MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/06/14/article-0-1EBF208500000578-229_634x536.jpg

is it a bird, it is a plane? No it's an airborne Van Persie scoring against world champions Spain

Ik heb ergens zo'n gevoel dat we er nog eens met 5-0 overheen gaan tegen Australië en ook van Chili winnen en er uiteindelijk in de achtste finale uit liggen tegen Kroatië of Mexico. Wellicht zou het goed zijn een van de twee komende wedstrijden niet te winnen; vooral tegen Chili is dat goed mogelijk.

Nicolage Rico schreef:
Die tweede van Robben is ook weergaloos. Man man. Wat een avond! Alsof je FIFA speelt en voor de 101e keer op dezelfde manier scoort. Zo scoort Robben ze.
En die van Van Persie is dan een van die weinige goals waarvan je de herhaling van alle verschillende camerastanden gaat bekijken.

Overigens gaat daar wel 5% korting bij de FAME.

Over korting gesproken, iemand nog nieuwe schoenen nodig?

http://i59.tinypic.com/28rll3p.jpg

Stijn_Slayer
Spanje was vooral in de tweede helft enorm zwak. Je zag dat die spelers veel te veel wedstrijden in de benen hebben. Ik kreeg wel medelijden met Iker Casillas, die zal hier wel een slaapstoornis aan overhouden. Eens zien of het hele land op hol slaat en dit 2008 all over again wordt.

Chili ook nog gekeken. Speelden de eerste 25 minuten heel aantrekkelijk voetbal, maar zakten daarna in. Ze mogen blij zijn dat het geen 2-2 werd.

GrafGantz schreef:

(afbeelding)
Bij Mediamarkt beginnen ze nu ook een beetje te zweten

chevy93 schreef:
(quote)
En die van Van Persie is dan een van die weinige goals waarvan je de herhaling van alle verschillende camerastanden gaat bekijken.

Inderdaad! Zelfs de tegenstander zou het dan niet erg vinden. Maar applaudisseren.

Tja in de 2e helft was de fitheid toch wel het grootste verschil, NL oogt super fit.
Die Spanjaarden hebbenook tot het laatst mee gedaan met de CL.

GrafGantz schreef:

(afbeelding)

Meneer Mediamarkt begint ook al zenuwachtig te worden.

musician schreef:
(quote)

Hahaha. Wat een analyse! Zelden zo'n demasqué meegemaakt als bij Spanje deze avond. Geweldig gespeeld iedereen. En zelfs die penalty van Spanje was nog onterecht.

Quote dan het hele bericht:
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Het cursieve blijkt nog gewoon waar ook. Wát een keuze . Als je het lijstje bekijkt met spelers die wegens omstandigheden niet mee naar het WK gaan kun je denk ik zelfs spreken van vijf of zes elftallen van Spanje die op papier beter zijn dan het sterkste team van Nederland.

En toch geef ik Nederland een redelijke kans tegen de Spanjaarden voor een goed resultaat (gelijkspel valt daar al onder).
Jij had dit resultaat natuurlijk voorspeld?

Verder: http://www.webtales.org/img/smileysnew/cheer.gif

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Meneer Mediamarkt begint ook al zenuwachtig te worden.
Dat zeg ik

Haha die foto van Nigel de Jong, wat een baas.

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Bij Mediamarkt beginnen ze nu ook een beetje te zweten

Sjemig. Lees ik nu pas. Mosterd na de maaltijd weer van mij.

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Dat zeg ik

Hebben ze die actie ook bij de Gamma?

Hendrik68
Je zag dat die spelers veel te veel wedstrijden in de benen hebben

Dat is wel een ontzettend goedkoop excuus. Hadden ze in 2008 en 2010 niet net zoveel wedstrijden in de benen? Daar heb je zeker in de eerste wedstrijd totaal geen last van hoor. Het is bij Spanje zaak zich weer op het voetbal te focussen. Zo'n Xavi heeft de scheidsrechter de hele wedstrijd op minder dan een meter gevolgd, dat die man nooit rood krijgt is me een raadsel, wat een onsympathiek stuk vreten is me dat toch. Voor de rest lagen de Spanjaarden de hele wedstrijd op de grond en smeerden ze Nederlanders kaarten aan. In de finale in 2010 werkte dat nog, doordat ze voetballend nog wat extra's hadden. Nu ze dat stukje voetbal niet meer kunnen brengen komen die nare trekjes wel erg lullig en vooral wanhopig over.

Stijn_Slayer
Toen waren die spelers wel een stuk jonger. Niet iedereen bij Spanje kon het goed volhouden. Costa is ook nog niet echt ingepast in het team.

dix
Quatsch. Volgens mij heeft Robben (imiddels ook al 30) sinds de winterstop net zoveel wedstrijden in de benen als welke andere Spanjaard dan ook. En hij liep ze er alle elf aan alle kanten uit.

Voor wie het EK 2008 als maatstaf neemt: juist in dát tournooi zijn we op conditie afgetroefd door Rusland (de teambuilding op basis van een miskraam inclusief knellende rouwbanden hielp ook niet echt). Van Gaal heeft het echter conditioneel allemaal goed voor elkaar, dat werd gisteren wel duidelijk.

Een aantal spaanse (Barcelona) spelers zijn over de hill. En waarschijnlijk ook niet meer zo hongerig. Bij Nederland lukte in de 2e helft ook wel bijna alles. Plus dat er precies op de juiste momenten gescoord werd. Vlak voor de rust en al vrij snel in de 2e helft. Wel geinig om te zien hoe Ramos eruit werd gelopen door Robben.
Vlaar speelde erg goed. Die heeft heel wat fouten hersteld!

buizen
Die Mediamarkttip!!! Damn. Toevallig wil ik al een tijdje een nieuwe TV kopen (kadootje voor m'n partner) dus dit komt dan wel heeeel mooi uit! (wij worden namelijk wereldkampioen).
Snel de actievoorwaarden opspeuren, mijn god ik hoop niet dat die actie bijv. alleen voor vandaag geldt want dan ben ik te laat.. na uren sjouwwerk nu inmiddels twee biertjes op..

Denk dat de actie sinds gisterenavond niet meer geldt, buizen.

buizen
Nicolage Rico schreef:
Denk dat de actie sinds gisterenavond niet meer geldt, buizen.

Nee? Bah! Ook voor gisteravond had ik om reden van die actie toch echt wel die TV gekocht, die 'moet' er toch komen en dit was wel aantrekkelijk geweest. Grmbll. Dat krijg je ervan, als je nooit reclamefolders leest.

Maar goed, de kans is nog steeds erg gering dat Oranje kampioen wordt.

De actie was namelijk "Als Oranje kampioen wordt, krijg je het geld van de aangeschafte televisie terug."

Weergaloze partij gisteren! Ook de Belgen hier hebben er van genoten Ik had dit nooit durven voorspellen, laat staan nog maar denken. Voor de aftrap hoopte ik wel op gwn een mooie partij, geen walk-over van Spanje. Monden vielen open van verbazing bij de vrienden van Ernie en Ernie zelf. Nog mooier dan de afwerking van Van Persie vond ik de op de millimeter afgemeten perfecte voorzet van Daley Blind. heb het altijd meer gehad voor de assist dan de afwerking. Op het einde van de 1ste helft, na de 1-1, verwachte ik gwn 2 ploegen die er volop voor gingen gaan maar dat Spanje na de rust zo ging afgemaakt worden Robben is echt niet af te stoppen in vorm. Ik heb het Spanje altijd gegund maar nu is de tikitaka mij na 4 jaar beu. Het moet een doel dienen. allemaal mooi maar met 20 passen rond de middencirckel en voor de eigen 16 mag je wel eens naar voren opschuiven ook. Pas als die bal Iniesta bereikt komt er eens wat gevaar. Het was al te zien in de halve finales Champions League vorig jaar en de Confederations Cup dat het Spaanse voetbal moest upgraden. Real heeft dat gedaan, Atletico ook maar die hebben gwn een superseizoen uit de 1000 beleefd Barca bleef doelloos verdertikken. Tijd om te evolueren jongens.

Hoeveel Nederlanders kregen bij dat 1ste doelpunt van Robben een flashback naar 1998? hoe Robben die bal uit de lucht plukt is zo Bergkamp tegen Argentiëne

Geweldige voorzet natuurlijk, maar niet op de millimeter afgemeten - normaal gesproken. Dit bewijst juist de grote klasse van Van Persie, dat hij deed wat hij deed, zowat alle andere voetballers zou de bal aangenomen hebben. Die zweefduik, zo magistraal.

buizen
Finale: Argentinie-Nederland. 1-3. Revanche voor 1978!
Of bijvoorbeeld na twee verlengingen een strafschoppenserie en dan een glansrol voor onze keeper!
Als het maar bloedstollend is!!

Ik denk wel dat deze WK nog met de nodige 'randverschijnselenincidenten' gepaard zal gaan. Veiligheidstoestanden. Demonstraties. Zeer onhandige stakingen die openbare nutsbedrijven en/of vliegvelden platleggen. Noodgedwongen verschoven wedstrijden. Extreme verstoring van de openbare orde en veiligheid n.a.v. het uitgeschakeld zijn van Brazilie (direct na de voorrondes..).
Maar het is toch altijd weer een genot om onze jongens op het allerhoogste nivo te zien presteren!

Ik moest vooral ook denken aan zijn goal voor Manchester tegen Aston Villa -- ook na zo'n prachtige dieptepass rennend èn kijkend èn handelend èn tot op de millimeter perfect gecoördineerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:35 uur

geplaatst: vandaag om 14:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.