Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2011, 21:59 uur
Ligt eraan, wil je een andere Pokémon metronome leren (is niet raadzaam, wel leuk
Clefable kan volgens mij niet zoveel damaging aanvallen, dus bij die is het op zich nog 'handig' als gok)
Edit: Z'n verdere aanvallen zijn waardeloos (pound en doubleslap met damage). Verder alleen verdedigende aanvallen als Defense Curl & Minimize. Metronome leert Clefairy trouwens op lvl. 31
Clefable kan volgens mij niet zoveel damaging aanvallen, dus bij die is het op zich nog 'handig' als gok)Edit: Z'n verdere aanvallen zijn waardeloos (pound en doubleslap met damage). Verder alleen verdedigende aanvallen als Defense Curl & Minimize. Metronome leert Clefairy trouwens op lvl. 31
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:08 uur
Maar Metronome is ook met een TM te leren zie ik, dus ik ga gewoon de moonstone gebruiken
bedankt voor de hulp.
bedankt voor de hulp.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:08 uur
Ik heb m'n Clefable "Psychic" en "Strength" geleerd, maar de aanvallen die hij van natura kan/leert, zijn inderdaad niet veel soeps.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:13 uur
bennerd schreef:
Als je op Red/Blue speelt, zou ik je Nidorino op lvl 23 laten evolueren. Dat ga ik toch doen. TM's zijn er voor iets.
Als je op Red/Blue speelt, zou ik je Nidorino op lvl 23 laten evolueren. Dat ga ik toch doen. TM's zijn er voor iets.
23? Waarom? Voor Focus Energy?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 27 juni 2011, 22:16 uur
Haha, dat jullie het ook echt zijn gaan spelen. 
Ben zelf Emerald aan het spelen - had nog een game staan. Ik kan sinds vandaag eindelijk Fly gebruiken. Retehandig. Ben ook begonnen met FireRed, nog nooit gespeeld namelijk. De hernieuwde versies van Silver en Gold wil ik ook eens testen. Wat daarna komt boeit mij niet echt, maar wie weet misschien ooit..
Dit is overigens mijn beoogde party voor Emerald:
- Gardevoir
- Milotic (wordt lastig), anders gewoon Starmie
- Salamence
- Metagross
- Houndoom
- Breloom of misschien toch Manectric
FireRed ben ik nog niet uit. Maar iig geen legendaries, die zijn voor zwakkelingen.

Ben zelf Emerald aan het spelen - had nog een game staan. Ik kan sinds vandaag eindelijk Fly gebruiken. Retehandig. Ben ook begonnen met FireRed, nog nooit gespeeld namelijk. De hernieuwde versies van Silver en Gold wil ik ook eens testen. Wat daarna komt boeit mij niet echt, maar wie weet misschien ooit..
Dit is overigens mijn beoogde party voor Emerald:
- Gardevoir
- Milotic (wordt lastig), anders gewoon Starmie
- Salamence
- Metagross
- Houndoom
- Breloom of misschien toch Manectric
FireRed ben ik nog niet uit. Maar iig geen legendaries, die zijn voor zwakkelingen.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:27 uur
Metagross kan pas na de league en Salamence vlak voor de league hè!
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:51 uur
Eveningguard schreef:
Doe gewoon een Wailord als waterpokemon.
Doe gewoon een Wailord als waterpokemon.
Swampert is trouwens ook wel een goeie waterpokemon
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:53 uur
Mb. schreef:
Ik doe Leaf Green. Ik heb van 't weekend een Snorlax gevangen. Die is nu level 35. De rest van mijn pokemon (die ene waterpokomon voordat het een blastoise wordt, marowak, die elektrische eevee) zit daar ook rondom.
Ik doe Leaf Green. Ik heb van 't weekend een Snorlax gevangen. Die is nu level 35. De rest van mijn pokemon (die ene waterpokomon voordat het een blastoise wordt, marowak, die elektrische eevee) zit daar ook rondom.
Ik speel nu ook (weer) Leaf Green. Het lijken misschien saaie Pokemon, maar uiteindelijk ben ik toch het meest tevreden met het inzetten (eerst flink trainen) van Zapdos, Articuno en Moltres. Verder een Blastoise, geëvolueerd uit je begin Pokemon en dan Snorlax (moeilijk klein te krijgen) en een Dragonair (wordt nog Dragonite).
Bijna niet kapot te krijgen, dat team.
Leaf Green, Fire Red maar ook Ruby, Saphire en Emerald zijn de enige oude Pokemon spellen die nog als SP spel in je oudere versie van de DS passen. Heart Gold en Soul Silver zijn dan natuurlijk prima DS spellen.
Ik vind het slecht van Nintendo dat een verbeterde gameboy altijd verplicht leidt tot het aanschaffen van nieuwe spellen. Commercieel begrijp ik het wel maar laten ze dan er in ieder geval voor zorgen dat oude spellen verkrijgbaar zijn als DS spel, bijvoorbeeld.
Maar misschien komt het er nog wel eens van, Yellow of Blue als DS classic.....
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:55 uur
Ik kom in Viridian Forest en het eerste wat ik tegenkom is een Pidgeotto lvl 9.. Dat is een makkelijke vangst 

0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:55 uur
Trouwens, de starter Pokémon zijn nooit meer zo cool geworden als in Red/Blue/Yellow 

0
geplaatst: 27 juni 2011, 23:01 uur
Ja, maar ze zijn in alle opzichten minder vet. Charmander en evoluties bover Cyndaquil, Bulbasaur is veel cooler dan Chiqorita. Tortadile vind ik wel erg vet alleen ook weer minder dan Squirtle. Ik vind de 3e generatie starters trouwens wel beter dan 2e generatie.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 27 juni 2011, 23:09 uur
laxus11 schreef:
(quote)
Wailord.. Failord..
En Swampert kan op zich handig zijn, maar 1 gras aanval en he's a goner. Nee, dan liever Milotic die geweldige defense heeft en ook nog eens Recover kan - net als Starmie overigens. Met Mirror Coat of Hypnosis als vierde aanval (naast Surf, Ice Beam en dus Recover) en je hebt een godin.
Hence, Milotic =
.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 27 juni 2011, 23:14 uur
Joren999 schreef:
Dat maakt verder niet veel uit. Mij gaat het om Battle Frontier, daar wil ik shinen.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 23:20 uur
Ah. Maar om daar te shinen moet je aan EV trainen doen. Van gehoord?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 27 juni 2011, 23:27 uur
Ja, daar ga ik me pas na de pokemon league echt op richten. Moet te doen zijn.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 23:37 uur
Arrie schreef:
(quote)
Nidorino leert dan Focus Energy, dacht ik. En Nidoking leert dan Thrash. Meteen de laatste aanval die hij uit zichzelf aanleert.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 23:48 uur
Ik heb mijn Mew Dig geleerd, één van mijn favoriete aanvallen en hij bevalt tot nu toe wel bij Mew.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 00:07 uur
bennerd schreef:
Nidorino leert dan Focus Energy, dacht ik. En Nidoking leert dan Thrash. Meteen de laatste aanval die hij uit zichzelf aanleert.
(quote)
En je vindt Focus Energy een goede aanval?
0
geplaatst: 28 juni 2011, 00:08 uur
Focus Energy is enorm handig. Het verhoogt je kansen op een critical hit.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 00:12 uur
bennerd schreef:
Van Bulbapedia:
"Focus Energy worked incorrectly in Generation I. It quartered the probability of the user scoring a critical hit. Focus Energy can only be removed by switching or Haze. Focus Energy will fail if the user is already under its effect."
Just sayin'.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 00:18 uur
Arrie schreef:
Van Bulbapedia:
"Focus Energy worked incorrectly in Generation I. It quartered the probability of the user scoring a critical hit. Focus Energy can only be removed by switching or Haze. Focus Energy will fail if the user is already under its effect."
Just sayin'.
(quote)
Van Bulbapedia:
Just sayin'.
Oh.
Dat valt tegen.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 00:18 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Ja, daar ga ik me pas na de pokemon league echt op richten. Moet te doen zijn.
Is inderdaad prima te doen. Ik heb een stuk of 25 pokémon gedaan in de 4e generatie, maar Emerald heeft de trucjes ervoor ook al (goede nature vinden met Synchronize enz.)Ja, daar ga ik me pas na de pokemon league echt op richten. Moet te doen zijn.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 10:12 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Wailord.. Failord..
En Swampert kan op zich handig zijn, maar 1 gras aanval en he's a goner. Nee, dan liever Milotic die geweldige defense heeft en ook nog eens Recover kan - net als Starmie overigens. Met Mirror Coat of Hypnosis als vierde aanval (naast Surf, Ice Beam en dus Recover) en je hebt een godin.
Hence, Milotic =
.
(quote)
Wailord.. Failord..
Hence, Milotic =
. Milotic is wel moeilijk aan te komen maar als je er een hebt heb je wel een echte sterke pokemon
0
geplaatst: 28 juni 2011, 10:17 uur
UPDATE
Mijn party bij Pokémon-Red:
- Vileplume: Level 32
- Charmeleon: Level 32
- Nidorina: Level 32
- Mew: Level 32
- Hitmonlee: Level 33
In spookhuis met 'Silph Scope' op zak.
Ik denk dat ik hier nog een Slowbro bij wil, in plaats van Lapras die ik altijd heb.
Mijn party bij Pokémon-Red:
- Vileplume: Level 32
- Charmeleon: Level 32
- Nidorina: Level 32
- Mew: Level 32
- Hitmonlee: Level 33
In spookhuis met 'Silph Scope' op zak.

Ik denk dat ik hier nog een Slowbro bij wil, in plaats van Lapras die ik altijd heb.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 10:34 uur
Ik snap niet dat mensen Nidorina zónder Nidorino kunnen nemen. Dit geldt andersom ook.
* denotes required fields.