MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Vandaag stond mijn vriendin in de keuken: gevulde paprika met rijst en gehakt, met daarnaast rucolasalade en een frisse komkommersaus die we ook maar als dressing hebben gebruikt want dat was m'n vriendin vergeten te kopen. We zagen het toch niet zo zitten om de storm te trotseren...

Rijst met kip, kerrie, mango en wat groenten.

Dim
herman schreef:
Rijst met kip, kerrie, mango en wat groenten.

Zoals bovenstaande, alleen zat er bij mij geen mango in maar wel appel en ananas.

Johnny Marr schreef:
(afbeelding)

Is het allemaal op gegaan?

Vanavond komen mijn schoonouders en schoonzusje eten. Ik ga Ossobucco maken. Nog nooit eerder gemaakt. Ik ben benieuwd!

Met risotto trouwens.

Rogyros schreef:

Met risotto trouwens.

Tja dat is best traditioneel, ik kies altijd (wegens de (tomaten) saus) voor spaghetti.

Rudi S schreef:
(quote)

Tja dat is best traditioneel, ik kies altijd (wegens de (tomaten) saus) voor spaghetti.

Tja, dat is best Nederlands. Italianen doen dat nooit.

Rogyros schreef:
(quote)

Tja, dat is best Nederlands. Italianen doen dat nooit.

Haha, wel de eerste keer gehad bij een Italiaan "beetje spaghetti" erbij La Fontana Eindhoven – Italiaans restaurant - la-fontana-eindhoven.nl

Maar in mijn favoriete Ossobuco recept zweren ze bij rissoto en gremolata.

Ossobuco - kruiden, beetje bloem erover en dan bakken - is héél goed verder te bereiden in de slowcooker (crockpot) - zo'n ding (klein formaat) kost 50,- en van zo'n eenmalige investering heb je heel veel plezier. Om de kalfsschenkel wel even een (rollade)touwtje binden, valt ie niet uit elkaar in de slowcooker.

Door de 'saus' waarin je 'em gaart, kan je natuurlijk een staafmixer halen, heb je een egale saus - idd gremolata erbovenop. Risotto (paddestoelen, doperwten, pompoen - naar keuze) uiteraard.

Een slowcooker heb ik niet. Ik gebruik een prima braadpan, maar een slowcooker is op zich ook wel een aanrader. Voor een volgende keer. Dank voor de tip, Mjuman.

Rudi S, mijn opmerking was puur gebaseerd op wat de stoofbijbel (waar ik het recept van gebruik) erbij schreef.

Ajam paniki , roerbak groenten met paddenstoelen en pandan rijst.

bietenrisotto

madmadder schreef:
bietenrisotto

Two (red/yellow) be(ets) or not two be(ets) - that is the question. Op de lokale biologische (vrij)dagmarkt hebben ze allerlei weirde soorten groenten als oerwortels en biet met rood/witte binnenkant - ziet er heel tof uit op 't bord.

Hier zit ik nog even te prakkedenken wat erbij; i.i.g. gegrilde zwaardvis met saus van geconcentreerde tomatenbouillon en dan fazant met bosfruit/wijn-saus. Iiig eenmaal puree van peterseliewortel en aardappel. Still thinking ....

Kliekjesweekend. Vandaag spaghetti, morgen humkessoep.

De Ossobucco was gisteren een zeer geslaagde maaltijd. Dus gaan mijn vrouw en ik het vandaag nogmaals eten (ik heb nog een paar Schenkels over).

Geen idee wat daar mis ging. Swypen is foutgevoelig...

Ik heb het bericht maar aangepast, Rudi S!

Tray bake met veel groenten, aardappelen en kip.

Tray bake. Kende ik nog niet. Even opgezocht, daar is best wat leuks mee te maken!!

Rösti rondjes, spruitjes en zalm.

Stijn_Slayer
Rogyros schreef:
Tray bake. Kende ik nog niet. Even opgezocht, daar is best wat leuks mee te maken!!

Is geweldig, alleen wel lastig als je met meer dan twee eters bent. Een te volle plaat bakt niet lekker, net als een tweede plaat erbij.

kleine man
Nou, dat werd in elk geval na een filmpje en een bezoek aan de Rob Scholte-tentoonstelling in museum de Fundatie in Zwolle (grote aanrader die tentoonstelling, geweldig), geen lekker patatje-pinda op het station.
De Smullers is daar ontmanteld.
Het pand staat te huur.

Dat was een fikse domper.

Aardappels en boontjes met gebakken spekjes en ui.

Snijbonen, aardappels en een lamskoteletje.

Rogyros schreef:
(quote)

Is het allemaal op gegaan?

Ja.

Spaghetti Bolognese.

Aardappels, doppers en wortels, speklap.

Hutspot.

Hier wordt het tortellini met spinazie en gorgonzola. Beetje knoflook, verse room, peper uit den molen en pompoenpitten erbij en klaar.

Mjuman schreef:
(quote)

Two (red/yellow) be(ets) or not two be(ets) - that is the question. Op de lokale biologische (vrij)dagmarkt hebben ze allerlei weirde soorten groenten als oerwortels en biet met rood/witte binnenkant - ziet er heel tof uit op 't bord.

Hier zit ik nog even te prakkedenken wat erbij; i.i.g. gegrilde zwaardvis met saus van geconcentreerde tomatenbouillon en dan fazant met bosfruit/wijn-saus. Iiig eenmaal puree van peterseliewortel en aardappel. Still thinking ....

Ben je er nog uit gekomen?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.