MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Met het risico te hebben gehapt op een grapje, dat is toch iets compleet anders? Alle gezondheidsgevolgen van roken terzijde, het aanpakken van rokers op je terrein heeft toch niets te maken met klimaatsverandering? Stellen dat alleen vegetarisch voedsel aanbieden in het logische verlengde ligt van rokers weren is een onlogische denkfout, wat mij betreft.

dix
hoi123 schreef:
Stellen dat alleen vegetarisch voedsel aanbieden in het logische verlengde ligt van rokers weren is een onlogische denkfout, wat mij betreft.
Het verschil is macro-micro. Het zijn immers beiden reacties op vormen van ongewenst maatschappelijk gedrag dat wordt gestimuleerd waar juist beperkende regels gevraagd zijn. Persoonlijk wil ik best leven in een wereld waar niemand verslaafd aan nicotine hoeft te zijn en waar de temperatuur twee graden gestegen is.

Iedereen kan eten wat hij zelf wil, maar kom me niet vertellen dat je een dierenvriend bent, omdat je toevalig een een hond (of kat), maar nog steeds meerdere malen per week vlees eet.

Een festival kan de dingen organizeren zoals ze dat zelf willen, wel of geen vlees/alcohol/roken enz... Als het mij niet aanstaat dan ga ik niet.

En als de klimaatopwarming echt een probleem is dat door de mensen word veroorzaakt, iets wat ik zelf niet geloof, dan is er maar een oplossing: MINDER MENSEN.

Onweerwolf
dix schreef:
(quote)
Het verschil is macro-micro. Het zijn immers beiden reacties op vormen van ongewenst maatschappelijk gedrag dat wordt gestimuleerd waar juist beperkende regels gevraagd zijn. Persoonlijk wil ik best leven in een wereld waar niemand verslaafd aan nicotine hoeft te zijn en waar de temperatuur twee graden gestegen is.

Wellicht ten overvloede maar verslaving aan nicotine is niet wat roken tot een probleem maakt.

Onweerwolf
Cellulord schreef:
En als de klimaatopwarming echt een probleem is dat door de mensen word veroorzaakt, iets wat ik zelf niet geloof

Wat geloof jij dan het veroorzaakt? Aliens?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wat geloof jij dan het veroorzaakt? Aliens?

Denk jij nu echt dit dit het eerste maal is dat er een klimaatverandering op deze planeet is?

We steken dagelijks voor miljoenen liters aan olie en kolen in de fik (die we daarvoor ook nog uit de grond moeten stampen), dumpen allerlei chemische rotzooi in zee, slachten ecosystemen af en kappen bossen ter grootte van halve continenten. Als je denkt dat de mens nul invloed heeft op het klimaat dan kan je inderdaad net zo goed in aliens geloven.

Maar goed, we dwalen af. Topidee van BKS trouwens, het aanbod zal ook niet beperkt worden maar het verschuift alleen maar naar alternatieven waar anders geen ruimte voor zou zijn. Wel even kijken of ze het daadwerkelijk in gaan voeren, zou zomaar een proefballonnetje kunnen zijn om even wat draagvlak te peilen.

123poetertjes schreef:
We steken dagelijks voor miljoenen liters aan olie en kolen in de fik (die we daarvoor ook nog uit de grond moeten stampen), dumpen allerlei chemische rotzooi in zee, slachten ecosystemen af en kappen bossen ter grootte van halve continenten. Als je denkt dat de mens nul invloed heeft op het klimaat dan kan je inderdaad net zo goed in aliens geloven.

Dit vraagt om ZALM

Wanneer Ik Klimaatverandering​-​ontkenners Hoor, Moet Ik Altijd een Beetje Gniffelen, Daarna Word Ik Altijd BOOS

Dat ik daar zelf niet mee kwam zeg. Ach, t is nog vroeg

Onweerwolf
Cellulord schreef:
(quote)

Denk jij nu echt dit dit het eerste maal is dat er een klimaatverandering op deze planeet is?

Ik doelde op de huidige opwarming van de aarde, die aantoonbaar door menselijk gedrag is veroorzaakt, niet op de laatste ijstijd.

Casartelli (moderator)
Straks mag je hier ook al niet meer zeggen dat de aarde plat is.

dix
Onweerwolf schreef:
Ik doelde op de huidige opwarming van de aarde, die aantoonbaar door menselijk gedrag is veroorzaakt, niet op de laatste ijstijd.
De laatste ijstijd werd juist veroorzaakt door ruftende dinosaurussen. Door hun stoelgang verduisterde de zon langdurig. Die beesten bleven maar planten vreten terwijl al lang duidelijk was dat er een keerzijde zat aan dat ongebreidelde consumptiegedrag. Daar zijn ze indertijd nadrukkelijk op gewezen, maar alle signalen werden genegeerd. We weten nu hoe het ze vergaan is.

123poetertjes schreef:
Als je denkt dat de mens nul invloed heeft op het klimaat dan kan je inderdaad net zo goed in aliens geloven.

Nooit beweerd dat de mens geen invloed heeft op het klimaat, maar die is volgens mij uiterst miniem.
En natuurlijk zijn er aliens, of denk je dat de aarde de enige bewoonde planeet is in dit univers. Of die aliens ons hier op aarde komen bezoek dat zou ik echt niet weten.

123poetertjes schreef:
We steken dagelijks voor miljoenen liters aan olie en kolen in de fik (die we daarvoor ook nog uit de grond moeten stampen), dumpen allerlei chemische rotzooi in zee, slachten ecosystemen af en kappen bossen ter grootte van halve continenten.

Eerst even stellen dat ik niet heilig ben, verre van. Woon sinds enkele jaren in een piepklein karavanetje op hey platte land in Frankrijk. Heb geen auto en ik verplaats me voor 95% te voet/fiets. Draag sinds 20 jaar enkel gerecycleerde kledij. Eet de laatste 5 jaar voor meer dan 50% lokaal + 25% gerecycleerd (uit de supermarkt vuilbak).
Ga liever even bij mensen zoals Al Gore aankloppen. Mensen die julie wijs maken dat het eind nabij is maar zelf in prive-jets rondvliegen om $100.000 toespraken te geven.
En alhoewel ik van het leven en de natuur hou, maakt het mij geen reet uit als de mensheid morgen niet meer zou bestaan.

Een groot deel van de gekapte bossen zijn o.a. voor de aanbouw van soya voor vegetariers, want vlees is slecht voor het milieu. hahaha

O.a aan Onweerwolf
En NEEN, ik ben geen "Klimaatverandering​-​ontkenners" ik ben er ook nog nooit eentje tegen gekomen, maar ken wel een deel mensen die de heidige media-bullshit niet geloven.
En is er werkelijk een consensus over klimaatverandering? Ik betwijfel het, zeker als er nog genoeg geleerden zoals o.a. Lennart O. Bengtsson (Director of the Max Planck Institute for Meteorology), John R. Christy (Distinguished Professor of Atmospheric Science and Director of the Earth System Science Center at the University of Alabama) en nog vele anderen. Maar ja zulke mensen komen nooit aan bod in de (paranoide) mainstream media.

Wel vermakelijk trouwens dat de wetenschapsredacteur van De Volkskrant al na de 2018-editie een column schreef waarin hij hetzelfde idee opperde (mijns inziens met heel valide argumenten). Wellicht heeft dit de organisatie tot denken gezet. Ik ben er net als de columnist van overtuigd dat BKS er op de lange termijn absoluut z’n voordeel mee kan doen. In de categorie grote popfestivals zouden ze trendsetter worden. En reken maar dat het vooral goede publiciteit blijft opleveren en dat uiteindelijk ook andere festivals geïnspireerd zullen worden
Best Kept Secret: ban de kipsaté en de rendang

Edgar18 schreef:
(quote)
Ha, tegen dat probleem loop ik nu ook aan. Ik minder al een tijdje mijn vleesconsumptie en één van de keuzes die ik daarbij heb gemaakt is geen vleeswaren meer op brood. Maar... ook ik vind het lastig alternatieven te vinden. Mensen nog tips? Ik eet tegenwoordig weer regelmatig kokosbrood .

- Hummus (de goedkoopste van de Lidl of AH is prima, maar je hebt er ook in allerlei soorten en smaken)
- Pesto
- Tosti's (met gewone kaas of een vegan variant)
- Avocado (spread)
- Tapenade (in allerlei soorten)

Of gewoon good old pindakaas

Hoe weet jij wat voor kaas Casartelli eet? Er zijn steeds meer plantaardige kazen op de markt

De wereldwijde zuivelconsumptie moet op termijn uiteraard ook gaan indammen (willen we alle aardbewoners van voldoende voedsel kunnen voorzien) . Maar dat houdt onlosmakelijk verband met de rest van de bio-industrie.

Onweerwolf
Wetenschappelijke consensus vereist geen unanimiteit. De collectieve acceptatie op dit vlak binnen de wetenschap is overigens bijzonder hoog.

Wanneer je een artikel uit de media wantrouwt kun je altijd het onderzoek zelf lezen natuurlijk, dat doe ik ook geregeld. Correcte berichtgeving komt met bronnen en goede berichtgeving informeert je of een onderzoek op zichzelf staat of dat het peer-reviewed is en in welke mate.

Stellen dat een bericht een leugen is omdat het medium dat het bericht heeft gepubliceerd behoort tot de mainstream is een drogreden.

cosmic kid (moderator)
Wow..........een hele politieke discussie waarbij het zoekwerk is om vast te stellen wanneer die begonnen is. Nu kan ik twee dingen doen: een rücksichtlose veegactie of er een punt achter zetten en vragen of iedereen het weer over het festival wilt hebben.

Ik kies voor het laatste. Graag weer on-topic en anders haal ik de stofzuiger tevoorschijn.

Zoals dat The Strokes worden aangekondigd vanavond?

cosmic kid schreef:
Graag weer on-topic en anders haal ik de stofzuiger tevoorschijn.

Stofzuigergeluid? Wat mij betreft mogen The Jesus & Mary Chain wel weer eens komen, hoor! Sowieso zijn nieuwe namen van harte welkom!

Dit is dus zo'n boeking waar ik maar weinig mee kan. Al jarenlang lees ik op diverse festivalfora mensen die wild enthousiast worden als het gerucht "The Strokes" weer eens voorbij komt. Ook vandaag zie ik vooral lovende reacties. Voor mij is dit een band die één aardig (en ook niet meer) album heeft gemaakt. Waarom willen we die zo graag als headliner op een festival zien?

Ik besef me terdege dat er veel mensen zijn die erg blij worden van deze boeking. Vast en zeker meer dan degene die het jammer vinden dat de derde headline spot niet door een toffe act wordt ingevuld. Maar goed, het is nog geen zes uur. Op diezelfde puntjes passen ook The Killers, The Editors, Arc adeFire, en vast nog een hoop. Zou toch geinig zijn als het The Strokes helemaal niet blijken te zijn.

The Strokes is wel een van de meeste overhypte acts van de afgelopen jaren inderdaad. Ten tijde van het debuut werden ze omarmd als de redders van rock’n’roll. Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte band, maar ze deden nou ook niet iets nieuws wat andere indie rock bands al aan het doen waren. Het door de media opgelegde aura van bovenmatige waardering rond het debuut is altijd blijven hangen rond de band, ondanks dat de daaropvolgende releases haast verloren gingen in de vergetelheid.

Edgar18 schreef:
Maar goed, het is nog geen zes uur. Op diezelfde puntjes passen ook The Killers, The Editors, Arc adeFire, en vast nog een hoop. Zou toch geinig zijn als het The Strokes helemaal niet blijken te zijn.

The Beatles? Tim Buckley? The Prodigy? =/

The Serenes? The Stooges? The Sundays? =D

The Wombats? The Delines? The Horrors? The Specials? =P

Nee, waarschijnlijk toch wel The Strokes!

Vooral Tim Buckley zou een hele bijzondere boeking zijn

Exact! Maar ik ben niet zo van de hologrammen!

Ann Peebles zou van mij ook mogen! =)

Veel liever dan Rod Stewart!

Dat wordt gewoon Las Kellies natuurlijk

The Strokes, zoals al vaker genoemd een aardig debuut. Ze stonden ooit op Metropolis in een tent te spelen tegelijk met, op het hoofdpodium, My Vitriol. Ik heb beide voor de helft gezien, was niet zo blij met die overlapping. Wel bijzonder dat toen My Vitriol hoger werd ingeschat, daar hebben we na het debuut nauwelijks meer van gehoord (en als je ze toen nog niet kende zal dat na die tijd ook niet gebeurd zijn).

Het kunnen ook nog 2 namen worden
___ = Fea
_______ = Peaness
ik zeg: doen

Hohoho, als het The Strokes zijn mag je me wel bij elkaar vegen. Ik had geen betere derde headliner kunnen wensen...

Het moet wel om The Strokes gaan met 17:51 en precies genoeg streepjes om hun naam te vormen. Erg blij mee! Zeker in mijn top 20 meest beluisterd, maar nog niet live gezien.

The Strokes een paar jaar terug nog gezien op Primavera. Volgens mij heb ik het niet eens uitgekeken, wat was dat matig zeg. Kun je beter de eerste cd nog een keker draaien.

Doe dan idd maar Las Kellies, stuk beter

Gast
geplaatst: vandaag om 01:54 uur

geplaatst: vandaag om 01:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.