Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2011, 13:57 uur
Theo Maassen is verreweg mijn favoriete cabaretier! (en niet vanwege PSV)
Steekt er wat mij betreft bovenuit.
Bij hem heb ik het idee dat hij alles zo uit het blote hoofd verzint en hij kan geweldig verbanden leggen tussen dingen en laat je echt nadenken.
De meeste cabaretiers maken een grap (Guido Weijers voorop) en wachten dan op de lach.
Theo is daar helemaal niet naar op zoek maar dwingt het simpelweg wel af.
Steekt er wat mij betreft bovenuit.
Bij hem heb ik het idee dat hij alles zo uit het blote hoofd verzint en hij kan geweldig verbanden leggen tussen dingen en laat je echt nadenken.
De meeste cabaretiers maken een grap (Guido Weijers voorop) en wachten dan op de lach.
Theo is daar helemaal niet naar op zoek maar dwingt het simpelweg wel af.
0
geplaatst: 25 april 2011, 14:21 uur
Theo Maassen vind ik juist allerlei grappen achter elkaar maken die niets met elkaar te maken hebben om zijn show te vullen. De som aller grappen van Theo Maassen vind ik het geheel niet versterken. Echter, veel van zijn losstaande grappen vind ik best leuk.
Doe mij dan maar Lebbis, die echt een uitgebalanceerde show kan geven met een sterk geheel.
Doe mij dan maar Lebbis, die echt een uitgebalanceerde show kan geven met een sterk geheel.
0
geplaatst: 25 april 2011, 14:31 uur
Lebbis vind ik zo'n irritante linkse rakker eerlijk gezegd, snap niet dat ik
die ooit kon waarderen. Hield me toen waarschijnlijk niet zo met politiek bezig.
Zal deze quote nooit vergeten van hem over de kwestie van dat asielmeisje dat Nederland uit moest van Rita Verdonk:
'Regels zijn regels maar niet als het over mensen gaat'

die ooit kon waarderen. Hield me toen waarschijnlijk niet zo met politiek bezig.
Zal deze quote nooit vergeten van hem over de kwestie van dat asielmeisje dat Nederland uit moest van Rita Verdonk:

0
geplaatst: 25 april 2011, 14:33 uur
Ik vind Theo Maassen ook echt de top.
De thematiek in zijn shows vind ik juist erg goed uitgewerkt, helemaal geen losstaande grappen naar mijn idee.
De thematiek in zijn shows vind ik juist erg goed uitgewerkt, helemaal geen losstaande grappen naar mijn idee.
0
geplaatst: 25 april 2011, 14:37 uur
Lebbis is behoorlijk prekerig, niet echt subtiel zeg maar en soms op het drammerige af, net als Jan Jaap van der Wal. Toch vond ik de laatste show van Lebbis wel ok, vooral dat stukje over het blad Happinez.
Theo Maassen vind ik in ieder geval een stuk beter.
Theo Maassen vind ik in ieder geval een stuk beter.
0
geplaatst: 25 april 2011, 14:39 uur
Music4ever schreef:
Lebbis vind ik zo'n irritante linkse rakker eerlijk gezegd, snap niet dat ik
Ik ben ook niet per se heel links, maar Lebbis weet het op een geweldige manier te brengen. Het betoog tegen Rita Verdonk/Laetitia Griffith is trouwens heilig! Wat hij daar zegt vind ik dan ook volkomen logisch;Lebbis vind ik zo'n irritante linkse rakker eerlijk gezegd, snap niet dat ik
Politie en rechterlijke macht: Regels uitvoeren
Burgers: Regels gehoorzamen
Politici: Regels bedenken of modificeren
Dus als Laetitia Griffith/Rita Verdonk zegt 'Regels zijn regels', dan snapt ze haar functie niet. Hier de filmpjes overigens:
0
geplaatst: 25 april 2011, 19:56 uur
Nogmaals: 'regels zijn regels maar niet als het over mensen'
Als je dit zeg snap je er dus helemaal niets van.
Hun bekijken het ook zo eenzijdig van een kant en gaan op de gevoelens van de zaal/mensen inspelen en dan lijkt het heel zielig.
Feit is alleen dat die mensen die het land uitgezet worden hier gewoon als illegalen zitten en hoogstwaarschijnlijk al veel eerder Nederland uit moesten maar dat niet wilden.
In een paar gevallen lijkt het dan vreselijk wat Verdonk deed, maar die mensen waren gewoon niet gerechtigd om in Nederland te wonen en regels zijn er natuurlijk WEL om uitgevoerd te moeten worden, anders zou het een mooie boel worden zeg!
Als je dit zeg snap je er dus helemaal niets van.
Hun bekijken het ook zo eenzijdig van een kant en gaan op de gevoelens van de zaal/mensen inspelen en dan lijkt het heel zielig.
Feit is alleen dat die mensen die het land uitgezet worden hier gewoon als illegalen zitten en hoogstwaarschijnlijk al veel eerder Nederland uit moesten maar dat niet wilden.
In een paar gevallen lijkt het dan vreselijk wat Verdonk deed, maar die mensen waren gewoon niet gerechtigd om in Nederland te wonen en regels zijn er natuurlijk WEL om uitgevoerd te moeten worden, anders zou het een mooie boel worden zeg!
0
geplaatst: 25 april 2011, 22:24 uur
Je hoeft geen politieke discussie aan te gaan, het gaat er wat mij betreft niet om of ze gelijk hebben. Dat zou zwak en elitair zijn, als het daarom zou gaan.
Ze geven een betoog met goede argumentatie, wat ook nog grappig is mijns inziens. Nouja, je moet er van houden natuurlijk.
Ze geven een betoog met goede argumentatie, wat ook nog grappig is mijns inziens. Nouja, je moet er van houden natuurlijk.
0
geplaatst: 21 mei 2011, 22:07 uur
Hij had zijn momenten, maar in het geheel vond ik het ook een beetje onder de maat.
0
geplaatst: 22 mei 2011, 03:21 uur
Die is wel aardig als hij in een bepaalde context opereert, op zichzelf een vrij zwakke comedian.
0
geplaatst: 22 mei 2011, 10:18 uur
Ik heb daarna Dit Was Het Nieuws gezien en dat vond ik al een stuk leuker.
0
geplaatst: 22 mei 2011, 20:40 uur
De nieuwe show van Hans Teeuwen is echt geweldig. Komt bij op nr. 2 of 3 (van zijn 6 shows).
0
geplaatst: 22 mei 2011, 21:39 uur
Theo Maassen
Hans Teeuwen
Ronald Goedemondt
Eric Sauers
De grote vier voor mij.
Hans Teeuwen
Ronald Goedemondt
Eric Sauers
De grote vier voor mij.

0
geplaatst: 22 mei 2011, 21:43 uur
Dave Chappelle nog altijd mijn favoriet. Ik hou jullie op de hoogte. 

0
geplaatst: 23 mei 2011, 16:13 uur
oceanvolta schreef:
Gisteren (zaterdag) Hans Teeuwen gezien. Hilarisch!!!
Gisteren (zaterdag) Hans Teeuwen gezien. Hilarisch!!!
Wat vond jij de hoogtepunten?

0
geplaatst: 23 mei 2011, 17:30 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Pfff, wat een moeilijke vraag. Hij begon erg sterk (interactie met publiek en aarswormen-verhaal). Daarna vond ik het iets minder omdat sommige stukken als een herhaling van eerdere shows aanvoelden. Na drie kwartier tot einde show (twee uur zonder pauze!) was het een aaneenschakeling van hoogtepunten. Ik heb zitten janken van het lachen.
Wat nu meteen in mij opkomt als hoogtepunten zijn: Adolf van Duin, wereldmuziek en linkse meisjes die geil worden van rechtse praatjes, fantasiewereld en dat lied over iemand die op zijn adoptiekind was gaan zitten. Dat laatste was zo dom en daarom zo leuk!
Ik heb trouwens net kaarten voor Theo Maassen gekocht. Helaas pas voor maart 2012.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 17:51 uur
Theo Maassen blijf ik de meest overrated cabaretier vinden. Alleen maar klagen en woordspelingen maken zonder enige boodschap. Zijn grappen zijn soms wel leuk, maar geen topper wat mij betreft.
@oceanvolta: Wat je daar schrijft vind ik al bijna op zichzelf grappig, nu kan ik al helemaal niet meer wachten!
@oceanvolta: Wat je daar schrijft vind ik al bijna op zichzelf grappig, nu kan ik al helemaal niet meer wachten!

0
geplaatst: 23 mei 2011, 20:24 uur
oceanvolta schreef:
Pfff, wat een moeilijke vraag. Hij begon erg sterk (interactie met publiek en aarswormen-verhaal). Daarna vond ik het iets minder omdat sommige stukken als een herhaling van eerdere shows aanvoelden. Na drie kwartier tot einde show (twee uur zonder pauze!) was het een aaneenschakeling van hoogtepunten. Ik heb zitten janken van het lachen.
Wat nu meteen in mij opkomt als hoogtepunten zijn: Adolf van Duin, wereldmuziek en linkse meisjes die geil worden van rechtse praatjes, fantasiewereld en dat lied over iemand die op zijn adoptiekind was gaan zitten. Dat laatste was zo dom en daarom zo leuk!
Ik heb trouwens net kaarten voor Theo Maassen gekocht. Helaas pas voor maart 2012.
(quote)
Geweldige stukken ja. Ik zal natuurlijk niet teveel weggeven voor de rest hier, maar het sprookjesbos en vooral Astrid Joosten vond ik geniaal.
0
geplaatst: 30 mei 2011, 17:56 uur
Allemaal opgelet: Vanavond 21:20 Theo Maassen met zijn fenomenale show "Lauwe Pis", gewoon kijken 

0
geplaatst: 30 mei 2011, 22:33 uur
Show heet 'Tegen Beter Weten In' met een stukje idd die 'Lauwe Pis' heet.
Ben niet aan het kijken want heb hem op DVD en al vaak gezien.
Naar mijn mening de beste cabaretshow ooit!
Ben niet aan het kijken want heb hem op DVD en al vaak gezien.
Naar mijn mening de beste cabaretshow ooit!
0
geplaatst: 30 mei 2011, 23:07 uur
Ik ben naar die show geweest, maar vind het lang niet de beste van Maassen, laat staan de beste ooit.
0
Yann Samsa
geplaatst: 1 juni 2011, 16:31 uur
De beste cabaretier. Wim Helsen, absoluut.
Ik zie licht, wit licht,
en nevelslierten die opzij schuiven.
vanachter die nevelslierten een figuur,
een mevrouw, een mooi dikke kwabbige mevrouw.
‘t is mijn moeder, mijn moeder die mij roept,
ze spreekt mij toe vanuit hemelse dreven.
Kom maar hier kleine jongen, zegt ze,
kom maar hier, leg je hoofd maar in mijn schoot.
Ik zal pleisters plakken waar je gesneden bent,
ik zal de dieren uit je haren halen.
En dan doe ik dat dan, leg ik mijn hoofd in haar schoot,
en dan aait ze mij, en dan zegt ze:
dat ik “rust” mag zijn, dat ik niet meer moet hopen,
dat ik niet meer moet proberen, het helpt toch niet.
Ge zijt helemaal alleen, zoals iedereen altijd en overal alleen is in alle talen.
Ge zijt bloot en weerloos, ge zijt gemaakt van dun papier.
Een windvlaag en ge vliegt omver.
Het is niet dat de anderen u niet willen helpen,
het is dat ze zelf gemaakt zijn van dun papier.
Eén scheurtje en ze scheuren.
En ge kijkt naar mij en ge ziet uzelf staan,
en ge zegt tegen uzelf wat ge altijd al geweten hebt.
Dat uw pijn voor u alleen is, niemand anders kan eraan,
niemand heeft er weet van en dat is goed zo.
Zo zijn we vrienden, dat soort vrienden zijn we.
We proberen niet, hopen niet, we kijken.
We kijken elkaar aan en we zeggen:
Kom leg uw pijn maar hier bij mij, het zal geen grammetje helpen,
kom leg uw hoofd maar in mijn schoot, dat ik u aai, dat ik u zeg,
dat ge van geluk moogt spreken dat ge niets betekent.
Kom dichterbij kom, ik heb u niets te bieden.
Kom vertel mij uw verhaal, ik beloof ik zal er niets van snappen.
Kom leg u in een bolleke aan mijn voeten, ik zal een lied zingen voor u, over niets.

Dit is pure poëzie.
Het bekende en o zo geniale fragment 'Gedichtenbundel':
De Jokermop: een comedian moet een mop improviseren. Helsen doet het in z'n typische, chaotische, prachtige stijl...
De rode draad doorheen z'n recentste show. Helsen koning!
Ik zie licht, wit licht,
en nevelslierten die opzij schuiven.
vanachter die nevelslierten een figuur,
een mevrouw, een mooi dikke kwabbige mevrouw.
‘t is mijn moeder, mijn moeder die mij roept,
ze spreekt mij toe vanuit hemelse dreven.
Kom maar hier kleine jongen, zegt ze,
kom maar hier, leg je hoofd maar in mijn schoot.
Ik zal pleisters plakken waar je gesneden bent,
ik zal de dieren uit je haren halen.
En dan doe ik dat dan, leg ik mijn hoofd in haar schoot,
en dan aait ze mij, en dan zegt ze:
dat ik “rust” mag zijn, dat ik niet meer moet hopen,
dat ik niet meer moet proberen, het helpt toch niet.
Ge zijt helemaal alleen, zoals iedereen altijd en overal alleen is in alle talen.
Ge zijt bloot en weerloos, ge zijt gemaakt van dun papier.
Een windvlaag en ge vliegt omver.
Het is niet dat de anderen u niet willen helpen,
het is dat ze zelf gemaakt zijn van dun papier.
Eén scheurtje en ze scheuren.
En ge kijkt naar mij en ge ziet uzelf staan,
en ge zegt tegen uzelf wat ge altijd al geweten hebt.
Dat uw pijn voor u alleen is, niemand anders kan eraan,
niemand heeft er weet van en dat is goed zo.
Zo zijn we vrienden, dat soort vrienden zijn we.
We proberen niet, hopen niet, we kijken.
We kijken elkaar aan en we zeggen:
Kom leg uw pijn maar hier bij mij, het zal geen grammetje helpen,
kom leg uw hoofd maar in mijn schoot, dat ik u aai, dat ik u zeg,
dat ge van geluk moogt spreken dat ge niets betekent.
Kom dichterbij kom, ik heb u niets te bieden.
Kom vertel mij uw verhaal, ik beloof ik zal er niets van snappen.
Kom leg u in een bolleke aan mijn voeten, ik zal een lied zingen voor u, over niets.

Dit is pure poëzie.
Het bekende en o zo geniale fragment 'Gedichtenbundel':
De Jokermop: een comedian moet een mop improviseren. Helsen doet het in z'n typische, chaotische, prachtige stijl...
De rode draad doorheen z'n recentste show. Helsen koning!
0
geplaatst: 1 juni 2011, 17:47 uur
Dit is volgens Hans Teeuwen het ultieme pseudo-gedicht over zelfmoord.
Langs de schaduw van jouw wanhoop
overwoekert het besluit.
Door de storm nog niet bedwongen
slechts de tranen op de ruit
geeft de leugen je geen vleugels
raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts nog helpers
en huilt de oude nar.
Langs de schaduw van jouw wanhoop
overwoekert het besluit.
Door de storm nog niet bedwongen
slechts de tranen op de ruit
geeft de leugen je geen vleugels
raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts nog helpers
en huilt de oude nar.
0
geplaatst: 1 juni 2011, 17:59 uur
@Ferre: Ja, Wim Helsen is ook één van mijn favorieten. Die man is zoveel meer dan enkel een grappenmaker.. 

0
Yann Samsa
geplaatst: 1 juni 2011, 19:22 uur
Je slaat de nagel op de kop, AOVV. Maar dat doe je wel meer 

0
geplaatst: 1 juni 2011, 22:01 uur
Wim Helsen is natuurlijk fenomenaal, helaas houdt zijn absurdisme nooit een hele show stand.
* denotes required fields.