Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2011, 14:45 uur
Foo Fighters zijn hartstikke populair de laatste tijd hoor, Jelle.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 14:50 uur
Versaemerge had ik wel eens wat van gehoord, heb hun album ook eens beluisterd, Fixed at Zero is een aardig nummer. Ben daarom ook even gaan kijken, maar was helemaal niks. Een muur van herrie en dat meisje kon niet eens goed zingen. Graffiti6 gingen veel van mijn groep heen, ik vind daar weinig aan.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 15:17 uur
Ik ben gisteren naar Pinkpop geweest, vooral voor de gezelligheid/het gezelschap. Voor de muziek hoef je in elk geval écht niet meer te komen, wat dat betreft slaat Gijsbert Kamer de spijker op z'n kop in de Volkskrant vandaag. Coldplay, Kings of Leon... met alle respect, maar ik snap echt niet dat mensen daar zo lyrisch van worden; niks bijzonders als je het mij vraagt. Er is zoveel zo veel betere muziek voorhanden...
0
tuktak
geplaatst: 14 juni 2011, 15:47 uur
ik zou niet weten wat je anders moet boeken op pinkpop, een popfestival waar je aan 60.000 mensen muziek voor moet schotelen. puristen vinden het dan uiteraard niet goed genoeg, maar de insteek van pinkpop is ook niet om puristen tevreden te stellen natuurlijk.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:36 uur
tuktak schreef:
ik zou niet weten wat je anders moet boeken op pinkpop, een popfestival waar je aan 60.000 mensen muziek voor moet schotelen. puristen vinden het dan uiteraard niet goed genoeg, maar de insteek van pinkpop is ook niet om puristen tevreden te stellen natuurlijk.
Het lukt Lowlands, met ongeveer hetzelfde bezoekersaantal, anders prima.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:57 uur
Zondagavond en gisterenavond Pinkpop op TV gekeken en het viel wel een beetje tegen. Geen materiaal van Alter Bridge en Volbeat? De Kaiser Chiefs zijn nog steeds bagger live en dat geldt ook voor Go Back To The Oefenruimte. Het beste wat ik heb gezien is met afstand Foo Fighters, dat is echt een ijzersterke liveband! Elbow was ook heel erg goed, Guy Garvey is echt een geweldige zanger!
Verrassingen waren Two Door Cinema Club en The Gaslight Anthem. Two Door Cinema Club klonk erg lekker en heel opzwepend, bij The Gaslight Anthem dacht ik dat Springsteen ergens stond te zingen.
Heerlijke muziek trouwens, The ´59 Sound is een erg goed album.
Verrassingen waren Two Door Cinema Club en The Gaslight Anthem. Two Door Cinema Club klonk erg lekker en heel opzwepend, bij The Gaslight Anthem dacht ik dat Springsteen ergens stond te zingen.
Heerlijke muziek trouwens, The ´59 Sound is een erg goed album.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 17:05 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 juni 2011, 17:12 uur
Die 'zanger' van Go Back to the Zoo kan niet eens zuiver zingen. Hij schreeuwt en perst maar wat om dat te verbergen. Over vijf jaar is z'n stem er helemaal geweest, en ik kan niet wachten tot het zover is.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 17:29 uur
tuktak schreef:
Vond het vroeger wel wat gevarieerder en avontuurlijker.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 17:36 uur
Werchter neemt met zijn programmering dit jaar wat meer risico. En dan heb ik het niet over de grote namen. TV on the Radio, James Blake, Warpaint, Seasick Steve, Lissie, Grouplove, Bright Eyes en natuurlijk Fleet Foxes zijn uitstekende namen. En dan heb het nog niet eens over de namen die laat in de avond in de tent spelen, maar volgens mij zijn die ook een stuk avontuurlijker dan de namen die Pinkpop aanbood.
Het is natuurlijk de vraag of de Nederlandse festivalgangers op dit soort namen wachten en wellicht is dat ook de reden dat Werchter maar moeizaam uitverkocht raakt.
Het is natuurlijk de vraag of de Nederlandse festivalgangers op dit soort namen wachten en wellicht is dat ook de reden dat Werchter maar moeizaam uitverkocht raakt.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 17:47 uur
Kijk, die zou ik willen zien, James Blake, Seasick Steve en TV on the Radio.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 juni 2011, 17:50 uur
Fleet Foxes, Bon Iver, Tame Impala, Tunng, dat soort acts zou ik graag zien.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 18:08 uur
En Bright Eyes... misschien wat Bluegrass/roots? Old Crow Medicine Show, Dave Rawlings Machine, Iron & Wine, Phosphorescent...
...of Buffalo Springfield! Stel je voor...
...of Buffalo Springfield! Stel je voor...
0
geplaatst: 14 juni 2011, 18:09 uur
Helaas kunnen we niet ons eigen festival samenstellen
Maar ik sta echt te watertanden bij de line-up van Lowlands...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 juni 2011, 18:12 uur
Bonnaroo had wel echt een fantastische line up. Glastonbury is vaak ook wel in orde.
Terwijl iedereen op Stinkpop was stond ik lekker gratis John Mayall te kijken op het Ribs en Blues festival. Op kleinere schaal kán het dus wel.
Terwijl iedereen op Stinkpop was stond ik lekker gratis John Mayall te kijken op het Ribs en Blues festival. Op kleinere schaal kán het dus wel.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 18:26 uur
niels94 schreef:
Maar ik sta echt te watertanden bij de line-up van Lowlands... Lowlands was 'vroegah' nog redelijk underground, kwamen veel up and coming bands. Nu is het bijna mainstream en bij voorbaat uitverkocht. Vind ik jammer, dan hoeft het voor mij niet meer, ik ga geen kaarten kopen voordat ik de bands weet.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 19:38 uur
Stijn zei: Fleet Foxes, Bon Iver, Tame Impala, Tunng, dat soort acts zou ik graag zien.
ik ook...maar zou je er dan heen gaan Stijn? Ik niet, heb een hekel aan uniforme roze hoedjes
0
geplaatst: 14 juni 2011, 19:45 uur
Stalin schreef:
Die heb je van mij
(quote)
Die heb je van mij
Flauw grapje, zij brachten een geweldig show.
Pinkpop is niks voor jullie, veel te mainstream.
Wel jammer dat er niks te zien was van Volbeat, die gasten zijn echt goed normaal gesproken (las ergens dat het optreden tegenviel - iets wat ik me niet kan voorstellen)
0
geplaatst: 14 juni 2011, 19:54 uur
harm1985 schreef:
En Bright Eyes... misschien wat Bluegrass/roots? Old Crow Medicine Show, Dave Rawlings Machine, Iron & Wine, Phosphorescent...
Dat festival heet Take Root, gezien dit lijstje jou wel bekend

0
geplaatst: 14 juni 2011, 20:38 uur
Stijn_Slayer schreef:
Bonnaroo had wel echt een fantastische line up. Glastonbury is vaak ook wel in orde.
Ribs en Blues was klasse en een goede organisatie. Mayall en vooral de bassist waren top.
Pinkpop leek me met Band of Horses, The Gaslight Anthem en Foo Fighters de beste live bands en verder was het veel middle of the road/pop.
Het leek wel veel op een 3FM promotiefestival.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 20:41 uur
Co Jackso schreef:
Werchter neemt met zijn programmering dit jaar wat meer risico. En dan heb ik het niet over de grote namen. TV on the Radio, James Blake, Warpaint, Seasick Steve, Lissie, Grouplove, Bright Eyes en natuurlijk Fleet Foxes zijn uitstekende namen. En dan heb het nog niet eens over de namen die laat in de avond in de tent spelen, maar volgens mij zijn die ook een stuk avontuurlijker dan de namen die Pinkpop aanbood.
Werchter is dan ook goed dit jaar , raar maar waar zelfs met de iets mindere headliners maar dat nemen we erbij.Werchter neemt met zijn programmering dit jaar wat meer risico. En dan heb ik het niet over de grote namen. TV on the Radio, James Blake, Warpaint, Seasick Steve, Lissie, Grouplove, Bright Eyes en natuurlijk Fleet Foxes zijn uitstekende namen. En dan heb het nog niet eens over de namen die laat in de avond in de tent spelen, maar volgens mij zijn die ook een stuk avontuurlijker dan de namen die Pinkpop aanbood.
Ik zou in Nederland eerder naar Bospop of Lowlands gaan dan dat ik ooit een voet op Pinkpop zou zetten. Enige groepen die ik ook had willen zien op Werchter zijn Wolfmother, Foo Fighters en Band of Horses.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 20:47 uur
Ik heb het complete concert op 3Voor12 gezien en dat was gewoon slecht. Ze kunnen gewoon niet goed live spelen. Ook bij DWDD was het altijd prut. De zanger is gewoon slecht, de nummers zijn ongeinspireerd. Zo duidelijk? Het enige wat gaaf was was die aap op het podium.

0
geplaatst: 14 juni 2011, 21:30 uur
vin13 schreef:
Dat viel mij ook al op, jammer dat die zender zoveel invloed heeft op de programmering.
The good old days.
The Orb
The Underworld
Dave Clark
Soundgarden
Urban Dance Squad
0
geplaatst: 14 juni 2011, 22:10 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 juni 2011, 22:25 uur
Don Cappuccino schreef:
Ze kunnen gewoon niet goed live spelen.
Ze kunnen gewoon niet goed live spelen.
Ze kunnen gewoon helemaal niet spelen. Of nouwja, nauwelijks.
Songs schrijven in ieder geval niet.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 22:57 uur
Ben het hier wel mee eens, alhoewel die meneer Kramer nou niet echt veel verder kijkt qua muzikale keuzes.
http://www.vkblog.nl/berich...
http://www.vkblog.nl/berich...
0
geplaatst: 14 juni 2011, 23:24 uur
Meerdere kleine podia zou inderdaad interessant zijn. Ook het hele uur pauze tussen de optredens vind ik wat overdreven. Zo zijn er de eerste dag maar 10 optredens op 3 podia. Maar het belangrijkste is dat Smeets blijkbaar slecht geïnformeerd wordt over kwalitatief goede bands.
* denotes required fields.