menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Muzikale Reis door de Top250

zoeken in:
Song van JT...

luigifort schreef:
Song van JT...

Dat heb je gelijk het onbekendste nummer van de plaat die als hun slechtste wordt beschouwd. Hoe kom je daar nu aan?

Ik moest zelf diepgravend onderzoek doen, naar waar die song ook weer op staat. Under Wraps dus, en dat is ab-so-luut geen plaat die eer doet aan de sound van de band.

Vind het wel een leuk nummertje. Kwam langs tijdens een popquiz een keer, nietwaar johan de witt

Maar omdat het geen eer doet aan de sound van de band ms juist een plaat voor ons

Mssr Renard schreef:
(quote)

Dat is absoluut waar. Maar iedereen zal het er toch wel enigszins over eens zijn dat bijvoorbeeld Tales from Topographic Oceans té te is?

Verder altijd subjectief. Maar alles op dit forum is subjectief. Ik heb mensen zien beweren dat er heel veel soul in bijvoorbeeld neoprog zit. Tsja, dat lijkt mij ook iets subjectiefs.

Maar hier gaat het even over Arjan en wat Arjan doet vind ik net even té.

Duidelijk. Smaken verschillen dus. Voor mij persoonlijk kan het niet té genoeg zijn.

239. Eminem – The Marshall Mathers LP (2000)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/143.jpg?cb=1542419796
Luisterbeurten: toen ik een 14/15/16-jarig jongetje was en me nog heel stoer voelde door naar hiphop te luisteren kwam Eminem zo’n beetje op. Dit album heb ik in die jaren dan ook veelvuldig gehoord, maar ondertussen al jaren niet meer.

Luisterervaring: Eminem is Eminem. Dit wordt dan gezien als zijn beste album en het is ook een goed album. Het staat vol met strakke producties, de venijnige energieke raps van Eminem, controversiële teksten en hij wil graag ontregelen. Hij heeft er zijn hele image zorgvuldig omheen gebouwd. Het album kent een ijzersterk begin (al is Stan in mijn oren lang niet meer zo goed als ik het vroeger vond) met de eerste vijf tracks (skits daargelaten). Daarna kent het een kleine inzinking met Remember Me en I’m Back (en later ook nog met Amityville en Kim). Om dan met Marshall Matters en Drug Ballad (Dina Rae op vocals) weer heel hard terug te komen. Sowieso samen met The Way I Am het beste wat dit album te bieden heeft.

238. John Mayer – Continuum (2006)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/55000/55560.jpg
Luisterbeurten: volgens mij heb ik dit album op CD in de kast staan. Kan me niet meer indenken wanneer ik dit voor het laatst luisterde, voordat ik het voor dit topic weer ging luisteren.

Luisterervaring: toch wel opvallend dat dit album in de top250 staat. Ik had het in ieder geval niet verwacht tegen te komen. Het album staat vol met fijne pop/bluesliedjes en de stem van John Mayer is prima te beluisteren. Het gitaarwerk, iets waar Mayer volgens mij toch bekend om staat, is smaakvol in de nummers verweven. Zijn stem is niet heel groots, maar het hese randje maakt het fijn om naar te luisteren. Het is veelal wel wat niks-aan-de-hand-muziek, gepolijst en zoetgevooisd. Er is ook meer dan genoeg ruimte voor verwijzingen naar andere artiesten. Zo moet ik bij bijvoorbeeld Waiting on the World to Change altijd denken aan zowel Change the World van Babyface en Eric Clapton als aan People Get Ready van the Impressions. Al met al een prettig album zonder al te veel verrassingen.

Niets zo zaai als John de burgermeester enkel zijn trio met o.a. Pino Palladino is fantastisch de rest slechte liftmuziek.

vigil schreef:
Niets zo zaai als John de burgermeester enkel zijn trio met o.a. Pino Palladino is fantastisch de rest slechte liftmuziek.

Ondertussen staat het zelfs al op 230 in de top250

Dat dit in de top 250 staat verbaast me...

Er zijn ook veel users met een top10 die al 20 jaar niet meer hebben ingelogd. Dus er staan wel meer vreemde eenden in de top250.

WIj speelden ooit eens Burning Room van Mayer, en dat vond ik een erg fijne song. Toen ging het origineel luisteren en schrok ik eigenlijk van de mainstream-sound. Zo hoort blues toch niet klinken? Hij schijnt een waanzinnig gitarist te zijn. Maar ik kan amper door zijn studioplaten heenkomen. Alsof je een hele pot suiker leeg eet. Doe dan maar een pot sambal. Want zo hoort blues te klinken.

Reijersen schreef:
(quote)

Ondertussen staat het zelfs al op 230 in de top250

Ik zie dat ik er nog een 3 aan kwijt kon, daar kan wel een halfje vanaf. Dat zal m leren!

Wat zal hem dat leren dan? Beter met vrouwen om te gaan? Kansloos!

luigifort schreef:
Dat dit in de top 250 staat verbaast me...

Met 666 stemmen

luigifort schreef:
Wat zal hem dat leren dan? Beter met vrouwen om te gaan? Kansloos!

Wel de ex J Anniston. Dat zal ook meespelen denk ik.

Jen

Fijne plaat hoor van John Mayer.

Mssr Renard, probeer anders een keer een livealbum van hem of deze: John Mayer Trio - Try! (2005) - MusicMeter.nl, zoals vigil hier al aangaf. Die zal je waarschijnlijk wel bevallen.

jeroentjuhh schreef:
Fijne plaat hoor van John Mayer.

Mssr Renard, probeer anders een keer een livealbum van hem of deze: John Mayer Trio - Try! (2005) - MusicMeter.nl, zoals vigil hier al aangaf. Die zal je waarschijnlijk wel bevallen.

Liveplaten van bluesartiesten zijn bijna altijd wat rauwer. Bedankt voor de tip!

Pino Palladino is wel één van de betere bassisten. Als voorbeeld: alle (virtuoze) baspartijen op Seeds of Love van Tears for Fears zijn door Pino ingespeeld. Hij heeft ook veel sessiewerk voor Paul Simon en Paul Young gedaan. Maar omdat hij vnl. veel sessiewerk deed, doet zijn naam niet snel een bel rinkelen. Zijn zoon Rocco is ook erg goed, en speelt veel met de huidige britse jazz/fusion scene.

luigifort schreef:
Wie is Pino dan?

Gaat gerust even een potje schamen!
Beste popbassist ever

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Er zijn ook veel users met een top10 die al 20 jaar niet meer hebben ingelogd. Dus er staan wel meer vreemde eenden in de top250.
De Top 250 is echter alleen gebaseerd op toptienen van gebruikers die in de laatste twee jaar nog ingelogd zijn.

Ik ben de lijst even kwijt geloof ik. Hiphop is sowieso niet echt mijn ding, maar Eminem is wel in het bijzonder een figuur waarvan ik de onbekendheid met zijn album graag in stand houd. Deze van John Mayer heb ik kennelijk ooit beluisterd en met 2* gehonoreerd. Er komt me nu geen enkele titel bekend van voor. Ergerlijk saaie muziek, is ook hier het beeld.

Mssr Renard schreef:

WIj speelden ooit eens Burning Room van Mayer, en dat vond ik een erg fijne song. Toen ging het origineel luisteren en schrok ik eigenlijk van de mainstream-sound. Zo hoort blues toch niet klinken? Hij schijnt een waanzinnig gitarist te zijn. Maar ik kan amper door zijn studioplaten heenkomen. Alsof je een hele pot suiker leeg eet. Doe dan maar een pot sambal. Want zo hoort blues te klinken.

Heb hetzelfde met veel van het werk van Boz Scaggs - maar dit blijft echt wel een klassieke (blues-) topper van de eerste orde Duane Allman & Boz Scaggs ~ ''Loan Me A Dime'' 1969 - YouTube

Mjuman schreef:
(quote)

Heb hetzelfde met veel van het werk van Boz Scaggs - maar dit blijft echt wel een klassieke (blues-) topper van de eerste orde Duane Allman & Boz Scaggs ~ ''Loan Me A Dime'' 1969 - YouTube

Yep, Boz Scaggs vind ik niet boeiend genoeg. Maar samen met Duane Allman gaat het wel goed. Daarom heb ik voldoende aan de twee Anthology-dubbelaars van Duane Allman. Er zijn meer artiesten die mij weinig boeien, die op de dubbelaars staan.

vigil schreef:
(quote)

Gaat gerust even een potje schamen!
Beste popbassist ever

Seeds of Live is een dikke fave. Lijkt dat er op dat Pino zijn naam slecht gemarket heeft, want kom die naam echt nooit tegen..

Mssr Renard schreef:
Pino Palladino is wel één van de betere bassisten. Als voorbeeld: alle (virtuoze) baspartijen op Seeds of Love van Tears for Fears zijn door Pino ingespeeld. Hij heeft ook veel sessiewerk voor Paul Simon en Paul Young gedaan. Maar omdat hij vnl. veel sessiewerk deed, doet zijn naam niet snel een bel rinkelen. Zijn zoon Rocco is ook erg goed, en speelt veel met de huidige britse jazz/fusion scene.

Vergeet zijn werk op de platen van d'Angelo niet

luigifort schreef:
(quote)

Seeds of Live is een dikke fave. Lijkt dat er op dat Pino zijn naam slecht gemarket heeft, want kom die naam echt nooit tegen..

Sessiemuzikant, mijn muzikale vriend. Dus die staan vaak ergens achterin de cd-boekjes weggeschreven. Dit zijn eigenlijk een soort ZZP'ers, vaak aan een label of studio verbonden. Die hoeven ook niet per sé bekend te worden.

Lee Sklar zegt ook (bijna) niemand iets, maar heeft op meer dan 2000 platen meegespeeld, en waarschijnlijk op heel veel platen die ook jij in je top-10 hebt. Het is onvermijdelijk om niet iets in huis te hebben waarop hij meespeelt.

Ik vind het zonde, geef die mensen wat meer credit...

luigifort schreef:
(quote)

This is me what: onkennis verkopen als slechte marketing Shame on You - misschien toch voortaan credits bij lp's en cd's beter lezen: speelt regelmatig mee bij bijv Tears for Fears en Gary Numan

Reijersen schreef:
(quote)

Vergeet zijn werk op de platen van d'Angelo niet

Pino Palladino hoorde ook bij de Soulquarians, als ik met niet vergis, en daardoor speelde hij inderdaad ook met D'Angelo, maar ook Erykah Badu, Mos Def, Roots en Common. De jaren 90 waren goede hip-hop en nu-soul jaren.

Mjuman schreef:
(quote)

speelt regelmatig mee bij bijv Tears for Fears en Gary Numan

Die vroege jaren 80 platen van Numan waar Pino op speelt zijn echt heel goed!

En die viel qua uiterlijk wel op natuurlijk. T bekendst denk ik van zijn werk bij Ome Phil.

Verder moeten we Nick Beggs nog even noemen en zijn we rond, laat die bas maar knorren!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:32 uur

geplaatst: vandaag om 00:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.