk toch dat Boschker de man van de wedstrijd was, Ace.

Dat mag jij best denken, want die hield er een paar aardig uit. Maar wanneer Boschker de man van de wedstrijd was, klopt het verhaal dus ook dat Ajax beter speelde en dus eigenlijk de winst had verdiend. En daar ben je het vast ook weer niet mee eens?

Spijtoptant
Ace schreef:
(quote)

Dat mag jij best denken, want die hield er een paar aardig uit. Maar wanneer Boschker de man van de wedstrijd was, klopt het verhaal dus ook dat Ajax beter speelde en dus eigenlijk de winst had verdiend. En daar ben je het vast ook weer niet mee eens?

Beter spelen alleen is niet genoeg om de winst te verdienen, je moet het onderscheid wel in goals weten uit te drukken. Met hard en zorgvuldig verdedigen de nul houden is minstens zo verdienstelijk.

DonDijk
Calimero heeft van het grote Ajax gewonnen. Hoe vervelend ook voor Ajax, dit maakt voetbal wel leuk natuurlijk. Een overwinning voor boerengogme, slimme inkopen, geduld, vakwerk en dan kun je dus winnen van het grote Ajax, die duidelijk het boerengogme mist, om nog maar te zwijgen over slimme inkopen, geduld en vakwerk.
Een team kneed je en dat kost nou eenmaal tijd. Hopelijk voor Ajax krijgt MvB deze tijd en kan hij ook een écht team kneden met vaste patronen waar je duidelijk trainbare dingen ziet als bijv. goed postiespel.

Trouwens, weet iemand eigenlijk waarom Davids nu alweer weg gaat bij zijn grote liefde? Het valt hem toch niet tegen ofzo daar in Amsterdam?

DonDijk schreef:
Trouwens, weet iemand eigenlijk waarom Davids nu alweer weg gaat bij zijn grote liefde? Het valt hem toch niet tegen ofzo daar in Amsterdam?

Davids en van Basten kunnen amper door één deur.

Ace
Spijtoptant schreef:
(quote)

Beter spelen alleen is niet genoeg om de winst te verdienen, je moet het onderscheid wel in goals weten uit te drukken. Met hard en zorgvuldig verdedigen de nul houden is minstens zo verdienstelijk.

Ik beweer trouwens niet dat Ajax veel beter was dan Twente. Over deze wedstrijd gezien was een gelijkspel terecht. Op basis van de tweede helft was een overwinning voor Twente een tijdje zelfs meer aannemelijk. Kortom, ik vind het allemaal wel best zo. Hoewel het jammer is, kan ik er in dit geval best mee leven. Ajax is tweede geworden omdat de rest van Nederland (behalve psv) nog slechter is. Twente piekt en nac faalt, de kaarten zijn geschud. Volgend seizoen beginnen we gewoon weer opnieuw.

Ace
DonDijk schreef:

Hij heeft last van het clarence van bommel syndroom...

DonDijk schreef:
Calimero heeft van het grote Ajax gewonnen. Hoe vervelend ook voor Ajax, dit maakt voetbal wel leuk natuurlijk. Een overwinning voor boerengogme, slimme inkopen, geduld, vakwerk en dan kun je dus winnen van het grote Ajax, die duidelijk het boerengogme mist, om nog maar te zwijgen over slimme inkopen, geduld en vakwerk.
Een team kneed je en dat kost nou eenmaal tijd. Hopelijk voor Ajax krijgt MvB deze tijd en kan hij ook een écht team kneden met vaste patronen waar je duidelijk trainbare dingen ziet als bijv. goed postiespel.

Ik kan niks anders doen dan instemmend ja knikken.
Prachtig dat een club als Twente weet te winnen van ajax.
Hard werken, geduld en vakwerk idd.

Ajax de subtop komt er aan!!!!

Jornaquin
Spijtoptant schreef:
(quote)

Dus iets als onverdiend verliezen bestaat niet?

Toch wel leuk, als het mee zit straks Theo Janssen vs. kaka, Ronaldinho of Gerrard in de Champions League.

Ik hoop voor Twente dat ze een club uit Denemarken of het Oostblok ofzo loten. Dat moet misschien nog wel haalbaar zijn.

jelmer19 schreef:

Ajax de subtop komt er aan!!!!

Misschien is het beter om voor volgend jaar de leus: "PSV de subtop komt eraan!!" te nemen?

dix
herman schreef:
Of mensen die het Twente gunnen. Kan zeggen wat je wil, maar ze hebben toch een mooi team staan en ze spelen goed voetbal.

Slechter dan Ajax kunnen ze het in de voorronde CL sowieso niet doen lijkt mij.
Die hebben twee keer de kans gehad tegen een dwerg, en zijn er twee keer met boter en suiker ingegaan. Twente in de voorronde CL is nú al een succes.

dix
orbit schreef:
(quote)

Misschien is het beter om voor volgend jaar de leus: "PSV de subtop komt eraan!!" te nemen?

ik vind Ajax nog nét geen subtop.

herman schreef:
Toch wel leuk, als het mee zit straks Theo Janssen vs. kaka, Ronaldinho of Gerrard in de Champions League.

Ik hoop voor Twente dat ze een club uit Denemarken of het Oostblok ofzo loten. Dat moet misschien nog wel haalbaar zijn.

Zoals het er nu bijstaat is er geen enkele ploeg uit Nederland die iets te zoeken heeft in de CL.. misschien maar goed als we binnenkort nog maar recht op één plaats hebben daar

herman schreef:
Wrijf het er nog even in

dix schreef:
(quote)

ik vind Ajax nog nét geen subtop.

Daarom lijkt me de leus met PSV erin beter, ik zou niet weten waarom de subtop zich zonnodig met Ajax wil meten

dix
Jornaquin schreef:
Dus iets als onverdiend verliezen bestaat niet?

Als je niet scoort ? Je moet schieten anders kun je niet scoren.
Je moet scoren anders kun je niet winnen.

herman schreef:

Zo slecht is Denemarken of het Oostblok nog niet.
Is Ajax niet door elk van beiden uitgeschakeld.

DonDijk
Wel een interessante situatie; Ajax heeft bij Twente naar Douglas geinformeerd, maar ja...das kiezen tussen Champions League en een paar rondes UEFA-cup. Ben benieuwd naar de beslissing van deze Braziliaan. (lees: van deze uit de sloppenwijk gekomen, dus hongerig naar geld wat ze bij Ajax natuurlijk wél hebben, goser)

Jornaquin
dix schreef:
(quote)

Als je niet scoort ? Je moet schieten anders kun je niet scoren.
Je moet scoren anders kun je niet winnen.

Joh!

dix

Mag je Zijn naam ook afgekort gebruiken ?

Als Ajax fan zijnde word ik zelf toch wel een beetje moe van het shoppen uit de subtop in Nederland, kom nou eens zelf met scouting, zoals Cvitanich bijvoorbeeld, dat heb ik veel liever.

dix
Urzaiz ? knap staaltje scoutwerk.

DonDijk schreef:
Wel een interessante situatie; Ajax heeft bij Twente naar Douglas geinformeerd, maar ja...das kiezen tussen Champions League en een paar rondes UEFA-cup. Ben benieuwd naar de beslissing van deze Braziliaan. (lees: van deze uit de sloppenwijk gekomen, dus hongerig naar geld wat ze bij Ajax natuurlijk wél hebben, goser)

Knap stom van Ajax dat ze hem niet eerder heb genomen. Ik geloof dat Ronald de Boer hem wel 3 keer heeft aanbevolen...

Je denkt trouwens toch niet serieus dat Twente de CL haalt? Ik gun het ze van harte, maar Twente begint bijna traditiegetrouw slecht aan het seizoen. Zo zijn de afgelopen jaren ook niet door de voorrondes van de UEFA Cup doorgekomen (al hadden ze vorig jaar wel een lastige tegenstander).

schizodeclown schreef:
Als Ajax fan zijnde word ik zelf toch wel een beetje moe van het shoppen uit de subtop in Nederland, kom nou eens zelf met scouting, zoals Cvitanich bijvoorbeeld, dat heb ik veel liever.

Ik heb er geen moeite mee. Groningen koopt op zijn beurt ook de regio leeg en haalt in de slotminuten van de winterstop nog even de beste speler van De Graafschap daar weg. Het is de tol van het succes. Als Twente (of misschien PSV) volgend jaar de CL wint, dan worden ze ook leeggekocht door grotere clubs.

Het is trouwens "Als Ajaxfan" of "Zijnde Ajaxfan", maar niet allebei.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.