MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Gegrilde pompoen en spruitjes met daarbij een soort van dressing van olijfolie, sinaasappelsap, balsamico olie en honing.

Volgens het recept moesten die spruiten zo de plaat op maar ik heb ze toch maar even 10 minuten gekookt. Ik denk achteraf wel een goed idee.

Nachos ovenschotel.

vigil schreef:
Gegrilde pompoen en spruitjes met daarbij een soort van dressing van olijfolie, sinaasappelsap, balsamico olie en honing.

Volgens het recept moesten die spruiten zo de plaat op maar ik heb ze toch maar even 10 minuten gekookt. Ik denk achteraf wel een goed idee.

vigil schreef:
Spelt spaghetti met rode ui, rode paprika, tomaten blokjes en een mooie portobello. Verder nog wat verse basilicum er overheen en een scheutje tamari uit een flesje.

Je ziet dus dat de lekkerste recepten de veganistische zijn

Ja we zijn lekker bezig in huize vigil

Kibbeling gehaald van de visboer, daarbij gebakken aardappels en rooie bieten.
Toetje was slagroomvla.

Ok, kannibalisch hier: ossehaas, peultjes, knoflook + koreander (in de wok), gegrilde courgette + portobello met pesto, ciabatta en kruidenboter - Italiaans rood (Montepulciano).

Toe (soms mag je outsourcen): blueberry muffin van Appie

dix
Alhier een forelletje, in de oven gesmoord in boter met peterselie, begeleid met aardappel/knolselderij-puree. Gespoeld werd er met een Sauvignon Blanc van Appie.

Lin
Lasagne met pompoen als bladen, met vegagehakt, tomatenpulp, kruiden, uitje, knoflook, ricotta en parmezaanse kaas met een salade ernaast.

Oei, plannen gewijzigd door < 3 bezoekers.
Salade met hoing mosterd dressing , frietjes met een schnitzeltje XL.

Boerenkool (ja alweer, het groentepakket was gul met de boerenkool, maar ik klaag niet) met rookworst.

Thudd
Loempia.

Onweerwolf
In ieder geval voorlopig geen patat meer want zo trof ik net 'mijn' snackbar aan:

https://i.vgy.me/oOxbUl.jpg

Kom naar Brabant daar kun je bijna op iedere hoek van de straat wel Friet krijgen

Lin
Straks als lunch pompoensoepje, heb havermout-bananenbrood gebakken en vanavond op verzoek van de jarige mume-tiener Aidee wraps. Alles in bakjes op tafel en zelf vullen met wat je wil.

Straks tosties uit de pan en vanavond Sushi op de schoot ja voetbal.

Zometeen havermoutpap met cacaopoeder en banaan, straks salade met zoete aardappel, kikkererwten en geitenkaas en vanavond restje boerenkool.

madmadder schreef:
en vanavond restje boerenkool.

Dan moet die boerenkool toch onderhand wel een keer op zijn?

Haha, ja. Ben benieuwd of er komend week wat anders in mijn groentepakket zit.

dix
Hertenvleesragout. Een zondagshap.

Rudi S schreef:
Kom naar Brabant daar kun je bijna op iedere hoek van de straat wel Friet krijgen

Tja, 2,5 uur met mondkapje op in de trein (heen en terug) lijkt mij een hoge prijs voor een frietje met. Zou ik minimaal er een worstenbroodje bij doen, of een Udenhoutse broeder (van bakkerij Besselink) als toe.

Mjuman schreef:
(quote)

Tja, 2,5 uur met mondkapje op in de trein (heen en terug) lijkt mij een hoge prijs voor een frietje met. Zou ik minimaal er een worstenbroodje bij doen, of een Udenhoutse broeder (van bakkerij Besselink) als toe.

Maar uhm, er is zoveel mooi aan Brabant volgens Guus M. Het moet eigenlijk een privilege zijn om die reis te maken.

Onweerwolf
Rudi S schreef:

Ik lust geen friet, alleen patat.

Lin schreef:
...vanavond op verzoek van de jarige mume-tiener Aidee wraps. Alles in bakjes op tafel en zelf vullen met wat je wil.
Ja, dat doen wij ook vaak hier!

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik lust geen friet, alleen patat.

Wij hebben hier ook loaded fries en patat frites.

Thudd
Diner zuidwester; snert.

Weersverwachting na dit diner: buiten regen en wind, ook nog mist (in de woonkamer) en hier en daar een harde wind(vlaag)...

Een pizza van de plaatselijke.

Aardappeltjes uit de oven, geroosterde bloemkool en chipolataworstjes.

Lin
Roerbak van gele wortelrijst met vegareepjes, Thaisegroentenmix en zelfgemaakte pindasaus

Pasta bolognese.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:41 uur

geplaatst: vandaag om 02:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.