Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
5
geplaatst: 13 november 2020, 19:50 uur
Gegrilde pompoen en spruitjes met daarbij een soort van dressing van olijfolie, sinaasappelsap, balsamico olie en honing.
Volgens het recept moesten die spruiten zo de plaat op maar ik heb ze toch maar even 10 minuten gekookt. Ik denk achteraf wel een goed idee.
Volgens het recept moesten die spruiten zo de plaat op maar ik heb ze toch maar even 10 minuten gekookt. Ik denk achteraf wel een goed idee.
4
geplaatst: 13 november 2020, 20:49 uur
vigil schreef:
Gegrilde pompoen en spruitjes met daarbij een soort van dressing van olijfolie, sinaasappelsap, balsamico olie en honing.
vigil schreef:
Spelt spaghetti met rode ui, rode paprika, tomaten blokjes en een mooie portobello. Verder nog wat verse basilicum er overheen en een scheutje tamari uit een flesje.
Spelt spaghetti met rode ui, rode paprika, tomaten blokjes en een mooie portobello. Verder nog wat verse basilicum er overheen en een scheutje tamari uit een flesje.
Je ziet dus dat de lekkerste recepten de veganistische zijn

3
geplaatst: 13 november 2020, 21:15 uur
Kibbeling gehaald van de visboer, daarbij gebakken aardappels en rooie bieten.
Toetje was slagroomvla.
Toetje was slagroomvla.
2
geplaatst: 13 november 2020, 21:24 uur
Ok, kannibalisch hier: ossehaas, peultjes, knoflook + koreander (in de wok), gegrilde courgette + portobello met pesto, ciabatta en kruidenboter - Italiaans rood (Montepulciano).
Toe (soms mag je outsourcen): blueberry muffin van Appie
Toe (soms mag je outsourcen): blueberry muffin van Appie

3
geplaatst: 13 november 2020, 21:27 uur
Alhier een forelletje, in de oven gesmoord in boter met peterselie, begeleid met aardappel/knolselderij-puree. Gespoeld werd er met een Sauvignon Blanc van Appie.
5
geplaatst: 14 november 2020, 12:11 uur
Lasagne met pompoen als bladen, met vegagehakt, tomatenpulp, kruiden, uitje, knoflook, ricotta en parmezaanse kaas met een salade ernaast.
1
geplaatst: 14 november 2020, 16:36 uur
Oei, plannen gewijzigd door < 3 bezoekers.
Salade met hoing mosterd dressing , frietjes met een schnitzeltje XL.
Salade met hoing mosterd dressing , frietjes met een schnitzeltje XL.
2
geplaatst: 14 november 2020, 16:52 uur
Boerenkool (ja alweer, het groentepakket was gul met de boerenkool, maar ik klaag niet) met rookworst. 

1
Onweerwolf
geplaatst: 14 november 2020, 18:57 uur
In ieder geval voorlopig geen patat meer want zo trof ik net 'mijn' snackbar aan:
https://i.vgy.me/oOxbUl.jpg

https://i.vgy.me/oOxbUl.jpg

0
geplaatst: 15 november 2020, 07:31 uur
Kom naar Brabant daar kun je bijna op iedere hoek van de straat wel Friet krijgen 

3
geplaatst: 15 november 2020, 09:26 uur
Straks als lunch pompoensoepje, heb havermout-bananenbrood gebakken en vanavond op verzoek van de jarige mume-tiener Aidee wraps. Alles in bakjes op tafel en zelf vullen met wat je wil. 

1
geplaatst: 15 november 2020, 09:46 uur
Straks tosties uit de pan en vanavond Sushi op de schoot ja voetbal.
2
geplaatst: 15 november 2020, 09:48 uur
Zometeen havermoutpap met cacaopoeder en banaan, straks salade met zoete aardappel, kikkererwten en geitenkaas en vanavond restje boerenkool.
2
geplaatst: 15 november 2020, 10:10 uur
madmadder schreef:
en vanavond restje boerenkool.
en vanavond restje boerenkool.
Dan moet die boerenkool toch onderhand wel een keer op zijn?

0
geplaatst: 15 november 2020, 10:44 uur
Haha, ja. Ben benieuwd of er komend week wat anders in mijn groentepakket zit. 

2
geplaatst: 15 november 2020, 10:59 uur
Tja, 2,5 uur met mondkapje op in de trein (heen en terug) lijkt mij een hoge prijs voor een frietje met. Zou ik minimaal er een worstenbroodje bij doen, of een Udenhoutse broeder (van bakkerij Besselink) als toe.

1
geplaatst: 15 november 2020, 11:19 uur
Mjuman schreef:
Tja, 2,5 uur met mondkapje op in de trein (heen en terug) lijkt mij een hoge prijs voor een frietje met. Zou ik minimaal er een worstenbroodje bij doen, of een Udenhoutse broeder (van bakkerij Besselink) als toe.
(quote)
Maar uhm, er is zoveel mooi aan Brabant volgens Guus M. Het moet eigenlijk een privilege zijn om die reis te maken.

1
geplaatst: 15 november 2020, 12:28 uur
Lin schreef:
...vanavond op verzoek van de jarige mume-tiener Aidee wraps. Alles in bakjes op tafel en zelf vullen met wat je wil.
Ja, dat doen wij ook vaak hier!...vanavond op verzoek van de jarige mume-tiener Aidee wraps. Alles in bakjes op tafel en zelf vullen met wat je wil.
2
Thudd
geplaatst: 15 november 2020, 17:47 uur
Diner zuidwester; snert.
Weersverwachting na dit diner: buiten regen en wind, ook nog mist (in de woonkamer) en hier en daar een harde wind(vlaag)...
Weersverwachting na dit diner: buiten regen en wind, ook nog mist (in de woonkamer) en hier en daar een harde wind(vlaag)...

2
geplaatst: 16 november 2020, 17:17 uur
Aardappeltjes uit de oven, geroosterde bloemkool en chipolataworstjes.
2
geplaatst: 16 november 2020, 18:10 uur
Roerbak van gele wortelrijst met vegareepjes, Thaisegroentenmix en zelfgemaakte pindasaus 

* denotes required fields.