Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 19 februari 2021, 16:46 uur
Vandaag stampot zuurkool. Morgen iets van vis+ salade en overmorgen een broodje hamburger.
1
geplaatst: 19 februari 2021, 17:06 uur
Mjuman schreef:
.
En "veel te ruime hoeveelheid saus" zal je in de betere restaurants niet meemaken, daar is het eerder te weinig. .
.
En "veel te ruime hoeveelheid saus" zal je in de betere restaurants niet meemaken, daar is het eerder te weinig. .
Tja met afstand de lekkerste pasta die ik op Nederlandse bodem heb gegeten was bij Trattoria A Proposito
in Rotterdam, daar moest je de saus met een vergrootglas zoeken ( je zag iets glimmen en blinken).
0
geplaatst: 19 februari 2021, 17:18 uur
Mjuman schreef:
Ho ho daar, hold your horses, sakta i backarna: dan heb je géén idee hoe de Chinese/Indonesische keuken in Zweden, Duitsland, Engeland o.m. geweld wordt aangedaan. Jarenlang gold Engeland als culinair wasteland - ik verwijs graag naar de Suske & Wiske waarin Lambiek, komend van de veerboot uit Engeland, voorbij rennend aan Sidonie en Suske en Wiske zich op het bord met frieten en steak stort van een terrasbezoeker, waarop deze zegt: ik snap het, meneer komt net met de boot uit Engeland".
Veel interessante vondsten op (bijv) fusion-gebied (da's niet alleen muziek, maar ook een manier van koken) zijn echt wel in NL restaurants te vinden; veel restaurants in het buitenland verbleken daarbij. Het niveau in NL ligt vrij hoog, zeker in de middenklasse. Een dergelijk grof generaliserende uitspraak zou je ook over NL muziek kunnen doen, als je je alleen richt op het werk van Blöf, Frans Bauer en Davina Michelle.
En dat Italianen ons vervloeken om hoe wij pasta maken: vai mangiare il sapone een oud-collega van mij (van Itailiaanse herkomst, maar al jaren NLse) is traiteur met eigen business is daarin zo succesvol dat ze al meerdere malen als tv-kok in Italië is opgetreden.
Je hebt gelijk, ik moet niet alle Nederlanders over één kam scheren. Ik geloof best dat wij in Nederland een aardig potje kunnen koken en vaak behoorlijk goed recht doen aan buitenlandse keukens, vooral in onze restaurants. Maar wat er in de gemiddelde Nederlandse thuiskeuken wordt klaargemaakt durf ik niet aan een échte Italiaan voor te schotelen. Mijn broer heeft een Italiaanse vriendin en ik durf te wedden dat hij dit met me eens is. (quote)
Ho ho daar, hold your horses, sakta i backarna: dan heb je géén idee hoe de Chinese/Indonesische keuken in Zweden, Duitsland, Engeland o.m. geweld wordt aangedaan. Jarenlang gold Engeland als culinair wasteland - ik verwijs graag naar de Suske & Wiske waarin Lambiek, komend van de veerboot uit Engeland, voorbij rennend aan Sidonie en Suske en Wiske zich op het bord met frieten en steak stort van een terrasbezoeker, waarop deze zegt: ik snap het, meneer komt net met de boot uit Engeland".
Veel interessante vondsten op (bijv) fusion-gebied (da's niet alleen muziek, maar ook een manier van koken) zijn echt wel in NL restaurants te vinden; veel restaurants in het buitenland verbleken daarbij. Het niveau in NL ligt vrij hoog, zeker in de middenklasse. Een dergelijk grof generaliserende uitspraak zou je ook over NL muziek kunnen doen, als je je alleen richt op het werk van Blöf, Frans Bauer en Davina Michelle.
En dat Italianen ons vervloeken om hoe wij pasta maken: vai mangiare il sapone een oud-collega van mij (van Itailiaanse herkomst, maar al jaren NLse) is traiteur met eigen business is daarin zo succesvol dat ze al meerdere malen als tv-kok in Italië is opgetreden.

0
geplaatst: 19 februari 2021, 18:27 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Je hebt gelijk, ik moet niet alle Nederlanders over één kam scheren. Ik geloof best dat wij in Nederland een aardig potje kunnen koken en vaak behoorlijk goed recht doen aan buitenlandse keukens, vooral in onze restaurants. Maar wat er in de gemiddelde Nederlandse thuiskeuken wordt klaargemaakt durf ik niet aan een échte Italiaan voor te schotelen. Mijn broer heeft een Italiaanse vriendin en ik durf te wedden dat hij dit met me eens is.
We hadden in NL geen echte "culinaire cultuur", maar mensen als Johannes van Dam, Wina Born, en een aantal leden van de familie Fagel, en later nog anderen hebben daar wel verandering in gebracht.
Mijn idee: de weegfactor prijs/kwaliteit klopt in veel NL restaurants echt wel. En er is veel minder poeha en pretentie dan elders.
Nu in deze tijd merk je pas goed, hoezeer je het mist, naar een (goed) restaurant te gaan, een drankje te nemen, te ontspannen en vanaf de eerste hap te beseffen dat je goed zit (of niet). Nam van de week kennis van de - niet vrolijkstemmende cijfers (44% omzetverlies in de horeca, afgelopen jaar) en dan besef je dat het juist die sector is - naast de culturele (-/- 24%) die samen - om een cliché te gebruiken "the icing on the cake" (hier zegt men: de kers op de taart) zijn.
4
geplaatst: 19 februari 2021, 19:44 uur
Lekker lang in de keuken gestaan vandaag. Ik heb besloten dat Japans (leren) koken mijn nieuwe hobby wordt. Vandaag stonden op het menu:
- Wortels uit de oven met zoete sojasaus
- Tofuschijfjes (Ganmodoki), dit is het enige wat niet helemaal goed ging, want de schijfjes vielen enorm uit elkaar. Iemand tips? Heb gewoon het recept gevolgd dus weet niet helemaal waar het mis is gegaan. Smaak was wel bijzonder goed.
- Maïscurrykroketjes (Kare Korokke)
- Salade met wafudressing
Bij de kroketjes had ik ook nog zoete misosaus.
En Japanse rijst natuurlijk
- Wortels uit de oven met zoete sojasaus
- Tofuschijfjes (Ganmodoki), dit is het enige wat niet helemaal goed ging, want de schijfjes vielen enorm uit elkaar. Iemand tips? Heb gewoon het recept gevolgd dus weet niet helemaal waar het mis is gegaan. Smaak was wel bijzonder goed.
- Maïscurrykroketjes (Kare Korokke)
- Salade met wafudressing
Bij de kroketjes had ik ook nog zoete misosaus.
En Japanse rijst natuurlijk

1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 19 februari 2021, 22:39 uur
Mjuman schreef:
We hadden in NL geen echte "culinaire cultuur", maar mensen als Johannes van Dam, Wina Born, en een aantal leden van de familie Fagel, en later nog anderen hebben daar wel verandering in gebracht.
Mijn idee: de weegfactor prijs/kwaliteit klopt in veel NL restaurants echt wel. En er is veel minder poeha en pretentie dan elders.
Nu in deze tijd merk je pas goed, hoezeer je het mist, naar een (goed) restaurant te gaan, een drankje te nemen, te ontspannen en vanaf de eerste hap te beseffen dat je goed zit (of niet). Nam van de week kennis van de - niet vrolijkstemmende cijfers (44% omzetverlies in de horeca, afgelopen jaar) en dan besef je dat het juist die sector is - naast de culturele (-/- 24%) die samen - om een cliché te gebruiken "the icing on the cake" (hier zegt men: de kers op de taart) zijn.
(quote)
Ja, ik mis het vreselijk. Normaliter eet ik 3 à 4 keer per week buiten de deur. Ondanks dat zelfs sterrenzaken aan afhalen en bezorgen doen kan dit mij niet zo bekoren als het restaurantbezoek zelf. De kwaliteit neemt af of is minder aanwezig. Dezelfde beleving is er gewoon niet.
Wat de familie Fagel en de andere namen betreft veronderstel ik, dat je het niet over Nederland, maar de Randstad hebt.
In het Bourgondische zuiden is de culinaire geschiedenis m.i. al veel langer aanwezig. Als ik mij niet vergis is Maastricht jarenlang de culinaire hoofdstad geweest. Met Patron Toine Hermsen als leermeester voor bv Margo Reuten, Erik van Loo, Nico Boreas, Huib Biro, Francois de Potter en Hans van Wolde.
Maar oké. Het liefst eet ik in restaurants met een Bib Gourmand, omdat daar vaak evengoed wordt gekookt als in sterrenrestaurants, alleen voldoet het in één of ander opzicht niet aan de eisen van de keurmeesters van Michelin. Andere eisen dan ik stel aan een heerlijk avondje uit eten. De prijs is vaak dan een veelvoud minder, dan de Michelinrestaurants.
0
geplaatst: 19 februari 2021, 23:53 uur
stoepkrijt schreef:
Enfin, Nederlanders zijn meesters in het verpesten van andermans keukens.
Totaal niet mee eens, ver$#@! die boel, en laat het je smaken - want alleen dat laatste is uiteindelijk van belang. Hier eten we graag Italiaanse pasta (lees: Nederlandse elleboogjes / macaroni) met shoarmavlees (en groentjes naar keuze) bv..Enfin, Nederlanders zijn meesters in het verpesten van andermans keukens.
En de babi pangang of thap tjoy van het lokale Chin. Ind. Rest. zijn om te smullen.
Mjuman schreef:
We hadden in NL geen echte "culinaire cultuur"...
Nee, tuurlijk niet... geen snert, geen kopkaas, geen watergruwel. Helemaal niets!We hadden in NL geen echte "culinaire cultuur"...
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 20 februari 2021, 00:32 uur
ZAP! schreef:
En de babi pangang of thap tjoy van het lokale Chin. Ind. Rest. zijn om te smullen.
(quote)
Totaal niet mee eens, ver$#@! die boel, en laat het je smaken - want alleen dat laatste is uiteindelijk van belang. Hier eten we graag Italiaanse pasta met shoarmavlees (en groentjes naar keuze) bv..En de babi pangang of thap tjoy van het lokale Chin. Ind. Rest. zijn om te smullen.
(quote)
Nee, tuurlijk niet... geen snert, geen kopkaas, geen watergruwel. Helemaal niets! Dit vind ik best een interessante discussie

Maar ook héél lastig.
Maar ik ben in de veronderstelling, dat de Yankeneesjes, het culinaire gedeelte aardig verneuqt hebben. Totale verkrachting van Europees Culinair Erfgoed. Ze kwakken mierzoet fruit op de pizza (Hawaï) en allerlei andersoortige suikerachtige mishandelingen. Het gebruik van suiker is subtieler in de Aziatische keuken. Maar de VS en subtiel......obesitas is volksziekte numero uno in de VS.
Anderzijds is mijn beste eet-ervaring óóit in Italië geweest. Bij een kok, die buiten de traditionele Italiaanse gewoontes Italiaans durfde te koken. Hij werd vervloekt en verkettert. Nog nét niet voor de leeuwen gegooid in Rome. Hij kookte er wel 3 (verfoeide óf geliefde Michelin) sterretjes mee bij elkaar.
Daarnaast vind ik dat snert best tot Nederlands Culinair Erfgoed benoemd mag worden. Gewoon, omdat het écht lekker is. Zéker in de winter.
Lastige discussie uiteindelijk. Al is mijn mening duidelijk. Wég met al die McDreks, Kentucky Fried Plofchickens en Burger 'Kings'. Op het gebied van koken hebben wij dat soort junkzooi niet nodig.
Daarnaast vind ik fushion-keukens best interessant. Zolang het maar met liefde en passie gemaakt word.
Amen

0
geplaatst: 20 februari 2021, 01:19 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Maar ik ben in de veronderstelling, dat de Yankeneesjes, het culinaire gedeelte aardig verneuqt hebben.
En wat zijn die Yank(enkeesje)s dan precies?Maar ik ben in de veronderstelling, dat de Yankeneesjes, het culinaire gedeelte aardig verneuqt hebben.
Hier 1 antwoord. Het wordt er niet culinairder op...

1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 20 februari 2021, 01:38 uur
Nou, ik bedoelde eigenlijk alle provincies
.
Ik bedoel, ze kwakken als uitvinders van het Multinationalisme hun grootste zooi over het grote riool.
Ik weet heus wel (ik ben er vaker geweest) dat ze zo hier en daar best wel aardig kunnen koken. Alleen bereikt ons dat nooit. Ergens las ik hier dat zelfs Taco Bell in NL geland was..... Een beetje Mexicaan zou zich doodschamen.
Laat ik voortaan de begrippen Yankee en Redneck gebruiken
. (Lees: cynisme, vooral sinds een jaar of 5). Om een totaal verdeeld land te omschrijven.
Nee, laat ze telefoontjes en (vooral) goeie muziek maken. Lekker eten maken kunnen we in Europa véél beter. In Azië kunnen ze dat overigens ook.
.Ik bedoel, ze kwakken als uitvinders van het Multinationalisme hun grootste zooi over het grote riool.
Ik weet heus wel (ik ben er vaker geweest) dat ze zo hier en daar best wel aardig kunnen koken. Alleen bereikt ons dat nooit. Ergens las ik hier dat zelfs Taco Bell in NL geland was..... Een beetje Mexicaan zou zich doodschamen.
Laat ik voortaan de begrippen Yankee en Redneck gebruiken
. (Lees: cynisme, vooral sinds een jaar of 5). Om een totaal verdeeld land te omschrijven.Nee, laat ze telefoontjes en (vooral) goeie muziek maken. Lekker eten maken kunnen we in Europa véél beter. In Azië kunnen ze dat overigens ook.
1
geplaatst: 20 februari 2021, 01:57 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Ergens las ik hier dat zelfs Taco Bell in NL geland was..... Een beetje Mexicaan zou zich doodschamen.
Taco Bell ken ik slechts vaag. Maar een Nl'-er die zich in Mexico zou vestigen om snert adequaat te promoten, zou ik niks op tegen hebben.Ergens las ik hier dat zelfs Taco Bell in NL geland was..... Een beetje Mexicaan zou zich doodschamen.
En zelfs als iemand liever stukjes wortel in z'n erwtensoep zou willen... laat ze.

1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 20 februari 2021, 02:06 uur
Ach, ik weet soms niet waar ik het over heb wat betreft Amerika, ben te bevooroordeeld door al die heerlijke VHS films uit de'80s en aanverwante junkfood. Maar lekker eten uit Amerika heeft wel bijna altijd z'n roots in Europa. En Europa heeft z'n inspiratie vaak weer elders gehaald, vast en zeker. En waar dat dan weer vandaan kwam...?
Daarin heb je helemaal gelijk*. Al ben ik nooit geromantiseerd door Hollywood en al zeker niet door dat fastfood. Inspiratie is dan ook een erg belangrijk dingetje. Als ik muziek luister, dan ben ik vaak nieuwsgierig naar de inspiratiebron. Door wie en wat. En waarom.
Maar goed, ik denk (ik kan volledig fout zitten), dat zowel bij muziek als eten de inspiratie en oorsprong uit Afrika komt. Al kan ik dat niet meteen verklaren. In het geval van bv de Italiaanse, Spaanse en Thaise keuken dan. Voor mij de meest smakelijke keukens.
*het enige dat ik ooit (dank mams) op VHS heb gezien zijn de hoogtepunten van Stefan Edberg. Ohja én ET

1
geplaatst: 20 februari 2021, 08:24 uur
Zitten jullie in dit topic nu de Mac te dissen, ik krijg zowaar direct trek in een Meastro burger met een vanille shake 

2
geplaatst: 20 februari 2021, 11:51 uur
Rudi S schreef:
Zitten jullie in dit topic nu de Mac te dissen, ik krijg zowaar direct trek in een Meastro burger met een vanille shake
mooie tijd voor ook
1
geplaatst: 20 februari 2021, 12:02 uur
Vandaag doen wij een nacho ovenschotel , met wat bijgerechten waaronder een zelf gemaakte guacamole ( die uit die potjes zijn toch maar slappe hap).
Met of zonder een frisse corona
Met of zonder een frisse corona

0
geplaatst: 20 februari 2021, 12:09 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Totaal niet mee eens, ver$#@! die boel, en laat het je smaken - want alleen dat laatste is uiteindelijk van belang. Hier eten we graag Italiaanse pasta (lees: Nederlandse elleboogjes / macaroni) met shoarmavlees (en groentjes naar keuze) bv..En de babi pangang of thap tjoy van het lokale Chin. Ind. Rest. zijn om te smullen.
(quote)
Nee, tuurlijk niet... geen snert, geen kopkaas, geen watergruwel. Helemaal niets! Even alsnog reageren op deze snertpost: en dan vergeet je nog boerenkool, hete bliksem, de kapsalon, hutspot en de klassieke snacks/hapjes zoals de bitterbal, frikandel speesjaal, kaasblokje met zilverui/gemberballetje, opgerolde snijworst met klein augurkje, half ei/mayo, dadel/monchou etc. Met culinaire cultuur bedoelde ik:
* anders dan in andere landen zie je mensen hier veel minder op markten struinen naar bepaalde artikelen en dan obv aanbod en hun aankopen een maaltijd samenstellen.
* wij in NL - culinario's uitgezonderd - zijn veel minder met eten bezig dan andere Europeanen - wij rijden geen 40 km om een speesjaal soort kaas of groente te kopen; wij dragen ook nauwelijks recepten over van de ene generatie op de andere; wij koesteren ook nauwelijks speciale familierecepten. Gewoon is goed genoeg. Kan er wel twee boekjes over open doen wat dat betreft met buitenlandse ervaringen - zoals Pappas saft - een huisgestookte jenever.
2
geplaatst: 20 februari 2021, 23:12 uur
Vandaag was het bloemkool met kerriesaus, friet en een schnitzel.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 21 februari 2021, 00:01 uur
Mjuman schreef:
Gewoon is goed genoeg. Kan er wel twee boekjes over open doen wat dat betreft met buitenlandse ervaringen - zoals Pappas saft - een huisgestookte jenever.
(quote)
Gewoon is goed genoeg. Kan er wel twee boekjes over open doen wat dat betreft met buitenlandse ervaringen - zoals Pappas saft - een huisgestookte jenever.
Ja, doe dat eens
.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 00:18 uur
Mjuman schreef:
* anders dan in andere landen zie je mensen hier veel minder op markten struinen naar bepaalde artikelen en dan obv aanbod en hun aankopen een maaltijd samenstellen.
Ik ben een bevoorrechte Hollander: ik eet zo goed als dagelijks groente uit de moestuin van m'n pa (markten afstruinen niet nodig, het is vers, gezond, en noem maar op). Qua vlees wat dat een tijd ook zo, maar dat is nu (min of meer door omstandigheden) niet meer.* anders dan in andere landen zie je mensen hier veel minder op markten struinen naar bepaalde artikelen en dan obv aanbod en hun aankopen een maaltijd samenstellen.
Mjuman schreef:
* wij in NL - culinario's uitgezonderd - zijn veel minder met eten bezig dan andere Europeanen - wij rijden geen 40 km om een speesjaal soort kaas of groente te kopen; wij dragen ook nauwelijks recepten over van de ene generatie op de andere; wij koesteren ook nauwelijks speciale familierecepten. Gewoon is goed genoeg.
40 km omrijden is nog altijd milieuvervuilend, en bv. de (censuur, maar 't is een Duitse super) heeft uitstekende speciale producten voor een nette prijs. Zoals gezegd, heel veel producten en groenten kan je zelf produceren (jam, appelmoes wordt hier in potten gemaakt bij de vleet - zelf ben ik een afvallige: weinig jam en ik eet maar weinig appelmoes - heb dan ook nog liever die moes van de winkel...). De recepten zijn hier wel van generatie op generatie gegaan, ook al zijn ze dan eenvoudig. Brood bakken deed men hier in de streek vroeger in speciale 'bakhuisjes' (hier en daar kom je er wel es een tegen), maar dat komt wel van de groothandel tegenwoordig (al fantaseer ik regelmatig over m'n eigen brood bakken, met allerlei recepten).* wij in NL - culinario's uitgezonderd - zijn veel minder met eten bezig dan andere Europeanen - wij rijden geen 40 km om een speesjaal soort kaas of groente te kopen; wij dragen ook nauwelijks recepten over van de ene generatie op de andere; wij koesteren ook nauwelijks speciale familierecepten. Gewoon is goed genoeg.
Ik zal niet zeggen dat er verder niets te ontdekken valt, en ik moet ook toegeven dat ik hier tamelijk gezegend ben met lokale voordeeltjes (zoals aangegeven), maar... nee, niks maar; punt.
2
geplaatst: 21 februari 2021, 00:20 uur
Ietwat tegenvallende prijsfavoriet lasagne van Appie (dacht dat ik daar wel es een betere van had gehad).
1
geplaatst: 21 februari 2021, 01:16 uur
ZAP! schreef:
Ik zal niet zeggen dat er verder niets te ontdekken valt, en ik moet ook toegeven dat ik hier tamelijk gezegend ben met lokale voordeeltjes (zoals aangegeven), maar... nee, niks maar; punt.
(quote)
Ik ben een bevoorrechte Hollander: ik eet zo goed als dagelijks groente uit de moestuin van m'n pa (markten afstruinen niet nodig, het is vers, gezond, en noem maar op). Qua vlees wat dat een tijd ook zo, maar dat is nu (min of meer door omstandigheden) niet meer.(quote)
40 km omrijden is nog altijd milieuvervuilend, en bv. de (censuur, maar 't is een Duitse super) heeft uitstekende speciale producten voor een nette prijs. Zoals gezegd, heel veel producten en groenten kan je zelf produceren (jam, appelmoes wordt hier in potten gemaakt bij de vleet - zelf ben ik een afvallige: weinig jam en ik eet maar weinig appelmoes - heb dan ook nog liever die moes van de winkel...). De recepten zijn hier wel van generatie op generatie gegaan, ook al zijn ze dan eenvoudig. Brood bakken deed men hier in de streek vroeger in speciale 'bakhuisjes' (hier en daar kom je er wel es een tegen), maar dat komt wel van de groothandel tegenwoordig (al fantaseer ik regelmatig over m'n eigen brood bakken, met allerlei recepten).Ik zal niet zeggen dat er verder niets te ontdekken valt, en ik moet ook toegeven dat ik hier tamelijk gezegend ben met lokale voordeeltjes (zoals aangegeven), maar... nee, niks maar; punt.
Als je alles helemaal letterlijk neemt, kan je beter even je eigen teksten even langslopen voor anderen die jouw tekst letterlijk nemen
Zo was 40 km min of meer ook bij wijze van spreken, zeg maar een hyperbool, moeite doen om iets te vinden/kopen; en je kunt het natuurlijk ook op de fiets doen. Elders is het begrip "omfietswijn" een bekend fenomeen.Er zitten hier bijv op een paar kilometer afstand meerdere groentetelers die zich ermee bezig houden 'verdwenen groenten' zoals kardoen terug te kweken, macrobiotisch geteeld.
Markten: hallen in Portugal, Brussel, Parijs, maar ook Göteborg hebben altijd mijn interesse; ik mag er graag rondneuzen en zien hoeveel (verschillende) soorten groenten daar worden aangeboden - veel meer dan bij ons - en ben dan ook benieuwd hoe die worden klaargemaakt. Op vismarkten kan je soms de vreemdste vissen aantreffen, zoals de zwarte degenvis - die in Madeira, gestoofd met banaan wordt opgediend. Veel baarzen die ik daar op de markt zag, tandbaars en wrakbaars, waren beduidend groter dan wat je in NL ziet (en zeer smakelijk - je bent gek als je op Madeira, kijk ook naar de ligging en de gesteldheid, vlees gaat eten).
0
geplaatst: 21 februari 2021, 01:47 uur
Mjuman schreef:
Als je alles helemaal letterlijk neemt, kan je beter even je eigen teksten even langslopen voor anderen die jouw tekst letterlijk nemen
Mijn snertteksten, bedoel je?Als je alles helemaal letterlijk neemt, kan je beter even je eigen teksten even langslopen voor anderen die jouw tekst letterlijk nemen
Mjuman schreef:
Zo was 40 km min of meer ook bij wijze van spreken, zeg maar een hyperbool, moeite doen om iets te vinden/kopen; en je kunt het natuurlijk ook op de fiets doen. Elders is het begrip "omfietswijn" een bekend fenomeen.
"Elders" ain't no country I ever heard from.Zo was 40 km min of meer ook bij wijze van spreken, zeg maar een hyperbool, moeite doen om iets te vinden/kopen; en je kunt het natuurlijk ook op de fiets doen. Elders is het begrip "omfietswijn" een bekend fenomeen.
En fin: smakelijk en morgen gezond weer op.
2
geplaatst: 21 februari 2021, 01:52 uur
Het is weekend. Vandaag was het patat met spinazie a la crème en twee frikandellen voor mijn dochter, patat met bloemkool en scholletjes voor mijn vrouw en patat met tomaten en een bucket hot chicken wings voor mij. 
Morgenavond wordt een simpele broodmaaltijd. Maar het is morgen mooi weer, dus die simpele broodmaaltijd compenseren we met een lunch BBQ.
Op het menu staan Jamaicaanse kipspies (met onder andere mango en rum), Italiaans gekruide puntpaprika's, Turks broodje met lamsköfte, en Aziatisch gekruide lamskoteletjes.
Alleen een salade moet ik nog verzinnen. Vermoedelijk een Turkse herderssalade.

Morgenavond wordt een simpele broodmaaltijd. Maar het is morgen mooi weer, dus die simpele broodmaaltijd compenseren we met een lunch BBQ.
Op het menu staan Jamaicaanse kipspies (met onder andere mango en rum), Italiaans gekruide puntpaprika's, Turks broodje met lamsköfte, en Aziatisch gekruide lamskoteletjes.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 06:33 uur
Die in Wuhan is nog even dicht maar als de storm later is gaan liggen kun je daar ook vast wel iets zeer speciaals ophalen.
2
geplaatst: 21 februari 2021, 08:20 uur
Rogyros schreef:
Ah, met vlees dus.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 08:43 uur
Oh, ik moest even denken.
Maar als je mag geloven wat met name die schaap en geitenherders in bergdorpen allemaal uitvreten krijg ik daar dus geen hap van door mijn keel.

* denotes required fields.