MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
trebremmit schreef:
Ja klopt, maar ook buiten het stadion, het is al dagen mis daar.

Ik las dat de politie aangaf dat het om 600 hooligans gaat, ongeveer 50-50 Engelsen en Russen. En dan nog wat plaatselijke jeugd. Toch verbazingwekkend dat die Fransen het niet lukt om een paar honderd man een beetje in toom te houden met 1200 agenten. Ik las ook dat er veel te weinig stewards op de bewuste tribune stonden tussen de supporters in vanavond. Maar ja, Fransen en organiseren..... (op de klimaattop na moet ik zeggen).

En dat die dan ook het stadion in mogen...
Zal wel weer met de Franse slag zijn gegaan.

west schreef:
Maar ja, Fransen en organiseren..... (op de klimaattop na moet ik zeggen).

Zeker iets om je kapot voor te schamen na de recente gebeurtenissen.

VladTheImpaler schreef:
Was niet echt goed, maar slecht ook niet. Spannend was het nog wel dankzij de Roemenen die goed weerstand boden en weinig weggaven. De kop is eraf. En laat die Payet nog maar wat van dit soort potjes spelen.

Kijk 'm nu pas.
Prettige wedstrijd, hoewel geen hoogvlieger. Heb al wel meegekregen dat de tweede helft redelijk spectaculair was. Zag er gisteren stukjes van, nu helemaal.

Ploppesteksel schreef:
Dat Sterling en Wilshere überhaupt zijn opgeroepen. Zonde.

Die Sterling kwam rechtstreeks vanuit het kantoor van zijn psychiater aanzetten, begreep ik.

Hele slechte 2e helft van Engeland. Als ik eerlijk ben begreep ik weinig van de wissels. Rooney speelde in het midden redelijk gedreven en controleerde voor Engeland. Ik vond dat vooral voorin er heel mager werd geacteerd, met Alli (Tottenham), Lallana (Liverpool), Sterling (Manchester City) en vooral Kane (Tottenham).

Dat duo van Tottenham Hotspur wordt maar opgehemeld maar bleven in de Premier League uiteindelijk gewoon achter op Arsenal en ver achter op Leicester. Over City en Liverpool nog gezwegen. Je elftal daar op instellen lijkt mij niet zo verstandig. Ik zou persoonlijk hebben ingezet op Rooney (in deze vorm zeker) en Vardy daar voor. Het rendement van Vardy ligt hoger dan dat van Kane, hij scoort veel meer uit veel minder aanvallen.

Alle afzwaaiers die ik gisteravond van Kane allemaal heb gezien, corners, schoten uit de tweede lijn, vrije trappen, geven geen goed gevoel voor Engeland als ze nog van betekenis willen zijn.

west schreef:
De UEFA is een onderzoek gestart naar de rellen in het stadion. Het kan de Russen een groot probleem geven, omdat het Russische fans waren die de stewards, Engelse en neutrale toeschouwers aanvielen en ook flink vuurwerk afstaken. Ook omdat er al eerder problemen waren, o.a. op het vorige EK.

Met een gekocht WK in 2018 voor de boeg, een dictator daar aan de macht (de grootste supporter van Blatter), bevolkt door extreem rechtse en oorlogzuchtige inwoners en waar doping eerder regel is dan uitzondering, blijf je je afvragen wat we daar gaan doen en waarom we daar iedereen hulde gaan brengen.

De Engelsen zijn ook geen lieverdjes maar van een andere categorie. Misschien kan de UEFA naar aanleiding van de door Russische supporters gestarte rellen punten in mindering brengen bij het Russische Elftal. Dan zijn ze ook weer eerder verdwenen van het toernooi. Veel te zoeken hebben ze daar toch ook niet.

Hendrik68
trebremmit schreef:
Ik ben dan meer een romanticus denk ik, ik vind zulke dingen maar goedkoop, als het maar geld oplevert, maar uiteindelijk krijg je er alleen maar minder waardering en respect door, het ziet er gewoon armoedig uit en straalt geen klasse uit.
Nee, ze hadden het stadion beter direct naar een oud speler kunnen noemen.
Ook ik ben romanticus, maar bepaalde dingen zijn niet tegen te houden. Dan vind ik een naam op een stadion nog wel het minste probleem. De romantiek is voor mij veel meer het onderlinge respect tussen spelers. Een speler met het hart op de goede plek smeert zijn tegenstander geen kaart aan. Deze vorm van romantiek is echter begin jaren 80 vanaf de oostkant van de grens al stelselmatig afgebroken. Lange tijd was Engeland het laatste land waar spelers na een doodschop gewoon weer opstonden. Nu wordt ook daar de jongste jeugd al geleerd te gaan liggen als de tegenstander nog op de eigen helft staat. Spelers die uit liefde voor de club nog een jaartje bijtekenen i.p.v. nog even cashen bij Al Ahly, dat soort dingen. Dat vind ik romantiek. Maar romantiek en realisme gaan helaas niet samen.

Hendrik68 schreef:

Ook ik ben romanticus, maar bepaalde dingen zijn niet tegen te houden. Dan vind ik een naam op een stadion nog wel het minste probleem. De romantiek is voor mij veel meer het onderlinge respect tussen spelers.

Toch mooi hoe verschillend hoe je dat kan beleven. Hoewel ik me helemaal in de rest van je verhaal kan vinden, merk ik dat het voor mij toch echt een goed (of zo u wil, romantisch) gevoel geeft, dat ik naar 'het Abe Lenstra Stadion' ga voor het voetbal. Ik zou het echt vreselijk vinden als er ooit een sponsornaam aan het stadion gekoppeld zou worden. Wellicht is dat gevoel ook sterker als het stadion al naar een legende (of oud-speler, zo u wil ) genoemd is. Dan maar wat minder geld...
Jammer genoeg was het afgelopen seizoen het ook één van de weinige zaken die een goed gevoel gaf, als ik naar het voetbal ging

Hendrik68
Maar weet je waarom je dit mindere gevoel had? Omdat Heerenveen al snel nergens meer om speelde. Als Heerenveen voor een miljoen een goede speler had kunnen halen die het verschil maakte dan was je alweer een stuk vrolijker geworden. En dat had gekund als je maar het Friesland Campina stadion was gegaan. Dan blijft het in de volksmond nog steeds Abe Lenstrastadion. Gebrek aan succes stoot veel eerder af dan een sponsornaam op de gevel.

musician schreef:
(quote)

Met een gekocht WK in 2018 voor de boeg, een dictator daar aan de macht (de grootste supporter van Blatter), bevolkt door extreem rechtse en oorlogzuchtige inwoners en waar doping eerder regel is dan uitzondering, blijf je je afvragen wat we daar gaan doen en waarom we daar iedereen hulde gaan brengen.

Ik begrijp wat je bedoelt, alleen is natuurlijk lang niet elke inwoner daar 'oorlogszuchtig'. Sterker nog: de oud-correspondente van de NOS in Moskou vertelde in Studio France hoe juist de meeste Russen bezig zijn met overleven. De lui die daar in Frankrijk zijn, horen bij het bevoorrechte groepje wat mee profiteert met de huidige machthebbers.

En niet alleen de Russen hebben schuld. De Engelse supporters zijn al dagen de boel aan het slopen in Marseille. En dat doen ze elk toernooi volgens mij, iemand nog het WK 98 in herinnering?

En ik las de Noord-Ieren in Nice nu ook. Wat is dat toch met die Britten? Hoewel: geen kwaad woord over de Schotten. Die heb ik ooit in Birmingham meegemaakt en dat was één groot feest.

Overigens, man of the match gisteren: Berezoetsky. What's in a name? Die ouwe beer blokkeerde persoonlijk 2 of 3 goals en dan zo'n goal maken in de 92e minuut. Ook dat juichen was geweldig.

http://assets.nst.com.my/images/articles/ruzii.transformed.jpg

musician schreef:

Het WK2006 in Duitsland was ook gekocht. In Brazilie werd meer geld uitgegeven aan het WK dan aan armoede bestrijding. In Quatar (en in Zuid-Afrika) zijn de werkomstandigheden van de arbeiders die de stadions moeten bouwen erbarmelijk. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar om als Nederland altijd maar met het vingertje te wijzen omdat de hele wereld gek is behalve "wij" vind ik ook niet terecht.

Running On Empty schreef:
Gaan in Utrecht ook geruchten om stadion Galgenwaard te hernoemen. Die naam is al minstens 50 jaar oud maar als je zo een paar miljoen kunt pakken in deze tijd ...

Van wie is het stadion op dit moment? De investeerder is immers failliet. Ik neem aan dat de Gemeente niet zomaar een sponsornaam kan adopteren, wel?

west schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, alleen is natuurlijk lang niet elke inwoner daar 'oorlogszuchtig'. Sterker nog: de oud-correspondente van de NOS in Moskou vertelde in Studio France hoe juist de meeste Russen bezig zijn met overleven.

Dat zijn ook geluiden die ik hoor via Russische contacten die ik heb. Die staan ook echt niet achter Poetin, dus de generalisatie dat het volk 'extreem rechts en oorlogszuchtig' is deel ik zeker niet. Een buitenstaander zou tegenwoordig iets soortgelijks kunnen schrijven over het Nederlands volk en daar zouden we ons ook tekort gedaan door voelen.

De beelden uit Marseille zijn wel heel triest en doen weer erg aan 1998 denken. Natuurlijk hebben alle landen wel hun supporterstuig, maar ik hoop nu toch dat Wales de poule wint en Rusland en Engeland er zo snel mogelijk uitvliegen.

gigage schreef:
(quote)

Van wie is het stadion op dit moment? De investeerder is immers failliet. Ik neem aan dat de Gemeente niet zomaar een sponsornaam kan adopteren, wel?

Stad Utrecht Stadion!

De gemeente heeft er inmiddels genoeg ingestoken om als sponsor(naam) te fungeren.

herman schreef:
(quote)

De beelden uit Marseille zijn wel heel triest en doen weer erg aan 1998 denken. Natuurlijk hebben alle landen wel hun supporterstuig, maar ik hoop nu toch dat Wales de poule wint en Rusland en Engeland er zo snel mogelijk uitvliegen.

Dat zou inderdaad wel zo rustig zijn...

Gianluca Modric!!!!!

Iedereen die deze goal niet live heeft gezien, oh: wat heb je gemist.....

gigage schreef:
(quote)

Ik heb geen idee. Frans Van Seumeren stadion zou ook wel terecht zijn, al zou het woord stadion of arena van mij mogen ontbreken. Ik vind iets met Park of Field wel mooi.

Running On Empty schreef:
(quote)

Ik heb geen idee. Frans Van Seumeren stadion zou ook wel terecht zijn, al zou het woord stadion of arena van mij mogen ontbreken. Ik vind iets met Park of Field wel mooi.

Ben jij gek?

Zullen we dan Utrecht City Field doen? Die hebben heel wat meer geld in stadion en club gestoken.

west schreef:
Gianluca Modric!!!!!

Zover zit ik nog niet (was iets te laat, daarom laat ik het m'n STB opnemen), ik zit nog bij het slachtveld van 10 minuten eerder.

Oh wow, inderdaad een knaller!!!

west schreef:
Gianluca Modric!!!!!

Hij heet gewoon Luka hoor . Maar was een lekkere knal ja, al had een topkeeper die bal misschien nog wel gehad.

Eindelijk wordt het eens echt wat met deze wedstrijd. Veel betere 2de helft, geen gehannes in dat middenveld meer. Mooi.

Fijne wedstrijd. Veel kansen, geweldig doelpunt, een bij tijd en wijle gereanimeerde zombie op het veld... Een typische EK-erlebnis, al moeten de echte wedstrijden nog komen.

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Hij heet gewoon Luka hoor . Maar was een lekkere knal ja, al had een topkeeper die bal misschien nog wel gehad.

Een lekkere knal? Weet jij hoe hoog die bal aan kwam waaien en hoe technisch perfect hij hem raakte. Echt grote klasse. En tegenwoordig beginnen ze bij elke mooie goal bij de NOS over de keeper. Begint mij wat te irriteren. (Hier zat er trouwens een perfecte stuit in, waardoor de keeper die er wel bij zat er net niet bij kon)

Stoere praat, maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.

Als dreigement zou het natuurlijk wel kunnen werken. Al zal de meerderheid van de supporters die zich misdraagt wel zo laveloos zijn dat ze niet meer beseffen dat ze hun eigen land een hoop (imago)schade berokkenen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.