MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / The Man, The Legend, The Music: Les en Shaky's Elvis Presley Top Songs

zoeken in:
Shaky schreef:
Les de Groot, daar ben ik ook wel benieuwd naar (ik vind er zelf ook een paar wat mindere op staan en vermoed dat wij dezelfde het minste vinden).

Shaky en spinout zijn versie van What'd I Say spoel ik meestal door.

Nee, dan zat ik er flink naast. Voor mij is Indescribably Blue het 'skip nummer' van dat album.

114. Amazing Grace (1972)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - He Touched Me (1972)

Plek in de individuele lijst van Les: -
Plek in de individuele lijst van Shaky: 69

5* in de Rolling Stone Album Guide. Dit album is het beste dat er op contemporary gospel te vinden is. Amazing Grace was een song die Elvis al met zijn moeder zong toen hij nog een klein jochie was. Gezien zijn gospelalbum uit de 60s sta ik er dan ook van te kijken dat hij deze niet al veel eerder opnam.

Vooral in de 70s zong Elvis gospels als opwarming voor zijn concerten. Hij riep vaak zijn hele entourage bij elkaar om samen gospel songs te zingen. Het was dan ook echt geen muziekgenre voor Elvis, hij was zwaar gelovig en haalde kracht uit het prijzen. In dat opzicht kon ik niet meer met The King verschillen; voor mij is Gospel een fantastisch muziekgenre, en hoewel ik me volledig kan inleven in het euforische en diepe gevoel dat bij het prijzen van de Heer hoort, doet mij dat aspect van de muziek minder dan niks. Hoe dan ook; Amazing Grace is een song die genre-overstijgend en -verbindend is. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een muziekliefhebber rondloopt die het nummer niet kent. In welke uitvoering dan ook.

De oprechtheid van Elvis voor de achterliggende gedachten van deze song spreekt door in het nummer. Het is zijn meest gestreamde traditional Gospel song, wordt vaak genoemd als zijn allerbeste ‘non-pop-song’ en staat zelfs in deze Elvis top lijst.

Ow, een ‘wretch’ is trouwens een persoon die zowel zwaar ongelukkig als verachtelijk is. Het woord wordt eigenlijk sinds begin 1900 niet meer gebruikt.

Les de Groot schreef:
(quote)

Shaky en spinout zijn versie van What'd I Say spoel ik meestal door.

Ik zat zelf nog te twijfelen of ik What'd I Say in mijn top 100 zou opnemen. Het heeft het net niet gehaald.

Les de Groot houdt de opnamedata aan, Shaky de uitgavedata. Kunnen jullie niet overeenstemmen aub?

spinout we zullen het in de vergadering van de commissie meenemen wanneer deze weer gepland staat.

113. I Got a Woman (1956)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Elvis Presley (1956)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 68

Een vaste song op de setlist van de concerten van Elvis, zowel in zijn beginperiode als in de 70s. Al maakte hij er wel een andere versie van, later in zijn carrière; een ook veel geprezen versie. Vaak combineerde het nummer dan met de traditional ‘Amen’.

De 50s versie van Elvis, een cover van Ray Charles, gooide hoge ogen bij de critici en bij het publiek, al deed de single op het moment van uitbrengen niet heel veel. Het is vooral met terugwerkende kracht dat deze song erkent wordt als één van zijn sterkste covers in de 50s. In een verkiezing van beste versie van het nummer (er zijn meer dan 150 officiële covers gemaakt) eindigde de Elvis versie zelfs boven die van Charles: op plek 1.

Elvis rockt er als een dolle op los en toont de wereld wat original Rockabilly is. Toch weet hij dankzij zijn manier van zingen en zijn klanktoon er altijd een R&B sausje overheen te gooien. Het is duidelijk op deze vroege opname dat deze jongeman het ver gaat schoppen. Hier spreekt liefde voor muziek uit.

Dit was wat Elvis er in de 70s vaak mee deed; beginnen met I Got a Woman, overstappen op Amen, eindigen met I Got a Woman.

Plek 112: Only the strong survive (1969)

Album: Elvis Presley - From Elvis in Memphis (1969) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 68
Plek in de individuele lijst van Shaky: -

Een albumtrack van een album dat ik helemaal grijs gedraaid heb en de CD staat nog steeds regelmatig op in de auto. Elvis was na de ’68 comeback special een jaar eerder misschien wel op zijn best. Tijdens tien dagen van opnemen in januari en februari van 1969 nam Elvis maar liefst 34 nummers op, waarvan er 12 uiteindelijk op het album zouden komen. Een standaard aantal in deze periode. Shaky weet vast wel als nummer hoeveel “Only the strong survive” op de CD staat zonder te spieken haha.

Het liedje duurt nog geen 3 minuten. In mijn hoofd was dit veel langer. Waarschijnlijk door de sterke boodschap en de nog sterkere manier waarop Elvis hem brengt. Misschien moeten we maar eens naar Elvis luisteren allemaal en ons beste beentje voor zetten elke dag, want: Only the strong survive!

111. So High (1967)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - How Great Thou Art (1967)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 67

Ahhh, die piano intro, dat achtergrondkoor, die tamboerijn, dan komen er ook nog opeens die claps bij… maar jongens… dit is toch gewoon een pure kerkdienst?

Als ik dan toch een “minpuntje” moet benoemen dan zal ik zeggen dat het nummer wat te kort is. Dit had toch nog wel een minuut of twee kunnen door vlammen.

Dit nummer is de opener van kantje B van de fantastische LP How Great Thou Art waarop Elvis voor het eerst aan heel de wereld toont dat hij meer kan dan “enkel populaire muziek zingen”. Kant A is gereserveerd voor de rustige songs, kant B voor de uptempo Gospel.

Ik weet nog goed dat ik dit nummer voor het eerst hoorde: “joooooowwww wat is dit dan??” Laaiend enthousiast was ik. Vermoedelijk was dit ergens rond 2000, dus ik was een jaar of 13. Dat nummer heb ik toen misschien wel honderd keer op een week geluisterd. Mezelf kennende is dit een understatement.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk nummer. Wat een tempo, wat een soul.

Shaky schreef:
111. So High (1967)

(embed)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - How Great Thou Art (1967)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 67

Ahhh, die piano intro, dat achtergrondkoor, die tamboerijn, dan komen er ook nog opeens die claps bij… maar jongens… dit is toch gewoon een pure kerkdienst?

Als ik dan toch een “minpuntje” moet benoemen dan zal ik zeggen dat het nummer wat te kort is. Dit had toch nog wel een minuut of twee kunnen door vlammen.

Dit nummer is de opener van kantje B van de fantastische LP How Great Thou Art waarop Elvis voor het eerst aan heel de wereld toont dat hij meer kan dan “enkel populaire muziek zingen”. Kant A is gereserveerd voor de rustige songs, kant B voor de uptempo Gospel.

Ik weet nog goed dat ik dit nummer voor het eerst hoorde: “joooooowwww wat is dit dan??” Laaiend enthousiast was ik. Vermoedelijk was dit ergens rond 2000, dus ik was een jaar of 13. Dat nummer heb ik toen misschien wel honderd keer op een week geluisterd. Mezelf kennende is dit een understatement.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk nummer. Wat een tempo, wat een soul.

Shaky volgens mij heb je deze ooit nog op een mix CD gezet voor me. Wat een heerlijk nummer!!

Plek 110: He’ll have to go (1976)

Album: Elvis Presley - Moody Blue (1977) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 67

We hebben weer een sentimenteel moment hier hoor. Volgens bronnen zou dit het laatste liedje zijn wat Elvis zou hebben opgenomen in zijn home studio op Graceland in 1976. We zijn inmiddels bijna 50 jaar later en de opname staat nog steeds als een huis!

De meest bekende versie was een grote hit voor een andere grote meneer. Namelijk Jim Reeves. Hij had er in 1960 een grote hit mee. Elvis zijn heerlijke diepe stem blaast hier Jim toch wel helemaal weg. Sorry Jim. Niks mis met Jim zijn versie overigens, maar bij Elvis buiten natuurlijk die stem, hoor je ook de pure emotie.

Plek 109: Heart of Rome (1971)

Album: Elvis Presley - Love Letters from Elvis (1971) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 66

Heart of Rome wat een kracht komt er hier uit Elvis in dit nummer. Een voorbode voor krachtige nummers die hij in jaren ’70 opnam.

Het liedje staat op het album “Love Letters From Elvis” uit 1971. Dit album was een soort rest album van een sessie in 1970 waar 35 nummers waren opgenomen. Er waren al 2 albums mee gevuld: “ That’s the Way it is” en “Elvis Country.” Ongelofelijk dat dit sterke nummer “the cut” van die eerste 2 albums niet heeft gehaald. Zegt wat over hoeveel goede nummers Elvis heeft opgenomen.

“Heart of Rome” werd ook nog als een B-kant gebruikt voor de single: “I’m Leavin.” Met een 2e plek op de Easy Listening lijst deed dit nummer het zeker niet slecht.

Plek 108: Walk a mile in my shoes (1970)

Album: Elvis Presley - On Stage: February 1970 (1970) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 65

Een liedje van een live album begin jaren ’70. Elvis op zijn best, terug op het podium en hij liet zien dat hij een podiumbeest is. “Walk a mile in my shoes” was een hit voor Joe South in januari 1970. Elvis ging er in februari al “mee vandoor” en zong het live tijdens concerten. Kennelijk was hij gecharmeerd en dat ik ook wel te horen. Ondersteund door de geweldige TCB-Band. Al valt me wel op als ik de opname nu weer hoor op dat de drums wat basis zijn. Bob Lanning was voor deze opname nog de drummer en nog niet de legendarische Ronnie Tutt. Er zijn wel opnames ook met Ronnie en daar hoor je duidelijk het verschil. Bij deze dus naast Elvis ook een ode aan Ronnie Tutt.

Plek 107: Solitaire (1976)

Album: Elvis Presley - From Elvis Presley Boulevard, Memphis, Tennessee (1976) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 64

Een liedje wat ik leerde kennen via het album “Moody Blue.” Op de CD editie stond deze als bonus song. Een album wat ik, hier komt ie weer, grijs heb gedraaid.

Origineel geschreven door Neil Sedaka, wie zijn versie ook zeker op prijs stel, werd het liedje al snel gecoverd door onder andere The Carpenters en Andy Williams die er hits mee scoorde. Toch blijft de versie van Elvis mij het meeste bij. Die heerlijke diepe en volle stem. Geweldig gewoon. De emotie die hij erin legt is gewoon ongeëvenaard. Het album waar het opstaat is allemaal opgenomen in zijn opnamestudio in zijn huis Graceland, waar hij het live inzong, geen trucjes of autotune gewoon pure zang. Het album haalde helemaal terecht de 1e plaats op de country hitlijsten.

Plek 106: Seperate ways (1972)

Album: Elvis Presley - Separate Ways (1972) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 63

Een liedje wat ik leerde kennen door het gelijknamige album, toen ik de LP collectie van mn moeder mocht hebben als jongen van een jaar of 13 denk ik. Volgens mij zaten er ook nog een paar van oma bij, maar van wie welke waren weet ik natuurlijk niet. Ik schat de kans echter aanwezig dat deze eerder van oma was dan van mam. Het was een van de 2 Elvis albums die in de collectie zat. De andere was de dubbel LP “Elvis Forever.”

Het liedje is geschreven door Richard Mainegra samen met Red West, die onderdeel was van de beroemde “Memphis Mafia.” Tijdens het schrijven besloten Red en Richard om het liedje te baseren op de break-up tussen Elvis en zijn vrouw Priscilla. Je hoort de emotie in Elvis zijn stem ook als hij het liedje zingt, alsof hij het ter plekke meemaakt en dat was natuurlijk ook zo!

Seperate ways werd een hit, natuurlijk zou ik bijna zeggen. Met een 20e plaats op de Billboard lijsten en zelfs een 3e plaats op de Easy listening lijsten kon Elvis alweer een grote hit en gouden plaat toevoegen aan zijn repertoire.

Heart of Rome was een van de allerlaatste afvallers voor mijn top 100, lekkere om mee te zingen.

Walk a Mile in My Shoes is een ijzersterke cover, maar heb ik denk ik wat te vaak gehoord. Geweldig nummer, daar niet van. Elvis heeft er een flink tempo opzitten in zijn liveversie en dat komt het nummer eigenlijk alleen maar ten goede.

Separate Ways leerde ik via dezelfde LP kennen, een keer voor een Euro op een platenbeurs of rommelmarkt gekocht. Heerlijk man, tweedehands LPS: een echte hobby. Mooi nummer, maar geen plek meer voor in die beperkende top 100 die we onszelf hebben opgelegd. Waarom hebben we eigenlijk maar 100 songs genomen? Geen idee, denk omdat het een mooi rond (en het standaard) getal is.

105. Mess of Blues (1960)

Afkomstig van het album: single only, later op Elvis Presley - Elvis' Gold Records Volume 4 (1968)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 63

Dit B-kantje van It’s Now or Never een Golden Records op zichzelf als nummer 1-hit in Ierland, nummer 2 in de UK, 4 in Nieuw-Zeeland en 6 in Noorwegen.

Ook dit nummer komt uit het creatieve brein van Doc Pomus en Mort Shuman. Op het moment van het schrijven van A Mess of Blues wisten ze nog niet hoe succesvol en invloedrijk hun werk zou gaan worden; dit was namelijk de eerste hit die ze voor Elvis op papier hadden gezet. Vreemd genoeg hebben Pomus & Shuman en Elvis elkaar nooit ontmoet. Grote kans dat dit te maken heeft met Stoller die in 1958 (onbewust) achter de rug van de platenmaatschappij een song rechtstreeks aan Elvis gaf en op die manier ervoor zorgde dat de grote platenbonzen zich gepasseerd voelden. Dat wilden ze natuurlijk nooit meer laten gebeuren.

Elvis zingt erover dat zijn vriendin hem via een brief laat weten de relatie te beëindigen. Hij krijgt er de blues van en besluit zijn huidige woonplaats te verlaten om de herinneringen niet de overhand te laten krijgen. Lekker pianootje erbij, The Jordanaires op de achtergrond die de stoomlocomotief nabootsen en Elvis die vocaal weer op dreef is.

Plek 104: Kentucky Rain (1969)

Album: Single only, later op Elvis Presley - Worldwide 50 Gold Award Hits, Volume 1 (1970) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 62

Elvis zijn eerste single in de 70s en wat voor een! Wederom een hit en een gouden plaat. Zelf leerde ik dit liedje kennen door de CD versie van “From Elvis in Memphis” waar heel wat krakers opstaan, waaronder dus ook deze. In Nederland haalde “Kentucky Rain” alleen de tipparade, maar de Top 40 neem ik, niet bepaald serieus.

Elvis die een verhaal verteld via muziek, kennelijk was hij daar best goed in, getuige ook dit nummer. Het liedje gaat op en af met een geweldige dynamiek met perfecte balans tussen muziek en stem, boh wat een stem is het toch ook.

Had gewoon op From Elvis in Memphis moeten staan. Had trouwens ook natuurlijk gewoon in mijn Top 100 moeten staan, maar goed.

Mooi nummer dat de laatste jaren veel aandacht heeft gekregen onder een heel nieuw publiek door de vele 'reaction videos' op YouTube. Daar slaat het nummer enorm aan en heeft het een hele nieuwe generatie weer aan de muziek van Elvis geholpen.

Prachtig verhalende song waarin je de wanhoop van de protagonist proeft. Sterk staaltje weer van Presley.

Plek 102: Pieces of my life (1975)

Album: Elvis Presley - Today (1975) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 61

Wat een heerlijke tranentrekker weer Van Elvis in zijn late jaren. Hij lijkt gemaakt om “zware” nummers te zingen. Geschreven door Troy Seals en als eerste opgenomen door Charlie Rich. Die toevalliger wijs zijn carrière ook begon bij het legendarische Sun Records in Memphis, waar hij in het begin voornamelijk sessiemuzikant was voor o.a. Johnny Cash en Jerry Lee Lewis.

Over de opname van “Pieces of my life” doet het verhaal de ronde dat Brian Wilson van the Beach Boys de sessie verstoorde of onderbrak. Hij was in de studio ernaast bezig opnames te maken. Als we Memphis Maffia lid Jerry Schilling moeten geloven heeft Brian, Elvis een aantal liedjes laten horen waar hij mee bezig was en vroeg wat hij er van vond. Kennelijk was Elvis niet zo gecharmeerd. Gelukkig bleek dat deze onderbreking geen invloed te hebben om een fantastische plaat op te nemen. Of kon het toch nog beter als Brian Wilson Elvis niet gestoord had? We zullen het nooit weten, Wat blijft staan is in ieder geval een heel goed nummer!

Geplaatst voor Shaky omdat hij niet kan posten vandaag

102. Your Love’s Been a Long Time Coming (1975)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Promised Land (1975)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 60

Een Elvis Presley original, geschreven door Rory Bourke. De bekendste song van Charlie Rich, The Most Beautiful Girl, kwam ook uit de pen van Bourke. Daarnaast schreef hij veel voor Anne Murray.

Hij had in 1970 al een song voor Elvis geschreven, Patch It Up, (voor mij een van de slechtste nummers die Elvis ooit heeft opgenomen) en dat mocht hij met dit nummer dus nog één keertje opnieuw proberen. Voltreffer deze tweede keer. Your Love’s Been a Long Time Coming is een country popsong waarin Elvis zijn vocale power in het diepere gedeelte van zijn bereik ten volste kan benutten.

Het nummer staat ook op de perfecte plek op Promised Land; tussen de mooie tranentrekker It’s Midnight en het funky soulvolle If You Talk in Your Sleep. Wat een sterk album is het toch ook.

Een echte ‘auto-meezinger’; dat volume vol open draaien en maar mee knallen. Heel die stem naar de mallemoer schreeuwen. Lekker.

Plek 101: Moody Blue (1976)

Album: Elvis Presley - Moody Blue (1977) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 59

Elvis zijn laatste nummer 1 in Amerika tijdens zijn leven. Het haalde deze plaats op de Country hitlijsten. En wat voor een. Je hoort aan de opname dat hij een paar kilo meer woog dan gezond voor hem was, of ja een paar zeg maar heel veel, maar hij zingt met volle kracht en overtuiging zoals altijd.
“Moody Blue” werd geschreven en als eerste opgenomen door Mark James, die ook “Suspicious minds” en “Always on my mind” schreef. Kennelijk lagen zijn songs Elvis wel.

De Single van “Moody Blue” werd door RCA in experimenteel doorschijnend blauw in beperkte oplage gedrukt als een soort extra promotie. En ik moet zeggen het ziet er leuk uit! (zie foto)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0a/Moody_Blue_blue_vinyl_45_-_Elvis_Presley.jpg

Dat betekent dat we plek 154 tot en met 101 gehad hebben. We gaan vanavond beginnen met de songs die de Top 100 gehaald hebben.

Bij deze een overzichtje met de songs die al voorbij zijn gekomen.

https://i.postimg.cc/yY0RMpMZ/Lijst.jpg

*Ontbrekende individuele positie:
My Way = plek 77 van Les

Spotify playlist van onze Top 154

Paar stats:

- songs van 34 verschillende albums zijn de revue al gepasseerd
- met 4 songs is 50,000,000 Elvis Fans Can't Be Wrong tot nu toe het album met de meeste noteringen
- 7 songs die voorbij zijn gekomen beginnen met het woord I
- nog geen enkel song hadden Les en ik allebei in onze persoonlijke Top 100 gezet
- 29 songs uit de persoonlijke top 100 van Les zijn voorbijgekomen, 25 van mij
- Les tot nu toe: 8x 50s / 8x 60s / 13x 70s. Ik tot nu toe: 7x 50s / 9x 60s / 9x 70s
- in totaal dus: 15x 50s / 17x 60s / 22x 70s
- 1959, 1966, 1968 zijn (nog?) niet langsgekomen
- 1956 (6x) en 1960 (5x) zijn tot nu toe het vaakst langsgekomen
- Les heeft 1956 en 1960 het vaakst laten langskomen: 3x
- Ik heb 1956 en 1962 het vaakst laten langskomen: 3x

Even snel tussendoor , mijn nummer 91-100.
91: Take good care of her 1973
92: Spinout 1966
93: I'm so lonesome I could cry 1973
94: Hurt 1976
95: It's easy for you 1976
96: Good time Charlie's got the blues 1973
97: This is my heaven 1965
98: Love me tender 1956
99: Stand by me 1966
en een symbolische plek voor nummer 100: My way 1977

We gaan de top 100 in. Dit zijn volgens onze persoonlijke smaak en samengevoegde lijstjes onze gezamenlijke 100 favoriete Elvis songs.

100. You Asked Me To (1975)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Promised Land (1975)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 58

Dit nummer is origineel van Waylon Jennings (en heet in zijn uitvoering You Ask Me To), maar het verschil in vocale overtuigingskracht is absurd groot. Niets tegen Jennings natuurlijk, maar kom op zeg…. Elvis blaast hem totaal omver.

In 1981 werd de song opnieuw uitgebracht in een nieuw jasje op het album Guitar Man, het werd het B-kantje van Lovin’ Arms en dat werd een hit op de Country Chart.

You Asked Me To is de afsluiter van Promised Land en dat was een goede keuze; het nummer vraagt om meer. Wanneer je klaar bent wil je niet dat dit album al voorbij is, je draait het nog een keer! Dat komt wat mij betreft vooral door het heerlijke “sjtoempende ritme” waarbij Elvis geregeld mag aanzetten.

Lekker rustig aan beginnen;

Long ago and far away
In my old common labor shoes
I turned the world all which-a-way
Just because you asked me to

En dan los!
LET THE WORLD CALL ME A FOOL!!

Geweldig, ik draai ‘m nog een keer; volgens mij hebben ze mijn meezingen drie huizen verder nog niet helemaal gehoord.

Plek 99: Long black limousine (1969)

Album: Elvis Presley - From Elvis in Memphis (1969) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 58

Weer eentje dat op het legendarische album “From Elvis in Memphis” staat. Wat is dat toch een geweldig album Tijdens de opnames van “Long Black Limousine” had Elvis een verkoudheid, wat ervoor zorgt dat zijn stem wat minder gepolijst klinkt als normaal, zeker tegen het einde van het nummer. Het is puur toeval, maar het lijkt alsof het zo bedoeld is en de perfecte uitvoering geboren is.

Plek 98: Padre (1973)

Album: Elvis Presley - Elvis (1973) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 57

Opgenomen in 1971, maar pas uitgebracht in 1973 op het “Fool” album. Toen Elvis in 1958 in de persconferentie voordat hij het leger inging gevraagd werd wat zijn favoriete nummers waren kwam hij er met twee op de proppen. “You’ll never walk alone” en je raad het al, waarom zou ik het anders aanhalen, “Padre.” Ik heb uiteraard deze versie ook geluisterd en ondanks dat zangeres Toni Arden best wel een potje kan zingen klinkt de versie van Elvis in mijn oren toch veel voller, krachtiger en echter.

Hoe ken ik het nummer eigenlijk? Shaky heeft ooit eens een mooie mix-CD voor me gemaakt met liedjes die ik toen zelf niet op CD had. Hij had er ook 2 van Elvis op gezet en dit was er eentje van. Ik zou zeggen Shaky, dat was een mooie keuze. Wie had gedacht dat het nummer ik gok 20-25 jaar later in een echte Elvis Top 100 zou komen!

Nice. Dat zal inderdaad een hele poos geleden zijn geweest. Padre vond ik ook meteen een gaaf nummer toen ik 'm voor het eerst hoorde. Wat zingt Elvis hier lekker overdreven dramatisch, hij probeert er een beetje een Dean Martin / Jerry Vale intonatie aan mee te geven, maar schiet daar nogal in door. Zou vooral een komisch effect hebben opgeleverd bij de meeste zangers, maar bij Elvis blijft dat effect gelukkig uit. Blijft fijn deze.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.