MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Jamie xx • Ásgeir • Christine and the Queens • Band of Horses • Dinosaur Jr. • Wolf Parade • Bob Moses • Glass Animals • Koreless • Low • Danny L Harle • Oneohtrix Point Never • The Slow Show • BADBADNOTGOOD • The Japanese House • Sleaford Mods • Wild Nothing • Beach Slang • Beaty Heart • Bombino • C Duncan • Ezra Furman • Ho99o9 • Israel Nash • Julien Baker • Ryley Walker • Petite Meller • Rat Boy • Sevdaliza • Slow Magic • Moon Duo • Blossoms

Prachtige update!

Ik heb nu al keuzestress.

Ze spelen het weer klaar zeg! Wat een line-up, nu al

Vooral de zaterdag en zondag zijn echt fantastisch tot nu toe!

Wolf Parade

Dit is/wordt zonder twijfel de beste line-up die ze tot nu toe hebben gehad.. (als u het mij vraagt). Voor het eerst ook dat het (semi)midden en boven segment echt sterk is. Drie headliners die me aanspreken, toch wel een unicum.

Oei, Jamie XX is écht niet mijn ding volgens mij, maar ik ga me er maar eens in verdiepen. Wil de festivalafsluiter toch niet graag missen.

Jamie xx is imo zoveel beter als afsluiter dan de wat saaiige headliners van 2015 (alt-J) en 2014 (Elbow). Gaat hoe dan ook een groot succes worden. Hopelijk neemt ie Romy ook mee.

Verder een topupdate!

Luister Sleep Sound en Loud Places en je bent overtuigd.

Mis alleen nog wat hiphopnamen, maar die zitten vast in de volgende update.

Gretz schreef:
Jamie xx is imo zoveel beter als afsluiter dan de wat saaiige headliners van 2015 (alt-J) en 2014 (Elbow). Gaat hoe dan ook een groot succes worden. Hopelijk neemt ie Romy ook mee.

Verder een topupdate!

Elbow vond ik geweldig, maar Alt-J was inderdaad enorm saai. Ga er wel van uit dat Jamie in ieder geval beter dan dat wordt. Ik ga In Colour binnenkort eens opzetten, bedankt voor de tips Snoeperd

Edit: Loud Places blijk ik al lang te kennen, had geen idee dat dat van Jamie XX was. Da's een prima nummer. Ik neem mijn woorden alvast voorzichtig terug.

Een DJ-set als afsluiting van je festival, wat mij betreft een groot zwaktebod. Jamie xx was leuk geweest op een tijdslot als Caribou in een tent maar van een headliner verwacht ik echt meer dan een veredelde DJ met één album op zak. Dit in combinatie met een aantal andere 'grote' namen (TDCC, Bloc Party, Asgeir, Editors) maakt dat het grootste gedeelte van de bovenkant van het affiche me niet erg aanspreekt. De wat kleinere namen daarentegen lijken ook dit jaar weer goed verzorgd en dat is toch hetgeen waarvoor veel bezoekers naar BKS komen. Low, The Slow Show, Wild Nothing, Julien Baker, Ryley Walker, Ho99o9, veel namen die ik al eens eerder zag maar voor een festival absoluut mooie boekingen!

Jamie xx als afsluiting zou juist voor mij één van de redenen zijn om een kaartje te kopen, vooral na vorig jaar anderhalf uur tam en bewegingloos naar een knijterstonede en zwaar onderpresterende alt-J te moeten luisteren.

Robertus
Voor Beck en Wilco alleen al de moeite waard om te gaan. Zeker Beck, de man nog nooit gezien. Wilco al ontelbare keren, maar dat is altijd al een feest gebleken.

Edgar18 schreef:
Een DJ-set als afsluiting van je festival, wat mij betreft een groot zwaktebod. Jamie xx was leuk geweest op een tijdslot als Caribou in een tent maar van een headliner verwacht ik echt meer dan een veredelde DJ met één album op zak. Dit in combinatie met een aantal andere 'grote' namen (TDCC, Bloc Party, Asgeir, Editors) maakt dat het grootste gedeelte van de bovenkant van het affiche me niet erg aanspreekt. De wat kleinere namen daarentegen lijken ook dit jaar weer goed verzorgd en dat is toch hetgeen waarvoor veel bezoekers naar BKS komen. Low, The Slow Show, Wild Nothing, Julien Baker, Ryley Walker, Ho99o9, veel namen die ik al eens eerder zag maar voor een festival absoluut mooie boekingen!

Mwah, met een benoeming als veredelde dj met slechts een album doe je de beste man toch wat tekort imo. Hij heeft door de jaren heen stevig aan de weg getimmerd, zijn album vind ik gewoon een mooi frame van zijn kunnen. Als afsluiter voor een middelgroot festival als bks vind ik het prima passen, ben er zelf iig erg blij mee. Gevestigde namen als two door cinelala en aasgier hoeven van mij ook niet zo, maar wat te denken van een Beck, Dinosaur Jr., Beach House en Wilco als grotere namen? In het kleinere segment zitten zeker mooie namen en het verrassingselement is een toegevoegde waarde, maar niet iets waarvoor ik in het bijzonder naar Beek ga (zit ook al genoeg zooi tussen).. dan kies ik wel voor een incubate ofzo. Maar goed, ik hoef hier toch niemand te overtuigen ofzo. Who Cares

Snoeperd schreef:
Vooral de zaterdag en zondag zijn echt fantastisch tot nu toe!

Waar kan ik dat vinden?

Op de site zelf gebeurt er bij mij niks als ik op de dagen klik.

Naar onderen scrollen als je op een dag hebt geklikt had in den beginne ook strugglez

Noere schreef:
Naar onderen scrollen als je op een dag hebt geklikt had in den beginne ook strugglez

Gelukkig niet de enige! Heb aardig wat keren geprobeerd.

Noere schreef:
Beck, Dinosaur Jr., Beach House, en Wilco
Hier pik je er precies de mooie namen aan de bovenkant van het affiche uit. Beck zou ik graag zien, Wilco ga ik toevallig in november al zien (maar twee keer is uiteraard geen straf), Beach House zag ik al regelmatig maar ook hier geldt, nog een keer is prima. Dinosaur Jr. vind ik iets minder interessant maar is een leuke nostalgische naam en wil ik alleen al daarom best zien.

En ja, wat Jamie xx betreft verschillen we gewoon wat van mening. Ik vind het ook best prima (al vind ik zijn album wel tegenvallen) maar niet als afsluiter. Leuk om een setje in de tent te doen, echt een prima boeking daarvoor, maar op zondagavond het festival 'uitzwaaien'... Maar, laat hij mijn ongelijk maar bewijzen!

Beste line-up ooit. Punt. Ik smeek op m'n blote knietjes dat ik er bij zal kunnen zijn. Hopelijk nemen BADBADNOTGOOD hun maatje Ghostface Killah mee

angelin schreef:
(quote)

Gelukkig niet de enige! Heb aardig wat keren geprobeerd.

Bij mij lag het aan Firefox, IE deed het wel.

Johnny Marr schreef:
Beste line-up ooit. Punt.

Mooie grap, niet de beste ooit, maar leuke grap.

Air • Minor Victories • Mount Kimbie (dj set) • Fat White Family • Nozinja • Black Box Revelation • Empress Of • Mystery Jets • Roman Flügel • Pional (live) • Psychic Ills • Palmbomen II (live) • Woodie Smalls • Ulrika Spacek • Kelvin Jones • Antal • bewilder • Audacity • Jameszoo (dj set)

En weer een nieuw setje.

Air, Minor Victories, Nozinja en Woodie Smalls zijn op het eerste oog het meest interessant.

Nozinja! misschien ga ik vrijdag wel!

Zondag spreekt mij voorlopig het meest aan.

Grappig, mij juist het minste tot zo ver. Vrijdag is voorlopig mijn favoriet.

Tof dat de Fat white family nog een keer komt.
Jammer dat Mount Kimbie slechts een dj set neer gaat zetten.
Air is een pisvlek op de affiche.
Al met al geen hele boeiende update.

Noere schreef:

Air is een pisvlek op de affiche.
Al met al geen hele boeiende update.

Eens met dat tweede, oneens met dat eerste, ken je Moon Safari wel?

Jazeker, en ik vind het strontvervelende muziek.

DjFrankie (moderator)
Weekend kaarten in the pocket

DjFrankie (moderator)
Diiv. Weaves. I Am Oak en the Heavy toegevoegd

+ Beak> en Dazzled Sticks

Gast
geplaatst: vandaag om 19:01 uur

geplaatst: vandaag om 19:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.