MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
zaaf
Casartelli schreef:
This Is the Life (het nummer) is inmiddels een klassieker waar het gros van de Moderne Klassiekerpretendenten in de Witte Trui lang niet aan kan tippen.
daar noem je ook wat

Nou, volgens mij is het tijd voor een nieuwe update...

En dat is me er eentje hoor... twee top 50-platen (Boxer Rebellion en Caravan)!

Damien Rice stelt wel teleur. Nummer 67 in de top 250, maar hier niet eens bij de bovenste 400. Toegegeven, ik had 'm ook niet in mijn lijst. Typisch zo'n plaat die ik eens in de zoveel tijd (in de zomer draai) en iedere keer verbaas ik me erover hoe mooi die is. En toch weigert deze plaat vooralsnog in mijn collectieve geheugen op te poppen als ik dit soort lijsten samenstel.

Now playing: Kate Bush - Aerial (2005)

Nah, geen beste update. Damien Rice vergeten, though. Snel maar in de lijst volgende keer.

Geen beste update? Het is een Eldorado!

EttaJamesBrown schreef:
Geen beste update? Het is een Eldorado!

Wat?

Prachtige plaat van Joe Jackson. En dan is die van Crowded House nog even een stapje mooier. Hoewel het mistroostige geluid van The Chameleons beter bij het weer past.

243/550

Het zag er even slecht uit met enkel een tag voor een 491ste plek (HoL) maar toen gelukkig angry Joe nog en dan heb je er wel eentje te pakken zeg!

Verder met Anathema ook weinig tot niets mis en in mindere mate is deze Crowded House ook wel aardig

Vier albums bij de laatste update die ook (hoog) in mijn lijst zouden staan. Lekkerrr.

mooi, weer een Sonic Youth, dat er nog maar velen mogen volgen.
Evol bij mij de laagste van 5 SY noteringen.

zaaf
lekker updeetje hoor

zaaf
zag je mijn naam niet een paar keer vermeld?

Casartelli schreef:
This Is the Life (het nummer) is inmiddels een klassieker waar het gros van de Moderne Klassiekerpretendenten in de Witte Trui lang niet aan kan tippen.

Het eerste deel van je stelling klopt. Maar om nu te pretenderen dat het grootste deel van de Witte Trui-genoteerden geen klassieker zou zijn lijkt me nogal een boude uitspraak. De meeste hoog scorende Witte Trui'ers staan immers ook al jaren in de MuMeLadder genoteerd en doen het in andere forumspellers ook relatief goed. Ik zou dus zeggen dat die in de ogen van de gemiddelde MuMe'er állang een klassieker zijn. Het betreffen veelal nummers die eerder ook hoge ogen scoorden in Song van het Jaar en de MuMeAfrekening.

Verder zou ik willen opperen dat de meeste nummers op This Is the Life (het album) beter in elkaar steken dan het hitje. Maar dat is uiteraard ook een kwestie van smaak

jordidj1 schreef:
(quote)

Ze maakt leuke popliedjes, maar daar houdt het ook wel mee op.

Een heel album samenstellen vol met leuke, melodische, catchy popliedjes is moeilijk dan je denkt. Wat deze Amy voor mij uniek maakte t.o.v. haar tijdgenoten (popzangeressen) is dat er op haar debuut geen enkele filler te vinden was. Vandaar dat ik de plaat nog steeds hoog heb zitten. De instrumentatie is zeker niet wereldschokkend of extreem onderscheidend, maar dat hoeft ook niet voor een popplaat.

En dat Skyradio This Is the Life uiteindelijk grijs is gaan draaien heeft uiteindelijk ook veel met toeval van doen gehad. Eerdere singles van haar in 2017 waren in eerste instantie geflopt.

zaaf schreef:
(quote)
zag je mijn naam niet een paar keer vermeld?

Ik zag mijn naam niet

zaaf
had je maar een 500lijst in moeten sturen

zaaf schreef:
had je maar een 500lijst in moeten sturen

Verrukkelijke 500 begint binnenkort hoor?

Vandaag is de update lekker vroeg. Dus de hele dag de tijd om deze knallers te beluisteren!

Ik vraag me toch altijd af hoeveel mensen (ook) op Kindred gestemd zouden hebben als het niet het vrij arbitraire label EP zou hebben meegekregen.

248/560

Oef, ik heb veel te beluisteren nog: ken lang niet alles van de laatste updates.

Wel mooi dat Kindred het heeft gehaald.

Casartelli (moderator)
Het ene moment denk je "dit wordt niks", het andere moment...

436. Fates Warning - A Pleasant Shade of Gray (1997)
435. The Church - Starfish (1988)
434. Camel - Nude (1981)

Dit zal toch wel het sterkste opeenvolgende drietal uit de lijst zijn.

Coys
Was wat dun bezaaid qua persoonlijke nominaties de afgelopen updates, maar deze maakt veel goed met Zen Arcade, Kindred en vooral TNT.

chevy93 schreef:
Vandaag is de update lekker vroeg. Dus de hele dag de tijd om deze knallers te beluisteren!

Ik vraag me toch altijd af hoeveel mensen (ook) op Kindred gestemd zouden hebben als het niet het vrij arbitraire label EP zou hebben meegekregen.

248/560

Ik?

#np: Summerteeth

Het tweeluik How To Fight Loneliness en Via Chicago is erg sterk, hoor. Poeh.

jordidj1 schreef:
#np: Summerteeth

Het tweeluik How To Fight Loneliness en Via Chicago is erg sterk, hoor. Poeh.

Rest van het album ook. Viel nipt buiten m'n top 120 helaasch.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Rest van het album ook. Viel nipt buiten m'n top 120 helaasch.

Op 121?

Leuke review bij Archive uit 2005. Toen Londinium nog (blijkbaar) hun bekendste was hier.

Verder niet helemaal mijn update. Veel uit de categorie 'wel aardig' en dat lijkt me voor deze regionen ruimschoots te weinig. Vooral Suck It and See vind ik opvallend hoog.

Goede review ook van mij, bij Eminem.

jordidj1 schreef:
Goede review ook van mij, bij Eminem.

Op een reactie van mij, maar word ik gequote? Neeee hoor...

Het meesterlijke album van Kraftwerk had ik wel iets hoger verwacht, verder een redelijke fijne update

zaaf
weer fijne plaatjes, na een korte impasse.

tussenstand:
1. arcade monkeys 24
2. snoeperd 22
3. grafgantz 21
4. nico1616 18
5. koenr 17
6. misterfool 15
7. lying mouth 14
8. jordidj1 13
9. likeahurricane 12
10. arthurdz 11
11. ettajamesbrown 10
12. ranja 9
12. chevy93 9

Gast
geplaatst: vandaag om 05:03 uur

geplaatst: vandaag om 05:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.