Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 8 mei 2015, 19:00 uur
herman schreef:
Schaken op rechtsback was alleen maar omdat Janmaat net weg was en er verder geen alternatieven waren (die Aussie moest nog gekocht worden). Dat was gewoon een noodgreep.
Schaken op rechtsback was alleen maar omdat Janmaat net weg was en er verder geen alternatieven waren (die Aussie moest nog gekocht worden). Dat was gewoon een noodgreep.
Nee dat is weer het wanbeleid van Martin Van Geel die al jaren te laat is om zijn selectie op peil te hebben voor de competitie begint, je weet dat welbekende blanco schaduwlijstje waar Van Geel uit put

0
geplaatst: 8 mei 2015, 19:29 uur
Martial schreef:
Ik ben ook niet zo lyrisch over Kuijt en moet het ook allemaal nog maar zien wat die komend seizoen nog kan brengen
(quote)
Ik ben ook niet zo lyrisch over Kuijt en moet het ook allemaal nog maar zien wat die komend seizoen nog kan brengen
Volgens mij is niemand lyrisch over kuijt. Althans niet in deze kringen. Gewoon een goeie en in het meest gunstige geval een erg goeie aankoop. En ook een vrij logische
Maar hoe denk jij over het aanstellen van Van Bronckhorst ? Wat mij betreft een 50/50 aanstelling.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 19:47 uur
herman schreef:
Schaken op rechtsback was alleen maar omdat Janmaat net weg was en er verder geen alternatieven waren (die Aussie moest nog gekocht worden). Dat was gewoon een noodgreep en voornameljk nog tijdens de oefenpotjes.
Boetius en Vilhena hebben kans zat gehad, maar nauwelijks iets laten zien het afgelopen jaar. Dan is het logisch dat je er op een gegeven moment naast komt te staan.
Over die Zweedse knaap van 17 zullen we het maar niet hebben, dergelijke verhalen gingen indertijd ook over Anachbarr en Castaignos, maar die zijn of niet goed genoeg of voor hun 20ste alweer weg.
Schaken op rechtsback was alleen maar omdat Janmaat net weg was en er verder geen alternatieven waren (die Aussie moest nog gekocht worden). Dat was gewoon een noodgreep en voornameljk nog tijdens de oefenpotjes.
Boetius en Vilhena hebben kans zat gehad, maar nauwelijks iets laten zien het afgelopen jaar. Dan is het logisch dat je er op een gegeven moment naast komt te staan.
Over die Zweedse knaap van 17 zullen we het maar niet hebben, dergelijke verhalen gingen indertijd ook over Anachbarr en Castaignos, maar die zijn of niet goed genoeg of voor hun 20ste alweer weg.
En behalve het aantrekken van Kuijt, wat min of meer op een presenteerblaadje ging, is het weer akelig stil inzake aanschaf van nieuwe spelers, de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.
Als Feyenoord geen derde wordt, wat God verhoedde, moeten er weer wedstrijden in de voorrondes worden afgelegd, zonder vertrokken spelers en zonder aangetrokken vervangers. Ofwel directe exit. Herinner mij daar t.z.t. nog maar eens aan.
Ik vind Kuijt verder een aardige jongen maar, net als bij het aantrekken van Van der Vaart: dat doe je natuurlijk niet (snel) als je als club een redelijk programma voor de toekomst hebt liggen. Voorlopig wil ik het nog afdoen met kastelen op drijfzand.
Maar er zal toch echt een vervanger voor Clasie moeten komen, om maar eens wat te noemen.
Overigens, Depay naar Manchester United: liep volgens zijn eigen zeggen een week eerder die club niet enorm achter bij het geweldige Liverpool of Paris St. Germain? Ja, dat heeft onze intelligente jongen zomaar out of the blue de pers in gebracht. Dat is natuurlijk alvast een enorme mooie binnenkomer in Manchester: hij heeft er alle vertrouwen in en de fans met hem .....

0
geplaatst: 8 mei 2015, 19:55 uur
musician schreef:
En behalve het aantrekken van Kuijt, wat min of meer op een presenteerblaadje ging, is het weer akelig stil inzake aanschaf van nieuwe spelers, de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.
(quote)
Het is ook nog pas mei, dude.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 19:57 uur
musician schreef:
Als Feyenoord geen derde wordt, wat God verhoedde, moeten er weer wedstrijden in de voorrondes worden afgelegd
Als Feyenoord geen derde wordt, wat God verhoedde, moeten er weer wedstrijden in de voorrondes worden afgelegd
Moeten ze ook als ze derde worden
Alleen de bekerwinnaar plaatst zich direct voor de groepsfase. Is nieuw dit jaar.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 00:05 uur
Rudi S schreef:
Prima optie, VdV wil absoluut niet teveel lopen.
Speciaal voor jou en alle anderen die denken dat Raffie lui is en weinig loopt:Prima optie, VdV wil absoluut niet teveel lopen.
Tegen Mainz
Liep 11.88 Km, speelde 90 minuten. Meest gelopen meter van allemaal.
Speelde voornamelijk als Cm/cvm
Tegen Augsburg
speelde hij 75 minuten als Cm/cvm en liep hij 10.1 Km
Tegen Bremen
speelde hij 86 minuten (holtby kreeg rood in de 82st minuut) en liep hij 10.6 Km
Tegen Wolfsburg
62 minuten spelen en liep hij 8.51 Km
Tegen Hertha
75 min, 10.28 Km
Liep 11.88 Km, speelde 90 minuten. Meest gelopen meter van allemaal.
Speelde voornamelijk als Cm/cvm
Tegen Augsburg
speelde hij 75 minuten als Cm/cvm en liep hij 10.1 Km
Tegen Bremen
speelde hij 86 minuten (holtby kreeg rood in de 82st minuut) en liep hij 10.6 Km
Tegen Wolfsburg
62 minuten spelen en liep hij 8.51 Km
Tegen Hertha
75 min, 10.28 Km
1464 minuten en daarin 196.64 KM afgelegd.
1464 minuten is 16.27 volledig wedstrijd
196.64 KM gedeeld door 16.27 wedstrijd is 12.08 KM per 90 minuten.
1464 minuten is 16.27 volledig wedstrijd
196.64 KM gedeeld door 16.27 wedstrijd is 12.08 KM per 90 minuten.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 00:13 uur
6 punten uit 5 wedstrijden is niet veel, nee, maar nog wel boven het gemiddelde wat HSV daarvoor haalde (gemiddeld minder dan 1 punt per wedstrijd)
Zie hier ook wat reacties van mensen die HSV vanavond gekeken hebben: Menig redt punt voor Jong Ajax - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Zie hier ook wat reacties van mensen die HSV vanavond gekeken hebben: Menig redt punt voor Jong Ajax - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
0
geplaatst: 9 mei 2015, 00:20 uur
Een speler als VDV moet je helemaal niet veel laten lopen, dan heeft ie geen energie meer over voor de dingen waar hij goed in is.
Je kan niet van een armlastige club als Feyenoord was (is?) verwachten dat ze hun selectie voor begin van de competitie op orde hebben. Dat heeft geen enkele club, zie de vele transfers aan het eind van elke transferperiode. En ik vraag me af of Feyenoord zonder Van Geel de afgelopen seizoenen het linkerrijtje wel zou hebben gehaald, hij heeft jaren achtereen toch wel slim ingekocht. Je kan niet verwachten dat je elke keer een toevalstreffer als Guidetti of Pelle binnenhaalt.
Martial schreef:
Nee dat is weer het wanbeleid van Martin Van Geel die al jaren te laat is om zijn selectie op peil te hebben voor de competitie begint, je weet dat welbekende blanco schaduwlijstje waar Van Geel uit put
(quote)
Je kan niet van een armlastige club als Feyenoord was (is?) verwachten dat ze hun selectie voor begin van de competitie op orde hebben. Dat heeft geen enkele club, zie de vele transfers aan het eind van elke transferperiode. En ik vraag me af of Feyenoord zonder Van Geel de afgelopen seizoenen het linkerrijtje wel zou hebben gehaald, hij heeft jaren achtereen toch wel slim ingekocht. Je kan niet verwachten dat je elke keer een toevalstreffer als Guidetti of Pelle binnenhaalt.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 01:01 uur
Tja, vroeger als de kermis werd afgebroken gingen we regelmatig kijken - helpen en ook muntjes rapen. En bij het scheiden van de markt zie je ook altijd mensen afgedankte, halfbeurse groente en fruit oprapen en meenemen - een perzik met een rotte plek kan je altijd nog voor de yoghurt gebruiken.
Dat lijkt ongeveer de positie waarin Feyenoord zich nu bevindt, nu offense beste F-mates. Tering en nering heeft een relatie; kijk qua transfers naar de in- en uitgaven van de laatste 10 -15 jaar en je weet waar je staat en hoe die spaarpot in Z.O. is ontstaan (Sneijder, Huntelaar, Aldeweireld, Suares, Vertonghen, Eriksen, De Jong en Anita).
Overigens vind ik Overmars' woorden: "middenveld Ajax nu compleet" de absolute lacher van de week
Dat lijkt ongeveer de positie waarin Feyenoord zich nu bevindt, nu offense beste F-mates. Tering en nering heeft een relatie; kijk qua transfers naar de in- en uitgaven van de laatste 10 -15 jaar en je weet waar je staat en hoe die spaarpot in Z.O. is ontstaan (Sneijder, Huntelaar, Aldeweireld, Suares, Vertonghen, Eriksen, De Jong en Anita).
Overigens vind ik Overmars' woorden: "middenveld Ajax nu compleet" de absolute lacher van de week

0
geplaatst: 9 mei 2015, 13:17 uur
Ja, je kan realistisch gezien ook niet verwachten dat Feyenoord grote aankopen gaat doen voordat Clasie verkocht wordt. Ik pleit er overigens voor om het geld van Clasie ter herinvesteren in een creatieve nummer 10 (liefst Ziyech, anders Chery) en Botteghin, om vervolgens 5-3-2 te gaan spelen:
Vermeer
van Beek - Botteghin - Kongolo
Karsdorp Woudenberg
El Ahmadi Toornstra
Ziyech
Kuyt Manu/Achahbar
Dan heb je met Kazim, Immers, Basacikoglu en Sleegers nog genoeg aanvallende punch op de bank om eventueel naar een aanvallender systeem te switchen in een wedstrijd.
Vermeer
Karsdorp Woudenberg
El Ahmadi Toornstra
Ziyech
Kuyt Manu/Achahbar
Dan heb je met Kazim, Immers, Basacikoglu en Sleegers nog genoeg aanvallende punch op de bank om eventueel naar een aanvallender systeem te switchen in een wedstrijd.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 13:51 uur
Mjuman schreef:
Ach ik kan daar goed mee leven

0
Martial
geplaatst: 9 mei 2015, 13:52 uur
iggy schreef:
Maar hoe denk jij over het aanstellen van Van Bronckhorst ? Wat mij betreft een 50/50 aanstelling.
Ja dat wordt afwachten natuurlijk, ik ken hem alleen als assistent-trainer en hoe die het gaat doen als hoofdtrainer dat zullen we volgend seizoen wel zien, lastig om nu te oordelen hierover.
0
Martial
geplaatst: 9 mei 2015, 14:07 uur
Titmeister schreef:
Ja, je kan realistisch gezien ook niet verwachten dat Feyenoord grote aankopen gaat doen voordat Clasie verkocht wordt. Ik pleit er overigens voor om het geld van Clasie ter herinvesteren in een creatieve nummer 10 (liefst Ziyech, anders Chery) en Botteghin, om vervolgens 5-3-2 te gaan spelen:
Vermeer
Karsdorp Woudenberg
El Ahmadi Toornstra
Ziyech
Kuyt Manu/Achahbar
Vermeer
Karsdorp Woudenberg
El Ahmadi Toornstra
Ziyech
Kuyt Manu/Achahbar
Voorlopig is Clasie ook nog niet weg, maar in die tussentijd kunnen ze wel op zoek gaan naar een eventuele opvolger voor het geval dat.....
Ziyech zie ik meer zitten dan een Chery die af en toe een vrije trap er leuk in kan schieten, maar voor de rest valt het toch wel mee met die Chery?
En het is allemaal leuk om nu al te speculeren over de opstelling van volgend seizoen, maar dan moet je wel eerst weten met welke spelers, maar laten ze eerst maar eens proberen om 3e te worden aanstaande maandag.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 14:09 uur
Titmeister schreef:
Vermeer
Karsdorp Woudenberg
El Ahmadi Toornstra
Ziyech
Kuyt Manu/Achahbar
Vermeer
Karsdorp Woudenberg
El Ahmadi Toornstra
Ziyech
Kuyt Manu/Achahbar
Dan houd je de 2 meest scorende spelers van afgelopen seizoen op de bank. Of dat nou zo handig is, gezien het feit dat de doelpunten vaak al lastig vielen... Dat Ziyech komt valt ook nog maar te bezien, maar zou een mooie speler zijn voor Feyenoord. Chery ook wel, met die laatste koop je iig veel goals in.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 18:21 uur
herman schreef:
Dan houd je de 2 meest scorende spelers van afgelopen seizoen op de bank. Of dat nou zo handig is, gezien het feit dat de doelpunten vaak al lastig vielen... Dat Ziyech komt valt ook nog maar te bezien, maar zou een mooie speler zijn voor Feyenoord. Chery ook wel, met die laatste koop je iig veel goals in.
(quote)
Misschien wel de spelers die het meeste scoren, maar zeker niet de meest scorende. Als je de kansen/doelpunten-ratio bekijkt, scoren Achahbar, Manu en Kuyt beter dan Kazim en Immers. Iig spelen alle Feyenoord-aanvallers (muv Basacikoglu mss, maar die speelt nooit) beter in een tweespitsensysteem dan een driespitsensysteem, en met een driespitsensysteem kan je simpelweg niet Immers op 10 hebben, dat werkt niet. Eventueel op 8 ipv Toornstra zou nog kunnen...
0
geplaatst: 9 mei 2015, 18:40 uur
Kan zijn, maar een tweespitsensysteem vind ik eigenlijk niet zo aantrekkelijk. Zeker als je het dan moet doen met Manu en Kuyt. En vijf verdedigers is tegen de meeste clubs in de eredivisie compleet onnodig.
Zou dan eerder zoiets doen:
------------------------- Vermeer
Karsdorp - Van Beek - Kongolo - Nelom
---------------------- El Ahmadi
----------------Toornstra ---- Chery
----------------Kuyt - Kazim - Boetius
Ziyech is denk ik veel te duur voor Feyenoord, heeft nog een contract tot 2018. Chery is dan een goedkopere optie en niet veel minder. Van Boetius hoop ik dat hij weer op niveau komt, mooie klassieke buitenspeler (mits in goede doen). Anders kan Manu daar staan. En Immers sneuvelt ook bij, vind Manu/Immers/Kuyt/Kazim redelijk vergelijkbare 'sleur'-types die je wel nodig hebt, maar niet allevier tegelijk.
Woudenberg kan evt. in plaats van Nelom, maar ik ken hem nog niet zo goed. Anders is een nieuwe linksback misschien ook wel een idee, in de eredivisie lijken Poulsen (gratis op te halen bij AZ) en Van Anholt me dan de beste opties. En wellicht is Kramer ipv Kazim ook wel een idee.
Zou dan eerder zoiets doen:
------------------------- Vermeer
Karsdorp - Van Beek - Kongolo - Nelom
---------------------- El Ahmadi
----------------Toornstra ---- Chery
----------------Kuyt - Kazim - Boetius
Ziyech is denk ik veel te duur voor Feyenoord, heeft nog een contract tot 2018. Chery is dan een goedkopere optie en niet veel minder. Van Boetius hoop ik dat hij weer op niveau komt, mooie klassieke buitenspeler (mits in goede doen). Anders kan Manu daar staan. En Immers sneuvelt ook bij, vind Manu/Immers/Kuyt/Kazim redelijk vergelijkbare 'sleur'-types die je wel nodig hebt, maar niet allevier tegelijk.
Woudenberg kan evt. in plaats van Nelom, maar ik ken hem nog niet zo goed. Anders is een nieuwe linksback misschien ook wel een idee, in de eredivisie lijken Poulsen (gratis op te halen bij AZ) en Van Anholt me dan de beste opties. En wellicht is Kramer ipv Kazim ook wel een idee.
0
Hendrik68
geplaatst: 9 mei 2015, 20:10 uur
Feyenoord kon Chery in de winterstop relatief goedkoop overnemen. Feyenoord wilde hem toen niet. Ondertussen heeft Chery zich dusdanig ontwikkeld dat hij Feyenoord als tussenstap gaat overslaan.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 20:17 uur
Kramer bij Feyenoord is helemaal niet zo'n rare gedachte herman.
Maar ik vrees dat Kuijt voorlopig wel de voorkeur krijgt als spits. Kramer wil altijd spelen en op een andere positie als spits zie ik hem niet zo snel.
Maar ik vrees dat Kuijt voorlopig wel de voorkeur krijgt als spits. Kramer wil altijd spelen en op een andere positie als spits zie ik hem niet zo snel.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 22:06 uur
Hendrik68 schreef:
Feyenoord kon Chery in de winterstop relatief goedkoop overnemen. Feyenoord wilde hem toen niet. Ondertussen heeft Chery zich dusdanig ontwikkeld dat hij Feyenoord als tussenstap gaat overslaan.
Dat laatste vraag ik me af. Over Gudelj werd ook gezegd dat hij meteen naar een Duitse of Engelse club zou gaan vanaf AZ, maar die is dan toch ook naar Ajax gegaan. Chery wordt inderdaad genoemd bij grote buitenlandse clubs, maar ik moet het nog maar zien of dat echt doorgaat.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 22:19 uur
Jammer dat Real gelijk heeft gespeeld. Nu is het in geen enkele topcompetitie meer spannend wie er kampioen wordt.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 23:22 uur
Alleen in België is het nog spannend. Zijn die gekke play-offs toch nog ergens goed voor.
Nja, ook Turkije is razend spannend. Maar daar ga ik echt geen wedstrijd van kijken.
Nja, ook Turkije is razend spannend. Maar daar ga ik echt geen wedstrijd van kijken.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 23:39 uur
Het is al 5 seizoenen op rij enorm spannend bij onze zuiderburen. Alleen in het seizoen dat de play-offs werden ingevoerd stak Anderlecht er torenhoog bovenuit. Hebben ze op de een of andere manier toch goed bekeken daar.
In Turkije wacht misschien een ontknoping à la Eredivisie 06/07.
In Turkije wacht misschien een ontknoping à la Eredivisie 06/07.
0
geplaatst: 10 mei 2015, 00:57 uur
Gretz schreef:
Jammer dat Real gelijk heeft gespeeld. Nu is het in geen enkele topcompetitie meer spannend wie er kampioen wordt.
volgende match (hopelijk volgende week) moet barcelona tegen atlético. Al is de kans wel erg klein dat ze nog 2 keer punten gaan laten liggen.Jammer dat Real gelijk heeft gespeeld. Nu is het in geen enkele topcompetitie meer spannend wie er kampioen wordt.
0
geplaatst: 11 mei 2015, 22:05 uur
Zonde dat Vitesse het 3 weken geleden zo liet liggen tegen Ado. Op basis van het vertoonde spel de laatste 4 maanden hebben zij veel meer recht op plek 3 dan Feyenoord of AZ.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.