MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hendrik68
Wimbledon is ook het enige toernooi waarbij ik wedstrijden van begin tot einde kan kijken. Puur vanwege de snelheid. Ik vond de finale vandaag trouwens ook best genieten geblazen hoor. Maar dat Wawrinka wint is wel een beetje jaloersmakend. Heb je Federer die langzaam op zijn retour is, neemt de volgende uit hetzelfde kleine land het weer over. Net als met die Belgische dames een paar jaar terug. Wij hebben nooit een fatsoenlijke tennis(t)er en dat soort landjes direct 2 tegelijk jarenlang aan de top. Waarom hebben wij dat nooit?

België is wel lekker bezig. 0-2 bij de rust tegen Frankrijk.

0-3 ondertussen, wat een match!

Nog 3-4 geworden in een slotfase die bij oefenmatchen altijd wat rommeliger oogt. Toch een mooie match gezien. Maar wat een draak van een arbiter was me dat. Die Trémoulinas had er altijd afgemoeten. Een aanslag met twee voeten vooruit op de knieën van Mertens en dat in een vriendschappelijke match.

dumb_helicopter schreef:
Maar wat een draak van een arbiter was me dat. Die Trémoulinas had er altijd afgemoeten. Een aanslag met twee voeten vooruit op de knieën van Mertens en dat in een vriendschappelijke match.

Vreselijke tackle idd, had veel slechter kunnen aflopen.

Gecontroleerd uitvoetballen is nog altijd niet het sterkste punt van de Belgen.
Dendoncker in de verdediging zetten was ook niet de slimste wissel.
Coach Wilmots komt weer goed weg want de 1ste goal van Fellaini had natuurlijk nooit mogen toegekend worden.

Al bij al wel een vermakelijke match dus ik ga stoppen met klagen

Hendrik68 schreef:
Waarom hebben wij dat nooit?
Omdat hier geen degelijke tennisopleidingen zijn. Of er zijn te weinig mensen die er echt álles uit proberen te halen. Dan ben je afhankelijk van een uitzonderlijk talent of een opwelling (denk aan Verkerk die eenmalig de finale van Roland Garros haalde). Verder is het ook een kwestie van pech, want Haase was hard op weg naar de top, maar wordt de laatste jaren geveld door blessures.

De hele mentaliteit t.o.v. tennis moet om en de KNLTB zegt dat mee bezig te zijn. Voordat de (mega?)talenten opstaan, gaat natuurlijk jaren overheen. Het is des te belangrijker dat de dames in de wereldgroep blijven en de mannen daar weer terugkomen, zodat het aanzien van het tennis in Nederland weer stijgt. Ben benieuwd hoeveel Nederlandse kinderen op atletiek willen nu Dafne Schippers het zo goed doet.

Hendrik68
Meen je dat nou, dat er geen echt goede tennisopleidingen zijn? Dacht dat dat aardig voor elkaar was hier. Niet dus.

Trouwens even aanhakend op sporten die ik overdreven gesteld alleen interessant vind met Nederlandse inbreng. Er zijn ook sporten waar ik zelfs met Nederlandse inbreng niks mee heb. 1 sport waar echt de knop op de TV voor is uitgevonden is basketbal. Vroeger had je in de reguliere uitzending van Studio Sport wel eens een blokje NBA, voor mij het sein om weg te wezen. Omdat dat niet altijd lukte zeggen namen als Larry Bird en Michael Jordan mij nog altijd wel wat. Maar wat een prachtig verhaal van Rik Smits gisteren bij Andere Tijden sport. Tijdens zo'n All Star Game komen achtereenvolgens Jordan, O, Neal, Malone binnen en zo opeens: Riks Smits. Alsof het er achteraf in gemonteerd is voor een film. Erg mooi en nou hopen dat zijn zoon en neef het net zo ver schoppen. De lengte hebben ze al.

De eis voor Rio is bv. een plek bij de beste 40: Pittige kwalificatie-eis NOC*NSF voor tennissers | NOS

Het is gewoon een kwestie van geld. Daarom dat de Oost-Europese spelers en vooral speelsters het nu zo goed doen. In het verleden was er geen geld, nu wel.
"We always had an amazing tennis school and clubs in Russia," Kournikova says. "It's just the opportunities never were really there when it was still the Soviet Union for them to travel."
Als andere, grotere, landen massaal in hockey gaan investeren is het op den duur ook gedaan met het Nederlandse succes.

In Nederland tennissen echter drie keer zoveel mensen als dat er mensen hockeyen. In Amerika is dat nog meer. Er zijn ongeveer 15 miljoen tennissers in Amerika. Denk je dat Amerikaanse genen gewoon minder zijn dan die van Spanjaarden?

Hendrik68
De genen van Spanjaarden zijn door de Fuentes school inderdaad beter.

Martial schreef:
Nog weinig reacties op de CL finale Juventus - Barcelona, valt het tegen mannen dat Barcelona de cup heeft gewonnen?
ik was in Groningen die avond in een café aan het kijken en had het idee dat iedere Nederlander voor Juve was stond ik daar mooi met mijn Iniesta shirt

Oh ja Rakitic is gewoon de beste aankoop van Barcelona van de laatste jaren ! ok hij is zeker niet de beste speler van Barcelona maar oh zo belangrijk in deze treble.

Ja Rakitic zorgt met zijn loopvermogen echt wel voor een noodzakelijk evenwicht in de ploeg.
Iniesta was toch ook weer genieten geblazen - hoeveel spelers hebben zo diep in de 16 nog oog voor de perfecte pass?

Eigenlijk was het gewoon een schitterende finale, een van de beste van de laatste jaren. 14 vs 16 schoten op doel (of zoiets). Barca had het vroeger moeten afmaken maar Juve kwam wel opeens akelig sterk uit de touwen in de tweede helft en had met meer meeval zomaar kunnen winnen.

God, wat is die Narsingh weer slecht. Echt met afstand de slechtste bij het Nederlands Elftal. Wat heeft die man voor verdienste, dat hij sowieso wordt geselecteerd?
Eén keer een schotje op het doel in de 40e minuut. Voor het overige was echt alles balverlies.

Echt warm word ik nog niet van die wedstrijd tegen Letland, hoewel de Letten na een kwartiertje ook niet veel meer hebben laten zien. Misschien 0 - 1, vijf minuten voor het einde. Maar graag vervanging voor Narsingh in de tweede helft.

Dit moeten ze in winst omzetten. Letland stelt echt niets voor.
Narsingh.....blijft middelmaat, maar ook geen zelfvertrouwen. Actie binnendoor was overigens uitstekend, maar zijn rendement is te weinig.
Berghuis is toch ook mee ?

Narsingh......geweldig !!!

Narsingh heeft nooit meer het niveau van voor zijn blessure gehaald. Zou wel mooi zijn als hij dat weer kan halen. Maar echt betere opties zijn er niet momenteel... Berghuis is hoogstens van hetzelfde niveau, echt niet beter. Enkel Promes zou beter kunnen zijn, maar weet niet hoe hij het tegen de VS heeft gedaan. Daarna kom je terecht bij types als Beerens, Misidjan, etc.

Verder matige pot. Begon pas te lopen na de 1-0. Geweldig puntertje van Wijnaldum. Heb het idee dat hij eerst nog even inhield... wat een instinct op het moment supreme.

En jammer dat Sneijder die lob net niet maakte. Dat was misschien nog wel het hoogtepunt van de wedstrijd.

Narsingh moet ook ruimte hebben, dan is ie heel gevaarlijk, meer voor op de counter eigenlijk.
Vond Huntelaar en Van Persie trouwens het slechtste voetballen vanavond, Sneijder viel ook niet mee, geen enkele bruikbare pass gegeven. Verdedigend staat het een stuk beter met De Vrij, en ook Van der Wiel en Willems deden het goed.

Ja, Van Persie was hopeloos. Huntelaar viel ook zeker niet mee. Maar goed, de punten zijn binnen. Hopelijk dat het in september allemaal wat soepeler loopt en Hiddink eens wat automatismen in gaat bouwen, in plaats van steeds het elftal weer om te gooien.

België

Punten zijn binnen, maar wel een zwakke ploeg hoor Letland.
Mulder Jr. had wel een punt trouwens. Ze hadden na de 2-0 nog even door moeten stomen. Dat kon , want er ontstond genoeg ruimte. Doelgemiddelde kan belangrijk zijn aan het einde van de rit.

herman schreef:
Narsingh heeft nooit meer het niveau van voor zijn blessure gehaald. Zou wel mooi zijn als hij dat weer kan halen. Maar echt betere opties zijn er niet momenteel... Berghuis is hoogstens van hetzelfde niveau, echt niet beter. Enkel Promes zou beter kunnen zijn, maar weet niet hoe hij het tegen de VS heeft gedaan. Daarna kom je terecht bij types als Beerens, Misidjan.

Gewoon kappen met het achterhaalde systeem met buitenspelers. Geen enkele speler rendeert daarin. De momenten dat Oranje daarvan afstapte, waren ze gelijk succesvol (wk's 2010, 2014)...

Mee eens, het oogt met name in de aanvallende linie slecht. Naast één keer een schot op doel heb ik Huntelaar ook geen een bruikbare bal zien geven.

In 2010 hadden we toch gewoon buitenspelers? Volgens mij waren we juist dankzij Elia toen ook succesvol.

Als Robben terugkeert en je hebt Memphis aan de linkerkant......dan heb je een prima vleugelbezetting. En laat Willems er maar lekker overheen komen.
Ik ben nooit kapot geweest van Huntelaar en die maakt de laatste tijd steeds minder indruk in Oranje. v. Persie gun ik in dit stadium nog even het voordeel v/d twijfel.
Wellicht Luc de Jong eens proberen, als Hiddink besluit om naast Persie een echte spits op te stellen.

Cruijff verdient lekker aan Ajax.

http://www.volkskrant.nl/sp...

Arm Griekenland, zelfs voetballend tellen ze niet meer mee in Europa.

trebremmit schreef:
Cruijff verdient lekker aan Ajax.

http://www.volkskrant.nl/sp...

Mooi getimed, precies nu de zomerstop van VITV is ingegaan en 'beschermheer' Derksen even niet te horen is.

niet eens aan gedacht, slim hoor.
Jaap de G en Valentijn D zijn er nog wel hoor.

Oh er is ook nog goed nieuws

http://www.ad.nl/ad/nl/6148/Fifa/article/detail/4076677/2015/06/14/Blatter-blijft-misschien-toch-baas-FIFA.dhtml

musician schreef:
En reken maar, dat er inmiddels heel wat ligt waardoor die Blatter toch maar heeft besloten om binnen een week af te treden.

En wat gaan al die Afrikaanse en Aziatische bonden daarvan vinden, die allemaal verplicht werden om op hem te stemmen?

Wordt vervolgd!

Dat wordt dus zeker vervolgd! Alleen niet op de manier waarop we met zijn alle gedacht en gehoopt hadden !! Het is toch te gek voor woorden dat die idiote Blatler er nu weer over denkt om toch aan te blijven als FIFA baas !!?? Hopelijk een storm in een glas water !

Tja, hij reageert op een actie van het Europees Parlement, waarbij in een motie werd geëist dat hij direct zou aftreden.
Dat is op zich al heel bijzonder, vooral omdat het EP daar helemaal niet over gaat, maar het geeft wel duidelijk aan dat ze snel van de potentaat af willen.

Door zijn aftreden met bijna een jaar te rekken, heeft Blatter de tijd om alle documenten die ooit op papier zijn verschenen over alle contacten mbt omkoping etc te verbranden in de oven van de kantine van de FIFA en alle computers met mogelijk belastend materiaal af te laten zinken in het zwembad.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.