MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
De volkskrant schreef dat ook.. verder vertrouw ik meer op mijn ogen en oren dan de jouwe ja En volgens mij had je zijn laatste shows nog niet eens gezien, dus ga nou eerst maar eens kijken voordat je begint te brallen over zaken waarvan je niks weet.. (onee, we zouden het niet over voetbal hebben)

Bij de laatste show van Goedemondt was ik eigenlijk bijna non-stop aan het lachen, bij de laatste van Maassen (die ik ooit geweldig vond, maar die zich nu alleen maar herhaalt) maar een paar keer. De goede-grapdichtheid ligt bij de eerste sowieso hoger wat mij betreft.

herman schreef:
(quote)

Die Sinterklaas conference vond ik nog wel aardig, daarna was ik ook wel klaar met Guzman.

Geef mij de Snieklaas versie van Toon (Hermans) maar

Zijn knecht staat te lachen.... de gek.

orbit schreef:
De volkskrant schreef dat ook.. verder vertrouw ik meer op mijn ogen en oren dan de jouwe ja En volgens mij had je zijn laatste shows nog niet eens gezien, dus ga nou eerst maar eens kijken voordat je begint te brallen over zaken waarvan je niks weet.. (onee, we zouden het niet over voetbal hebben)

Ik heb alleen zijn laatste show niet helemaal gezien. Je wordt oud Orbit, je begint dingen te vergeten (of is leeftijd ook off-topic?)

Potverdikkie, dit had ik dus nog niet gezien. Beetje mijn woonplaats in de maling nemen. Wat een lul joh.

Ik ben hier nog nooit iemand tegengekomen die zo praat, maar dat terzijde.

doe mij maar vlaardinguh

maar serieus, dit vind ik dus niet heel grappig. geen topniveau a la mike & thomas of hans teeuwen.

Yann Samsa
Kommil Foo
Toon Hermans

Goedemondt vind ik ook niet zoveel aan, af en toe een glimlach.
Teeuwen vind ik erg goed maar ook de wat oudere cabaratiers zoals Freek de Jonge, Youp van 't Hek en Herman Finkers kan ik erg waarderen.
Ach en zelfs Bert Vischer die ik wel eens live heb gezien kan ik goed waarderen, vooral zijn setting op het podium is altijd erg origineel.

jasper1991 schreef:
doe mij maar vlaardinguh

maar serieus, dit vind ik dus niet heel grappig. geen topniveau a la mike & thomas of hans teeuwen.

Klopt. Ik heb stukken gezien die ik echt niet goed vind. Te kinderachtig en zelfs bij vlagen amateuristisch. En dan zie ik er bij Youtube teksten onderstaan als "tranen van het lachen."

Maar hij heeft ook een boel leuke stukken. Ik houd wel van zijn originaliteit en zijn absurdisme.

Ik vind dat Ridderkerk-stukje wel erg leuk. Komt ook uit zijn laatste show. De enige Ridderkerker die ik irl ken praat trouwens wel een klein beetje zo.

Ja? Wie is dat dan? Kevin Strootman? (shit, nu haal ik er zelf ook voetbal bij...).

Nee, iemand uit mijn directe omgeving die al 10+ jaar weg is uit die omgeving. Zal je wel niet kennen.

Je weet wat ze zeggen Herman: 'Je kunt een man uit zijn hood halen, maar je kunt de hood niet uit de man halen.'

Denk dat die kerel pas raar is gaan praten na zijn verhuizing.

Haha, de taal in onze prachtige regio heeft sowiezo wel indruk gemaakt op Goedemondt geloof ik.

Gisteravond trouwens de laatste show van Schudden, Noorderzon, gezien. Was ook zeer vermakelijk

Ik ben ook bij die voorstelling van Schudden geweest. Erg goed! Heb ze nu drie keer gezien. Was de op één na beste. Schudden is echt zo'n duo, waarvan je iedere voorstelling wilt zien.

wederom moi

doe dan deze stukjes, meer representatief mijns inziens :

zonder beeld maar ach

Kijkt iemand ook Eric van Sauers vanavond? Heb hem zelf afgelopen jaar in Groningen gezien, en het was geweldig. Heeft toch een volledig eigen stijl. Zo zie je in zijn fysieke benadering en mimiek goed dat hij een acteerachtergrond heeft. Zijn laatste programma is wat meer serieus en verhalend, hoewel hij bij vlagen nog steeds heerlijk hard en cynisch uit de hoek kan komen.

Vind hem best grappig maar irriteer me gigantisch aan dat gessssssssssssslllliiisssssssssssssss.

Ik niet.
Met zijn kop en mimiek is hij precies goed! Na Ronald Goedemondt zelfs de leukste cabaretier uit Nederland op dit moment. Gewoon raak en snel, met zo nu en dan even kleine pauze voor gedachte. Ik mag die gast enorm, zijn vorige shows waren ook goed, maar ik had het gevoel dat hij zichzelf weer even wat meer naar de top had gejaagd voor deze.

Wel aardig, maar het is vooral zijn ietwat gestresste uitstraling die het hem doet.

Sauers vind ik echt verschrikkelijk. Daar kan ik niet langer dan 10 seconden naar kijken. Kwalitatief soms niet eens heel slecht, maar - sorry voor het taalgebruik - ik vind hem een ontzettende lul.

Het is dan ook een Amsterdammer he..

Dat zou er onbewust zomaar mee te maken kunnen hebben (dat jij hem goed vindt).

Ik vind Sauers fantastisch. Maar ik woon dan ook in Rotterdam en niet in Ridderkerk

Vanavond allemaal kijken om 21:50 op Nederland 3 naar "Wanneer begint het schieten" van Lebbis. Ge-ni-ale show!

Geef mij maar vlaamse en engelse komieken, Hans Teeuwen en Theo Maessen vind ik zeker niet van hoog niveau. Er is maar 1 Nederlander die ik wel nog goed vindt en dat is Najib Amhali

hier kunnen veel komieken nog van leren. Geniaal !

jassn schreef:
Er is maar 1 Nederlander die ik wel nog goed vindt en dat is Najib Amhali

Jij moet nodig aan de Lebbis! De show 'Wanneer begint het schieten' staat in acht delen op Youtube.

Wat die Geubels betreft, ik versta hem net niet genoeg om de essentiële subtiliteiten mee te krijgen heb ik het idee.

De voorstelling heet "Hoe laat begint het schieten?". Inderdaad één van zijn beste shows, samen met W2P (Welcome to Paradise). Eergisteren meteen op dvd gekocht. Voor mij komt geen enkele andere cabaretier ook maar enigszins in de buurt van Lebbis. Mijn vrouw gaat in juni naar Najib Amhali, maar daar vind ik dus niets aan. Geen enkele diepgang of food for thought, een beetje beatboxen en politiek correcte grappen maken over zijn Marokkaanse vrienden Mo en Karim...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:19 uur

geplaatst: vandaag om 19:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.