Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 28 juli 2020, 19:43 uur
Lezenswaardige reacties, aerobag. Ik ben toch ook maar heel de lijst aan het beluisteren alleen in een heeel veeel lager tempo. Ik ben nu pas bij Oceansize dus ik hoop dat ik klaar ben voor de volgende editie.
2
geplaatst: 28 juli 2020, 21:15 uur
aerobag schreef:
963. Eagles - Desperado (1973)
I hate the fucking eagles man. Oké, haten is een groot woord, maar het is net even wat te laidback om echt mijn pakkie aan te zijn.
2,5*
https://i.pinimg.com/originals/7a/4f/71/7a4f71b8b9ea74464cc2d52936613702.jpg963. Eagles - Desperado (1973)
I hate the fucking eagles man. Oké, haten is een groot woord, maar het is net even wat te laidback om echt mijn pakkie aan te zijn.
2,5*
1
geplaatst: 28 juli 2020, 22:57 uur
Erg leuk om te lezen allemaal aerobag. Zelf zou ik daar de tijd niet voor hebben.
Ik ben de volgende albums uit mijn eigen lijst al tegengekomen:
988. David Bowie - Heathen (234)
980. Ultravox - Vienna (499)
955. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (217)
950. The House of Love - The House of Love (227)
947. Marvin Gaye - Let's Get It On (248)
913. Jónsi - Go (321)
Niet heel slecht denk ik zo. Ik verwacht er nog wel een flink aantal
Ik ben de volgende albums uit mijn eigen lijst al tegengekomen:
988. David Bowie - Heathen (234)
980. Ultravox - Vienna (499)
955. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (217)
950. The House of Love - The House of Love (227)
947. Marvin Gaye - Let's Get It On (248)
913. Jónsi - Go (321)
Niet heel slecht denk ik zo. Ik verwacht er nog wel een flink aantal

0
geplaatst: 29 juli 2020, 01:30 uur
aERodynamIC schreef:
Erg leuk om te lezen allemaal aerobag. Zelf zou ik daar de tijd niet voor hebben.
Ik snap dat je andere prioriteiten hebt, maar met bijna 200 scrobbles per dag moet je toch een eind kunnen komen.

Ik vind het wel leuk er af en toe iets uit te pikken, met name wat exotischere namen of wat jazz. Vandaag was dat het album van Alice Coltrane en die viel gelijk goed. Ondanks dat het niet echt rechttoe rechtaan composities zijn (althans op het eerste gehoor) was het toch wel rustgevend en fijne muziek om wat werk bij te doen.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 09:25 uur
Opvallend: vier platen die vorig jaar al in de lijst stonden en ook al in deze regionen.
Ook opvallend: de danceklassieker van The Prodigy gooit wederom geen hoge ogen. Dat terwijl het album dus al meermaals bij de bovenste ~300 platen kwam als je kijkt naar de decennialijsten. Ander publiek of toch ook een beetje gebonden aan het decennium?
Ook opvallend: de danceklassieker van The Prodigy gooit wederom geen hoge ogen. Dat terwijl het album dus al meermaals bij de bovenste ~300 platen kwam als je kijkt naar de decennialijsten. Ander publiek of toch ook een beetje gebonden aan het decennium?
1
geplaatst: 29 juli 2020, 09:51 uur
Ben wel een beetje uitgekeken op The Prodigy
Sowieso loop ik nog niet echt warm voor de laatste updates, alleen bij The Roots veerde ik op (en dan heb ik die nog niet eens in m’n lijst)
Sowieso loop ik nog niet echt warm voor de laatste updates, alleen bij The Roots veerde ik op (en dan heb ik die nog niet eens in m’n lijst)
0
geplaatst: 29 juli 2020, 09:57 uur
Dat ik 1 van de slechts 3 stemmers ben op Garbage verbaast me niet. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen meer een singlesband is dan een albumband (bovendien scoorden ze in de jaarlijsten van zaaf ook nauwelijks).
Dat ik 1 van de slechts 3 stemmers ben op The Prodigy verbaast me wel, dacht dat die toch nog wel een stuk populairder waren.
Oja ook 1 van de 3 op Alvvays, tja. Bij mij ook nog maar net in de lijst en zou het tweede album misschien hoger staan?
Dat ik 1 van de slechts 3 stemmers ben op The Prodigy verbaast me wel, dacht dat die toch nog wel een stuk populairder waren.
Oja ook 1 van de 3 op Alvvays, tja. Bij mij ook nog maar net in de lijst en zou het tweede album misschien hoger staan?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 juli 2020, 10:26 uur
ranja schreef:
Dat ik 1 van de slechts 3 stemmers ben op Garbage verbaast me niet. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen meer een singlesband is dan een albumband (bovendien scoorden ze in de jaarlijsten van zaaf ook nauwelijks).
Van de beste momenten op deze en 2.0 hadden ze wellicht één sublieme plaat kunnen maken, maar beide bevatten los ook ruimschoots genoeg epische momenten tussen de mindere stukken in voor een notering.Dat ik 1 van de slechts 3 stemmers ben op Garbage verbaast me niet. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen meer een singlesband is dan een albumband (bovendien scoorden ze in de jaarlijsten van zaaf ook nauwelijks).
ranja schreef:
Er had sinds vorige editie een DAB bij gekund, maar dat mocht kennelijk toch niet zo zijn. Ik heb ze toen kort voor het verscheiden van Keith Flint nog live gezien, maar dat heeft de waardering verder ook niet echt een boost gegeven.Dat ik 1 van de slechts 3 stemmers ben op The Prodigy verbaast me wel, dacht dat die toch nog wel een stuk populairder waren.
Afgelopen blokje: hoewel iets gedaald, toch fijn dat er ook dit jaar weer ruimte is voor Priest=Aura. Verder: noblesse oblige, maar het debuut van U.K. heeft mij dus nooit echt wat gedaan (zoals een vrij recente luisterbeurt andermaal bevestigde).
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:01 uur
Casartelli schreef:
Van de beste momenten op deze en 2.0 hadden ze wellicht één sublieme plaat kunnen maken, maar beide bevatten los ook ruimschoots genoeg epische momenten tussen de mindere stukken in voor een notering.
Van de beste momenten op deze en 2.0 hadden ze wellicht één sublieme plaat kunnen maken, maar beide bevatten los ook ruimschoots genoeg epische momenten tussen de mindere stukken in voor een notering.
Van het debuut vind ik alleen Milk minder, daarna kom je al in de categorie Queer als ik van minst favoriet naar favoriet ga... dat is toch ook wel een prima single dus nee minpuntjes hoor ik nauwelijks op het debuut.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:05 uur
Voor mij een 4*-album. Zeker epische momenten (voor mij ook Queer, maar vooral Milk, Vow en Stupid Girl), maar ook genoeg mindere. Het helpt ook niet mee dat ik het album na de jaren '90 nauwelijks nog gedraaid heb, maar ik heb hem nu weer eens opgezet. 
Beide denk ik. Is toch ook vooral populair onder rockliefhebbers. Voor mij het hoort het album in ieder geval bij de 90s dance die ik nooit meer opzet op soms een enkel nummer na.

chevy93 schreef:
Opvallend: vier platen die vorig jaar al in de lijst stonden en ook al in deze regionen.
Beide denk ik. Is toch ook vooral populair onder rockliefhebbers. Voor mij het hoort het album in ieder geval bij de 90s dance die ik nooit meer opzet op soms een enkel nummer na.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:31 uur
Garbage had goed in mijn 500 gepast. Heb ze vorig jaar nog live gezien in Groningen. Sympathiek hoor.
2
geplaatst: 29 juli 2020, 12:55 uur
Ik begin een patroon te ontdekken. Die heel zeldzame keren dat er iets langs kom waar ik nog echt nooit van gehoord heb blijkt het allemaal (neo-)prog te zijn. Blijkbaar een genre waar ik heel ver van vandaan blijf
Score voor compleet onbekend tot nog toe: Twelfth Night - Fact and Fiction (1982), Lunatic Soul - Fractured (2017) en Lunatic Soul - Walking on a Flashlight Beam (2014).
Van alle albums die tot nog toe langs zijn gekomen heb ik er 55 bestemd, dat is ongeveer de helft.
Score voor compleet onbekend tot nog toe: Twelfth Night - Fact and Fiction (1982), Lunatic Soul - Fractured (2017) en Lunatic Soul - Walking on a Flashlight Beam (2014).
Van alle albums die tot nog toe langs zijn gekomen heb ik er 55 bestemd, dat is ongeveer de helft.
3
geplaatst: 29 juli 2020, 13:04 uur
GrafGantz schreef:
Ik begin een patroon te ontdekken. Die heel zeldzame keren dat er iets langs kom waar ik nog echt nooit van gehoord heb blijkt het allemaal (neo-)prog te zijn. Blijkbaar een genre waar ik heel ver van vandaan blijf
Die Twelfth Night zou je zomaar eens mee kunnen vallen overigens, dichter bij new wave is prog nooit gekomen.
1
geplaatst: 29 juli 2020, 16:24 uur
ranja schreef:
Het tweede album komt nog, daar ben ik vrij zeker van. Ik leer het pas kennen en het kan zeker nog groeien tot een toekomstige top 500 plaat. Het debuut van Alvvays vond ik nog wat te wisselvallig.
Nu aan het genieten van Natalia Lafourcade, super toffe ontdekking van een genre dat ik alleen van films ken

1
geplaatst: 29 juli 2020, 16:29 uur
GrafGantz schreef:
Bedankt om het mysterie op te helderen

Ik ken nu toch wel de klassieke albums uit de lijstjes, ten minste van naam dacht ik, en hier komt de een na andere titel voorbij die ook mij totaal onbekend is. Het lijkt wel een parallelle internetwereld, die van de prog.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 17:07 uur
Gretz schreef:
47 gebruikers beloven een hoop relatief obscure plaatjes, zoveel is zeker!
Het deelnemersveld zo bezien zal het ook wel een progheavy gezamenlijke lijst worden
Of is gemiddeld 1 op de 5 MuMe-users een groot fan van prog, en is dit best een representatieve afspiegeling van het forum?
In m'n eigen lijst blijft het wat betreft prog(fusion) bij Archive en Sigur Rós.
(quote)
47 gebruikers beloven een hoop relatief obscure plaatjes, zoveel is zeker!
Het deelnemersveld zo bezien zal het ook wel een progheavy gezamenlijke lijst worden
Of is gemiddeld 1 op de 5 MuMe-users een groot fan van prog, en is dit best een representatieve afspiegeling van het forum?In m'n eigen lijst blijft het wat betreft prog(fusion) bij Archive en Sigur Rós.
Met 1/10 van de lijst die gepasseerd is lijkt deze 'angst' bewaarheid te worden
Mochten hier overigens prog(achtige)albums bij staan die gelijkenissen hebben met bijvoorbeeld Controlling Crowds of ( ) dan ben ik alsnog benieuwd wel. De klassieke progrock en de zogeheten neoprog is meestal echter niet echt aan me besteed.
1
geplaatst: 29 juli 2020, 17:18 uur
herman schreef:
Ik snap dat je andere prioriteiten hebt, maar met bijna 200 scrobbles per dag moet je toch een eind kunnen komen.
(quote)
In mijn vakantie wel ja, maar dan nog... ik heb geen Spotify dus dan wordt het gelijk al lastiger, en inderdaad: ik besteed liever tijd aan platen waar ik oprecht interesse in heb, ik ga niet naar iets luisteren omwille van dit topic. Neemt niet weg dat ik het dan wel leuk vind als anderen dat doen

0
geplaatst: 29 juli 2020, 17:31 uur
nico1616 schreef:
Het tweede album komt nog, daar ben ik vrij zeker van. Ik leer het pas kennen en het kan zeker nog groeien tot een toekomstige top 500 plaat. Het debuut van Alvvays vond ik nog wat te wisselvallig.
(quote)
Bij mij staat de 2e ook hoger dan de 1e trouwens

1
geplaatst: 29 juli 2020, 18:05 uur
960. Riverside - Wasteland (2018)
Album kent nog wel een paar verassende momenten maar het grootste probleem met moderne prog voor mij, is dat het soms wel érg uitgekauwd klinkt. Riverside kan ook wel veel beter
2*
959. Iggy Pop - Lust for Life (1977)
Charismatisch en catchy album. Passenger en Lust For Life zijn natuurlijk absolute classics. Sterk werk van Bowie als producer. Het album is wel inconsistent. Moeilijk om een album waar Turn Blue op staat 4 sterren te geven
3,5*
958. Foals - Holy Fire (2013)
Foals is wel een fijne band, maar wat mij betreft een echte single band. De sound van Foals kan mij een heel album lang moeilijk geboeid houden. Maar later ooit een compilatie van hun beste nummers en je hebt een dijk van een album.
3*
957. Jerry Lee Lewis - Jerry Lee Lewis (1958)
Charmant ’50 rock ’n roll plaatje. Hou altijd wel van die old school swinging rock ’n roll sound. Respect voor de grondleggers.
3,5*
956. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011)
Ben nooit zo enthousiast geweest over het werk van de broertjes Gallagher post-oasis. Weinig uitdagend. Voor mij is dit ook wel zo’n band waarvan ik nu steeds, a la ArthurDZ, ga denken ‘oh ja deze wel erin, maar [mijn eigen favoriet] van de 10's die wat meer durven niet’
2,5*
Album kent nog wel een paar verassende momenten maar het grootste probleem met moderne prog voor mij, is dat het soms wel érg uitgekauwd klinkt. Riverside kan ook wel veel beter
2*
959. Iggy Pop - Lust for Life (1977)
Charismatisch en catchy album. Passenger en Lust For Life zijn natuurlijk absolute classics. Sterk werk van Bowie als producer. Het album is wel inconsistent. Moeilijk om een album waar Turn Blue op staat 4 sterren te geven
3,5*
958. Foals - Holy Fire (2013)
Foals is wel een fijne band, maar wat mij betreft een echte single band. De sound van Foals kan mij een heel album lang moeilijk geboeid houden. Maar later ooit een compilatie van hun beste nummers en je hebt een dijk van een album.
3*
957. Jerry Lee Lewis - Jerry Lee Lewis (1958)
Charmant ’50 rock ’n roll plaatje. Hou altijd wel van die old school swinging rock ’n roll sound. Respect voor de grondleggers.
3,5*
956. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011)
Ben nooit zo enthousiast geweest over het werk van de broertjes Gallagher post-oasis. Weinig uitdagend. Voor mij is dit ook wel zo’n band waarvan ik nu steeds, a la ArthurDZ, ga denken ‘oh ja deze wel erin, maar [mijn eigen favoriet] van de 10's die wat meer durven niet’
2,5*
0
geplaatst: 29 juli 2020, 18:34 uur
nico1616 schreef:
Ik ken nu toch wel de klassieke albums uit de lijstjes, ten minste van naam dacht ik, en hier komt de een na andere titel voorbij die ook mij totaal onbekend is. Het lijkt wel een parallelle internetwereld, die van de prog.
Ik vind het nochtans knap om (blijkbaar alle) niet-alledaagse namen als Bohren, Current 93, Richard Dawson en milo wel te kennen, maar een vrij gerenommeerde neoprogband als Twelfth Night dan weer obscuur te beschouwen. Maar dat zal ongetwijfeld ook weer mijn bubbel zijn (en hoewel ik eerlijkheidshalve ook moet toegeven ik op de band gestuit ben door een aantal progressieve liefhebbers hier op deze site). Ik ken nu toch wel de klassieke albums uit de lijstjes, ten minste van naam dacht ik, en hier komt de een na andere titel voorbij die ook mij totaal onbekend is. Het lijkt wel een parallelle internetwereld, die van de prog.

0
geplaatst: 29 juli 2020, 19:17 uur
Jammer dat U.K wat is gezakt in deze top 1000. Jazzfusion, zeker als het zich situeert op de kruisvlak met progrock, kan nog wel eens potsierlijk klinken. Deze plaat heeft echter een heerlijke focus en kracht.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 20:19 uur
chevy93 schreef:
ik vind het nochtans knap om (blijkbaar alle) niet-alledaagse namen als Bohren, Current 93, Richard Dawson en milo wel te kennen, maar een vrij gerenommeerde neoprogband als Twelfth Night dan weer obscuur te beschouwen. Maar dat zal ongetwijfeld ook weer mijn bubbel zijn (en hoewel ik eerlijkheidshalve ook moet toegeven ik op de band gestuit ben door een aantal progressieve liefhebbers hier op deze site).
ik vind het nochtans knap om (blijkbaar alle) niet-alledaagse namen als Bohren, Current 93, Richard Dawson en milo wel te kennen, maar een vrij gerenommeerde neoprogband als Twelfth Night dan weer obscuur te beschouwen. Maar dat zal ongetwijfeld ook weer mijn bubbel zijn (en hoewel ik eerlijkheidshalve ook moet toegeven ik op de band gestuit ben door een aantal progressieve liefhebbers hier op deze site).
RateYourMusic is mijn lijstjesbron en ik zie dat Twelfth Night daar 1 album met 250 stemmen heeft, voor mij is dat obscuur

Nu moet ik zeggen dat ik bij RYM mij laat inspireren door lijsten op basis van mijn muzikale vrienden en zo blijf ik ook binnen mijn bubbel.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 21:27 uur
nico1616 schreef:
RateYourMusic is mijn lijstjesbron en ik zie dat Twelfth Night daar 1 album met 250 stemmen heeft, voor mij is dat obscuur
Ik had ze groter ingeschat. Maar ik zie dat zelfs een grote progband als IQ bij lange na de 1000 stemmen niet haalt.(quote)
0
geplaatst: 30 juli 2020, 09:27 uur
chevy93 schreef:
Bij het automatisch genereren van de recensies is inderdaad ergens iets misgegaan, waardoor de id's niet meer kloppen met de recensies.
edit: dat heeft waarschijnlijk te maken met de wijzigingen die ik aangebracht heb na het plaatsen van de uitslag twee jaar terug. Hierdoor zijn veel recensies (in het bestand van 2018) bij het verkeerde id terecht gekomen. Even kijken of ik dat makkelijk kan herstellen.
Bij het automatisch genereren van de recensies is inderdaad ergens iets misgegaan, waardoor de id's niet meer kloppen met de recensies.
edit: dat heeft waarschijnlijk te maken met de wijzigingen die ik aangebracht heb na het plaatsen van de uitslag twee jaar terug. Hierdoor zijn veel recensies (in het bestand van 2018) bij het verkeerde id terecht gekomen. Even kijken of ik dat makkelijk kan herstellen.
Blijkbaar een lastig probleem om op te lossen? Ik mis de korte toelichtingen wel, want dan heb je direct een beeld van het genre van onbekende albums.
0
geplaatst: 30 juli 2020, 10:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Blijkbaar een lastig probleem om op te lossen? Ik mis de korte toelichtingen wel, want dan heb je direct een beeld van het genre van onbekende albums.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet de tijd genomen om ernaar te kijken.(quote)
0
geplaatst: 30 juli 2020, 10:09 uur
Grote daling van Hats, bijna 500 plekken. Wat ook deels op het conto geschreven kan worden van sjaakafhaak GrafGantz. 
Met Stars of the Lid overigens wel een prachtige nieuwe binnenkomer. En als deze erin staat verwacht ik die andere ook nog eigenlijk. En zouden ze ooit nog met een nieuw album komen? Dit bericht lijkt me toch ook alweer redelijk oud: Stars of the Lid Working on New Album - self-titled - self-titledmag.com

Met Stars of the Lid overigens wel een prachtige nieuwe binnenkomer. En als deze erin staat verwacht ik die andere ook nog eigenlijk. En zouden ze ooit nog met een nieuw album komen? Dit bericht lijkt me toch ook alweer redelijk oud: Stars of the Lid Working on New Album - self-titled - self-titledmag.com
* denotes required fields.