Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 23 februari 2021, 21:46 uur
Ovenschotel met kip, chioggiabiet, pompoen, gekleurde wortels en een eigen kruidenmengsel. Voetbal na.
2
geplaatst: 23 februari 2021, 21:52 uur
Nasi met pindasaus en een gebakken ei. Zoals de Chinees hem bakt.
1
geplaatst: 23 februari 2021, 21:55 uur
herman schreef:
(quote)
Nee, daar ben ik eigenlijk niet mee bekend. Gewoon zelf gemaakt aan de hand van een recept. Ik heb ooit eens een keer een kant-en-klare bak moussaka gegeten en ik durf wel te stellen dat dat het smerigste was dat ik ooit tot me genomen heb. Zelf gemaakt is het wel lekker, natuurlijk.
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 23 februari 2021, 23:03 uur
Gisteren en vandaag macaroni gegeten. Vandaag was ie lekkerder dan gisteren.
Waarom krijg je nooit macaroni in een Italiaans restaurant?
0
geplaatst: 23 februari 2021, 23:26 uur
Fathead schreef:
Ik heb ooit eens een keer een kant-en-klare bak moussaka gegeten en ik durf wel te stellen dat dat het smerigste was dat ik ooit tot me genomen heb. Zelf gemaakt is het wel lekker, natuurlijk.
(quote)
Ik heb ooit eens een keer een kant-en-klare bak moussaka gegeten en ik durf wel te stellen dat dat het smerigste was dat ik ooit tot me genomen heb. Zelf gemaakt is het wel lekker, natuurlijk.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik heb ook wel eens een bak lasagne uit de supermarkt op, maar dat was ook niet te doen.
De Knorr-wereldgerechten ken ik trouwens wel, mocht rebjuh die bedoelen. Ik dacht eerder aan die kleine pakjes met sausmix oid.
1
geplaatst: 24 februari 2021, 00:25 uur
herman schreef:
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik heb ook wel eens een bak lasagne uit de supermarkt op, maar dat was ook niet te doen.
De Knorr-wereldgerechten ken ik trouwens wel, mocht rebjuh die bedoelen. Ik dacht eerder aan die kleine pakjes met sausmix oid.
(quote)
Die kant-en-klaar maaltijden zijn idd een gruwel. Zie regelmatig een vrouw met haar vader in de Lidl bij dat vak staan en dan wordt het karretje volgeladen - zo van: "deze voor maandag, die voor dinsdag etc." Krijg dan altijd een gevoel van vervangende schaamte.
Een aantal jaren terug nl - toen mijn moeder nog leefde - en ik had veel (en bij stoofschotels is dat heel normaal) gemaakt, reserveerde ik altijd een kleine portie voor mijn moeder, ging de vriezer in (meestal in vleesbakjes van AH of Lidl) en nam ik mee als ik op bezoek ging; heeft lang geduurd voor het bewaren van die bakjes uit mijn systeem was en nog langer om bij restjes niet aan haar te denken.
Meeste van die 'pak-gerechten' zijn én te zout, én bevatten veelal tomatensoeppoeder. Vind eigenlijk dat ze die bedenkers van dat soort meuk moeten veroordelen tot het minimaal een half jaar eten van hun eigen voer: serves them right

2
geplaatst: 24 februari 2021, 12:54 uur
herman schreef:
(quote)
Ja, maar echt. Alsof de aubergine dan hard geworden kots is ofzo. Volgens mij verkochten ze eens bij de Lidl zo'n vieze variant.
Die pakjes van Knorr zijn best oké. Meestal.
2
geplaatst: 24 februari 2021, 13:17 uur
rebjuh schreef:
Ja, maar echt. Alsof de aubergine dan hard geworden kots is ofzo. Volgens mij verkochten ze eens bij de Lidl zo'n vieze variant.
Meestal wel. Maar er zit zo ontzettend veel zout in.(quote)
4
geplaatst: 24 februari 2021, 19:41 uur
Pasta met paddestoelen, room, witte wijn, walnoot, truffelolie en parmazaan. Met broccoli.
4
geplaatst: 24 februari 2021, 19:52 uur
een quiche met chorizo en paprika en paddenstoelen en nog meer groen spul.
Was echt weer heel lekker.
Was echt weer heel lekker.
4
geplaatst: 24 februari 2021, 21:05 uur
Vandaag: kipescalope met saliebladen erop en serranoham eromheen, risotto van quinoa met pompoen, ui, knoflook en erenghi, groene asperges erbij.
4
geplaatst: 24 februari 2021, 21:07 uur
Penne met gele en rode paprika, babyspinazie, chorizo en rode pesto.
7
geplaatst: 24 februari 2021, 22:28 uur
Lalala, Grieks gehaald bij een local. Lekker zalm met tzatziki enzo. Ik praat mijn luiheid vandaag gewoon goed: het steunen van een local.
2
geplaatst: 25 februari 2021, 02:09 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Omdat je moet dokken!Waarom krijg je nooit macaroni in een Italiaans restaurant?
1
geplaatst: 25 februari 2021, 02:14 uur
Mjuman schreef:
Die kant-en-klaar maaltijden zijn idd een gruwel.
Die kant-en-klaar maaltijden zijn idd een gruwel.
Nah, valt best mee. Je moet ze gewoon niet kopen of bereiden dan wel opeten.
Verder super.
2
geplaatst: 25 februari 2021, 07:25 uur
Die (zo'n kommetje) heeft mijn dochter gisteren ook een voor lunch gehad.
3
geplaatst: 25 februari 2021, 11:44 uur
lunch: geroosterd brood met avocado en gerookte zalm
Nog geen idee wat er vanavond voor me gekookt gaat worden
Nog geen idee wat er vanavond voor me gekookt gaat worden

3
geplaatst: 25 februari 2021, 12:09 uur
- uienringen tempura
- sesam edamame
- vega gyoza's (niet zelf gemaakt helaas, eerst deze even opmaken)
- paksoisalade met wafudressing
Met rijst en ingemaakte shiitake.
- sesam edamame
- vega gyoza's (niet zelf gemaakt helaas, eerst deze even opmaken)
- paksoisalade met wafudressing
Met rijst en ingemaakte shiitake.
3
geplaatst: 25 februari 2021, 14:33 uur
Update: broccoli met kaassaus, frites en een dikke burger met bacon en peperkorrels.
2
geplaatst: 25 februari 2021, 17:09 uur
Rijst, paksoi, kabeljauw, lemon woksaus (geen pakje, maar flesje).
0
geplaatst: 25 februari 2021, 17:20 uur
Leptop schreef:
kabeljauw
Ach ja, dat kan natuurlijk ook. Ik heb nog nooit kabeljauw gebruikt in de keuken, maar zal het ook eens in de wok gooien.kabeljauw
Hoe heb jij je rijst: gekookt of gebakken?
3
geplaatst: 25 februari 2021, 20:29 uur
Rijst gekookt.
Kabeljauw licht gebakken, bijna gestoofd. Daarover de woksaus. Zo bleef het nog een mooie filet.
Paksoi geroerbakken met stemgember.
Kabeljauw licht gebakken, bijna gestoofd. Daarover de woksaus. Zo bleef het nog een mooie filet.
Paksoi geroerbakken met stemgember.
1
geplaatst: 25 februari 2021, 21:23 uur
Hmm, klinkt goed! Ik sla het op in mijn Groot Receptenboek.
2
geplaatst: 25 februari 2021, 23:55 uur
Kan nog net: pasta (mini-elleboogjes) met gebakken shoarmavlees, ui, paprika en champignons.
4
geplaatst: 26 februari 2021, 13:24 uur
- jackfruit karaage
- misosoep
- broccoli met zoete misosaus uit de oven
- salade met komkommer en wakame
met rijst met ingemaakte shiitake.
- misosoep
- broccoli met zoete misosaus uit de oven
- salade met komkommer en wakame
met rijst met ingemaakte shiitake.
* denotes required fields.