Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2017, 20:33 uur
Ach ja, laten we maar zeggen dat Feyenoord het voor de spanning in de competitie deed
(godsgruwelijkgodskelere, verliezen van Sparta, broedermoord!)
Serieuzer dan, wat me echt tegenviel is de roemruchte strijdlust van mijn club en het vermogen om ophet laatst nog iets uit het vuur te slepen
(godsgruwelijkgodskelere, verliezen van Sparta, broedermoord!)
Serieuzer dan, wat me echt tegenviel is de roemruchte strijdlust van mijn club en het vermogen om ophet laatst nog iets uit het vuur te slepen
1
geplaatst: 5 maart 2017, 20:55 uur
herman schreef:
Heeft hij een echt goede wedstrijd voor Groningen gespeeld? Kan het me niet heugen.
Ben trouwens ook wel benieuwd wat ze in Heerenveen inmiddels vinden over Odegaard. Wellicht kan Bonk daar iets over melden?
Heeft hij een echt goede wedstrijd voor Groningen gespeeld? Kan het me niet heugen.
Ben trouwens ook wel benieuwd wat ze in Heerenveen inmiddels vinden over Odegaard. Wellicht kan Bonk daar iets over melden?
Ik deel met Outlaw 104 dat Odegaard vrijdag de beste man van het veld was. Zijn pass waar de goal van Slagveer uit viel was natuurlijk ook wel een hele mooie. Hij laat dus steeds meer zien wat voor klasse hij in huis heeft. Ook de verhalen van zijn medespelers zijn dat hij toch wel over bijzondere klasse lijkt te beschikken.
Dat komt er op het veld nog niet helemaal uit. Dat de pass ook meteen zo de hemel in wordt geprezen in de pers, geeft dat ook wel een beetje aan. Hij was mooi hoor, maar laten we niet overdrijven! Je ziet op het veld nog veel zoeken. Zowel hij naar het team, als het team naar hem. Daarbij denk ik dat het niet helpt dat Schaars er juist een periode uit is. Die zette natuurlijk duidelijk de lijnen uit en bracht rust.
Over het geheel zie je hem met de wedstrijd groeien, is er denk ik nog veel meer potentie en heeft hij gewoon tijd nodig. En daar heeft iedereen in Heerenveen wel vertrouwen in. We maken ons niet zo snel druk en zijn ook oprecht wel zo nuchter dat het ongetwijfeld een groot talent is (wat je dus ook al wel ziet), maar hij ook erg jong is en tijd nodig heeft. Daarom is de huurperiode van anderhalf jaar ook prima gekozen wat mij betreft.
Overigens kwam van de week in de Spaanse pers een verhaal naar voren alsof Heerenveen 40000 euro zou moeten betalen voor elke wedstrijd dat hij niet speelt. Er is denk ik in Heerenveen niemand die dat verhaal gelooft, maar het tekent hoeveel er om hem heen zingt.
Hij komt er dus wel, moet nog wel wat doorgroeien maar dat doet hij ook en vind hem al aardig spelen. Dat belooft genoeg moois en zo af en toe is dat er al!
0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:05 uur
En ook dit weekend komen de punten gewoon weer in Rotterdam terecht 

0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:07 uur
Frenz schreef:
Ach ja, laten we maar zeggen dat Feyenoord het voor de spanning in de competitie deed
n
n
Welke spanning? De stand is al 4 maanden Status Quo. Ik heb ook niet het idee dat er een club vierde wil worden, dus alleen de vier laatsten op de ranglijst maken er nog een spannende strijd van.
0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:35 uur
De samenvattingen nog ns bekeken. Die Nijhuis en Gozubuyuk zijn echt aanfluitingen pun intended
Nijhuis loopt 1 meter achter Younes die vastgehouden wordt. De strafschop die Ado had moeten krijgen. Ze durven geen pingel te geven uit angst dat de tegenstander dan op hun nek zit.
Geen 2e gele kaart durven geven voor n pittige overtreding want iemand heeft al geel van Utrecht

Had ie geen geel gehad krijgt ie wel geel...
En over al die andere voorbeelden maar niet te spreken, in beide wedstrijden een handvol
Nijhuis loopt 1 meter achter Younes die vastgehouden wordt. De strafschop die Ado had moeten krijgen. Ze durven geen pingel te geven uit angst dat de tegenstander dan op hun nek zit.
Geen 2e gele kaart durven geven voor n pittige overtreding want iemand heeft al geel van Utrecht

Had ie geen geel gehad krijgt ie wel geel...
En over al die andere voorbeelden maar niet te spreken, in beide wedstrijden een handvol

0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:45 uur
herman schreef:
Doe mij maar een middagje Kino boven welke voetbalwedstrijd dan ook...
Precies de bioscoop waar ik vanmiddag was Doe mij maar een middagje Kino boven welke voetbalwedstrijd dan ook...
. Eindelijk naar Moonlight geweest. Schitterende film, aanrader.
0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:48 uur
gigage schreef:
Welke spanning? De stand is al 4 maanden Status Quo. Ik heb ook niet het idee dat er een club vierde wil worden, dus alleen de vier laatsten op de ranglijst maken er nog een spannende strijd van.
Feyenoord is in ieder geval uit de droom ontwaakt dat ze iedere kut gespeelde wedstrijd toch gewoon winnend afsluiten. Net als Ajax trouwens. En PSV is al meerdere keren een illusie armer geworden dit seizoen. Penalty's, niet scorende spits, afgekeurde doelpunten, eenmalig toegepaste doellijntechnologie. Niet om te janken, hè... De stress kan nu zomaar in de bovenbenen schieten in Rotterdam, het geluk is op. Speelronde 34 zorgt in Amsterdam sowieso voor extra transpiratie in de bilnaad. PSV is van de 3 de beste afmaker, dat zal iedereen hier toch wel met me eens zijn?
0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:52 uur
Tony schreef:
Feyenoord is in ieder geval uit de droom ontwaakt dat ze iedere kut gespeelde wedstrijd toch gewoon winnend afsluiten. Net als Ajax trouwens. En PSV is al meerdere keren een illusie armer geworden dit seizoen. Penalty's, niet scorende spits, afgekeurde doelpunten, eenmalig toegepaste doellijntechnologie. Niet om te janken, hè... De stress kan nu zomaar in de bovenbenen schieten in Rotterdam, het geluk is op. Speelronde 34 zorgt in Amsterdam sowieso voor extra transpiratie in de bilnaad. PSV is van de 3 de beste afmaker, dat zal iedereen hier toch wel met me eens zijn?
(quote)
Vind het echt zulke bullshit dat Feyenoord veel geluk heeft gehad dit seizoen.
Uitwedstrijden worden over het algemeen niet makkelijk gewonnen, maar dat geldt voor ieder team.
Heb vanaf speelronde 5 ofzo nooit het gevoel gehad dat PSV kampioen wordt dit seizoen. Die verliezen ook nog een aantal punten en staan er al 8 achter. Maar hou vooral de druk op Ajax.

0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:52 uur
Tony schreef:
PSV is van de 3 de beste afmaker, dat zal iedereen hier toch wel met me eens zijn?
PSV is van de 3 de beste afmaker, dat zal iedereen hier toch wel met me eens zijn?
Ze hebben in ieder geval wel de beste afmaker, onze spits is een killer.
0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:56 uur
Balvast is ook wat waard 
Voor de opkomende vleugels die altijd voorspelbaar naar binnen draaien..

Voor de opkomende vleugels die altijd voorspelbaar naar binnen draaien..
0
geplaatst: 5 maart 2017, 21:57 uur
Edgar18 schreef:
. Eindelijk naar Moonlight geweest. Schitterende film, aanrader.
(quote)
Precies de bioscoop waar ik vanmiddag was
. Eindelijk naar Moonlight geweest. Schitterende film, aanrader. Dan was je precies een week na mij.

Medicine for Melancholy is trouwens ook mooi van dezelfde regisseur.
0
geplaatst: 5 maart 2017, 22:19 uur
Nicolage Rico schreef:
Uitwedstrijden worden over het algemeen niet makkelijk gewonnen, maar dat geldt voor ieder team.
(quote)
niet voor ieder team. Ajax slechts 6 verliepunten uit tov 7 thuis. Dus... ik weet niet waar de inmiddels semi-klassieker gespeeld wordt?

0
geplaatst: 5 maart 2017, 22:26 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar hou vooral de druk op Ajax.
Maar hou vooral de druk op Ajax.
Kut gespeelde wedstrijden winnen is een belangrijke kwaliteit van een aanstaande kampioen, geluk speelt daarbij wel n rol, maar wil die discussie niet opnieuw aangaan verder, oké?
Druk op Ajax houden, het is als 'n tweede natuur.
0
geplaatst: 5 maart 2017, 22:28 uur
Nee graag.
Vind het aantal kutwedstrijden van Feyenoord wel meevallen.
Vind het aantal kutwedstrijden van Feyenoord wel meevallen.
0
geplaatst: 5 maart 2017, 23:19 uur
Ja, kom op! Als je dan toch een middagje in de filmsferen wil zitten dan verwacht ik toch dat iedereen op deze site deze gaat draaien. Aanrader.

Mooie koers vandaag in Parijs-Nice. Menig kopman heeft vandaag een knauwtje gekregen. Kruiswijk helaas een behoorlijke. Ben benieuwd hoe de koers zich verder zal ontwikkelen.
Bardet werd overigens gediskwalificeerd. Wel erg naïef en vooral oneerlijk natuurlijk om zo aan een auto te hangen...

0
geplaatst: 6 maart 2017, 07:30 uur
luigifort schreef:
Plus een zuivere penalty die ADO had moeten krijgen in de 45e minuut.
Ach hebben wij ook eens mazzel, we zijn dit seizoen al zooooo vaak genaaid

0
geplaatst: 6 maart 2017, 08:35 uur
Nicolage Rico schreef:
Naja. Volgens mij dacht bijna iedereen dat het in eerste instantie geen overtreding was. De commentator had het ook pas door bij de 2e herhaling.
(quote)
Naja. Volgens mij dacht bijna iedereen dat het in eerste instantie geen overtreding was. De commentator had het ook pas door bij de 2e herhaling.
Goed je kan 1 moment missen, maar Nijhuis was de hele wedstrijd blind voor duidelijke overtredingen van Groningen.
Uiteraard was het er wel eentje. Maar je moet als keeper zijnde niet eens in zo'n situatie terecht komen. Op z'n Ajax'; arrogant.
Daar herhaal je nu de bizarre uitspraak van Nijhuis.
"Dat moment van Onana baal ik van. Maar ik denk dat een keeper ook niet in een dergelijke situatie moet komen."
Deze uitspraak kan echt niet voor een scheidsrechter waar we vanuit moeten gaan dat deze onafhankelijk is. Hij mag überhaupt geen mening hebben over het feit of een speler een risicovolle actie moet uitvoeren. De man moet overtredingen constateren en daar volgens de regels juist naar handelen. Daar heeft hij gisteren ernstig in gefaald. Bij Fox vatten ze de dramatische wedstrijd van Nijhuis goed samen.
"Je mag elkaar wel schoppen, maar niet praten tegen Nijhuis" - foxsports.nl
Te bizar voor woorden dat Basje in geen van de 3 overtredingen in en nabij het strafschopgebied een strafschop of vrije trap zag. Veel duidelijker krijg je ze bijna niet. Als je dit niet ziet ben je echt niet capabel om je vak uit te voeren.
1
geplaatst: 6 maart 2017, 08:37 uur
Ik dacht dat ik las dat je er over op zou houden, niet gelukt in ieder geval.
Neem een voorbeeld aan de keeper zelf

0
geplaatst: 6 maart 2017, 08:40 uur
vigil schreef:
Sorry niet gelukt nee, dat komt omdat ik nog altijd kwaad ben op de dubieuze beslissingen van Nijhuis en ik een hoop reacties lees van mensen die zijn handelen goed kunnen begrijpen. Het is echter een systematisch probleem. Ajax heeft slechts 5 van de laatste 18 wedstrijden gewonnen onder Nijhuis. Hoe zou dat komen denk je?
Ik val ook niet alleen over de overtreding van Linssen die hij mist. Het gaat om de gehele wedstrijd waar hij constant zit te falen.
0
geplaatst: 6 maart 2017, 08:59 uur
Telegraaf: Driessen heeft genoeg van 'Nijhuis-show'
Valentijn Driessen heeft volkomen gelijk hierin. Hoog tijd dat de KNVB Nijhuis op het matje roept en hem sommeert om eindelijk eens volgens de regels te gaan fluiten en niet haar eigen goeddunken.
Wanneer Nijhuis zijn ding kan blijven doen worden de teams die willen voetballen ernstig benadeeld en de teams die er een schoppartij van willen maken komen met de meeste overtredingen weg. Onvoorstelbaar.
'Twee voorstellingen van de Bas Nijhuis-show in acht dagen is genoeg. Nu is het de hoogste tijd voor uniformiteit in de Eredivisie. Waarbij je van scheidsrechters op het hoogste niveau mag vragen dat ze het verschil onderkennen tussen een overtreding en een duel. Vooral dat haalt Nijhuis door elkaar.'
Valentijn Driessen heeft volkomen gelijk hierin. Hoog tijd dat de KNVB Nijhuis op het matje roept en hem sommeert om eindelijk eens volgens de regels te gaan fluiten en niet haar eigen goeddunken.
Wanneer Nijhuis zijn ding kan blijven doen worden de teams die willen voetballen ernstig benadeeld en de teams die er een schoppartij van willen maken komen met de meeste overtredingen weg. Onvoorstelbaar.
0
geplaatst: 6 maart 2017, 09:02 uur
Maar kan je het niet eens zijn met Bosz (en Gio mbt de prestatie van Feyenoord) die stelt dat het gewoon aan Ajax zelf ligt? Beide coaches waren heel reëel vond ik.
En de suggestie dat Nijhuis structureel Ajax benadeeld vind ik erg mager, hoewel, mss is Bas een Angst-ref
En de suggestie dat Nijhuis structureel Ajax benadeeld vind ik erg mager, hoewel, mss is Bas een Angst-ref

0
geplaatst: 6 maart 2017, 09:05 uur
En die is lekker objectief.
Dus het feit dat vele 'kenners' en coaches Bas Nijhuis de beste scheidsrechter vinden deel je niet echt.
0
geplaatst: 6 maart 2017, 09:18 uur
Frenz schreef:
Dus het feit dat vele 'kenners' en coaches Bas Nijhuis de beste scheidsrechter vinden deel je niet echt.
(quote)
Nee, je kunt Driessen zijn verhaal niet bagatelliseren door te beweren dat hij een voorkeur heeft voor Ajax. Een journalist kan geen enorme kolder opschrijven met beweringen die totaal nergens op slaan. Noem me 1 opmerking in zijn verhaal die niet zou kloppen.
Die kenners en coaches hebben blijkbaar onvoldoende verstand van voetbal en de bijbehorende regels, simpel. Iemand die zo duidelijk de afgesproken regels negeert is een parodie op een scheidsrechter.
Een onreglementaire overtreding is gewoon een overtreding die niet onbestraft kan blijven. Hier moet een scheidsrechter altijd een vrije trap voor geven, maar Nijhuis denkt het te kunnen oplossen 'in de geest van de wedstrijd'. Hij laat regelmatig charges toe waar in elk ander land gewoon voor wordt gefloten. Ik snap niet dat hij er nog steeds mee wegkomt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.