MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
De Roon was een onopvallende maar nuttige stofzuiger op het middenveld bij Heerenveen, kreeg ook nog regelmatig de hoon van het eigen publiek (incluis mijzelf) over zich heen, vanwege z'n matige techniek.
Maar afgelopen seizoen zonder hem hing het middenveld vaak als los zand aan elkaar.

Hetzelfde gold voor Sven Kums (hoewel ik hem iets verfijnder vond).
Hij werd uit de basis gespeeld door Hakim Ziyech (onder van Basten), maar afgelopen seizoen de grote man in Belgie bij AA Gent.

Hendrik68
panjoe schreef:
.... maar 14 miljoen is wel écht heel veel geld.
14 miljoen is voor een Engelse promovendus veel minder dan 14.000 euro voor De Graafschap. Wat stelt 14 miljoen nou voor als je alleen de TV gelden al bekijkt?

Ondertussen zijn de Lab Rats van Fuentes uitgeschakeld. Wordt het dan toch nog leuk? Wordt echt spannend wie België gaat treffen in de finale. Ik hoop op Italië, maar die Mannschaft mag ook wel.

Graziano Pelle! Wat een pot weer: geweldig! En wat een fantastische wedstrijd van Italia! Met iets meer geluk had het na een uur al 2/3-0 gestaan. Bye, bye, zwaai, zwaai Espagna!

Hou vooral vol, met die Kane.
Hoe langer het duurt, hoe kansrijker IJsland gaat worden.

Een 2-1 voorsprong (weer een "geweldige" safe van Hart) voor IJsland. Nog 45 minuten en de boot lonkt voor de selectie van Engeland. Voor Hodgson vermoedelijk een aangelijnde wastobbe.

Ja de volgende Brexit komt er aan

Vreemd elftal dat Italië, maar het elftal speelt als een machine naar de huidige stand van de techniek. Ik ben benieuwd naar de wedstrijd tegen Duitsland. Ik blijf het gek vinden waarom ze hun tanden stuk beten in Ierland en in mindere mate in Zweden.

Die IJslanders spelen wel meer rugby dan voetbal.

Ze gaan voor elkaar door het vuur alsof het allemaal familie van elkaar is...

Mag er dit toernooi gewoon aan shirtjes getrokken worden? Ze fluiten er bijna niet voor.

Puur voetballend gezien vind ik IJsland de verschrikkelijkste ploeg van het toernooi. Jongens toch, wat een walgelijk afbraakvoetbal
En toch kan ik het niet anders dan vermakelijk noemen hoe ze op deze manier de Engelsen naar huis dreigen te schoppen

Tegen Oostenrijk hadden de vikingen het een stuk moeilijker. Wat een pover Engeland.

Toch niet zo gek dat Nederland eruit lag in die poule met IJsland ??
Wat een stunt.
Hopelijk houden ze vol

Inderdaad. 33% balbezit voor IJsland en verdiend door naar de volgende ronde

Hodgson verkiest vermoedelijk om op het Europese vasteland te blijven na dit optreden. Heel wijselijk. Misschien kan hij politiek asiel aanvragen.

Wat een pure vernedering. Eerst en vooral voor Engeland. Stuur die Hodgson aub met pensioen, een prutser van een niveau waar zelfs Marc Wilmots nog niet aan kan tippen. Joe Hart heeft zich het hele toernooi van zijn meest knullige kant laten zien. Kane en Rooney waren een verschrikking. Wat een slappe troep.

Leuk voor Ijsland.
Engeland te weinig visie en creativiteit.
Roony bakte er ook bijzonder weinig meer van in de 2e helft. Liep vooral tegen zichzelf te voetballen.
Terecht naar huis.

dix
ASman schreef:
Wat een pure vernedering. Eerst en vooral voor Engeland. Stuur die Hodgson aub met pensioen.

Hoezo, Danny Blind zit er toch ook nog ?

Ongelooflijk en tegelijkertijd kijk ik nergens meer van op aangaande deze stad Utrecht qua inwoneraantal. Het zet de prestatie van Nederland in ieder geval een beetje in perspectief. In 1992 was er de verrassende EK-winst van Denemarken, 12 jaar later Griekenland en we zijn nu weer 12 jaar verder...

Ik was eigenlijk voor Engeland, maar ik moet concluderen dat IJsland een goed elftal heeft dat het niet van geluk moet hebben.

dix schreef:
(quote)

Hoezo, Danny Blind zit er toch ook nog ?

Blind moet vooral doen wat Dicky zegt natuurlijk.

Nu moet er met die IJslanders ook niet overdreven worden. Hoe sympathiek het ook kan zijn om een land met 100 profvoetballers te zien door te stoten, voor de voetbalsport is dit een teleurstelling.

Engeland stelt teleur omdat ze met hun voetballende capaciteiten veel meer kunnen en moeten brengen, maar IJsland speelt gewoon voetbal van het meest primitieve soort. De bus parkeren, 90% van de tijd de bal gewoon doelloos wegtrappen en hopen dat die met wat geluk bij een teamgenoot terechtkomt, een totaal gebrek aan techniek of verfijning en een boel "catch"-acties uithalen waar het rugby-team van Nieuw-Zeeland nog jaloers op zou zijn (hoe ze ermee wegkomen en hoe die ploeg nog geen enkele speler heeft moeten missen doorheen het toernooi, is een groot raadsel).

Als deze ploeg met dit voetbal een EK zou winnen, is het voetbal serieus ziek

Jammer dat zo'n matig land als IJsland de kwartfinale haalt, al is zo'n verrassing natuurlijk altijk leuk en welkom in het toernooi. De Engelsen waren machteloos en het was hetzelfde liedje als de drie groepsduels. Ze missen creativiteit op het middenveld en vleugelspelers met een actie. In de tweede helft had je drie centrumspitsen in het veld staan en toen Rashford kwam zelfs vier. Misschien is het voor de Engelsen tijd om eens een fatsoenlijke coach aan te stellen.

ASman schreef:
Nu moet er met die IJslanders ook niet overdreven worden. Hoe sympathiek het ook kan zijn om een land met 100 profvoetballers te zien door te stoten, voor de voetbalsport is dit een teleurstelling.

Engeland stelt teleur omdat ze met hun voetballende capaciteiten veel meer kunnen en moeten brengen, maar IJsland speelt gewoon voetbal van het meest primitieve soort. De bus parkeren, 90% van de tijd de bal gewoon doelloos wegtrappen en hopen dat die met wat geluk bij een teamgenoot terechtkomt, een totaal gebrek aan techniek of verfijning en een boel "catch"-acties uithalen waar het rugby-team van Nieuw-Zeeland nog jaloers op zou zijn (hoe ze ermee wegkomen en hoe die ploeg nog geen enkele speler heeft moeten missen doorheen het toernooi, is een groot raadsel).

Als deze ploeg met dit voetbal een EK zou winnen, is het voetbal serieus ziek
Als IJsland zo primitief speelt, verliezen Nederland en Engeland er niet van en speelt Portugal er niet tegen gelijk. Je doet het voorkomen alsof ze maar een beetje geluk hebben, maar hun gebrek aan techniek compenseren ze met discipline en tactiek (ik geloof niet in mentaliteit bij het voetbal). Verder is de stijl van voetbal een smaakkwestie, maar IJsland doet het op eigen kracht en hadden gewoon meer duidelijke scoringskansen dan Engeland. Frankrijk is nu driedubbel gewaarschuwd en zullen goed voor de dag moeten komen.

Ik ben het wel eens met Hugo Borst. Ook Italië had een tactisch plan en zegevierde van de kwalitatief betere spelers en dus is tactiek een cruciaal onderdeel om resultaat te boeken.

Wat een onsportieve azijnpisserij hier. De les die uit zo'n wedstrijd kunt trekken is een heel heldere: met teamwork, focus en volop inzet kan je winnen van een elftal dat - afgaand op individuele spelers - sterker geacht wordt.

Engeland was los zand, allemaal kleine bv'tjes die gingen voor persoonlijk succes. Geen focus, verlamd door angst te verliezen en nog slechtgecoacht ook.

Respect voor de prestatie van IJsland zou normaal zijn - voetbal is niet alleen aanval, ook verdediging maakt daar deel vanuit.

Hodgson heeft zelf ontslag genomen.
Tja, dat is dan nog het beste dat hij gedaan heeft, dit toernooi.

Mjuman schreef:
Respect voor de prestatie van IJsland zou normaal zijn - voetbal is niet alleen aanval, ook verdediging maakt daar deel vanuit.

Is helemaal waar. Het balbezit van IJsland komt niet boven de 35% maar is veel aardiger dan de 65% van de tegenstander.
En wat het ook is: ze vinden het voetbal op zich nog leuk ook. Een dergelijk enthousiasme ben ik nog nergens tegen gekomen.

Mjuman schreef:
Wat een onsportieve azijnpisserij hier. De les die uit zo'n wedstrijd kunt trekken is een heel heldere: met teamwork, focus en volop inzet kan je winnen van een elftal dat - afgaand op individuele spelers - sterker geacht wordt.

Engeland was los zand, allemaal kleine bv'tjes die gingen voor persoonlijk succes. Geen focus, verlamd door angst te verliezen en nog slechtgecoacht ook.

Niets met azijnpisserij te maken. Engeland trok op niets, maar je kan toch moeilijk beweren dat het voetbal van die IJslanders aantrekkelijk is om naar te kijken.

Als ik me niet vergis was jij trouwens degene die Cristiano Ronaldo nog volop zat te verdedigen toen hij de "onsportieve azijnpisser" aan het uithangen was nadat ook Portugal de tanden stukbeet op de stugheid van de IJslanders.

gigage schreef:
Ze gaan voor elkaar door het vuur alsof het allemaal familie van elkaar is...

Is waarschijnlijk ook wel zo met die paar inwoners.

Italie-Duitsland wordt een knaller, jongens!!
En geweldig ook hoe dat zwaar overgewaardeerde Spanje eruit ligt.

jasper1991 schreef:
(quote)
Als IJsland zo primitief speelt, verliezen Nederland en Engeland er niet van en speelt Portugal er niet tegen gelijk. Je doet het voorkomen alsof ze maar een beetje geluk hebben, maar hun gebrek aan techniek compenseren ze met discipline en tactiek (ik geloof niet in mentaliteit bij het voetbal). Verder is de stijl van voetbal een smaakkwestie, maar IJsland doet het op eigen kracht en hadden gewoon meer duidelijke scoringskansen dan Engeland. Frankrijk is nu driedubbel gewaarschuwd en zullen goed voor de dag moeten komen.

Ik ben het wel eens met Hugo Borst. Ook Italië had een tactisch plan en zegevierde van de kwalitatief betere spelers en dus is tactiek een cruciaal onderdeel om resultaat te boeken.

Waar heb ik ergens beweerd dat de overwinning van IJsland "geluk" was?
Feit is gewoon dat de IJslanders op technisch vlak bijzonder beperkt zijn - wat dan nog licht is uitgedrukt - wat ze dan weer natuurlijk compenseren met kracht en inzet. Prima, je ziet dat ploegen ook in het moderne voetbal op deze manier kunnen winnen. Daarom hoef ik het voetbal dat ze spelen nog niet aantrekkelijk te vinden, want iedere vorm van verfijning en finesse wordt gewoon neergesabeld. Laten we het maar gewoon op een kwestie van smaak houden.

kaztor schreef:
(quote)

Is waarschijnlijk ook wel zo met die paar inwoners.

Nou, dat is vrijwel zeker zo op dat geisoleerde eiland, de vraag is hoe nabij die familieband is. Daar hebben ze een Date-app (Islendinga) voor ontwikkeld. Privacy is dus niet gewaarborgd.

Haha, ik heb de ondertiteling aanstaan op Ned 1 en als het afsluitende muziekje van Studio France speelt staat er: zuchtmeisjemuziek

Wauw, en terecht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.