Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
4
geplaatst: 9 september 2020, 21:48 uur
Casartelli schreef:
Een 461e plek is het hoogste wat de perspexe hoerenkast zelf voor elkaar kan boksen?
Een 461e plek is het hoogste wat de perspexe hoerenkast zelf voor elkaar kan boksen?
dan moeten we misschien toch maar vacatures online zetten
0
geplaatst: 10 september 2020, 09:32 uur
Ik vraag me toch af... zouden alle fouten er echt uit zijn of is men gewoon gestopt met ze te benoemen? 

1
geplaatst: 10 september 2020, 09:39 uur
chevy93 schreef:
Ik vraag me toch af... zouden alle fouten er echt uit zijn of is men gewoon gestopt met ze te benoemen?
Ik ben Minutemen top 10 maatjes met zaaf, dat kán gewoon geen fout zijn
0
geplaatst: 10 september 2020, 10:00 uur
chevy93 schreef:
Ik heb Clementine niet in mijn lijst, maar dat lijkt me vooral een fout van mezelf
0
geplaatst: 10 september 2020, 11:01 uur
Jammer dat Clementine gedaald is, maar daar ben ik zelf debet aan. Vorige keer had ik hem nog op 499, nu erbuiten. En aan de andere kant... ik had hem zelf niet eens bij de bovenste 500 en dus eigenlijk staat 'ie al hoger dan ik hem zou plaatsen.
0
geplaatst: 10 september 2020, 12:53 uur
chevy93 schreef:
Eehh, ik kwam erachter dat ik The Waterboys - Fishermans Blues tweemaal in m’n 500 had, waarvan eenmaal de luxe-editie met de hoogste notering. In de telling is alleen de reguliere geteld met de laagste notering. Niet fout, wel jammer.
0
geplaatst: 10 september 2020, 22:33 uur
Let je even niet op, komen er twee top 100-albumpjes voorbij.
Ty
Amenra
Ty
Amenra

0
geplaatst: 10 september 2020, 22:59 uur
chevy93 schreef:
Dat laatste. Kan me niet voorstellen dat ik vergeten ben om Music for 18 Musicians in m'n top 500 te zetten, want die staat op 5*. En het comebackalbum (S/T) van Slowdive is m'n favoriete shoegazeplaat.
0
geplaatst: 11 september 2020, 00:16 uur
Minutemen had ik ook wel in mijn lijst kunnen opnemen. Geweldig album, maar had er nog niet op gestemd, dus hij kwam ook niet naar boven toen ik mijn stemmen downloadde.
Over 2 jaar dan maar.
Over 2 jaar dan maar.
5
geplaatst: 11 september 2020, 00:25 uur
Gretz schreef:
Dat laatste. Kan me niet voorstellen dat ik vergeten ben om Music for 18 Musicians in m'n top 500 te zetten, want die staat op 5*. En het comebackalbum (S/T) van Slowdive is m'n favoriete shoegazeplaat.
Die eerste heb je ook in je lijst: Steve Reich - Music for 18 Musicians (1998)(quote)
En Slowdive ook: Slowdive - Slowdive (1990)

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 september 2020, 09:08 uur
Gretz schreef:
chevy93 schreef:
Die eerste heb je ook in je lijst: Steve Reich - Music for 18 Musicians (1998)
Er zit weinig anders op dan nu even voor over twee jaar opschrijven bij welke platen je allemaal moet opletten dat er niks misgaat.Die eerste heb je ook in je lijst: Steve Reich - Music for 18 Musicians (1998)
0
geplaatst: 11 september 2020, 09:55 uur
Casartelli schreef:
Op zich is het vrij simpel, je genereert naast het id, ook de kolom met artiest en jaar en dan kun je zo zien of je het juiste album gevonden hebt.(quote)
(quote)
Er zit weinig anders op dan nu even voor over twee jaar opschrijven bij welke platen je allemaal moet opletten dat er niks misgaat.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 september 2020, 12:27 uur
452-447 moet wel het briljantste zestal van de lijst zijn. Daarnaast zou de Casartelli van 5 jaar (of alweer iets meer) geleden Watershed ook boven Ghost Reveries geplaatst hebben, maar dat is inmiddels inderdaad wel andersom.
1
geplaatst: 11 september 2020, 18:14 uur
chevy93 schreef:
441. Soft Machine - Third (1970)
(afbeelding)
1250,75 punten
Genoemd door hoi123 (59)
Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten. 441. Soft Machine - Third (1970)
(afbeelding)
1250,75 punten
Genoemd door hoi123 (59)

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 september 2020, 19:17 uur
hoi123 schreef:
Genoemd door hoi123 (59)
Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten. Genoemd door hoi123 (59)
[/quote]Jouw naam viel me al een beetje op daar. Maar het zou kunnen dat deze over twee jaar mijn lijst haalt, dus dank voor het voorschot.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 september 2020, 19:18 uur
hoi123 schreef:
Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten.
Jouw naam viel me al een beetje op daar. Maar het zou kunnen dat deze over twee jaar mijn lijst haalt, dus dank voor het voorschot.Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten.
0
geplaatst: 12 september 2020, 00:43 uur
hoi123 schreef:
Hier zijn de punten veel beter op hun plek. (quote)
Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten.

0
geplaatst: 12 september 2020, 16:04 uur
Home... echt? Zelfs de gemiddelde rating op MuMe geeft me gelijk met dit het minste Anneke-album te vinden. Komt de rest dan allemaal nog? 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 september 2020, 16:26 uur
ranja schreef:
het minste Anneke-album
Vreemd.het minste Anneke-album
Maar ik zie dat de MuMe-ranking aardig in lijn is met die op RYM en op PA. Nog steeds vreemd. Dus het nog altijd enige 5*-waardige album van de 21e eeuw wordt hier minder gewaardeerd dan Souvenirs (wat toch wel erg op een paar nummers leunt), Nighttime Birds (wat toch wel een minder doorslagje van Mandylion is) en If_Then_Else (wat... nouja... gewoon)?
0
geplaatst: 12 september 2020, 16:44 uur
Casartelli schreef:
Dus het nog altijd enige 5*-waardige album van de 21e eeuw wordt hier minder gewaardeerd dan Souvenirs (wat toch wel erg op een paar nummers leunt), Nighttime Birds (wat toch wel een minder doorslagje van Mandylion is) en If_Then_Else (wat... nouja... gewoon)?
Dus het nog altijd enige 5*-waardige album van de 21e eeuw wordt hier minder gewaardeerd dan Souvenirs (wat toch wel erg op een paar nummers leunt), Nighttime Birds (wat toch wel een minder doorslagje van Mandylion is) en If_Then_Else (wat... nouja... gewoon)?
Souvenirs vind ik van de Anneke tijd juist een van de beste, meteen al toen die uitkwam. Toen Home uitkwam zag ik ze in Dordrecht, misschien wel de laatste keer dat ik ze met Anneke zag.
Daarvan had ik meteen al het idee 'hetzelfde maar minder'.
0
Zack
geplaatst: 12 september 2020, 17:21 uur
chevy93 schreef:
Pijnlijke daling van Zep II
Zeker , maar de jongere generatie neemt het op mume langzaam in aantal over dus gaat de kwaliteit van de lijst ook dalen.Pijnlijke daling van Zep II
Albums vanaf zeg maar 2010 staan hier al tussen waarvan de meeste de houdbaarheidsdatum niet zullen halen over 10 jaar of zo. Misschien een derde.
0
geplaatst: 12 september 2020, 18:22 uur
Zack schreef:
Albums vanaf zeg maar 2010 staan hier al tussen waarvan de meeste de houdbaarheidsdatum niet zullen halen over 10 jaar of zo. Misschien een derde.
(quote)
Zeker , maar de jongere generatie neemt het op mume langzaam in aantal over dus gaat de kwaliteit van de lijst ook dalen.Albums vanaf zeg maar 2010 staan hier al tussen waarvan de meeste de houdbaarheidsdatum niet zullen halen over 10 jaar of zo. Misschien een derde.
Nu doe je de jonge generatie geen recht. Ik bestrijd de monopolie op kwaliteit bij de oudere garde.
0
geplaatst: 12 september 2020, 19:47 uur
Zack schreef:
(quote)
Zeker , maar de jongere generatie neemt het op mume langzaam in aantal over dus gaat de kwaliteit van de lijst ook dalen.Albums vanaf zeg maar 2010 staan hier al tussen waarvan de meeste de houdbaarheidsdatum niet zullen halen over 10 jaar of zo. Misschien een derde.
Gelukkig heb jij de waarheid in pacht.
0
geplaatst: 12 september 2020, 19:50 uur
Home is fantastisch, het daar vanaf komende nummer nummer Alone zelfs magistraal!
0
geplaatst: 12 september 2020, 20:41 uur
Wow, ik had nog niet een SATURATION meer verwacht. Wat tof 
En twigs ook mooie binnenkomer

En twigs ook mooie binnenkomer

* denotes required fields.