MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
musician schreef:
(quote)

Ik ben bang dat ook de Champions League en de gewone competitie dit jaar PSV eigenlijk niet zo goed in het uitgestippelde concept past.
Wellicht had een "snipperjaar" beter uitgekomen

Nou inderdaad. De lamlendigheid straalt van die gasten af. Op papier prachtig team, in werkelijkheid een uitgeblust inspiratieloos zooitje.
Guardado wordt node gemist, hij is er wel, maar alleen fysiek. Geestelijk allang niet meer.

De competitie is voorlopig niet aan ze besteed. De beker is over, de CL vrij kansloos, en mochten ze de EL halen, dan gaan ze die toch niet winnen.

Kortom, eind oktober en PSV is gewoon al klaar voor seizoen 16/17. Zo simpel liggen de kaarten er nu voor. Want die ommekeer zie ik niet binnen nu en een paar weken gebeuren. Het is wachten tot de winterstop en hopen dan van Ginkel dan alsnog wil komen. En dan is die achterstand op de rest al zo groot dat het toch niet meer uitmaakt.

Ik heb me vergist in feyenoord dit seizoen. Ze laten zien een constante ploeg te zij die toch gegroeid is. De honger naar prijzen is enorm sterk, iets wat bij psv momenteel echt niet aanwezig is bij een groot aantal te duur betaalde spelers.

Hendrik68 schreef:
Gekkenhuis in Cleveland. Na de NBA titel zijn de honkballers van de Indians goed begonnen op weg naar de titel in de World Series. Corey Kluber schreef op indrukwekkende wijze historie door voor het eerst in de World Series 8 van de eerste 9 Cubs met 3 slag uit te gooien. Echt niet normaal.

Zou toch wat zijn ja. Een stad die 52 jaar lang moet wachten op een grote sporttitel en dan in 2016 er direct 2 pakken. Maar voorlopig ligt de strijd weer helemaal open, en net als de Cavaliers zullen de Indians het moeten doen vanuit underdogpositie.

De Cavs zijn het nieuwe seizoen in ieder geval voortvarend begonnen. In tegenstelling tot Golden State dat helemaal kapot gemaakt is .

Kramer kon nu negentig minuten tegen een zwakke tegenstander laten zien dat alleen hij de spitspositie in de basiself verdient, maar met dat in het achterhoofd was het toch wel erg povertjes. Voor de rest speelde het elftal natuurlijk uitstekend met weer een top-Karsdorp.

Martial
musician schreef:

Die Kurto kan nog aardig keepen.

Dat was ook alleen maar de 1e helft waar Feyenoord normaal gesproken al met 3-0 voor had moeten staan, maar in de 2e helft vallen de doelpunten dan toch wel vrij makkelijk door het fysiek ijzersterke Feyenoord dat maar door bleef gaan de volle 90 minuten.

Tapia was overigens een prima vervanger voor Vilhena die ik geen seconde miste op het veld, Tapia speelt de bal wat sneller door wat het spel alleen maar ten goede komt en Toornstra bleef ook maar gaan gisteravond

Kramer heeft na gisteravond bewezen dat hij terecht op de bank zit bij Feyenoord en die wil ik nooit meer horen over een oneerlijke strijd met Jørgensen, want dat wint Jørgensen op alle fronten.

Kramer heeft Kuip-koorst, heeft Basasi-jeweetwel ook 2 seizoenen last van gehad, maar die lijkt er een beetje overheen te groeien, knap.

Komt het nog goed met Kramer? Geen idee, maar zolang Jorgensen er is, zal hij weinig kans krijgen.

Beging me zorgen te maken over Karstdorp, als hij deze vorm vasthoudt, dan loopt Feyenoord volgens mij best een risico hem kwijt te raken in de winterstop. Hij is één van de, zo niet de aanjager van het fanatisme van het huidige Feyenoord, ik stond echt tekijken van de drive van Feyenoord gisteravond. Het had vorig seizoen zo maar zo'n laf partijtje kunnen worden, zo na de klassieker

Ach Feyenoord heeft die beker dit seizoen niet nodig voor Europa League plaatsing. Toch ??

Want Feyenoord speelt volgend seizoen Ch ....

Het seizoen is nog lang....de bal is rond....[vul in serie clichés]

Als rechtgeaarde Feyenoord fan weet ik dat hoop het enige is wat een zekerheidje bij Feyenoord is.

Neemt niet weg dat er dit seizoen een elftal staat met uitgebalanceerd (en ingespeeld) team. Als Leicester het kan in de Premier League, waarom zou Feyenoord het niet kunnen?

Voorlopig eerst maar 's kijken hoe het gaat tegen Heerenveen zondag

De fut is er helemaal uit bij dit PSV, bah bah. Puntje tegen Bayern volgende week of uit bij Atletico in de CL? Ik zie het niet rooskleurig in, eerlijk gezegd. Het kan nog in de thuiswedstrijd tegen Rostov, 6 december, daar moet het gebeuren qua overwinteren in Europa. Misschien heeft de Sint een mooi cadeautje in zijn zak voor PSV, een onverdiende penalty in de slotfase bijvoorbeeld... Jaja...

Stijn Schaars zit in de voorselectie van Oranje, zal Siem de Jong wel zijn afgevallen

Siem heeft nog wel ff te gaan als het om afvallen gaat.

Rudi S schreef:
Stijn Schaars zit in de voorselectie van Oranje, zal Siem de Jong wel zijn afgevallen

Zijn bijdrage viel Danny de vorige keer vies tegen dus hij passeert hem nu, dat zal hem leren!

slogies, hij gaat voor de jeugd

Frenz schreef:
Neemt niet weg dat er dit seizoen een elftal staat met uitgebalanceerd (en ingespeeld) team. Als Leicester het kan in de Premier League, waarom zou Feyenoord het niet kunnen?

De vergelijking gaat toch behoorlijk mis omdat Leicester, in tegenstelling tot Feyenoord in Nederland, niet tot de traditionele top 3 in Engeland hoorde en sowieso al nooit kampioen was geworden.

Verder was Leicester een (prima) counterploeg die met een strakke organisatie vooral de tegenstanders van zich afhield en daarna toesloeg.
Een hele goede tactiek overigens, afgestemd op de beperkingen van de ploeg en uiteindelijk bewezen succesvol.
Het kreeg een Robin Hood achtige status.

Dus eigenlijk had Leicester, qua uitstraling, hetzelfde als dat hier NEC landskampioen zou worden.

Tuurlijk, zo bedoelde ik de vergelijking ook niet, meer ik zin van: als Leicester het zelfs lukt, dan zou mijn cluppie het zeker moeten lukken.
Leicester bleef simpelweg in de flow, heb weinig wedstrijden van ze gemist vorig jaar, Vardy en Mahrez zijn geen schim van vorig seizoen, Kanté is een groot gemis

musician schreef:
(quote)

Dus eigenlijk had Leicester, qua uitstraling, hetzelfde als dat hier NEC landskampioen zou worden.

Ik denk eerder aan een clubs als Utrecht, Heerenveen of Groningen. Er werd en wordt heel wat geld en organisatie in Leicester gepompt. Als Nederland groter zou zijn, dan zou NEC in de Eerste Divisie spelen.

Leicester speelde 11 van de laatste 20 seizoenen in de championship (wat hier eeste divisie is) en waren in de Premier league nooit hoger geeindigt dan achtste. Onlangs gepromoveerd (2014) en het tweede jaar sloegen ze al toe. Dus die vergelijking met NEC snijdt wat mij betreft meer hout dan die met Utrecht, Heerenveen of Groningen.
Nijmegen is de 10e stad qua grootte van Nederland, waarom die nou in de eerste divisie thuis zouden horen indien NL groter zou zijn (na annexatie van België?) kan ik niet helemaal volgen.

edit: NEC speelde slechts 1 seizoen in de eerste divisie en fc groningen 2, de laatste 20 jaar.
Misschien dat de vergelijking beter met Sparta kan worden gemaakt. Moeten ze wel even kampioen worden volgend jaar

Frenz schreef:

Neemt niet weg dat er dit seizoen een elftal staat met uitgebalanceerd (en ingespeeld) team.

Eigenlijk schandalig dat ze de honger om te winnen vorig jaar niet konden opbrengen. Totdat Dickie ze kwam redden.

gigage schreef:
edit: NEC speelde slechts 1 seizoen in de eerste divisie en fc groningen 2, de laatste 20 jaar.
Misschien dat de vergelijking beter met Sparta kan worden gemaakt. Moeten ze wel even kampioen worden volgend jaar

Nee, er is echt goed nagedacht over NEC. Sparta is ook al 6 x kampioen van Nederland geweest. Al weer even terug, maar goed...

Ja, das waar. NEC it is.

Nee. It is N.E.C.

So true, of zoals ze in Nijmegen zeggen al wijzend op hun nek en daarna slaand op de linkerkant van de borst waar het hart zich bevind om de verschillende benamingen een plek te geven. " je nek zit hier (nek) en enniecee zit hier (hart)"
Het spraakgebrek nemen we maar voor lief, maar is voor mij minder storend dan de aankondiging van de emtiefie mjusik aawarts.

Bayern heeft Robben wel gemist, vandaag twee assists en een goal.
Hopelijk blijft hij nu een poos vrij van blessures.

Komisch trouwens, Man U heeft nu vijf punten minder dan ze vorig seizoen onder Van Gaal hadden.

Bo Bendsneyder pakt derde plek.

Straks alle ballen op (langs) Mulder. Die heeft nog nooit goed gekeept in de Kuip.

En sympathiek van hem dat hij niet zal juichen als hij scoort.

Maar, na een eerste ongekende redding (8e minuut, kopbal), hij stopt wel voor het eerst in z'n loopbaan een penalty in de Kuip. Maar goed, niet gerekend uiteraard op het fenomeen Karsdorp.

Veel strijd en irritante overtredingen van Heerenveen.
Die club die veel punten van Feyenoord pakt maar in een wedstrijd tegen Ajax ze altijd zonder enige tegenstand inlevert.

Wat een prachtige goal de 2-2!

Zeneli en Larsson gaan de volgende spelers worden waar Heerenveen dik op gaat cashen.

Toch een best scoutingsapparaat hebben ze daar in Friesland. Bovendien lijken spelers er zich snel thuis te voelen.

Tja. Tijd voor Vermeer. Jones staat 25 meter voor zijn goal, bij dat doelpunt.

Rendement bij een aantal Feyenoordspelers ligt echt veel te laag. Te weinig creatief vermogen om doelgerichter te zijn, gevaarlijker en beter in de afronding.

vigil schreef:
ach volgend weekend weer 3 punten verder achter

Dat viel toch wel mee.
Trots op mijn cluppie. Ik had toch niet verwacht dat we zo goed zouden voetballen en resultaten zouden halen dit seizoen. Er zal echt nog wel een terugval komen, maar het fundament is beter dan gehoopt durf ik inmiddels te zeggen.

Bonk schreef:
(quote)

Trots op mijn cluppie. Ik had toch niet verwacht dat we zo goed zouden voetballen en resultaten zouden halen dit seizoen.

Goede pot van jouw cluppie in De Kuip, heel wat beter dan ajax vorige week. Met lef gespeeld. Jammer alleen dat het Feyenoord punten kost...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.