MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Given to the Wild is blijkbaar hét album van de eenentwintigste eeuw tot nu toe. Moet ik maar eens een luisterbeurt geven dan. O ja, leuk dat het debuut van Maiden het heeft gehaald, fenomenale plaat, vind ik nipt hun beste.

Bij mij staat The Chronic ook op één... ster.

Met Jacques Brel passeert tegelijk mijn favoriete Belgische en Franstalige album.

Casartelli (moderator)
Pelican is wel een van de meest catchy rocknummers van de 21e eeuw tot nu toe. Maar Given to the Wild als geheel? Mwah.

Toch met het debuut van Iron Maiden wel het hoogtepunt van een update die duidelijk niet de mijne was.

Indi RockPop van de 21ste gaat wellicht wat te ver. Feit is dat de MaccaBees 2 ongeëvenaarde albums gemaakt hebben. Given to the Wild en Marks to Proof it. En MtPi nog beter dan GttW. De kwalificatie was dus een moment opname. Effe afwachten of Marks to Proof It terecht inderdaad hoger staat.

Dream syndicate, Bright Eyes en Belke&Sebastian....ingrediënten voor een mooie vrijdag.

Pijnlijke update dit.

jordidj1 schreef:
Pijnlijke update dit.

Nou, je zou eens de hierboven genoemde drie kunnen proberen.

Casartelli schreef:
(quote)
En dan is de opvolger nog wel een tandje beter.
Koekoek! Hoewel ik hem niet boven de voorganger had verwacht.

Evenals Pretzel Logic, had ik niet snel boven Aja geplaatst.

nico1616 schreef:
3 Joni Mitchell albums in de lijst is al mooi (in de veronderstelling dat Blue nog komt).
Zonder te verklappen wat er nog komt, staan er dus in ieder geval nu al drie albums in de lijst.

Nina Simone ❤️

Nette update

Super update zeg, de 3e Joni, Nina Simone (veel vrouwen in de lijst!), Ram en al de 2e Steely Dan die ik net niet had. Pretzel Logic boven Aja is heel verrassend en zorgt ervoor dat er best nog een Steely Dan kan komen ?

En nog altijd albums die het met 2 noteringen halen, hoe lang blijft dat nog duren?

nico1616 schreef:
Super update zeg, de 3e Joni, Nina Simone.

We zijn het niet over alle vrouwen eens maar over Joni Mitchell en Nina Simone blijkbaar wel.

nico1616 schreef:
En nog altijd albums die het met 2 noteringen halen, hoe lang blijft dat nog duren?
Tip: als een album twee keer op nummer 1 staat, krijgt het album 1000 punten. We zitten nu rond de 750 punten.

Hoewel ik achteraf zou zeggen dat het wellicht wat veel van het goede is. Volgende keer maar eens over hebben.

Wow, Tool nu al

zaaf
Sterker nog: Fear Of Music nu al!

Misterfool
Wat, To Be Kind nu al.

zaaf
Ja hier liet ik je in de steek. Wereldplaat.

Geen overeenkomsten deze keer maar toch een aardige update.

Misterfool
zaaf schreef:
Ja hier liet ik je in de steek. Wereldplaat.

Goed, ik heb je dan weer in de steek gelaten bij Fear of Music. Zand erover zullen we maar zeggen.

Ook ondergetekende heeft Fear of Music over het hoofd gezien

zaaf
grrrr

Ik vind het altijd lastig wat nou de beste is van Talking Heads - elk album heeft wel een paar geweldige en mindere nummers. Natuurlijk, de film Stop Making Sense is geweldig maar daar staan natuurlijk nummers van diverse albums op. En de LP staat niet alles op van de film.
Bij mij staat in m'n top 100 altijd het livealbum The Name of This Band en voor deze lijst heb ik uitgebreid tot 250 en toen toch maar Fear of Music er bij gezet... die is qua studioalbums toch het meest consistent denk ik.

chevy93 schreef:
(quote)
Tip: als een album twee keer op nummer 1 staat, krijgt het album 1000 punten. We zitten nu rond de 750 punten.

Hoewel ik achteraf zou zeggen dat het wellicht wat veel van het goede is. Volgende keer maar eens over hebben.

Dat probleem is natuurlijk deels opgelost als meer gebruikers zouden meedoen

In de formule kan een aanpassing worden gemaakt waardoor de aanwezigheid van een plaat al zorgt voor extra punten en de aanwezigheid op meerdere lijsten dus zwaarder weegt. Bijv. 38000/(PLACE+75) + 100. Dat is gelijk een incentive voor gebruikers om meer albums in de lijst te zetten (Zelf heb ik me nu beperkt tot 200 albums).

Tegelijk is de charme nu juist dat de lijst wat minder voorspelbaar is doordat een hogere stem meer invloed kan hebben op de uitslag.

namsaap schreef:
Dat probleem is natuurlijk deels opgelost als meer gebruikers zouden meedoen

Dat zou natuurlijk mooi zijn, maar als zelfs ik als fanatieke lijstjes invuller er aanvankelijk niet eens aan wilde beginnen en dan uiteindelijk toch maar met een bescheiden top 125 kom dan gaat dat nog een hele klus worden

Toch is het jammer dat veel users het als zoveel werk zien. Bij het normale Top 40 per decennium-spel spelen, maak je in principe 6 maal een Top 40 wat samengevoegd al 240 albums oplevert. Dus eigenlijk lever je dan ook een flinke lijst aan met als verschil dat je het gespreid over weken kan doen. Wellicht als je het per jaar afwisselt, het ene jaar het gewone Top 40-spel en het andere jaar de Top 1000, dat je per keer meer en meer users enthousiast krijgt, zeker omdat ze dan al is die Top 40-lijstjes al paraat hebben.

Snoeperd schreef:
Toch is het jammer dat veel users het als zoveel werk zien. Bij het normale Top 40 per decennium-spel spelen, maak je in principe 6 maal een Top 40 wat samengevoegd al 240 albums oplevert.

Dat gebeurt in brokken en daar heb je als beperking een decennium wat het al weer iets makkelijker maakt.

Natuurlijk is het jammer, maar is het echt zo vreemd? Op zich is die grote toplijst misschien nog wel te maken, maar dan al die codes erbij zoeken... schrikt ook af en levert extra werk op. Werk ja, want zo zie ik het wel en dan is de lol ervan af. Dat heb ik niet bij de decennium lijstjes. Maar goed, zo ervaar ik het, anderen niet. Ik denk alleen wel dat het een reden kan zijn waardoor er niet heel veel mensen meedoen.

Ja, het is wel kutwerk om al die codes op te zoeken. Maar goed, je had ook dat excel ding kunnen downloaden, dan hoefde je alleen maar te kopiëren/plakken.

Inderdaad, gewoon de download aanvragen en dan in de juiste volgorde kopieren.

Mede daardoor ben ik wel wat vergeten trouwens van dingen die ik nog niet gewaardeerd had, maar door de uitslag heb ik een hoop extra dingen alweer aangeklikt (bv van The Police had ik nog niks aangevinkt, nu wel)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.