MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Vermeer heeft zichzelf dit seizoen meer dan bewezen.
Hij heeft punten binnengehaald voor Feyenoord, wat een goed keeper moet kunnen.
/quote]

Dan heeft je amigo van Geel op zijn minst 1 goede speler aangetrokken dit seizoen toch?
Wat vindt je/jullie Feyenoorders nu eigenlijk van het aanstellen van van Bronkhorst als hoofdtrainer? Daar zijn maar (bij mijn weten) weinig reacties op geweest. Een fifty-fifty aanstelling als je het mij vraagt. Maar wel begrijpelijk. Veel alternatieven zijn er volgens mij ook niet.

Leuk stukje van Youp. Ben blij dat jij eindelijk eens je mond houdt over Ajax. Dat zal wel niet lang duren vrees ik. En dan ben ik niet eens een ajaxied.

Ik heb toch een vraagje aan je, Musician. Vanwaar al die geilheid om iedereen er maar uit te gooien? En begrijp me niet verkeerd ik heb ook een hoop bedenkingen over van Geel, Hiddink en Rutten. Zelfs van Koeman kon beter afscheid worden genomen, na een wat mindere periode,volgens jou.
En als je antwoord gaat geven op mijn vraag. Dan cut the crap eens een keer en geef aub eens een duidelijk antwoord. Zonder al dat vaag gelul van je.

Bij voorbaat dank.

iggy schreef:
Dan heeft je amigo van Geel op zijn minst 1 goede speler aangetrokken dit seizoen toch?

Het verschil zit hem hier in: Vermeer doet zoveel goede verrichtingen, een foutje is al snel vergeven. Van Geel koopt zoveel spelers voor een habbekrats of een koopje, daar moet af en toe per ongeluk wel eens iemand tussen zitten die wat kan.
Er wordt structuurloos, zonder beleid, aangekocht en dat het dan na verloop van tijd nog ergens naar lijkt is meer geluk dan wijsheid of te danken aan een trainer die er nog wat van weet te maken. Bovendien is de concurrentie in Nederland van een dusdanig bedroevend niveau, daar is aan de top altijd nog wel mee te draaien.

Zie Ajax.

Oeps, het vloog er zo maar uit! Maar vertel mij nu eens: als Youp van 't Hek dag in dag uit Ajax staat uit te foeteren: schrijft hij dan ineens de goede stukjes en moet ik, als ik het zelfde doe, opeens mijn mond houden?

Het feit dat er geen vervanger voor Pelle is gekocht, heeft aan het begin van het seizoen zoveel punten gekost, dat was niet meer in te lopen.

Ik mijn twijfels gehad over Rutten, maar nooit geschreven dat hij weg moest. Koeman moest van mij naar het Nederlands Elftal, die ontsteeg het niveau van de eredivisie en dat leidde tot enig concentratieverlies bij Feyenoord. Hoefde van mij ook niet weg.

Hou ik over:

Hiddink: was al met pensioen en had nooit meer benoemd mogen worden als bondscoach. Heb ik daarvoor al geroepen. Levert inderdaad slechtere prestaties dan wie ook.
De prestaties van de diverse spelers spreken ook boekdelen: tijd voor diverse vervangingen.

Frank de Boer, die vergeet je, is ruimschoots over de houdbaarheidsdatum bij Ajax heen. Als er ergens een frisse wind nodig is, dan is het daar.

Ik geloof helemaal niet, dat ik daarmee zulke verrassende uitspraken doe, met wat ik zo om mij heen hoor.
Het is geen kwestie van vertrekken om het kunnen geven van een schop onder iemand zijn kont. Het gaat er om, dat een inschatting gemaakt mag worden over "wat werkt" en wat niet.

Ik hoef toch niet de wedstrijden van Feyenoord, Ajax, het Nederlands Elftal vanaf dit seizoen nog een keer uit te tekenen?

Heroïsch, zoals vorige week in Gent-Wevelgem werd het natuurlijk niet, maar boeiend was de mooiste klassieker van het jaar, de Ronde van Vlaanderen wel. Toch was er een overeenkomst met vorige week, namelijk de nummer twee. Wat heeft die Niki Terpstra zich toch ongelofelijk ontwikkeld de laatste jaren. Hij is gewoon één van de grote meneren geworden als het gaat om de eendagskoersen. Eerlijk gezegd had ik eerder Lars Boom verwacht in de rol van Niki nu en andersom, als je het me een aantal jaren geleden gevraagd had. Maar ik gun het succes (hoewel eerste worden natuurlijk nog wel iets mooier is) Niki heel erg, vanwege zijn manier van koersen en zijn heerlijke nuchterheid.

Maar goed, we doen de winnaar natuurlijk wel tekort als we die niet noemen. Amai (de Belgen zijn vrij om de spelling te corrigeren), wat is die Kristoff goed. Hij heeft nog meer potentie dan Hushovd en dat zegt wat. Zoals Niki ook al zei; gewoonweg de beste renner in koers vandaag. Geweldige renner.

musician schreef:
(quote)

Ik mijn twijfels gehad over Rutten, maar nooit geschreven dat hij weg moest. Koeman moest van mij naar het Nederlands Elftal, die ontsteeg het niveau van de eredivisie en dat leidde tot enig concentratieverlies bij Feyenoord. Hoefde van mij ook niet weg.

Kijk dan eens naar de laatste pagina van het vorige sporttopic. Waarin je letterlijk schrijft: "Ik ben ook zover dat wat mij betreft er toch afscheid mag worden genomen van Ronald Koeman".

Dat heb ik toch uitgelegd?
Koeman was een prima coach voor Feyenoord.
Totdat andere zaken van belang gingen worden, na zijn melding dat hij ging stoppen. Daarna verloor hij zijn focus wat en het elftal de prestaties.

musician schreef:
(quote)

Ik mijn twijfels gehad over Rutten, maar nooit geschreven dat hij weg moest.

Niet helemaal waar.

musician schreef:
Dit komt als er niets gaat veranderen niet meer goed.

Er moet, dan maar om mee te beginnen, een vervanger komen voor Rutten.
Dan moet de bijl in de selectie.

Het is voor mij ook al enige tijd het failliet van Van Geel en ontslag hier is ook terecht.
Wat er het afgelopen jaar is gebeurd, is geen beleid.
Dan kunnen we het geld dat is verdiend met de verkoop van spelers gebruiken voor het afkopen van hun contracten.

musician schreef:
Ik begrijp dat Ajax op amateurniveau ook weer eens een doelpuntje heeft meegepikt?

Het is jammer dat Rutten er op deze korte termijn niet in slaagt om het tij te keren. Ik begrijp ook niet dat hij akkoord kan zijn gegaan met de ad hoc aankopen die zijn gedaan, een enkeling uitgezonderd.

Aantoonbaar wanbeleid.
Daarom moet ook Van Geel opstappen, naast Rutten.

Ach en daar gaat hij zich ook wel weer (proberen en terecht) uit te lullen. Ik geef het in ieder geval op.
laat hem lekker kletsen. Zijn sterkste punt ha.
Toegeven daarentegen is nooit zijn sterkste punt geweest. So be it.

Ik heb zomaar de indruk dat de trainer altijd de schuldige is en vooruit..... Martin v.Geel.
Koeman heeft het fantastisch gedaan bij Feyenoord en de focus die hij verloren zou hebben is niet bewijsbaar en kan volgens mij naar fabeltjesland verwezen worden.
Koeman is een winnaar en zal in elke situatie het onderste uit de kan willen halen.
Maar een ploeg kan, met welke trainer er ook voor staat, altijd in een mindere fase terechtkomen. Eerlijk is eerlijk Feyenoord had geen superselectie in zijn tijd en dat is nu ook het geval.
Je kunt dan gewoonweg niet altijd een trainer als schuldige aanwijzen, vooral als de afspraken duidelijk zijn en de visie voor een ieder bekend is.
Vorm, fysieke en psychische mentaalheid is belangrijk en vooral vertouwen.
Rutten doet het ook gewoon goed. Het team staat prima en ik vind de positie knap en verdedigbaar.
Tja, als je Feyenoord als landskampioen wilt zien, kan dat wellicht wel even duren. PSV heeft voorlopig de beste selectie en staat niet voor niets 10 punten los van Ajax. Maar zelfs in Eindhoven is het niet altijd rozegeur en manenschijn. Wat zakelijk voetbal, zelden echt sprankelend en in Europa een dwerg.

trebremmit schreef:
Niet helemaal waar.

Ik ben blij dat er plakboeken worden bijgehouden om nog eens terug te bladeren.

In feite is er met Rutten iets gebeurd gedurende het seizoen dat ik aanvankelijk niet voor mogelijk heb gehouden. Twee dingen eigenlijk.

Wat hij aan het begin van het seizoen, bij zijn aanstelling, nagelaten heeft is het neerleggen van een eisenpakket inzake de aanschaf van spelers die er in zijn ogen moesten komen. Uiteraard had daar een spits bij gezeten ter vervanging van Pelle. Dat is wel een blundertje van Rutten geweest.

Maar Van Geel kocht in zijn eentje alle spelers aan ter vervanging van een half Nederlands Elftal. Te laat, veelal te oud en het mocht niks kosten. Misschien zat daar af en toe een ja-knikje bij van Rutten, als Van Geel één van zijn aankopen ofwel gratis verkregen manschappen plichtmatig aan hem doorgaf. Rutten kon niet anders dan het ter kennisgeving aannemen.

Toen Rutten, eenmaal ingeburgerd in Rotterdam Zuid, zich herinnerde dat hij zelf ook heel aardig was in het beoordelen van mogelijk aan te schaffen nieuwe spelers en zich vervolgens meldde bij Van Geel met ideeën voor het nieuwe seizoen, was de bom gelegd.

Sterker nog: na enig beraad met Van Geel, besloot Rutten aan het einde van dit seizoen op te stappen en zijn contract niet te verlengen.

Precies wat ik aan het begin van het seizoen had geschreven dat hij in eerste instantie moest doen, toen hij binnenstapte bij Feyenoord en Van Geel over zich heen liet komen. Ik had niet gedacht dat Rutten alsnog, later in het seizoen, met een (klein) eisenpakket zou komen.
Dat siert hem, moet ik nageven. Het kan ook zijn dat hij gedurende het seizoen de voetbalpagina's van musicmeter heeft gelezen en heeft gedacht: ze hebben gelijk.

Maar het eindresultaat is volledig hetzelfde: Rutten gaat weg en meer dan eens blijkt hoeveel Van Geel eigenlijk aan de touwtjes trekt.

Dan is er nog het tweede punt, dat van de prestaties. Het resultaat vergoedt (bij elke club) veel, maar we kunnen niet verhullen dat een groot deel van de wedstrijden er bij Feyenoord niet goed werd gespeeld.
Alleen, en dat heb ik Rutten ook nagegeven, hij heeft de aanvankelijk opgelopen enorme reeks aan verliespunten, zeker aan het begin van het seizoen, weten om te zetten in winst en gemiddeld wat beter spel.

Niet in de laatste plaats door de revelatie van een aantal spelers uit de eigen kweek, Clasie, Van Beek, Kongolo, Achahbar en Manu. Maar dat wil ik best aan de inspanningen van Rutten toeschrijven. Ook het feit dat hij alsnog de derde plek gisteren heeft veilig gesteld.
Zonder de dramatische start, had Feyenoord ruim boven Ajax gestaan en dat zou ook terecht zijn geweest.

De vraag is echter of Feyenoord erg is opgeschoten, voetballend en sportief, in vergelijk met vorig jaar en het jaar er voor. Zeg maar de Koeman jaren.
De gemiddelde wedstrijden waren wat mij betreft niet beter, en het wordt opnieuw afwachten welke spelers er weggaan en wie er komen.

De nieuwe trainer Van Bronckhorst is een echte Feyenoorder, heeft bij publiek op voorhand heel erg veel krediet. De vraag is hoeveel ruimte hij van Van Geel gaat krijgen om op diverse plaatsen versterkingen door te voeren. Wie hij het komende seizoen weet te behouden . Om uiteindelijk wel weer eens kampioen te worden of de halve finale in de Europa League te halen.

Iemand nog iets te melden over Feyenoord ??

Nee joh. Het is vrij stabiel bij die club, dus daar valt nu niets over te melden (vandaag tenminste) . Daarbij komt; gisteren is de mooiste klassieker van het jaar gefietst, dus daar mag het ook wel eens (kort, ik heb het gisteren geprobeerd met een bericht) over gaan

Bonk schreef:
Daarbij komt; gisteren is de mooiste klassieker van het jaar gefietst, dus daar mag het ook wel eens (kort, ik heb het gisteren geprobeerd met een bericht) over gaan

ik was er gister! Op de Oude Kwaremont dus dan zie je ze drie keer voorbij komen (plus eenmaal de dames). Verder de race via schermen kunnen volgen. Het is toch wel een evenement hoor. Voor de Belgen echt een soort nationale feestdag. Dat had het voor Nederland ook kunnen worden maar Terpstra kon niet op tegen dat stuk graniet . Nu is 2de natuurlijk ook niet slecht, sterker nog dat is best goed. sinds 1986 heeft er ook geen Ollander meer gewonnen. Dat was Van der Poel en het zou zo maar kunnen dat de eerste Nederlander over een paar jaar weer Van der Poel is.

Er was wel veel teleurstelling over de prestatie van Van Marcke gister bij de Belgen.

De mooiste klassieker van het jaar is natuurlijk pas volgende week ... behalve als je strade Bianchi ook al als klassieker ziet.

Zo natuurllijk is dat niet en zo zien ze het daar ook zeker niet.

Waar?

in België?

Ja daar in de regio (Vlaanderens mooiste, maar daar ligt Roubaix laat staan Parijs ook niet), tenminste er komen zo'n miljoen mensen kijken en die zullen vast niet allemaal uit de regio komen. Nou ja hebt die grote 5 en daar horen ze allebei bij. Probleem van Roubaix is dat het vooral plat is en veel mensen vinden het ook wel leuk als er wat omhoog gaat.

Het weer is natuurlijk wel extreem van invloed voor beide races.

Gaaf hoor vigil. Lijkt me een hele belevenis (vind ik voor de televisie al) en staat op mijn lijstje om ook nog eens te doen, maar is zo te horen dus ook wel de moeite waard. Ga dus toch maar een keer de afzink uit het hoge noorden maken om er eens bij te zijn.

Tuurlijk heeft jassn gelijk dat Parijs-Roubaix ook fantastisch is, maar vind door de sfeer De Ronde toch net iets bijzonderder. Ben benieuwd hoe Terpstra het daar gaat doen. Mijn beschouwingen over hem zijn wat verder naar boven te lezen bij een eerder bericht van gisteren, hij rijdt echt erg goed.

Strade Bianchi is inderdaad de letterlijk mooiste koers. Beschouw het inderdaad niet als klassieker, maar zowel de wedstrijd als het plaatje is daar het mooist.

Ik vind als vlaming altijd al Parijs Roubaix de veel mooiere koers, ik kan mij zo goed als geen jaar herinneren dat het leuker kijken was naar de ronde dan naar Roubaix

Eensch met jassn, zeker sinds de muur uit her parcours is. Maar zelfs daarvoor was P-R al leuker.

Franck Maudit
Hier ook een fan van Parijs Roubaix, al zal je me geen slecht woord over de Ronde van Vlaanderen horen zeggen. P-R biedt echter jaar na jaar epischere wedstrijden dan de Ronde. Niets zo heerlijk als iemand over die kinderkopkes zien snellen

dix
Volgend jaar is Ajax weer kampioen.
Gudelj tekent voor vijf jaar.

vigil schreef:
(quote)

ik was er gister! Op de Oude Kwaremont dus dan zie je ze drie keer voorbij komen (plus eenmaal de dames). Verder de race via schermen kunnen volgen.

Ik was er ook Vigil, voor het 2de jaar op rij nu. Echt een toffe belevenis. Wij maken er met wat vrienden een weekend van, zaterdag eerst de ronde zelf rijden (of toch de laatste 130km met alle hellingen), 's avonds Oudenaarde op zijn kop zetten, en daags nadien naar de Kwaremont om te kijken en genieten van de koers. Het weer mag volgend jaar wel andersom voor mijn part (wij in de zon, de profs in de regen).

Parijs-Roubaix of de Ronde Van Vlaanderen, ik zou niet kunnen kiezen hoor. Er zijn in het verleden voor beide koersen al beklijvende edities geweest. Zoals de laatste RVV waar zowel Boonen als Cancellara in goede vorm waren en Cancellara Boonen los rijdt op de Muur; topsport op zijn best!
Wat je in Parijs-Roubaix wat vaker hebt is de heroiek van iemand die tientallen kilometers voor de finish alleen weg rijdt en weg blijft. Als die persoon (Boonen, Cancellara, Van Summeren,...) dan de piste in Roubaix opdraait en dat publiek hoort joelen..., kippenvel, telkens weer!

dix schreef:
Volgend jaar is Ajax weer kampioen.
Gudelj tekent voor vijf jaar.

Is er nog een Gudelj dan, ergens uit het buitenland?

Ja, het middenveld is echt het probleem bij Ajax met Klaassen, Sinkgraven, Bazoer, Serero en Andersen. Toegegeven, dat is nog één speler te weinig - al zou je ook Schöne weer terug op het middenveld kunnen zetten - maar kwalitatief is dit meer dan oké. Dat geld kunnen ze beter stoppen in een centrumverdediger en een linksback. In principe staat er overal al een goede dubbel bezetting.

Cillessen (Boer)

Van Rhijn (?) - Veltman (vd Hoorn) - ? (Viergever) - Boilesen (Riedewald)

Klaassen (Schöne) - Bazoer (Serero/Riedewald) - Sinkgraven (Andersen)

El Ghazi (Muric) - Milik (Zivkovic) - Fischer (Kishna)

Een stand-in voor Van Rhijn is er vast wel te vinden in de jeugd. Boilesen moet echt vervangen worden. Als het goed is loopt Moisander zijn contract af, zo niet moet je hem alsnog zo snel mogelijk weg doen. En Ajax-kenners, wat is de beste positie voor Riedewald?

EDIT: Absoluut niks tegen Gudelj hoor, zal zeker wel het niveau aankunnen. Maar wel jammer dat hierdoor Sinkgraven en Andersen waarschijnlijk een jaar op de bank zullen moeten gaan vertoeven.

Centraal achterin uiteindelijk.

panjoe (moderator)
Gudelj is in mijn ogen wel het soort speler dat Ajax nodig heeft: rust, doorzettingsvermogen, (redelijke) efficiency. Net als Schone destijds (en eigenlijk al enkele jaren voordat Ajax hem haalde) had ik hem graag bij PSV gezien.

Teunnis schreef:
Een stand-in voor Van Rhijn is er vast wel te vinden in de jeugd. Boilesen moet echt vervangen worden. Als het goed is loopt Moisander zijn contract af, zo niet moet je hem alsnog zo snel mogelijk weg doen. En Ajax-kenners, wat is de beste positie voor Riedewald?

Uit de jeugd heb je nog Tete als rechtsback, heeft ook al een aantal keer meegedaan in het eerste. Misschien niet zo gek om hem eens de kans te geven, slechter dan Van Rhijn kan toch bijna niet op dit moment. Moisander gaat vanaf komend seizoen naar Sampdoria in Italie, heeft daar voor drie jaar getekend (is al een tijdje bekend). En voor Riedewald zou links centraal achterin de beste positie zijn of eventueel nog als verdedigende middenvelder.

Is toch nog niet rond met Gudelj?

Las trouwens dat Ajax na de winterstop de op een na minste doelpogingen had van de hele eredivisie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:08 uur

geplaatst: vandaag om 14:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.