Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2016, 20:51 uur
Nee, ze hadden al teveel punten verloren dus dat ging niet meer. Het jaar erop wel bijna gepromoveerd via de play offs.
0
geplaatst: 23 september 2016, 20:52 uur
Ik vind dit eigenlijk een non discussie. Fred Grim assistent bondscoach. Hoe komen ze erbij?
(Antwoord: vriendje van Blind)
Even voor de zekerheid herhaal ik: Fred Grim is assistent bondscoach. (oké: laat het even op je inwerken.....)
En dit is nog belangrijker, omdat op dit moment een assistent bondscoach de feitelijke bondscoach is: Blind. Of een ervarener iemand ernaast of Blind assistent naast die ervaren coach. Lijkt mij.
(Antwoord: vriendje van Blind)
Even voor de zekerheid herhaal ik: Fred Grim is assistent bondscoach. (oké: laat het even op je inwerken.....)
En dit is nog belangrijker, omdat op dit moment een assistent bondscoach de feitelijke bondscoach is: Blind. Of een ervarener iemand ernaast of Blind assistent naast die ervaren coach. Lijkt mij.
0
geplaatst: 23 september 2016, 22:16 uur
vigil schreef:
Nog geen jaar Almere, waar het toen wel goed ging (...)
Nog geen jaar Almere, waar het toen wel goed ging (...)
Waar een blind paard geen schade aan kan richten...
0
geplaatst: 23 september 2016, 22:19 uur
Wat dacht je van Giovanni..hoofdcoach van Feyenoord 1. Welke ervaring had hij op jeugdcoach en assistent na?
Had ook eerst beter de weg kunnen nemen van Spakenburg naar Oss naar Utrecht naar Feyenoord of iets dergelijks (volgens jouw maatstaven).
Had ook eerst beter de weg kunnen nemen van Spakenburg naar Oss naar Utrecht naar Feyenoord of iets dergelijks (volgens jouw maatstaven).
0
geplaatst: 23 september 2016, 22:27 uur
Zou het ondertussen niet meer zoiets zijn van: Wie durft...?
....er naast Blind te gaan zitten in een ondereschikte rol bij een ondermaats presterend Oranje voor een niet functionerende bond. Een gelouterde trainer gaat er zijn CV niet mee opwaarderen.
....er naast Blind te gaan zitten in een ondereschikte rol bij een ondermaats presterend Oranje voor een niet functionerende bond. Een gelouterde trainer gaat er zijn CV niet mee opwaarderen.
0
geplaatst: 23 september 2016, 22:30 uur
gigage schreef:
....Een gelouterde trainer gaat er zijn CV niet mee opwaarderen.
....Een gelouterde trainer gaat er zijn CV niet mee opwaarderen.
Als zijn eisen ingewilligd worden en Blind weg gaat, dan is de baan van bondscoach van Nederland zo'n slechte niet hoor.
0
geplaatst: 23 september 2016, 22:32 uur
Ja wie weet een constructie van assistent tot WK 2018 en hoofdcoach bij de EK 2020 

0
Als hij zo'n goede trainer is dan had hij toch wel een eredivisie club getraind?
Maar goed, het lijkt me sterk dat hij de opvolger wordt van Blind, zo dom zullen ze wel niet zijn bij de KNVB, en het gaat maar om een assistent dus echt veel maakt het niet uit.
Maar goed, het lijkt me sterk dat hij de opvolger wordt van Blind, zo dom zullen ze wel niet zijn bij de KNVB, en het gaat maar om een assistent dus echt veel maakt het niet uit.
0
Maar Blind gaat niet uit zichzelf weg. Dat zou betekenen dat je een ploeg onder je krijgt die het eerstvolgende tournooi zal gaan missen. Mwah, nog steeds tricky
0
geplaatst: 23 september 2016, 22:40 uur
In Duitsland is toen Joachim Löw als assistent doorgeschoven naar bondscoach. De assistenten daar nu heb ik nog nooit van gehoord. Misschien heeft de KNVB dat scenario in gedachten.
1
geplaatst: 23 september 2016, 23:14 uur
luigifort schreef:
Wat dacht je van Giovanni..hoofdcoach van Feyenoord 1. Welke ervaring had hij op jeugdcoach en assistent na?
Dit dus. Fred Grim is nu al 10+ jaar (assistent-)trainer. Wat mij interessant lijkt, is zijn ervaring met jonge(re) spelers. Het Nederlands elftal is behoorlijk jong i.v.m. de afgelopen jaren en juist op dat vlak zou hij veel kunnen toevoegen, denk ik.Wat dacht je van Giovanni..hoofdcoach van Feyenoord 1. Welke ervaring had hij op jeugdcoach en assistent na?
Bovendien hebben we met Advocaat en Hiddink ook wel laten zien dat ervaring ook niet alles is. Daarbij hebben we het hier over een assistent. Veel slechter kan het trouwens niet.
0
geplaatst: 23 september 2016, 23:34 uur
Volgens mij veerde het Nederlands Elftal behoorlijk op, toen Advocaat zich er drie wedstrijden mee bemoeide.
Met de Hiddink stand in de voorrondes hadden we ons nog geplaatst.
Alleen toen Blind volledig aan de touwtjes ging trekken ging het mis.
Overigens is Van Breukelen niet iemand, die het lang gaat maken bij de KNVB. Vanaf het moment van aanstellen was het al blunder op blunder. Nog aangetrokken door Van Oostveen.
Maar die Blind heeft dus duidelijk een senior boven zich nodig, die enig respect afdwingt bij de spelers. En dat is niet Fred Grim, dat is een man die niet boven Blind uitstijgt, hij zal vooral zijn koffers wel gaan dragen.
Met de Hiddink stand in de voorrondes hadden we ons nog geplaatst.
Alleen toen Blind volledig aan de touwtjes ging trekken ging het mis.
Overigens is Van Breukelen niet iemand, die het lang gaat maken bij de KNVB. Vanaf het moment van aanstellen was het al blunder op blunder. Nog aangetrokken door Van Oostveen.
Maar die Blind heeft dus duidelijk een senior boven zich nodig, die enig respect afdwingt bij de spelers. En dat is niet Fred Grim, dat is een man die niet boven Blind uitstijgt, hij zal vooral zijn koffers wel gaan dragen.
0
geplaatst: 24 september 2016, 00:06 uur
Je kunt Breukelen niet gaan afrekenen op wat er nu gebeurt Hans.
Van Oostveen liet een teringzooi achter en Breuk krijgt deze wanorde gewoon in zijn schoot geworpen.
Of hij het redt op langere termijn zullen we moeten zien.
Dat hij voorzichtiger en standvastiger is aangaande contracten van assistenten lijkt mij niet onlogisch ( vb Dicky Dik.)
Van Oostveen liet een teringzooi achter en Breuk krijgt deze wanorde gewoon in zijn schoot geworpen.
Of hij het redt op langere termijn zullen we moeten zien.
Dat hij voorzichtiger en standvastiger is aangaande contracten van assistenten lijkt mij niet onlogisch ( vb Dicky Dik.)
0
geplaatst: 24 september 2016, 11:01 uur
luigifort schreef:
.
.
In ieder geval tig jaar als voetballer absolute topvoetbal ervaring. Jaren aanvoerder geweest van Oranje en als basisspeler de CL gewonnen. Verder werd daar Wouters bij gezet als ervaren man. Of Wouters dat vorig jaar nou zo goed heeft ingevuld is weer een andere discussie

0
geplaatst: 24 september 2016, 11:15 uur
En hoeveel jaar heeft Blind ook alweer op topniveau gespeeld en hoeveel heeft ie gewonnen? 
Een goed paard maakt nog geen goede ruiter

0
geplaatst: 24 september 2016, 11:56 uur
Met dat verschil dat van Basten dat ook onderkend.
Nu Blind nog.
Nu Blind nog.
1
geplaatst: 24 september 2016, 12:27 uur
luigifort schreef:
En hoeveel jaar heeft Blind ook alweer op topniveau gespeeld en hoeveel heeft ie gewonnen?

We hadden het over Grim en ervaring toch en jij haalde toen Gio er bij

Overigens komt bij Gio alles door Olli

0
geplaatst: 24 september 2016, 14:33 uur
luigifort schreef:

Een goed paard, Bonfire, maakt een goede amazone, ons Anky!
Lowie Kabaal was trouwens maar een matig voetballer

0
geplaatst: 24 september 2016, 15:06 uur
Lowie was net ff te traag, maar toen wist ie het ook al beter. 

0
geplaatst: 24 september 2016, 21:34 uur
Van Basten is anders wel de laatste die het Nederlands elftal leuk voetbal heeft laten spelen. En heeft volgens mij één van de beste winst-verliesverhouding van alle bondscoaches in de Nederlandse geschiedenis. Helaas was er tijdens het WK 2006 die bizarre wedstrijd met Portugal ('de slag van Neurenberg'). De poulefase voor het EK 2008 was weergaloos, winnaar van het voorgaande WK (Italië) en verliezend finalist (Frankrijk) werden helemaal zoek getikt. Helaas was daar één mindere wedstrijd tegen, een toen nog redelijk goed, Rusland.
Soms moet je wat geluk hebben, op het afgelopen WK stonden we onder Van Gaal regelmatig op het punt van uitschakelen. En ook tijdens het WK van 2010 onder Van Marwijk had Brazilië de eerste helft 2 of 3-0 voor moeten staan.
Soms moet je wat geluk hebben, op het afgelopen WK stonden we onder Van Gaal regelmatig op het punt van uitschakelen. En ook tijdens het WK van 2010 onder Van Marwijk had Brazilië de eerste helft 2 of 3-0 voor moeten staan.
0
geplaatst: 24 september 2016, 21:38 uur
Klopt, onder van Basten was het mooiste voetbal..duurde wel even..de kwalificaties waren niet veel aan..maar de toernooien des te meer.
Portugal tja..Rusland had ik niet zien aankomen toen na de poule.
Portugal tja..Rusland had ik niet zien aankomen toen na de poule.
1
geplaatst: 24 september 2016, 21:54 uur
luigifort schreef:
Klopt, onder van Basten was het mooiste voetbal..duurde wel even..de kwalificaties waren niet veel aan..maar de toernooien des te meer.
Portugal tja..Rusland had ik niet zien aankomen toen n de poule.
Portugal tja..Rusland had ik niet zien aankomen toen n de poule.
Kwalificaties waren toen niet veel aan omdat Nederland toen vrijwel alles won. Van Basten heeft later wel bewezen dat hij tekortschiet als clubtrainer, maar als bondscoach wordt hij achteraf toch wel vaak tekortgedaan vind ik. Voor Van Basten was Oranje op sterven na dood, omdat Advocaat te lang vast bleef houden aan de oude garde van toen (zeg maar de generatie "98") en geen idee had hoe hij moest spelen. Ik weet nog wel de discussie over de ruit destijds en de oefenwedstrijden voor het EK2004, toen Oranje elk potje in een ander systeem speelde. De uitschakeling in 2004 tegen Portugal was denk ik ook de eerste wedstrijd op een eindtoernooi die ik zag waarin Oranje echt werd weggespeeld.
Van Basten heeft vervolgens de vernieuwing ingezet: erg veel spelers uitgeprobeerd en uiteindelijk tot een nieuw elftal gekomen dat in een vast systeem speelde. En ondertussen werden vrijwel alle wedstrijden in de kwalificatie gewonnen, terwijl het in de reeksen daarvoor altijd heel moeizaam ging (voor 2004 play-offs, voor 2002 helemaal niet gekwalificeerd). Helaas heeft het niet echt resultaat op eindtoernooien opgeleverd (alhoewel de wedstrijden tegen Italië en Frankrijk op EK2008 tot de beste van Oranje ooit horen), maar Van Marwijk heeft eigenlijk weinig werk meer hoeven verrichten om in 2010 wel ver te komen.
0
geplaatst: 24 september 2016, 22:43 uur
Volgens mij waren de verwachtingen helemaal niet hoog toen voor het EK, ook omdat de kwalificatie niet indrukwekkend was met een tweede plaats. Twee keer een magere 1-0 tegen Luxemburg bijvoorbeeld.Wikipedia
Iedereen was erg verrast door die twee goede wedstrijden, maar tegen Rusland was het al weer over. Dat hij tegenwoordig alleen nog wordt herinnerd als coach door twee gewonnen potjes op een EK zegt wel genoeg.
Iedereen was erg verrast door die twee goede wedstrijden, maar tegen Rusland was het al weer over. Dat hij tegenwoordig alleen nog wordt herinnerd als coach door twee gewonnen potjes op een EK zegt wel genoeg.
0
geplaatst: 24 september 2016, 22:48 uur
Nou bij Heerenveen deed ie t zo slecht nog niet en Ajax was maar 1 seizoen.
0
geplaatst: 24 september 2016, 22:56 uur
Was het bij Heerenveen zijn verdienste? Je hoort toch alleen maar slechte verhalen over hem bij Heerenveen?
0
geplaatst: 24 september 2016, 22:57 uur
Hij was ook erg onder de indruk van Ziyech bij Heerenveen. 

0
geplaatst: 24 september 2016, 22:59 uur
Je zou bij het doelpunt van Troure bijna aan matchfixing denken, dat kan toch niet dat je als club zo aan het verdedigen bent 

0
geplaatst: 24 september 2016, 23:36 uur
Nou, ik vond Van Basten duidelijk wat minder. Doodzonde dat net in die tijd, met zo veel potentie aan spelers, er gedoe moest zijn met Seedorf, Davids, Van Bommel, Van Nistelrooy en nog een paar vanwege een onervaren coach. Dat vaste systeem viel ook wel mee. Dat was er tot 2008 niet totdat de spelers het erdoor moesten drukken. Van Marwijk had van begin tot eind tenminste een duidelijk plan, hoewel ik hem ook niet als top beoordeel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.