MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Ik kijk meer uit naar zo'n wagonlading kleinere namen, maar vanavond zal het wel alleen bij the strokes blijven. Behoorlijk overrated inderdaad.

Nice! The Strokes dus.
Da's alweer eventjes geleden dat ik ze voor het eerst/laatst zag, dus ik heb er wel weer zin in.

Maar vorig jaar rond deze tijd werden er toch wel een sloot namen in één keer bekend gemaakt, dus wel jammer dat het (waarschijnlijk) bij 1 naam blijft. Maar wellicht koppen ze er volgende week wel weer 45 ofzo bij.

herman schreef:
The Strokes een paar jaar terug nog gezien op Primavera. Volgens mij heb ik het niet eens uitgekeken, wat was dat matig zeg. Kun je beter de eerste cd nog een keker draaien.

Doe dan idd maar Las Kellies, stuk beter

Grappig, ik ben bij hetzelfde concert geweest en ik vond het eigenlijk fantastisch. Ik stond dan ook wel vooraan in de menigte. Die setlist was ook echt fantastisch met de volgende 8 nummers als laatste:
Is This It
Reptilia
Last Nite
Take It Or Leave It

Encore:
The Modern Age
Under Cover of Darkness
Hard to Explain
New York City Cops

Ook houden The Strokes zich in tegenstelling tot andere vervolgen bands uit de post-punk revivial zichzelf wat exclusiever. Ze doen altijd maar een kleine selectie festivals wat het wat specialer maakt als ze er wel staan.

Wel een mooi gitaarkwartet zo op de zaterdag: The Strokes, Fontaines D.C., Rolling Blackouts C.F. en black midi. The Strokes is waarschijnlijk het minst interessant!

THE STROKES!!!

Tja, niet de gedroomde headliner maar moet nog zeker meer van ze gaan luisteren!

Ik weet niet wat je onder meer verstaat, maar na de eerste twee albums ben je wel klaar op zich. Die zijn dan wel weer steengoed. Heb ze zelf in 2015 in Londen gezien en dat was echt een onvergetelijke show voor mij. Zeker zin om ze dit jaar weer te zien.

Ik vind Comedown Machine een hele fijne plaat, als enige Strokes album, eigenlijk

Casartelli (moderator)
Ah. Fijn. De exclusieve Strokes.
Breaking news. The Strokes are playing Rock Werchter 2020! On Friday 3 July that is.

Casartelli schreef:
Ah. Fijn. De exclusieve Strokes.
(quote)
Rock Werchter hangt aan elkaar van bands die tien jaar geleden een stuk interessanter waren, dus het past ook wel weer.

Oh mannnnnnnnn, door deze boeking wil ik nu al helemaal naar BKS. Maar heb ook al een ticket voor DTRH....

Gewoon allebei doen!

Dance Lover schreef:
Gewoon allebei doen!

Eens kijken of ik wat vrienden kan overtuigen

Dance Lover schreef:
Gewoon allebei doen!

Psies. Doe ik ook.

Ik heb The Strokes nog nooit live gezien dus dit is een interessante toevoeging voor mij! Even kijken of het een dag of weekend ticket gaat worden..

Een paar nieuwe leuke namen waaronder BADBADNOTGOOD, The Avalanches, Dope Lemon en Black Country, New Road.

Marika Kijken of ze nu een vollere tent krijgt of ze weer tegenover een arcade fire-achtige staat.

Casartelli (moderator)
Dat was nogal een anoniem rijtje nieuwe namen, maar laatsgenoemde YĪN YĪN had wel een aardig deuntje in de WT. En als Jarvis Cocker zich niet te veel tot zijn solowerk beperkt...

Casartelli schreef:
En als Jarvis Cocker zich niet te veel tot zijn solowerk beperkt...

Ja, sorry, dat doet ie dus wel. Meestal 1 hooguit 2 Pulp songs. Zag ze een half jaar geleden en ben daar al na een kwartiertje verveeld weggelopen.

Weeral enorm veel overlap met de boekingen van Primavera Sound. Aangezien ik daar al naartoe ga, voel ik weinig urgentie om naar Best Kept Secret te trekken dit jaar. Al zijn Sheer Mag en DJ Python hele mooie boekingen die PS dit jaar niet heeft. Echter onvoldoende om mij toch nog in Hilvarenbeek te krijgen. Ik kan in ieder geval een ieder Sheer Mag, Black Country New Road en - vooral! - Tropical Fuck Storm aanraden. Waanzinnige live-acts. Amyl and the Sniffers idem, mits ze het bij een ultra-energieke half uurs-show houden.

DjFrankie (moderator)
Amyl & the Sniffers, Automatic, Tropical Fuckstorm, DIIV ik wordt hier erg blij van.

Girl Band, Tropical Fuck Storm en Black Country, New Road gaan, dus ik ga. Jammer dat de rest van de nieuwe namen op deze updates niet fantastisch zijn, maar deze drie zijn genoeg om een kaartje te boeken.

Black Country, New Road, Squid, Yin Yin, Tinariwen, Park Hye Jin, Sampa the Great en the Avalanches zijn wel namen die de balans DTRH/BKS nog verder richting de laatste laat doorslaan...

Zitten heel wat mooie namen bij, vooral van nog (vrij) nieuwe opkomende bands.

De interessantste namen overlappen voor mij met Motel Mozaique. Black Country, New Road, Squid en Yin Yin staan daar ook. Girl Band, Tropical Fuck Storm, Fontaines D.C. en Faka heb ik allen afgelopen jaar nog gezien. Blijven over als (voor mij) meest relevante namen The National, Tinariwen, Belle & Sebastian, Massive Attack, Weyes Blood en Amyl & the Sniffers.

Op dit moment neig ik naar een dagkaart voor de zondag, maar ik wacht nog even de volgende (grote) lichting namen af.

Yin Yin, The Avalances, DIIV, Tinariwen, Black Country New Road, Meetsysteem......weer fijne namen. Op dance gebied niet heel indrukwekkend tot nog toe, maar misschien vergis ik mij. De dj`s zeggen mij in ieder geval niets.

Dance Lover schreef:
Op dance gebied niet heel indrukwekkend tot nog toe, maar misschien vergis ik mij.

Objekt, DJ Python, Simo Cell en Park Hye Jin zijn prima namen. Barker is ook de moeite waard.

Blij met deze reeks namen en er valt nog genoeg te ontdekken.
Van een aantal namen ken ik hooguit een of twee liedjes, dus daar ga ik me nu nog wat meer in verdiepen.

Ik ga hier in ieder geval heen om over te schrijven, wat een geweldig programma

Aantal leuke namen.
Zelf geen kenner, maar zit er al iets van goede hiphop bij?

Screenager schreef:
Aantal leuke namen.
Zelf geen kenner, maar zit er al iets van goede hiphop bij?

Voor zover ik de namen ken alleen Sampa the Great. Er is altijd weinig hiphop op BKS helaas.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.