Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!
zoeken in:
1
geplaatst: 29 september 2023, 23:59 uur
Hier idem. Ik zat op de eerste ring, tegenover het podium (vak 107), en vond het geluid werkelijk fantastisch. En de show ook!
1
geplaatst: 30 september 2023, 00:19 uur
Ik stond in de zaal, geluid was prima. Wel hard maar daar heb je oordoppen voor. Derde keer dat ik ze zag en dit was zeker de beste van de drie!
1
geplaatst: 30 september 2023, 01:10 uur
Was inderdaad een heerlijk optreden! Op voorhand zou ik niet heel enthousiast van de setlist worden, maar ze speelden strak en zelfs nummers die ik op plaat weinig bijzonder vind kwamen live goed binnen.
1
geplaatst: 30 september 2023, 01:13 uur
Ik stond in de zaal en heb een topavond gehad. Wel behoorlijk stevig inderdaad (voor National begrippen dan). Voorprogramma vond ik ook goed.
1
geplaatst: 30 september 2023, 04:08 uur
angelin schreef:
29-09
The National
Wij hebben een klein uurtje reistijd en de mannen staan nog steeds op het podium....
Het was zo slecht dat we na een nummertje of 9 naar huis zijn gegaan. Het geluid was een grote brij, geen instrument te onderscheiden.
Jammer.
29-09
The National
Wij hebben een klein uurtje reistijd en de mannen staan nog steeds op het podium....
Het was zo slecht dat we na een nummertje of 9 naar huis zijn gegaan. Het geluid was een grote brij, geen instrument te onderscheiden.
Jammer.
Huh

Ik kan niet geloven dat je het zo hebt ervaren. Vanaf welke plek was dat?
Op alle social media lees ik voor 99% positieve reacties. Jammer dat je het anders hebt ervaren
Meer dan onvergetelijke avond gehad vanaf rij 2-3 middenvoor
Perfect geluid van voren (zoals eigenlijk altijd in de Ziggo Dome). Als het voor je gevoel wat te hard staat zijn er altijd nog oordoppen. Bartees was ook een geweldig voorprogramma!
Titmeister schreef:
Toch bijzonder, was bij hetzelfde concert en vond het geluid juist uitzonderlijk goed, ook tijdens de stevigere stukken - die er meer in zaten dan in voorgaande shows. Sowieso vond ik het een strakke show, verreweg de beste die ik van ze heb gezien.
Toch bijzonder, was bij hetzelfde concert en vond het geluid juist uitzonderlijk goed, ook tijdens de stevigere stukken - die er meer in zaten dan in voorgaande shows. Sowieso vond ik het een strakke show, verreweg de beste die ik van ze heb gezien.
Ik heb nu deze maand 5 losse shows gezien (inclusief Amsterdam) en nog 2x een festivals op Homecoming. Deze tour is de band beter op elkaar ingespeeld dan aan te voren! Ik hoor dat zoveel andere mensen ook zeggen

0
geplaatst: 30 september 2023, 07:57 uur
Vak 110 rij 13 represent!
Ik was met een vriend, we gaan zeer regelmatig naar concerten en lopen nooit weg.
Ik ben al heel vaak in de Ziggo geweest en heb The National meerdere malen gezien.
Ik zie trouwens dat we het 11 nummers hebben volgehouden.
Waar wij zaten vonden wij het heel slecht. Personeel zei dat er al meerdere mensen waren gegaan vanwege het slechte geluid.
Blij dat jullie het wel goed vonden. Afgezien van de muziek hebben wij ook een leuke avond gehad.
Ik was met een vriend, we gaan zeer regelmatig naar concerten en lopen nooit weg.
Ik ben al heel vaak in de Ziggo geweest en heb The National meerdere malen gezien.
Waar wij zaten vonden wij het heel slecht. Personeel zei dat er al meerdere mensen waren gegaan vanwege het slechte geluid.
Blij dat jullie het wel goed vonden. Afgezien van de muziek hebben wij ook een leuke avond gehad.

2
geplaatst: 30 september 2023, 08:20 uur
Eerste nummers in de Ziggo Dome zijn telkens weer rommelig en te hard, maar eenmaal de balans gevonden door de technische afdeling was het weer geweldig.
Geweldig concert met een heerlijke setlist. Enige minpunt voor mij was het publiek bij Smoke Detector en Space Invader. Had dan niemand het nieuwe album geluisterd? Totaal geen reactie bij misschien wel de beste nummers.
About Today vanzelfsprekend een hoogtepunt.
Geweldig concert met een heerlijke setlist. Enige minpunt voor mij was het publiek bij Smoke Detector en Space Invader. Had dan niemand het nieuwe album geluisterd? Totaal geen reactie bij misschien wel de beste nummers.
About Today vanzelfsprekend een hoogtepunt.
1
geplaatst: 30 september 2023, 11:11 uur
Gisteren eindelijk The National voor het eerst live gezien en een topavond gehad. Band in topvorm, prima geluid en bijna 30 nummers; wat wil je nog meer?
1
geplaatst: 30 september 2023, 12:22 uur
SergioMalick schreef:
Die ervaring had ik ook ja, Smoke Detector was voor mij het absolute hoogtepunt, maar dat werd om mij heen duidelijk niet zo ervaren. Sowieso werd de week weer driftig doorgenomen om mij heen en zat er hier en daar toch echt alweer teveel alcohol in. Maar ja, dat schijnt normaal te zijn voor een vrijdagavond

Setlist was prima, al hoopte ik stiekem op Available (gelukkig voorgaande twee keren wel gehoord) en ook Humiliation had ik graag gehoord. Maar ja zoals mij voorganger hierboven memoreert met bijna 30 nummers hadden we geen enkele reden tot klagen.
0
geplaatst: 30 september 2023, 13:50 uur
Hedser schreef:
Gisteren eindelijk The National voor het eerst live gezien en een topavond gehad. Band in topvorm, prima geluid en bijna 30 nummers.
Gisteren eindelijk The National voor het eerst live gezien en een topavond gehad. Band in topvorm, prima geluid en bijna 30 nummers.
30 nummers ?? Ik ben geen hater hoor, maar dat lijkt me bij een band als The National iets teveel van het goede. Er zit geen énorme diversiteit in dat werk en dan zingt ie ook nog eens elke regel twee keer.
wat wil je nog meer?
Minder!
Tivoli 2010, de avond waarop Spanje van Duitsland won. 22 liedjes, dat was voor mij toen echt genoeg
4
geplaatst: 30 september 2023, 13:55 uur
angelin schreef:
Ik geloof je wel; het geluid kan binnen een zaal flink verschillen. Zelf zat ik helemaal achter- en bovenin op de tweede ring - als ik ging staan, kon ik het systeemplafond eruit tikken. Qua beleving behoorlijk minder (maar eigenlijk het enige minpunt van de avond voor mij), maar het geluid was daar echt heel strak. Zat net mijn filmpjes terug te kijken en zelfs met de brakke opnamekwaliteit van mijn telefoon hoor je in de climax van Fake Empire b.v. nog duidelijk de trompet en trombone individueel van elkaar, dus volgens mij zit het dan wel goed met het geluid. Jammer dat jij het anders hebt beleefd.
De hoogtepunten/opvallende momenten vd avond (chronologisch):
- Na de opening met 3 nummers van Frankenstein, zette een heerlijke versie van Squalor Victoria, met lang uitgesponnen intro en stevige climax de toon voor de avond.
- Na een rijtje 'hits' (Don't Swallow the Cap, Bloodbuzz Ohio, The System..., I Need My Girl) speelde ze een aantal minder vaak uitgevoerde, oudere nummers. Had zelf liever andere nummers van Alligator gehoord, maar Lit Up en Abel pasten goed in de set.
- Matt die zijn tekst vergeet bij Apartment Story en vervolgens een te enthousiast meezingende fan de schuld geeft

- Bovenstaand rijtje werd afgesloten met een fenomenale uitvoering van Conversation 16, met spetterende visuals en Bryan Devendorf die zijn drumstel bijna doormidden sloeg.
- Het rijtje nieuwe nummers daarna (Deep End, Alien, Grease in Your Hair, Laugh Track) was het enige moment waarop het enigszins inkakte. Hoe anders was dat daarna bij Smoke Detector, dat (zoals verwacht) van het podium afspatte. Ook duidelijk echt een bandnummer, Matt had aan het einde zelfs moeite om zijn bandleden bij te houden.
- Toen even rust met mooie, ingetogen uitvoeringen van Light Years en England.
- Het echte hoogtepunt kwam aan het einde van de reguliere set. Eerst met het al gememoreerde Fake Empire, daarna een werkelijk wonderschone renditie van About Today: eerst ingetogen, het middenstuk zelfs even acappella, en afsluitende in een allesomvattende climax.
- Bij de toegift (met name Mr. November, Terrible Love en Space Invader) ging het inmiddels zo hard dat zelfs bovenin de tweede ring oordoppen geen overbodige luxe waren.
- Afsluiter Vanderlyle Crybaby Geeks is inmiddels gekend, maar blijft toch altijd een magisch moment om mee te maken.
Al met al een zeer geslaagde avond, de band had er zin in - met 28 nummers in bijna 2,5u - en een goede mix tussen oude en nieuwe nummers (wel opvallend weinig van Sleep Well Beast en I Am Easy to Find, niet dat ik dat erg vond).
0
geplaatst: 30 september 2023, 14:20 uur
dix schreef:
30 nummers ?? Ik ben geen hater hoor, maar dat lijkt me bij een band als The National iets teveel van het goede. Er zit geen énorme diversiteit in dat werk en dan zingt ie ook nog eens elke regel twee keer. Is dat al met al niet teveel van het goede?
Minder! Tivoli 2010, tweeëntwintig liedjes, dat was echt genoeg
(quote)
30 nummers ?? Ik ben geen hater hoor, maar dat lijkt me bij een band als The National iets teveel van het goede. Er zit geen énorme diversiteit in dat werk en dan zingt ie ook nog eens elke regel twee keer. Is dat al met al niet teveel van het goede?
(quote)
Minder! Tivoli 2010, tweeëntwintig liedjes, dat was echt genoeg
Kan me voorstellen dat je er zo tegenaan kijkt, maar wat mij betreft was het absoluut niet teveel van het goede.
Titmeister schreef:
Bij de toegift (met name Mr. November, Terrible Love en Space Invader) ging het inmiddels zo hard dat zelfs bovenin de tweede ring oordoppen geen overbodige luxe waren..
Bij de toegift (met name Mr. November, Terrible Love en Space Invader) ging het inmiddels zo hard dat zelfs bovenin de tweede ring oordoppen geen overbodige luxe waren..
Waar ik stond (ongeveer op éénderde van de zaal was Space Invader zelfs met oordoppen keihard. Was blij dat ik ze had.
0
geplaatst: 30 september 2023, 14:32 uur
Ik ben blij dat ik mijn tickets verkocht heb en toch niet ben gegaan als ik de verhalen boven mij zo hoor 

2
geplaatst: 30 september 2023, 14:45 uur
Juul1998B schreef:
Ik ben blij dat ik mijn tickets verkocht heb en toch niet ben gegaan als ik de verhalen boven mij zo hoor
Je houdt niet zo van goede concerten?

0
geplaatst: 30 september 2023, 14:51 uur
Fijn dat er ook nog mensen zijn die genoten hebben iniedergeval!

1
geplaatst: 30 september 2023, 14:58 uur
Titmeister schreef:
Al met al een zeer geslaagde avond, de band had er zin in - met 28 nummers in bijna 2,5u - en een goede mix tussen oude en nieuwe nummers (wel opvallend weinig van Sleep Well Beast en I Am Easy to Find, niet dat ik dat erg vond).
Ik sluit me aan bij jouw stuk. Gewoon een erg sterk optreden en waar ik stond - midden in de zaal - was het geluid goed. Die versie van Squalor Victoria was voor mij een van de hoogtepunten.
0
geplaatst: 30 september 2023, 15:34 uur
Ik volg je bericht niet zo, denk ik. Op 1 na, is iedereen hier positief over het optreden.
1
geplaatst: 1 oktober 2023, 16:31 uur
The National was geniaal, hoe goddelijk was Cherry Tree live horen wel niet mensen!?
2
geplaatst: 1 oktober 2023, 16:59 uur
Gisteren Playgrounded en The Ocean (beide voor het eerst) live mogen aanschouwen in het knusse Vera (Groningen). Topshow van beide bands, waarbij ik van eerstgenoemde mijn LP heb laten mogen signeren. Zeer geslaagd dus!
2
geplaatst: 2 oktober 2023, 12:57 uur
Zondag 1 oktober ProgFrog (uitverkocht) met 2 bands Retrospective en Red Sand (Canada) in 't Blok te Nieuwerkerk aan den IJssel:
Retrospective (Polen). Stevige Prog.rock.
Een prima concert van een zeer goede band. Je kan horen en zien dat deze band al lang in dezelfde samenvatting speelt.
Goede zanger (Jakub Roszak) en zangeres/keyboard (Beata Logoda) . Ze hadden een extra vrouwelijk backing vocal wat zeker een meerwaarde was.
Men begon met een aantal nummer van hun laatste album Intovert (zoals Log Out en Away) . Hierna een aantal oudere nummers van voorgaande albums. Slotstuk was toegift Loneliness waar Beata de vocale hoofdrol had.
Set list:
- Log Out
- New Perspective
- Intoxicated Generation
- Away
- Self-Control
- Right Way
- The Seed Has Been Sown
- What will Be Next
Toegift:
- Loneliness
Mocht deze band eens in de buurt komen is een bezoek zeker de moeite waard.
Na dit concert naar huis gegaan dus Red Sand gemist. Maar ik wist al van te voren dat die zeer waarschijnlijk toch niet aan Retrospective konden tippen.
Nog even een compliment aan de organisatie:
Leuke zaal en zeker ook de hapjes die regelmatig werden uitgedeeld.
Ik kom graag in deze zaal. Top en knus.
Retrospective (Polen). Stevige Prog.rock.
Een prima concert van een zeer goede band. Je kan horen en zien dat deze band al lang in dezelfde samenvatting speelt.
Goede zanger (Jakub Roszak) en zangeres/keyboard (Beata Logoda) . Ze hadden een extra vrouwelijk backing vocal wat zeker een meerwaarde was.
Men begon met een aantal nummer van hun laatste album Intovert (zoals Log Out en Away) . Hierna een aantal oudere nummers van voorgaande albums. Slotstuk was toegift Loneliness waar Beata de vocale hoofdrol had.
Set list:
- Log Out
- New Perspective
- Intoxicated Generation
- Away
- Self-Control
- Right Way
- The Seed Has Been Sown
- What will Be Next
Toegift:
- Loneliness
Mocht deze band eens in de buurt komen is een bezoek zeker de moeite waard.
Na dit concert naar huis gegaan dus Red Sand gemist. Maar ik wist al van te voren dat die zeer waarschijnlijk toch niet aan Retrospective konden tippen.
Nog even een compliment aan de organisatie:
Leuke zaal en zeker ook de hapjes die regelmatig werden uitgedeeld.
Ik kom graag in deze zaal. Top en knus.
0
geplaatst: 2 oktober 2023, 14:59 uur
Gisteren het uitgestelde concert van Grant Lee Phillips gezien, voorman van Grant Lee Buffalo.
Hij speelde ook een groot deel van zij oude liedjes.
Het was weer erg mooi.
Hij speelde ook een groot deel van zij oude liedjes.
Het was weer erg mooi.
1
geplaatst: 2 oktober 2023, 18:52 uur
Gisteren gezien in de grote zaal van De Oosterpoort in Groningen, Graham Nash
Soms ben je gewoon dankbaar. Dankbaar dat je één van je muzikale helden eindelijk eens live hebt mogen zien, en dan ook nog in je eigen stad.
Dankbaar dat hij een bijzonder fijne selectie en doorsnee van zijn erg lange carrière speelde en dat ook nog eens uitmuntend deed en dit ook nog eens leuk presenteerde. Vooral als je dan ook nog persoonlijke favorieten als Wind on the Water of Cathedral voorbij hoort komen naast de verwachte bekende nummers.
Dankbaar voor de mooie harmonieën gezongen werden door twee man ondersteund. Ik was geregeld ontroerd.
Er zal vast objectief gezien het een en ander op aan te merken zijn geweest. Het zal wel, maar ik ben gewoon ontzettend dankbaar dat ik het mee heb mogen maken.
O ja, als ik zo f#€%ing 81 mag worden, dan teken ik er vandaag nog voor!
Soms ben je gewoon dankbaar. Dankbaar dat je één van je muzikale helden eindelijk eens live hebt mogen zien, en dan ook nog in je eigen stad.
Dankbaar dat hij een bijzonder fijne selectie en doorsnee van zijn erg lange carrière speelde en dat ook nog eens uitmuntend deed en dit ook nog eens leuk presenteerde. Vooral als je dan ook nog persoonlijke favorieten als Wind on the Water of Cathedral voorbij hoort komen naast de verwachte bekende nummers.
Dankbaar voor de mooie harmonieën gezongen werden door twee man ondersteund. Ik was geregeld ontroerd.
Er zal vast objectief gezien het een en ander op aan te merken zijn geweest. Het zal wel, maar ik ben gewoon ontzettend dankbaar dat ik het mee heb mogen maken.
6
geplaatst: 2 oktober 2023, 19:10 uur
Bonk schreef:
Ik zei exact hetzelfde tegen mijn moeder afgelopen vrijdag in Eindhoven. We hebben ontzettend genoten en voor mij had het nog een extra lading, dit samen met m'n moeder te beleven vlak voor de sterfdag van mijn vader. We hebben heerlijk samen meegezongen en op dezelfde momenten een traantje weggepinkt.
1
geplaatst: 2 oktober 2023, 21:14 uur
The National, 29 september, Ziggo Dome
Ik begrijp nu dat vak 110 de Bermuda driehoek van Ziggo Dome is qua geluid. Ik heb in vak 106 in ieder geval niks negatief ervaren, behalve dat bepaalde nummers behoorlijk hard waren. Maar goed, ik heb tegenwoordig standaard oorbeschermers in bij concerten in Ziggo.
En dan het concert zelf. Wat mij betreft spelen ze Boxer en High Violet helemaal, maar dat zit er natuurlijk niet in. Maar er kwamen zoveel nummers langs, dat er gelukkig toch heel veel oud werk aan bod kwam. En eerlijk is eerlijk, de nummers van Laugh Track vond ik ook gewoon heel tof gedaan. Er was veel energie in de muziek en er was uitgebreide interactie met het publiek. Ik heb absoluut genoten, zit ook nog steeds na te genieten, hopelijk komen ze weer snel terug in Nederland.
Toch een minpuntje: de merchandise was echt kak geregeld. Had graag nog een shirt willen kopen, maar een half uur in de rij staan, zag ik echt niet zitten.
Ik begrijp nu dat vak 110 de Bermuda driehoek van Ziggo Dome is qua geluid. Ik heb in vak 106 in ieder geval niks negatief ervaren, behalve dat bepaalde nummers behoorlijk hard waren. Maar goed, ik heb tegenwoordig standaard oorbeschermers in bij concerten in Ziggo.
En dan het concert zelf. Wat mij betreft spelen ze Boxer en High Violet helemaal, maar dat zit er natuurlijk niet in. Maar er kwamen zoveel nummers langs, dat er gelukkig toch heel veel oud werk aan bod kwam. En eerlijk is eerlijk, de nummers van Laugh Track vond ik ook gewoon heel tof gedaan. Er was veel energie in de muziek en er was uitgebreide interactie met het publiek. Ik heb absoluut genoten, zit ook nog steeds na te genieten, hopelijk komen ze weer snel terug in Nederland.
Toch een minpuntje: de merchandise was echt kak geregeld. Had graag nog een shirt willen kopen, maar een half uur in de rij staan, zag ik echt niet zitten.
1
geplaatst: 6 oktober 2023, 09:41 uur
Public Image Ltd gisteren in de Vooruit in Gent, wat een power hebben die oude knakkers nog, of niet dan Johnny Marr? Titelnummer van The Flowers Of Romance en Public Image waren de hoogtepunten voor mij, wat een pletwalsen live. Ook wel chapeau voor de nieuwe nummers, die passen nu al opvallend lekker tussen de oude klassiekers.
2
geplaatst: 6 oktober 2023, 10:30 uur
Jaaaa Johnny still got it homie!! Wat een kerel is het ook, heerlijke stage presence en attitude! Ook voor mij was Public Image het hoogtepunt, veel beter dan het origineel van Pearl Jam.
Jaja, de ouwe knarren van PiL, heerlijke verrassing. The National wie, zegt u?
Voorprogramma The Rats, een Gentse band, was trouwens ook een heul aangename verrassing.
PUUUUUBLIC IIIIMAAAAAAGGGEEEEEEEEEEE!!!11²!!!1ù%!?!-}{!&&11222!!1²²²!!!1!!11
Jaja, de ouwe knarren van PiL, heerlijke verrassing. The National wie, zegt u?
Voorprogramma The Rats, een Gentse band, was trouwens ook een heul aangename verrassing.
PUUUUUBLIC IIIIMAAAAAAGGGEEEEEEEEEEE!!!11²!!!1ù%!?!-}{!&&11222!!1²²²!!!1!!11
1
geplaatst: 7 oktober 2023, 09:22 uur
Inhaler was weer goed in afas hoor, wat een sterke live band is dat geworden!
Meer mensen van hier die er aanwezig waren?
Meer mensen van hier die er aanwezig waren?
0
geplaatst: 8 oktober 2023, 11:29 uur
Ga bijna nooit meer naar concerten. Gisteren maar weer een keer geweest.
[embed]https://metropool.nl/agenda/wow-factor/[/embed]
[embed]https://metropool.nl/agenda/wow-factor/[/embed]
* denotes required fields.