MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Dag Belgen..dat wordt niks..slechte bondscoach..altijd starten met Carrasco..
Ierland winnen ze niet..dus max 4 pts als ze al van Zweden winnen..

Mjuman schreef:
(quote)

Die gast is bezig met zijn eigen back to the future zoals hij kijkt. Ik ken mensen die in dronken staat nog coherenter posts schrijven over iets actueels
Coherent genoeg om te beseffen dat ik Spaans voetbal geen zak aan vind. Of vind je het wel wat?

Geen gast trouwens, binnen 3 jaar Amerikaans staatsburger.

Ach de Belgen winnen vast wel van Ierland en Zweden, zo'n eerste wedstrijd tegen zo'n sterke tegenstander is gewoon moeilijk.

luigifort schreef:
Dag Belgen..dat wordt niks..slechte bondscoach..altijd starten met Carrasco..

Altijd starten met iemand die het complete seizoen haast nooit 90 minuten gespeeld heeft? Die Carrasco is na zijn CL-doelpunt wel ineens flink overhyped. Hij is een beetje de twaalfde man van Atlético: de helft van de potjes valt hij in, de andere helft begint hij maar wordt hij ook redelijk vroeg gewisseld. Nee, De Bruyne en Hazard zijn de namen die je standaard invult. Carrasco is een optie, maar dan moet er wel wat geschoven worden.

Ierland winnen ze niet..dus max 4 pts als ze al van Zweden winnen..

Kom op zeg. Hoe slecht het vandaag ook was, van Ierland kunnen ze op individuele kwaliteit altijd winnen.

De Belgen gaan dan toch serieus uit hun pijp mogen komen. Zo onmondig vond ik die Ieren helemaal niet en ondanks het matige spel zijn de Zweden ook geen walk-over. Bij een aantal van de Belgische "sterren" zullen de knikkende knietjes moeten verdwijnen. Van Lukaku kunnen we natuurlijk moeilijk verwachten dat hij op een week tijd plots de kunst van de balcontrole zal begrijpen. Net zoals er van Wilmots op enkele dagen geen tactisch schaakmeester gemaakt zal worden. Dat schip is al lang gezonken.

Teunnis schreef:
Altijd starten met iemand die het complete seizoen haast nooit 90 minuten gespeeld heeft? Die Carrasco is na zijn CL-doelpunt wel ineens flink overhyped. Hij is een beetje de twaalfde man van Atlético: de helft van de potjes valt hij in, de andere helft begint hij maar wordt hij ook redelijk vroeg gewisseld. Nee, De Bruyne en Hazard zijn de namen die je standaard invult. Carrasco is een optie, maar dan moet er wel wat geschoven worden.
.

Carrasco is wel een beetje een hype speler dit seizoen, maar hij is voor op de rechterflank een betere optie dan De Bruyne daar. Fellaini moet je er gewoon uit halen, De Bruyne op 10 waar hij hoort en dan kan Carrasco op rechts.

Toch wel dood zonde dat je zo'n goed team hebt, maar zo'n niksnut van een bondscoach.

ASman, mee eens. Maar om nu te stellen dat de het max. 4 puntjes wordt voor de Belgen is wat overdreven. "Normaal gesproken" moeten de Ieren te verslaan zijn.

VladTheImpaler, ook mee eens. Of in ieder geval Hazard/De Bruyne op 10 en dan Mertens of Carrasco op één van de flanken.

Fijn doelpunt van Hoolahan!

Mjuman schreef:
Zweden viel ernstig tegen en bijgevolg Ierland mee. Benieuwd in hoeverre we zo meteen een boeiende wedstrijd te zien krijgen. Ik vrees de domper

Enig lichtpuntje voor de Zweden was het eigen doelpunt van Clark . Daardoor trok het niveau wat bij, maar best was het niet.

Ah yes 0-2 juist gepronostikeerd

Belgie - Italie nu, 66ste minuut.

Geweldige wedstrijd tot nu toe, maar helaas (nog?) niet in het voordeel van m'n voormalige zuiderburen, die net een paar geweldige kansen maakten. Italie is gevaarlijk. Belgie een genot om te zien (leuker dan een weliswaar effectief, maar stoicijns verdedigend Italie), helaas ontbeert het wat aan kracht.
Ik zou graag willen weten wie hun stylisten zijn; vette hairdo's! Ik dacht even dat Rudi Voller z'n rentree had gemaakt...

Shit, 2-0 voor Italie. Een schitterend schot, eerlijk is eerlijk.

(Jaja, oud nieuws, back to the future, incoherent, you name it, maar jullie hadden misschien hetzelfde gedaan in mijn situatie).

Geweldenaar toch, die Pelle?
Toen hij nog bij Feyenoord speelde, was zijn naam in verband brengen met het Italiaanse Elftal nog "dronken fan praat".

Maar je ziet, nu van beslissende aard (en hoe) voor Italië.
Ik gun het hem, hij is altijd 90 minuten paraat en heeft slechts de kleinste kansjes nodig.

Als je de Belgen op de eerste helft zou afrekenen zou het het vermoedelijk wel eens bij de eerste ronde kunnen blijven. Hoewel de beste nummers 3 doorgaan en Zweden ook in een niet al te beste vorm steekt.

Ik heb me altijd redelijk afzijdig gehouden rondom de hype over België. Termen als Gouden generatie, een van de favorieten voor de titel kwamen voorbij. De Bruyne in een naam noemen met Ibrahimovic, Ronaldo en andere gearriveerde vedetten. Ik had mijn twijfels en die zijn gisteren bevestigd. Kinderlijk opzij gezet door Italië. Natuurlijk was er een Belgisch overwicht maar dat omzetten in rendement is different koek. Heb me doodgeërgerd aan Hazard. Speelt veel vanuit stilstand en geeft plichtmatige balletjes aan medespelers. Lukaku, die een voorbeeld mag nemen aan Pellè, die constant aanspeelbaar was en bij tijd en wijle voor een goede voortzetting zorgde.
En dan De Bruyne..... Mensen klagen hier over Fellaini en waarom hij niet eerder gewisseld werd. Ik vond het een aanfluiting dat De Bruyne mocht blijven staan!! Deed werkelijk niets goed en ik kreeg zowaar medelijden met die babyface waar het huilen hem nader stond dan het lachen. Die had veel eerder uit zijn lijden verlost moeten worden. Onbegrijpelijk dat een Carrasco geen basisplaats heeft in dit team en liet Mertens zien, in de korte tijd dat hij speelde, meer dreiging te hebben dan 'superster' Hazard. Wel blij verrast door Italië, waar vooraf niemand een cent voor gaf. Don't believe the hype...

Toen ik hoorde dat Wilmots nog steeds bondscoach is, voorspelde ik al gelijk niet veel goeds voor België. Italië laat zien dat je met een goede tactiek nog heel wat uit dat subtopelftal kan halen. Als daar ook nog eens een buttactiek van de Belgen tegenoverstaat, wordt het echt een lastig verhaal. Italië hield het spel telkens goed breed door die backs en zoog de aanvallers van België op in de trechter van het driemanscentrum. Een tactiek die gewoon waanzinnig werkt als je er de spelers voor hebt. Wat dat betreft, kreeg ik wel wat déjà vu's van Oranje in 2014. Alsnog gold dat de backs van België nauwelijks met goede voorzetten kwamen en het in het geheel, zowel aanvallend als verdedigend, wat onsamenhangend oogde.

musician schreef:
Toen hij nog bij Feyenoord speelde, was zijn naam in verband brengen met het Italiaanse Elftal nog "dronken fan praat".

Ik gun het hem, hij is altijd 90 minuten paraat en heeft slechts de kleinste kansjes nodig.

nu zijn Jan Vertonghen en Toby Alderweireld natuurlijk ook geen namen waar hij bang van gaat worden.

starsailor schreef:
En dan De Bruyne..... Mensen klagen hier over Fellaini en waarom hij niet eerder gewisseld werd. Ik vond het een aanfluiting dat De Bruyne mocht blijven staan!! Die had veel eerder uit zijn lijden verlost moeten worden. Onbegrijpelijk dat een Carrasco geen basisplaats heeft in dit team en liet Mertens zien, in de korte tijd dat hij speelde, meer dreiging te hebben dan 'superster' Hazard. Wel blij verrast door Italië, waar vooraf niemand een cent voor gaf. Don't believe the hype...

Mee eens, De Bruyne had gewisseld moeten worden en Carrasco en Mertens zijn de mannen in vorm en dreigend. De Bruyne is dat al een tijdje niet: hij speelde ook al uiterst matig in de halve finale CL bijvoorbeeld. Over Italië: dat klopt niet. Lees mijn verhaal op de vorige pagina maar, ook over dit prima team.

musician schreef:

Vlak daarna werd hij volgens mij al international. Hij bedankte Feyenoord en zijn supporters nog. En gisteren weer: zonder Feyenoord en Koeman had ik hier niet gestaan. Zo doe je dat!
Voor mij gisteren man of the match: zo goed en nuttig voor het team speelde hij.

Ze pakken het wel professioneel aan, die Russische "supporters"...

WATCH: Russian Hooligan Wears GoPro During Rampage Through Marseille - TheSPORTbible

west schreef:
Over Italië: dat klopt niet. Lees mijn verhaal op de vorige pagina maar, ook over dit prima team.

Wat klopt er niet? Dat niemand vooraf een cent voor Italie gaf? Ik heb een tv programma gezien waarin Mario Been en Victor Reinier de Italiaanse bevolking peilde over hun kansen. Die werden niet erg hoog ingeschat. Ook Daniele Massaro (voormalig speler AC Milan) was behoorlijk negatief over het nationale team. En uiteraard mijn eigen mening heeft ook invloed. Italiaanse topclubs (op Juve na) spelen al jaren geen rol meer in de Champions League en hebben ze ook weinig aansprekende spelers. Maar ik moet dan ook eerlijk bekennen de Italiaanse competitie nauwelijks te volgen. Ik was na Pellè erg verrast door Eder, maar dat blijkt dan weer een Braziliaan te zijn....

musician schreef:

Inderdaad een prachtige actie. Ik had het de Belgen gewoon meer gegund. Niet de meest ideale opstelling, maar harde werkers.

panjoe (moderator)
starsailor schreef:
(quote)

Wat klopt er niet? Dat niemand vooraf een cent voor Italie gaf? Ik heb een tv programma gezien waarin Mario Been en Victor Reinier de Italiaanse bevolking peilde over hun kansen. Die werden niet erg hoog ingeschat. Ook Daniele Massaro (voormalig speler AC Milan) was behoorlijk negatief over het nationale team. En uiteraard mijn eigen mening heeft ook invloed. Italiaanse topclubs (op Juve na) spelen al jaren geen rol meer in de Champions League en hebben ze ook weinig aansprekende spelers. Maar ik moet dan ook eerlijk bekennen de Italiaanse competitie nauwelijks te volgen. Ik was na Pellè erg verrast door Eder, maar dat blijkt dan weer een Braziliaan te zijn....

Volgens mij zijn Italianen altijd negatief over hun eigen kansen.

Sowieso is Conte een supercoach. Een Italiaanse vriend van me zei gisteren tegen me: "Conte picking people like Eder and Parolo is like some arrogant kid playing foosball with one hand behind the back."

vigil schreef:
(quote)

nu zijn Jan Vertonghen en Toby Alderweireld natuurlijk ook geen namen waar hij bang van gaat worden.

Tja de exponenten van de beste verdediging van de Premier League, met Alderweireld zelfs vaak vernoemd als de beste verdediger van afgelopen seizoen.

dix
Zijn Russische fans een grotere bedreiging dan Engelse ?

dix schreef:

Wel als je het filmpje van die beruchte Russische groep ziet, die ze zelf gemaakt hebben. Die komen puur om als beesten huis te houden, echt walgelijk. Lees net dat 29 van hen Frankrijk worden uitgezet, zo heeft premier Valls (!: dat staat weer op Teletekst) bekend gemaakt:

Frankrijk zet groep Russische hooligans uit na rellen tijdens EK | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Oh kijk: daaronder staat die video.

dix schreef:

"Now many people are boxers or into mixed martial arts, and Russian hooligans often follow a very healthy way of life, avoiding alcohol which used to be part of the subculture," explains journalist Andrei Malosolov, co-founder of Russia's Fans' Union.

The English like drinking more, and when they drink they lose quality as fighters and slow down. Our people were more prepared, because of the culture these days," he told the BBC, suggesting that the "students" have outgrown their masters.

Is Russia exporting a new breed of football hooligan? - BBC News

Ik zou dus zeggen, ja.

/edit: hier nog een leuke link: Russian hooligans taunt England fans with 'The English are girls!' | Daily Mail Online - dailymail.co.uk

Concept Speelprogramma Eredivisie bekend gemaakt.

Goed om te zien dat FC Utrecht begint met een 3 punter

Eerste Speelronde:
vrijdag 5 augustus 2016 N.E.C. - PEC Zwolle
zaterdag 6 augustus 2016 Willem II - Vitesse
zaterdag 6 augustus 2016 FC Utrecht - PSV
zaterdag 6 augustus 2016 Graafschap/Twente - Excelsior
zaterdag 6 augustus 2016 ADO Den Haag - Go Ahead Eagles
zondag 7 augustus 2016 FC Groningen - Feyenoord
zondag 7 augustus 2016 AZ - sc Heerenveen
zondag 7 augustus 2016 Sparta Rotterdam - Ajax
zondag 7 augustus 2016 Roda JC - Heracles Almelo

(Editversie: zaten enkele foutjes in)

Hendrik68
Rustig begin voor Groningen. Even niet hoeven afvragen of je wint, alleen met hoeveel.

dix
Ajax meteen al uit tegen de kampioen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:01 uur

geplaatst: vandaag om 17:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.