MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
Breekt m’n klomp: heb ik Prince hoger staan dan Zaaf?!?

Casartelli schreef:
Een 461e plek is het hoogste wat de perspexe hoerenkast zelf voor elkaar kan boksen?

dan moeten we misschien toch maar vacatures online zetten

Ik vraag me toch af... zouden alle fouten er echt uit zijn of is men gewoon gestopt met ze te benoemen?

chevy93 schreef:
Ik vraag me toch af... zouden alle fouten er echt uit zijn of is men gewoon gestopt met ze te benoemen?

Ik ben Minutemen top 10 maatjes met zaaf, dat kán gewoon geen fout zijn

chevy93 schreef:

Ik heb Clementine niet in mijn lijst, maar dat lijkt me vooral een fout van mezelf

Jammer dat Clementine gedaald is, maar daar ben ik zelf debet aan. Vorige keer had ik hem nog op 499, nu erbuiten. En aan de andere kant... ik had hem zelf niet eens bij de bovenste 500 en dus eigenlijk staat 'ie al hoger dan ik hem zou plaatsen.

chevy93 schreef:

Eehh, ik kwam erachter dat ik The Waterboys - Fishermans Blues tweemaal in m’n 500 had, waarvan eenmaal de luxe-editie met de hoogste notering. In de telling is alleen de reguliere geteld met de laagste notering. Niet fout, wel jammer.

Let je even niet op, komen er twee top 100-albumpjes voorbij.

Ty
Amenra

chevy93 schreef:

Dat laatste. Kan me niet voorstellen dat ik vergeten ben om Music for 18 Musicians in m'n top 500 te zetten, want die staat op 5*. En het comebackalbum (S/T) van Slowdive is m'n favoriete shoegazeplaat.

Minutemen had ik ook wel in mijn lijst kunnen opnemen. Geweldig album, maar had er nog niet op gestemd, dus hij kwam ook niet naar boven toen ik mijn stemmen downloadde.

Over 2 jaar dan maar.

Gretz schreef:
(quote)

Dat laatste. Kan me niet voorstellen dat ik vergeten ben om Music for 18 Musicians in m'n top 500 te zetten, want die staat op 5*. En het comebackalbum (S/T) van Slowdive is m'n favoriete shoegazeplaat.
Die eerste heb je ook in je lijst: Steve Reich - Music for 18 Musicians (1998)
En Slowdive ook: Slowdive - Slowdive (1990)

Zack
Nelly Furtado op 461 met weer ern 1-2-3 tje

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Er zit weinig anders op dan nu even voor over twee jaar opschrijven bij welke platen je allemaal moet opletten dat er niks misgaat.

Casartelli schreef:
(quote)
(quote)
Er zit weinig anders op dan nu even voor over twee jaar opschrijven bij welke platen je allemaal moet opletten dat er niks misgaat.
Op zich is het vrij simpel, je genereert naast het id, ook de kolom met artiest en jaar en dan kun je zo zien of je het juiste album gevonden hebt.

Merkwaardig, Watershed boven Ghost Reveries.

Casartelli (moderator)
452-447 moet wel het briljantste zestal van de lijst zijn. Daarnaast zou de Casartelli van 5 jaar (of alweer iets meer) geleden Watershed ook boven Ghost Reveries geplaatst hebben, maar dat is inmiddels inderdaad wel andersom.

Pijnlijke daling van Zep II

chevy93 schreef:

441. Soft Machine - Third (1970)
(afbeelding)
1250,75 punten
Genoemd door hoi123 (59)
Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten.

Casartelli (moderator)
hoi123 schreef:
Genoemd door hoi123 (59)
Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten. [/quote]Jouw naam viel me al een beetje op daar. Maar het zou kunnen dat deze over twee jaar mijn lijst haalt, dus dank voor het voorschot.

Casartelli (moderator)
hoi123 schreef:
Ik gok zo uit m'n hoofd dat deze naar Portishead moest gaan. Gaat top met mijn Excelkunsten.
Jouw naam viel me al een beetje op daar. Maar het zou kunnen dat deze over twee jaar mijn lijst haalt, dus dank voor het voorschot.

hoi123 schreef:
(quote)
Hier zijn de punten veel beter op hun plek.

Home... echt? Zelfs de gemiddelde rating op MuMe geeft me gelijk met dit het minste Anneke-album te vinden. Komt de rest dan allemaal nog?

Casartelli (moderator)
ranja schreef:
het minste Anneke-album
Vreemd.

Maar ik zie dat de MuMe-ranking aardig in lijn is met die op RYM en op PA. Nog steeds vreemd. Dus het nog altijd enige 5*-waardige album van de 21e eeuw wordt hier minder gewaardeerd dan Souvenirs (wat toch wel erg op een paar nummers leunt), Nighttime Birds (wat toch wel een minder doorslagje van Mandylion is) en If_Then_Else (wat... nouja... gewoon)?

Casartelli schreef:
Dus het nog altijd enige 5*-waardige album van de 21e eeuw wordt hier minder gewaardeerd dan Souvenirs (wat toch wel erg op een paar nummers leunt), Nighttime Birds (wat toch wel een minder doorslagje van Mandylion is) en If_Then_Else (wat... nouja... gewoon)?

Souvenirs vind ik van de Anneke tijd juist een van de beste, meteen al toen die uitkwam. Toen Home uitkwam zag ik ze in Dordrecht, misschien wel de laatste keer dat ik ze met Anneke zag.
Daarvan had ik meteen al het idee 'hetzelfde maar minder'.

Zack
chevy93 schreef:
Pijnlijke daling van Zep II
Zeker , maar de jongere generatie neemt het op mume langzaam in aantal over dus gaat de kwaliteit van de lijst ook dalen.

Albums vanaf zeg maar 2010 staan hier al tussen waarvan de meeste de houdbaarheidsdatum niet zullen halen over 10 jaar of zo. Misschien een derde.

Zack schreef:
(quote)
Zeker , maar de jongere generatie neemt het op mume langzaam in aantal over dus gaat de kwaliteit van de lijst ook dalen.

Albums vanaf zeg maar 2010 staan hier al tussen waarvan de meeste de houdbaarheidsdatum niet zullen halen over 10 jaar of zo. Misschien een derde.

Nu doe je de jonge generatie geen recht. Ik bestrijd de monopolie op kwaliteit bij de oudere garde.

Dat album van Beck moet ik nodig eens gaan luisteren.

Zack schreef:
(quote)

Gelukkig heb jij de waarheid in pacht.

Home is fantastisch, het daar vanaf komende nummer nummer Alone zelfs magistraal!

Wow, ik had nog niet een SATURATION meer verwacht. Wat tof

En twigs ook mooie binnenkomer

Gast
geplaatst: vandaag om 05:58 uur

geplaatst: vandaag om 05:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.