Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2020, 13:51 uur
Shaky schreef:
Het zegt me helemaal niks, dus ik kan er blanco instappen straks. Ben nu bij nr. 928.
Traditionele Mexicaanse muziek in een nieuw (maar authentiek) jasje. Bij het album staat een mooie video van het openingsnummer gelinkt, die helpt wel mee om het goede gevoel bij de muziek te krijgen.Het zegt me helemaal niks, dus ik kan er blanco instappen straks. Ben nu bij nr. 928.
0
geplaatst: 25 juli 2020, 14:27 uur
De eerste Steely Dan
Pretzel Logic was nieuw in mijn eigen lijst.
Phoebe Bridgers staat er de volgende keer zeker 2x in bij mij. Naar aanleiding van Punisher haar debuut herondekt, en het is bijna even fantastisch.
Nieuwsgierig naar Midori Takada en ook naar het debuut van Talk Talk. De eerste singles hebben nooit indruk op mij gemaakt, ik dacht dat het maar echt begon bij It's My Life...
Pretzel Logic was nieuw in mijn eigen lijst. Phoebe Bridgers staat er de volgende keer zeker 2x in bij mij. Naar aanleiding van Punisher haar debuut herondekt, en het is bijna even fantastisch.
Nieuwsgierig naar Midori Takada en ook naar het debuut van Talk Talk. De eerste singles hebben nooit indruk op mij gemaakt, ik dacht dat het maar echt begon bij It's My Life...
2
geplaatst: 25 juli 2020, 15:00 uur
0
geplaatst: 25 juli 2020, 18:52 uur
Oh, Jade Bird niet in mijn lijst? Ik zie dat ik die geen rating heb gegeven en dan komt-ie niet in de export en dus heb ik die vergeten. Geen idee of ze het inderdaad gehaald zou hebben en hoe hoog, maar mogelijk toch wel wat punten misgelopen.
0
geplaatst: 25 juli 2020, 19:21 uur
Een blokje platen buiten mijn hokje.
The Blue Nile en U2 zijn niet mijn ding, Stray Cats zegt me niks, Jade Bird staat nog op de luisterlijst.
Van de binnenkomst van Hombre Lobo snap ik niet veel; een vrij onbeduidende release binnen E's discografie in mijn oren, maar ik ben blij dat anderen er wel van kunnen genieten. Dat belooft nog wat voor de andere Eels platen dan.
En het is nog altijd wachten op de eerste stijger, benieuwd wanneer die komt.
The Blue Nile en U2 zijn niet mijn ding, Stray Cats zegt me niks, Jade Bird staat nog op de luisterlijst.
Van de binnenkomst van Hombre Lobo snap ik niet veel; een vrij onbeduidende release binnen E's discografie in mijn oren, maar ik ben blij dat anderen er wel van kunnen genieten. Dat belooft nog wat voor de andere Eels platen dan.
En het is nog altijd wachten op de eerste stijger, benieuwd wanneer die komt.
0
geplaatst: 25 juli 2020, 20:07 uur
That look you give that guy altijd wel een goe nummer gevonden. Het nummer had nogal wat radioplay.
Ik heb enkel de eerste 3 albums van Eels in bezit. Daarna niet echt meer gevolgd. Een beetje meer van hetzelfde deed me afhaken. Misschien was deze weer wat anders en daarom in de lijst?
Ik heb enkel de eerste 3 albums van Eels in bezit. Daarna niet echt meer gevolgd. Een beetje meer van hetzelfde deed me afhaken. Misschien was deze weer wat anders en daarom in de lijst?
1
Coys
geplaatst: 25 juli 2020, 20:11 uur
Johnny Marr schreef:
Noonday Dream in de lijst

Shoutout naar MRDammann en Coys. Kunnen we het ook ff hebben over die bazen artiesten en album top 10 van Coys? Damn gast
Noonday Dream in de lijst

Shoutout naar MRDammann en Coys. Kunnen we het ook ff hebben over die bazen artiesten en album top 10 van Coys? Damn gast
Thanks man
Die top 10’s van jou zijn ook zeker niet mals. Amenra bijvoorbeeld, best een leuk bandje.
1
geplaatst: 25 juli 2020, 21:09 uur
2
geplaatst: 25 juli 2020, 21:26 uur
Vaak zijn we het niet eens volgens mij, maar deze keer absoluut wel. 
En over Shark Week natuurlijk

En over Shark Week natuurlijk

0
geplaatst: 26 juli 2020, 11:09 uur
The Wild Hunt is zo'n plaat die je vorige keer ook wel erin verwacht had. Staat inmiddels nota bene in de Top 250.
1
geplaatst: 26 juli 2020, 11:17 uur
Alice Coltrane in de lijst. ❤️
Zelf ook pas recent ontdekt wat een prachtige platen zij heeft gemaakt. Ik verwacht er nog wel een nu, later in de lijst.
Ook leuk om Deaf Center terug te zien. Ik was destijds meer into Skodvin's solo-werk, maar ik heb deze al heel lang niet gedraaid. Zal 'm weer eens opzetten deze week.
Zelf ook pas recent ontdekt wat een prachtige platen zij heeft gemaakt. Ik verwacht er nog wel een nu, later in de lijst.
Ook leuk om Deaf Center terug te zien. Ik was destijds meer into Skodvin's solo-werk, maar ik heb deze al heel lang niet gedraaid. Zal 'm weer eens opzetten deze week.
0
geplaatst: 26 juli 2020, 12:16 uur
Oei, die andere van Alice heb ik volgens mij niet.
Afgelopen maanden veel Deaf Center en Alice Coltrane gedraaid. Thuiswerkmuziek.
Afgelopen maanden veel Deaf Center en Alice Coltrane gedraaid. Thuiswerkmuziek.
1
geplaatst: 26 juli 2020, 13:13 uur
De laatste tijd kijk ik ook met andere ogen naar oude favorieten. Pale Ravine is inderdaad goede thuiswerkmuziek. Mooi dat 'ie het gehaald heeft.
En ook leuk van Zooropa. Stond er bij mij niet in, maar vind dit wel een van de betere U2-albums.
De albums van Diane Cluck en Alice Coltrane heb ik toegevoegd aan mijn 'nog te beluisteren'-lijst. Fijn om dit soort verrassingen tegen te komen.
En ook leuk van Zooropa. Stond er bij mij niet in, maar vind dit wel een van de betere U2-albums.
De albums van Diane Cluck en Alice Coltrane heb ik toegevoegd aan mijn 'nog te beluisteren'-lijst. Fijn om dit soort verrassingen tegen te komen.
2
geplaatst: 26 juli 2020, 20:49 uur
Ik dacht altijd dat Red House Painters wel een vrij grote schare liefhebbers had hier. Verbaast me ook wel dat deze er vorige keer niet in stond. Schitterend album. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 juli 2020, 21:59 uur
Dat is wel een forse duikvlucht voor Very 
Verder voor mij een weinig enerverende update. Zooropa en Pale Ravine staan hier wel in de kast, maar die eerste zijn toch vooral de kliekjes van Achtung Baby en die tweede is eigenlijk gewoon suf...
Niettemin felicitaties aan Koenr met deze eerste stijger.

Verder voor mij een weinig enerverende update. Zooropa en Pale Ravine staan hier wel in de kast, maar die eerste zijn toch vooral de kliekjes van Achtung Baby en die tweede is eigenlijk gewoon suf...
Niettemin felicitaties aan Koenr met deze eerste stijger.
1
geplaatst: 26 juli 2020, 22:41 uur
Het is nog wat vroeg voor een "nu al niet meer serieus te nemen" opmerking maar toch...
1
geplaatst: 26 juli 2020, 23:39 uur
madmadder schreef:
Ik dacht altijd dat Red House Painters wel een vrij grote schare liefhebbers had hier. Verbaast me ook wel dat deze er vorige keer niet in stond. Schitterend album.
Ik val ook wel onder de fangroep. Alles van Kozelek, voordat hij in muzieklappen van 10+ minuten uitgebreid zijn ontbijt met je gaat doornemen, is toch wel van een behoorlijk meeslepend niveau. Ik had een andere van ze in de lijst staan, wie weet komt die nog.
Ik kijk overigens uit naar mijn luisterbeurt van Pale Ravine, ik ken dit Noorse duo helemaal niet, maar over het algemeen gaat Scandinavische ambient er bij mij altijd wel goed in
0
geplaatst: 27 juli 2020, 09:59 uur
980. Ultravox - Vienna (1980)
mooie, ruime sound met synthesizers zoals ik ze graag gebruikt zie worden. Kan erg genieten van het vrije karakter van dit album en de absurditeit die het soms kortstondig bezoekt
3,5*
979. Boudewijn de Groot - Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973)
Mooi verzameling nummers van misschien wel Nederlands fijnste. Meeslepend teksten die heerlijk gebracht worden. En dan heeft hij zelfs nog 2 albums die ik nog meer waardeer.
4*
978. R.E.M. - Reckoning (1984)
De sound van Reckoning is plesant, maar drukt bij mij niet de juiste knoppen in om de drang op te wekken om dit album vaker te bezoeken. Het mist voor mij net het enigmatische wat hun andere werk wel uitstraalt.
3,0*
977. Camel - Rajaz (1999)
Vrij ruimtelijke composities en verassend laidback. Mist voor mij net even wat gelaagdheid of complexiteit om me echt geboeid te houden. Ik ken verder niet veel van Camel, dus ik weet niet hoe hun eerdere werk is. Maar ik verwacht dat we die nog wel tegen gaan komen.
3,0*
976. IDLES - Joy as an Act of Resistance (2018)
Lekkere rock sound van een band op een missie, die even venijnig als kwetsbaar zijn. De sound is soms nog iets té nat achter de oren, maar over het algemeen zeer consistent
3,5*
mooie, ruime sound met synthesizers zoals ik ze graag gebruikt zie worden. Kan erg genieten van het vrije karakter van dit album en de absurditeit die het soms kortstondig bezoekt
3,5*
979. Boudewijn de Groot - Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973)
Mooi verzameling nummers van misschien wel Nederlands fijnste. Meeslepend teksten die heerlijk gebracht worden. En dan heeft hij zelfs nog 2 albums die ik nog meer waardeer.
4*
978. R.E.M. - Reckoning (1984)
De sound van Reckoning is plesant, maar drukt bij mij niet de juiste knoppen in om de drang op te wekken om dit album vaker te bezoeken. Het mist voor mij net het enigmatische wat hun andere werk wel uitstraalt.
3,0*
977. Camel - Rajaz (1999)
Vrij ruimtelijke composities en verassend laidback. Mist voor mij net even wat gelaagdheid of complexiteit om me echt geboeid te houden. Ik ken verder niet veel van Camel, dus ik weet niet hoe hun eerdere werk is. Maar ik verwacht dat we die nog wel tegen gaan komen.
3,0*
976. IDLES - Joy as an Act of Resistance (2018)
Lekkere rock sound van een band op een missie, die even venijnig als kwetsbaar zijn. De sound is soms nog iets té nat achter de oren, maar over het algemeen zeer consistent
3,5*
0
geplaatst: 27 juli 2020, 10:25 uur
Ha, m’n guilty pleasure van Roger Waters heeft het gehaald. Leuk!
0
zaaf
geplaatst: 27 juli 2020, 11:19 uur
Deze zin is mij inhoudelijk een raadsel (dus over de duiding heb ik het niet).
1
geplaatst: 27 juli 2020, 11:34 uur
Misschien moet ik volgende keer maar mee stemmen om een verdere daling te voorkomen...
0
geplaatst: 27 juli 2020, 11:46 uur
Wat ik bedoel is dat ik Reckoning wat gepolijster vind dan zijn voorganger en dat daarmee het ongrijpbare 'gejangle' van Murmer wat verloren gaat. De meer uitgesproken artistieke richting op Lifes Rich Pageant en Automatic for the People schemert wal wat door op Reckoning, maar over het algemeen is het vrij straight forward Jangle Pop in mijn oren. Ik mis dus net even dat extra duistere randje van Murmur en de grootse ambiance van Automatic For the People.
Dat gezegd hebbende ben ik wel een totale R.E.M. leek die de opvolger van deze bijvoorbeeld al niet kent en gestopt is met luisteren na Automatic For The People.
* denotes required fields.