Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 18 februari 2022, 19:24 uur
Vandaag stond mijn vriendin in de keuken: gevulde paprika met rijst en gehakt, met daarnaast rucolasalade en een frisse komkommersaus die we ook maar als dressing hebben gebruikt want dat was m'n vriendin vergeten te kopen. We zagen het toch niet zo zitten om de storm te trotseren...
3
geplaatst: 18 februari 2022, 20:53 uur
herman schreef:
Rijst met kip, kerrie, mango en wat groenten.
Rijst met kip, kerrie, mango en wat groenten.
Zoals bovenstaande, alleen zat er bij mij geen mango in maar wel appel en ananas.
1
geplaatst: 19 februari 2022, 09:27 uur
3
geplaatst: 19 februari 2022, 09:29 uur
Vanavond komen mijn schoonouders en schoonzusje eten. Ik ga Ossobucco maken. Nog nooit eerder gemaakt. Ik ben benieuwd!
Met risotto trouwens.
Met risotto trouwens.
1
geplaatst: 19 februari 2022, 09:45 uur
Tja dat is best traditioneel, ik kies altijd (wegens de (tomaten) saus) voor spaghetti.
0
geplaatst: 19 februari 2022, 10:50 uur
Rudi S schreef:
Tja dat is best traditioneel, ik kies altijd (wegens de (tomaten) saus) voor spaghetti.
(quote)
Tja, dat is best Nederlands. Italianen doen dat nooit.

1
geplaatst: 19 februari 2022, 11:26 uur
Haha, wel de eerste keer gehad bij een Italiaan "beetje spaghetti" erbij La Fontana Eindhoven – Italiaans restaurant - la-fontana-eindhoven.nl
Maar in mijn favoriete Ossobuco recept zweren ze bij rissoto en gremolata.
3
geplaatst: 19 februari 2022, 11:34 uur
Ossobuco - kruiden, beetje bloem erover en dan bakken - is héél goed verder te bereiden in de slowcooker (crockpot) - zo'n ding (klein formaat) kost 50,- en van zo'n eenmalige investering heb je heel veel plezier. Om de kalfsschenkel wel even een (rollade)touwtje binden, valt ie niet uit elkaar in de slowcooker.
Door de 'saus' waarin je 'em gaart, kan je natuurlijk een staafmixer halen, heb je een egale saus - idd gremolata erbovenop. Risotto (paddestoelen, doperwten, pompoen - naar keuze) uiteraard.
Door de 'saus' waarin je 'em gaart, kan je natuurlijk een staafmixer halen, heb je een egale saus - idd gremolata erbovenop. Risotto (paddestoelen, doperwten, pompoen - naar keuze) uiteraard.
1
geplaatst: 19 februari 2022, 11:57 uur
2
geplaatst: 19 februari 2022, 16:37 uur
Ajam paniki , roerbak groenten met paddenstoelen en pandan rijst.
2
geplaatst: 19 februari 2022, 17:24 uur
madmadder schreef:
bietenrisotto
bietenrisotto
Two (red/yellow) be(ets) or not two be(ets) - that is the question. Op de lokale biologische (vrij)dagmarkt hebben ze allerlei weirde soorten groenten als oerwortels en biet met rood/witte binnenkant - ziet er heel tof uit op 't bord.
Hier zit ik nog even te prakkedenken wat erbij; i.i.g. gegrilde zwaardvis met saus van geconcentreerde tomatenbouillon en dan fazant met bosfruit/wijn-saus. Iiig eenmaal puree van peterseliewortel en aardappel. Still thinking ....
0
geplaatst: 20 februari 2022, 03:38 uur
3
geplaatst: 20 februari 2022, 09:49 uur
De Ossobucco was gisteren een zeer geslaagde maaltijd. Dus gaan mijn vrouw en ik het vandaag nogmaals eten (ik heb nog een paar Schenkels over).
1
geplaatst: 20 februari 2022, 10:06 uur
0
geplaatst: 20 februari 2022, 18:09 uur
Tray bake. Kende ik nog niet. Even opgezocht, daar is best wat leuks mee te maken!!
1
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 februari 2022, 20:01 uur
Rogyros schreef:
Tray bake. Kende ik nog niet. Even opgezocht, daar is best wat leuks mee te maken!!
Is geweldig, alleen wel lastig als je met meer dan twee eters bent. Een te volle plaat bakt niet lekker, net als een tweede plaat erbij.
0
kleine man
geplaatst: 20 februari 2022, 21:11 uur
Nou, dat werd in elk geval na een filmpje en een bezoek aan de Rob Scholte-tentoonstelling in museum de Fundatie in Zwolle (grote aanrader die tentoonstelling, geweldig), geen lekker patatje-pinda op het station.
De Smullers is daar ontmanteld.
Het pand staat te huur.
Dat was een fikse domper.
De Smullers is daar ontmanteld.
Het pand staat te huur.
Dat was een fikse domper.
2
geplaatst: 22 februari 2022, 17:33 uur
Hier wordt het tortellini met spinazie en gorgonzola. Beetje knoflook, verse room, peper uit den molen en pompoenpitten erbij en klaar.
0
geplaatst: 22 februari 2022, 17:34 uur
Mjuman schreef:
Two (red/yellow) be(ets) or not two be(ets) - that is the question. Op de lokale biologische (vrij)dagmarkt hebben ze allerlei weirde soorten groenten als oerwortels en biet met rood/witte binnenkant - ziet er heel tof uit op 't bord.
Hier zit ik nog even te prakkedenken wat erbij; i.i.g. gegrilde zwaardvis met saus van geconcentreerde tomatenbouillon en dan fazant met bosfruit/wijn-saus. Iiig eenmaal puree van peterseliewortel en aardappel. Still thinking ....
(quote)
Ben je er nog uit gekomen?
* denotes required fields.