Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2010, 22:27 uur

Ik had hem eigenlijk even apart moeten vermelden. Het was voor het eerst dat de daadwerkelijke nummer één van een jaar volledig in mijn eindlijst ontbrak.
0
geplaatst: 14 december 2010, 10:48 uur
ranboy schreef:
Op 23 de kerstsingle van Abba. Toen ik hem voor het eerst hoorde, dacht ik dat hij dat opvallende intro van een oudere song had geleend; later vond ik dat dat Without a worry in the world van Rod McKuen was, maar ik vermoed dat het gewoon een typisch Grieks (?) geluid is dat niemand voor zich kan claimen. De titel is uiteraard naar de beroemde toespraak van Martin Luther King, maar in de tekst zitten verder geen toespelingen. Wel weer een ouderwetse nummer 1 hit voor Abba! Overigens werd na de kerst ook de b-kant (dubbele a-kant) Happy New Year gedraaid, maar op dit moment nog niet.
Op 23 de kerstsingle van Abba. Toen ik hem voor het eerst hoorde, dacht ik dat hij dat opvallende intro van een oudere song had geleend; later vond ik dat dat Without a worry in the world van Rod McKuen was, maar ik vermoed dat het gewoon een typisch Grieks (?) geluid is dat niemand voor zich kan claimen. De titel is uiteraard naar de beroemde toespraak van Martin Luther King, maar in de tekst zitten verder geen toespelingen. Wel weer een ouderwetse nummer 1 hit voor Abba! Overigens werd na de kerst ook de b-kant (dubbele a-kant) Happy New Year gedraaid, maar op dit moment nog niet.
Volgens mij kwam Happy new year pas een jaar later uit (staat ook op de LP Super trouper), dus dat moet een B-kant van een andere single zijn. Mijn single van I have a dream heeft een live-versie van Take a chance on me als B-kant.
Dat intro heeft inderdaad wel wat weg van Without a worry in the world trouwens. Goed opgemerkt.
0
geplaatst: 14 december 2010, 10:54 uur
musician schreef:
Bij de snelle afvallers valt in ieder geval Dr. Hook al snel op...
Bij de snelle afvallers valt in ieder geval Dr. Hook al snel op...
En Julio Inglesias natuurlijk, zoals je zelf ook al opmerkte. Eén van de grootste hits van dat jaar, maar bij jullie in de onderste regionen. Ach, het was natuurlijk ook een nummer waarvan het gemiddelde tienerhart niet bepaald sneller ging kloppen. Waarschijnlijk is dat nummer vooral door veel oudere mensen gekocht (waaronder mijn eigen moeder...
). Ik heb het thuis vaak moeten aanhoren.Wat een rekenwerk zeg, zo'n eindejaarslijst samenstellen. Ik ben denk ik vooral nieuwsgierig naar de bovenste regionen. Vermoedelijk zitten daar heel wat nummers in die in de echte hitparade geen hogen ogen hebben gegooid.
0
geplaatst: 14 december 2010, 10:59 uur
musician schreef:
Jullie raden nooit wat ik heb gekocht op werkbezoek bij Fonos (Beeld en Geluid): de cd Pregnancy van The Walkers. Lag er in de aanbieding. Cd van Rumour at the honky tonk en Woman van eerder dit jaar. Ben erg benieuwd.
Jullie raden nooit wat ik heb gekocht op werkbezoek bij Fonos (Beeld en Geluid): de cd Pregnancy van The Walkers. Lag er in de aanbieding. Cd van Rumour at the honky tonk en Woman van eerder dit jaar. Ben erg benieuwd.
In het kader van 'doe eens lekker gek en laat je aankoopgedrag beïnvloeden door dit topic' kan ik ook een onverwachte aankoop melden: The Complete Disco Singles van Sheila & B. Devotion. Uiteraard inclusief Singing in the rain, Love me baby en Spacer, en allemaal in de lange uitvoering. Kon ik niet laten liggen voor nog geen 5 euro...

0
geplaatst: 14 december 2010, 18:04 uur
Nee, dat zijn inderdaad van die aankopen die je ook doet uit hitparade archief-achtige redenen, sentiment en bij Sheila & the B. devotion ook in het achterhoofd dat daar niet veel van is verschenen. Ik ben er tenministe nog nooit iets van tegengekomen.
The Walkers vind ik ook prima klinken, zeker als je het afzet tegen het feit dat we het toch eigenlijk hebben over Nederpop/rock. Ik heb op het punt gestaan om voormalig zanger Rene Innemee eens te mailen over het hoe, wat, waar, wanneer en waarom van het album en dan de reactie hier neer te zetten.
Ik zou wel benieuwd zijn naar wat antwoorden. Maar ik word nog een beetje door enige schroom tegengehouden. Ik geloof niet dat interviews de bedoeling zijn op musicmeter...
The Walkers vind ik ook prima klinken, zeker als je het afzet tegen het feit dat we het toch eigenlijk hebben over Nederpop/rock. Ik heb op het punt gestaan om voormalig zanger Rene Innemee eens te mailen over het hoe, wat, waar, wanneer en waarom van het album en dan de reactie hier neer te zetten.
Ik zou wel benieuwd zijn naar wat antwoorden. Maar ik word nog een beetje door enige schroom tegengehouden. Ik geloof niet dat interviews de bedoeling zijn op musicmeter...
0
geplaatst: 14 december 2010, 19:09 uur
gaucho schreef:
[Volgens mij kwam Happy new year pas een jaar later uit (staat ook op de LP Super trouper), dus dat moet een B-kant van een andere single zijn. Mijn single van I have a dream heeft een live-versie van Take a chance on me als B-kant.
[Volgens mij kwam Happy new year pas een jaar later uit (staat ook op de LP Super trouper), dus dat moet een B-kant van een andere single zijn. Mijn single van I have a dream heeft een live-versie van Take a chance on me als B-kant.
Ik moet me inderdaad vergissen. Het gekke is dat ik niet kan vinden waar het dan wel een B-kant van was. Niet van Super trouper of van One of us. Misschien is het alleen maar een promo-single (of iets dergelijks) geweest rond kerst/oud en nieuw van 1980/1981. Vreemd hoe het geheugen je in de maling kan nemen...
0
geplaatst: 14 december 2010, 19:49 uur
Nee, ik heb net mijn Abba-singles ook even doorgespit, maar kom er ook niet uit. Ik begin te vermoeden dat dit eigenlijk altijd gewoon een albumtrack is gebleven die op basis van zijn jaarlijkse herhaling een soort evergreen is geworden.
EDIT: Wiki zegt dat het in 1980 in Japan, Brazilië en Zweden op single is uitgebracht, en elders kennelijk niet. Pas in 1999 is het bij ons op CD-single verschenen, en kennelijk nog een behoorlijke hit geworden: nummer 15, nooit geweten...maar tegen die tijd was ik mijn interesse voor de hitparade al helemaal kwijt.
EDIT: Wiki zegt dat het in 1980 in Japan, Brazilië en Zweden op single is uitgebracht, en elders kennelijk niet. Pas in 1999 is het bij ons op CD-single verschenen, en kennelijk nog een behoorlijke hit geworden: nummer 15, nooit geweten...maar tegen die tijd was ik mijn interesse voor de hitparade al helemaal kwijt.
0
geplaatst: 14 december 2010, 20:30 uur
Hier de nummers 260 t/m 241 van mijn jaaroverzicht:
POS APV HP TITEL ARTIEST
260 22 30 Brown-eyed handsome man Buddy Holly
259 22 31 Ain't love a bitch Rod Stewart
258 23 32 You needed me Anne Murray
257 24 31 We don't talk anymore Cliff Richard
256 25 32 My forbidden lover Chic
255 25 28 Rollerskating Dolly Dots
254 26 31 Jodelodelodelodelohiti Twee Pinten
253 26 30 Ik zie mezelf als superster Bananas
252 26 29 Willem Willem Duyn
251 28 30 Lonesome loser Little River Band
250 29 30 Introdisco Discotheque
249 30 26 Su cansion Betty Messiego
248 30 30 East river Brecker Brothers
247 30 29 La dolce vita Sparks
246 30 28 You can do it Al Hudson & Partners
245 31 30 Casanova Luv'
244 32 29 Gloria Umberto Tozzi
243 32 28 Sweet Lui-Luise Iron Horse
242 33 27 Is there anybody there? Scorpions
241 33 26 Marie Normaal
Het blijft wat behelpen, maar er zitten toch wat verrassende liedjes bij (hoop ik)
POS APV HP TITEL ARTIEST
260 22 30 Brown-eyed handsome man Buddy Holly
259 22 31 Ain't love a bitch Rod Stewart
258 23 32 You needed me Anne Murray
257 24 31 We don't talk anymore Cliff Richard
256 25 32 My forbidden lover Chic
255 25 28 Rollerskating Dolly Dots
254 26 31 Jodelodelodelodelohiti Twee Pinten
253 26 30 Ik zie mezelf als superster Bananas
252 26 29 Willem Willem Duyn
251 28 30 Lonesome loser Little River Band
250 29 30 Introdisco Discotheque
249 30 26 Su cansion Betty Messiego
248 30 30 East river Brecker Brothers
247 30 29 La dolce vita Sparks
246 30 28 You can do it Al Hudson & Partners
245 31 30 Casanova Luv'
244 32 29 Gloria Umberto Tozzi
243 32 28 Sweet Lui-Luise Iron Horse
242 33 27 Is there anybody there? Scorpions
241 33 26 Marie Normaal
Het blijft wat behelpen, maar er zitten toch wat verrassende liedjes bij (hoop ik)
0
geplaatst: 14 december 2010, 20:47 uur
En hier mijn 3e overzicht over 1979:
260 MacArthur park - Donna Summer
259 Street player - Chicago
258 Uit elkaar - Herman v Veen, Monique vd Ven
257 Voulez vous - Abba
256 Back of my hands - Jags
255 Precious angel - Bob Dylan
254 Love don't live here anymore - Rose royce
253 Chiquitita - Abba
252 Lady of the dawn - Mike Batt
251 Reunited - Peaches and Herb
250 Linda Linda - Tee set
249 Dancing shoes - Nigel Ollson
248 Take that to the bank - Shalamar
247 Shake your body - Jacksons
246 Diamond smiles - Boomtown rats
245 Wonderful Christmas Time - Paul McCartney
244 Duke of Earl - Darts
243 Punk reggae - Tony Ellis
242 Everyday hurts - Sad Cafe
241 A wiggle and a giggle all night - Cory Daye
Chiquitita, Reunited. Officieel werden het grote hits, maar ja. Cory Daye heeft mij dit jaar toch nog geholpen aan de eerste twee (prachtig geremasterde) cd's van Dr. Buzzard's original Savannah Band, waar zij zangeres van was.
Chicago stond nog maar 1 week genoteerd maar Paul McCartney had nog nooit zo slecht gescoord als met Wonderful Christmas time. Zo vielen er velen uiteindelijk door de mand...
260 MacArthur park - Donna Summer
259 Street player - Chicago
258 Uit elkaar - Herman v Veen, Monique vd Ven
257 Voulez vous - Abba
256 Back of my hands - Jags
255 Precious angel - Bob Dylan
254 Love don't live here anymore - Rose royce
253 Chiquitita - Abba
252 Lady of the dawn - Mike Batt
251 Reunited - Peaches and Herb
250 Linda Linda - Tee set
249 Dancing shoes - Nigel Ollson
248 Take that to the bank - Shalamar
247 Shake your body - Jacksons
246 Diamond smiles - Boomtown rats
245 Wonderful Christmas Time - Paul McCartney
244 Duke of Earl - Darts
243 Punk reggae - Tony Ellis
242 Everyday hurts - Sad Cafe
241 A wiggle and a giggle all night - Cory Daye
Chiquitita, Reunited. Officieel werden het grote hits, maar ja. Cory Daye heeft mij dit jaar toch nog geholpen aan de eerste twee (prachtig geremasterde) cd's van Dr. Buzzard's original Savannah Band, waar zij zangeres van was.
Chicago stond nog maar 1 week genoteerd maar Paul McCartney had nog nooit zo slecht gescoord als met Wonderful Christmas time. Zo vielen er velen uiteindelijk door de mand...
0
geplaatst: 14 december 2010, 21:14 uur
De Top 30 van 15 december 1979
01 (02) Come on * New adventures
02 (10) Another brick in the wall * Pink floyd
03 (01) Making plans for Nigel * Xtc
04 (04) Damned if I do * Alan Parsons project
05 (08) One step beyond * Madness
06 (12) Walking on the moon * The Police
07 (07) I’m the man * Joe Jackson
08 (03) Laugh and walk away * Shirts
09 (19) Living on an island * Status quo
10 (13) Can we still be friends * Robert Palmer
11 (11) The shape of things to come * The Headboys
12 (20) Is it love you’re after * Rose Royce
13 (05) Last train to London * E.l.o.
14 (09) Send one your love * Stevie Wonder
15 (26) Off the wall * Michael Jackson
16 (06) Goodbye stranger * Supertramp
17 (23) A message to you Rudy * Specials
18 (18) Please don’t go * Kc and the sunshine band
19 (22) The ballad of Lucy Jordan * Marianne Faithfull
20 (16) Weekend * Earth & fire
21 (---) Fly too high * Janis Ian
22 (21) Rock sugar * Rob Grill
23 (17) Still * Commodores
24 (---) Carrie * Cliff Richard
25 (---) David’s song * Kelly Family
26 (14) Video killed the radio star * Buggles
27 (25) Wonderful Christmas time * Paul McCartney
28 (28) Get up and boogie * Freddie James
29 (30) I do rock and roll * Golden earring
30 (---) Thema uit verlaten mijn * George Zamfir
Uiteraard ook aandacht voor de wekelijkse lijst.
En de grappige constatering dat de New Adventures Pink floyd in hun 2e week wisten voor te blijven!
Ik kon maar niet wennen aan I have a dream van Abba. En hoewel het laatste jaar de hits kleiner werden in mijn lijst, viel hier toch het doek, voor het eerst sinds Ring ring uit 1973. En geen Kerstsucces voor Abba. Zij bevonden zich in goed gezelschap, want nog erger was de inzending van Boney M, I'm born again. Als je ze weer eens afdraait, aan beiden wil maar geen eind komen en hoewel ik veel kan hebben springt hier alle glazuur van je tanden inzake zoetheid.
Nee, dan de Kelly Family! Dat vond ik dan toch nog een andersoortige vorm van Kerstmuziek. Misschien komt het van de bellen, reden waarom ik ook Calypso van John Denver wellicht mijn hele leven van kritiek heb ontzien. Het doet me net even wat meer.
Ook het Thema uit de Verlaten mijn is prima getimed. Ook van zo'n tv-serie waar iedereen naar keek. Maar je moet George Zamfir ook niet al te vaak horen; dit nummer is op zich wel aardig gemaakt.
De andere twee binnenkomers zijn oudgedienden. Cliff Richard had wat mij betreft met Carrie een prima opvolger voor We don't talk anymore. Het is ook zo'n nummer dat het eerste gedeelte van 1980 nog zal opsieren, het volgende decennium voor Sir Cliff. Ook Fly too high van Janis Ian stoomt door naar 1980. Het is niet alleen haar meest succesvolle single ooit, ik vind het ook één van haar betere. Met oog voor de tijd, zal ik maar zeggen.
Fly too high werd met name in Nederland een grote hit. Engeland bracht haar nog de 44e plek, de VS wilde er niets van weten. De heren critici van The Great Rock Discography geven het bijbehorende album Night Rains met een cijfer 4 een veeg uit de pan. Daar hield men meer van Between the lines (een acht) uit 1975, het album van het beroemde At Seventeen, dat in Nederland dan weer niets heeft gedaan.
Ik heb welgeteld één Greatest hits van Janis Ian. En dat gaat
01 (02) Come on * New adventures
02 (10) Another brick in the wall * Pink floyd
03 (01) Making plans for Nigel * Xtc
04 (04) Damned if I do * Alan Parsons project
05 (08) One step beyond * Madness
06 (12) Walking on the moon * The Police
07 (07) I’m the man * Joe Jackson
08 (03) Laugh and walk away * Shirts
09 (19) Living on an island * Status quo
10 (13) Can we still be friends * Robert Palmer
11 (11) The shape of things to come * The Headboys
12 (20) Is it love you’re after * Rose Royce
13 (05) Last train to London * E.l.o.
14 (09) Send one your love * Stevie Wonder
15 (26) Off the wall * Michael Jackson
16 (06) Goodbye stranger * Supertramp
17 (23) A message to you Rudy * Specials
18 (18) Please don’t go * Kc and the sunshine band
19 (22) The ballad of Lucy Jordan * Marianne Faithfull
20 (16) Weekend * Earth & fire
21 (---) Fly too high * Janis Ian
22 (21) Rock sugar * Rob Grill
23 (17) Still * Commodores
24 (---) Carrie * Cliff Richard
25 (---) David’s song * Kelly Family
26 (14) Video killed the radio star * Buggles
27 (25) Wonderful Christmas time * Paul McCartney
28 (28) Get up and boogie * Freddie James
29 (30) I do rock and roll * Golden earring
30 (---) Thema uit verlaten mijn * George Zamfir
Uiteraard ook aandacht voor de wekelijkse lijst.
En de grappige constatering dat de New Adventures Pink floyd in hun 2e week wisten voor te blijven!
Ik kon maar niet wennen aan I have a dream van Abba. En hoewel het laatste jaar de hits kleiner werden in mijn lijst, viel hier toch het doek, voor het eerst sinds Ring ring uit 1973. En geen Kerstsucces voor Abba. Zij bevonden zich in goed gezelschap, want nog erger was de inzending van Boney M, I'm born again. Als je ze weer eens afdraait, aan beiden wil maar geen eind komen en hoewel ik veel kan hebben springt hier alle glazuur van je tanden inzake zoetheid.
Nee, dan de Kelly Family! Dat vond ik dan toch nog een andersoortige vorm van Kerstmuziek. Misschien komt het van de bellen, reden waarom ik ook Calypso van John Denver wellicht mijn hele leven van kritiek heb ontzien. Het doet me net even wat meer.
Ook het Thema uit de Verlaten mijn is prima getimed. Ook van zo'n tv-serie waar iedereen naar keek. Maar je moet George Zamfir ook niet al te vaak horen; dit nummer is op zich wel aardig gemaakt.
De andere twee binnenkomers zijn oudgedienden. Cliff Richard had wat mij betreft met Carrie een prima opvolger voor We don't talk anymore. Het is ook zo'n nummer dat het eerste gedeelte van 1980 nog zal opsieren, het volgende decennium voor Sir Cliff. Ook Fly too high van Janis Ian stoomt door naar 1980. Het is niet alleen haar meest succesvolle single ooit, ik vind het ook één van haar betere. Met oog voor de tijd, zal ik maar zeggen.
Fly too high werd met name in Nederland een grote hit. Engeland bracht haar nog de 44e plek, de VS wilde er niets van weten. De heren critici van The Great Rock Discography geven het bijbehorende album Night Rains met een cijfer 4 een veeg uit de pan. Daar hield men meer van Between the lines (een acht) uit 1975, het album van het beroemde At Seventeen, dat in Nederland dan weer niets heeft gedaan.

0
geplaatst: 14 december 2010, 21:19 uur
The New Adventures op 1, dat had ik toch niet zien aankomen. Zo goed is het toch ook weer niet? Gelukkig walst Pink Floyd er volgende week vast wel overheen
.
.
0
geplaatst: 14 december 2010, 21:23 uur
Jawel, vooral het tweede gedeelte van Come on is geweldig!
Ik zou daar inzake Pink floyd nog maar niet zo zeker van zijn, gezien de concurrentie....
By the way, we moeten met z'n allen even nadenken over een andere naam voor het topic als we doorgaan met 1980. Mijn naam hoeft het echt niet meer op te sieren. Misschien kunnen we het gewoon een andere naam geven, maar wel zo dat iedereen het weer gemakkelijk terug vind.
Ik zou daar inzake Pink floyd nog maar niet zo zeker van zijn, gezien de concurrentie....
By the way, we moeten met z'n allen even nadenken over een andere naam voor het topic als we doorgaan met 1980. Mijn naam hoeft het echt niet meer op te sieren. Misschien kunnen we het gewoon een andere naam geven, maar wel zo dat iedereen het weer gemakkelijk terug vind.
0
geplaatst: 14 december 2010, 22:08 uur
Ik wil ook wel verder. Weet niet of ik weer teken voor een heel jaar, maar zo lang het gezellig blijft ben ik van de partij 

0
geplaatst: 14 december 2010, 22:14 uur
Mooi! Heb je ook nog een idee voor een naamswijziging van het topic?
0
geplaatst: 14 december 2010, 22:17 uur
Ik zie met enige bewondering jaarlijstjes verschijnen. Natuurlijk heb ik die ook gemaakt, maar ik weet niet of ik die nog snel kan vinden want ze sitten in elk geval niet in mijn Top15 mapjes. Ik ga ze in elk geval niet opnieuw maken. Het is een van de eerste dingen die ik per computer wilde oplossen. Ik heb er ooit een programma voor geschreven maar dat stokte in de praktische toepassing ... op ponskaarten 

0
geplaatst: 14 december 2010, 22:32 uur
musician schreef:
Even geen fantasie. Kom niet veel verder dan:
1979/1980 - herbeleving per week met top 30, top 40 en top 15
Op de een of andere manier is het het leukste dat je min of meer realtime muzikaal het jaar overdoet. Wie maakt daar iets van?
0
geplaatst: 14 december 2010, 22:39 uur
1980 - the sound of yesterday
1980 hits back (deze heb ik van de VPRO geleend)
1980 Do you remember?
Zo was 1980.
Dit is 1980.
1980 - toen muziek nog jong was (beetje lyrisch, maar goed)
1980, de muziek van onze jeugd
1980 Do you remember?
Zo was 1980.
Dit is 1980.
0
geplaatst: 15 december 2010, 11:56 uur
musician schreef:
Ook Fly too high van Janis Ian stoomt door naar 1980. Het is niet alleen haar meest succesvolle single ooit, ik vind het ook één van haar betere. Met oog voor de tijd, zal ik maar zeggen.
Ook Fly too high van Janis Ian stoomt door naar 1980. Het is niet alleen haar meest succesvolle single ooit, ik vind het ook één van haar betere. Met oog voor de tijd, zal ik maar zeggen.
Inderdaad, haar populariteit nam rond 1980 in Nederland grote vormen aan. Dat kreeg onder meer gestalte in het duet met Conny Vandenbosch (Don't leave tonight) en verzamelalbums die exclusief voor de Nederlandse markt gemaakt waren. Zoals de LP My favourites, die je nog vaak in elke 1 euro-bak tegenkomt, maar (later) ook de CD Up 'til now, die musician waarschijnlijk heeft.
In Amerika is ze vooral beroemd geworden met haar eerste albums en in het bijzonder met At seventeen, wat daar een heel grote hit was. Alles wat na het bijbehorende album Between the lines kwam, was voor de Amerikanen automatisch van mindere kwaliteit. Ten onrechte - albums als Miracle row en ook Night rains behoren volgens mij tot het beste dat ze ooit gemaakt heeft.
Ik heb aardig wat LP's van haar, maar ik weet dat veel van haar albums tegenwoordig als zogeheten 'twofers' verkrijgbaar zijn, dus twee originele LP's op 1 CD (of 2 CD's in één set). Daar moet ik nodig eens achteraan, want de tamelijk verstilde muziek van Janis Ian leent zich over het algemeen beter voor CD dan voor een krakende langspeler, vind ik.
Overigens was Fly too high een eenmalig experiment, want opgenomen met disco-producer Giorgio Moroder, zoals jullie waarschijnlijk weten. Toegegeven, het is dansbaar, maar het blijft ook iets van de betere luisterpop houden. De rest van het Night rains-album klinkt heel anders.
0
geplaatst: 15 december 2010, 12:00 uur
ranboy schreef:
1980 Do you remember?
Zo was 1980.
Dit is 1980.
1980 Do you remember?
Zo was 1980.
Dit is 1980.
Ik vind 'Tachtig was prachtig' wel een mooi binnenrijm hebben, maar weet niet of dat inhoudelijk overeenkomt met de werkelijkheid.
Ik zou er iets van maken in de trant van 'Wekelijkse eigen hitlijsten uit 1980' ofzo. En anders ben ik ook voorstander van '1980 - de muziek van onze jeugd'.
0
geplaatst: 15 december 2010, 20:05 uur
Hier weer een hapje uit de lagere regionen:
240 34 28 Give me something Deedee
239 36 28 Hand in hand Albert West
238 37 27 Sunburn Graham Gouldman
237 37 31 Hendrik Haverkamp Normaal
236 38 27 Lines Planets
235 39 22 Sharing the night Dr. Hook
234 39 29 Backstage pass McGuin, Clark & Hill
233 41 28 Jealousy Amii Stewart
232 41 27 This is hot Pamela Stanley
231 41 26 I was made for dancing Leif Garrett
230 46 29 The best friend I know P.Paay & Y.Keeley
229 46 28 Oliver's army Elvis Costello
228 47 24 Bebida magica Los Jaivas
227 47 23 Love is Nirvana ('79)
226 47 23 You're all I need to get by J.Mathis & D.William
225 49 25 It's you, only you Meteors
224 49 25 Let's start the dance Hamilton Bohannon
223 49 25 Falling Gerald Masters
222 51 21 Love you inside out BeeGees
221 52 21 Forever in blue jeans Neil Diamond
Waar vind je nog een lijst waarin Elvis Costello gebroedelijk staat naast Albert West en Hamilton Bohannon?
240 34 28 Give me something Deedee
239 36 28 Hand in hand Albert West
238 37 27 Sunburn Graham Gouldman
237 37 31 Hendrik Haverkamp Normaal
236 38 27 Lines Planets
235 39 22 Sharing the night Dr. Hook
234 39 29 Backstage pass McGuin, Clark & Hill
233 41 28 Jealousy Amii Stewart
232 41 27 This is hot Pamela Stanley
231 41 26 I was made for dancing Leif Garrett
230 46 29 The best friend I know P.Paay & Y.Keeley
229 46 28 Oliver's army Elvis Costello
228 47 24 Bebida magica Los Jaivas
227 47 23 Love is Nirvana ('79)
226 47 23 You're all I need to get by J.Mathis & D.William
225 49 25 It's you, only you Meteors
224 49 25 Let's start the dance Hamilton Bohannon
223 49 25 Falling Gerald Masters
222 51 21 Love you inside out BeeGees
221 52 21 Forever in blue jeans Neil Diamond
Waar vind je nog een lijst waarin Elvis Costello gebroedelijk staat naast Albert West en Hamilton Bohannon?

0
geplaatst: 15 december 2010, 20:20 uur
ranboy schreef:
1980 Do you remember?
Zo was 1980.
Dit is 1980.
1980 Do you remember?
Zo was 1980.
Dit is 1980.
MuMeërs in 1980.
1980 in music.
De wekelijkse samenvatting van 1980. (beetje een hoog Studio Sport-gehalte).
De tekst van dat Veulpoepers-singletje is trouwens behoorlijk politiek incorrect.
Vooral heden ten dage kom je met zo'n tekst serieus in de problemen.
0
geplaatst: 15 december 2010, 20:57 uur
Het overzicht van 1979 deel 4:
240 Going through the motions - Hot chocolate
239 Kingston Kingston - Lou & The Hollywood Bananas
238 All the president's men - Carlsberg
237 Bad girls - Donna Summer
236 A little more love - Olivia Newton John
235 Rock and roll fantasy - Bad company
234 You don't bring me flowers - Neil Diamond/ Barbara Streisand
233 It will come in time - Billy Preston & Syreeta
232 Back in the business - Ted
231 Return to paradise - Elton John
230 Forever in blue jeans - Neil Diamond
229 Highway to hell - Ac//dc
228 It's only you - Meteors
227 Blame it on the boogie - Jacksons
226 The Long run - Eagles
225 New York New York - Gerard Kenny
224 Worlds apart - Sinceros
223 Sorry I love you - Murray Head
222 I'm every woman - Chaka Kahn
221 The chase - Giorgio Moroder
Het voordeel van twee overzichtjes is dat je even kunt vergelijken. Beiden Neil Diamond en de Meteors, dat moet dan wel zo'n beetje de juiste plaats wezen!
Ik begin nu ook te denken dat een aantal platen opvallend te laag staan of eigenlijk onverwacht laag. Ac//dc bijvoorbeeld. Carlsberg en Bad girls van Donna Summer. Kingston Kingston is ook juist grappig. Chaka Khan had veel hoger moeten staan.
The Eagles en Billy Preston/Syreeta waren nieuwe binnenkomers aan het einde van 79. Maar ja, er zijn nog 220 platen te gaan. Die hebben uiteraard ook recht op een eigen positie....
240 Going through the motions - Hot chocolate
239 Kingston Kingston - Lou & The Hollywood Bananas
238 All the president's men - Carlsberg
237 Bad girls - Donna Summer
236 A little more love - Olivia Newton John
235 Rock and roll fantasy - Bad company
234 You don't bring me flowers - Neil Diamond/ Barbara Streisand
233 It will come in time - Billy Preston & Syreeta
232 Back in the business - Ted
231 Return to paradise - Elton John
230 Forever in blue jeans - Neil Diamond
229 Highway to hell - Ac//dc
228 It's only you - Meteors
227 Blame it on the boogie - Jacksons
226 The Long run - Eagles
225 New York New York - Gerard Kenny
224 Worlds apart - Sinceros
223 Sorry I love you - Murray Head
222 I'm every woman - Chaka Kahn
221 The chase - Giorgio Moroder
Het voordeel van twee overzichtjes is dat je even kunt vergelijken. Beiden Neil Diamond en de Meteors, dat moet dan wel zo'n beetje de juiste plaats wezen!

Ik begin nu ook te denken dat een aantal platen opvallend te laag staan of eigenlijk onverwacht laag. Ac//dc bijvoorbeeld. Carlsberg en Bad girls van Donna Summer. Kingston Kingston is ook juist grappig. Chaka Khan had veel hoger moeten staan.
The Eagles en Billy Preston/Syreeta waren nieuwe binnenkomers aan het einde van 79. Maar ja, er zijn nog 220 platen te gaan. Die hebben uiteraard ook recht op een eigen positie....
0
geplaatst: 16 december 2010, 11:44 uur
kaztor schreef:
De tekst van dat Veulpoepers-singletje is trouwens behoorlijk politiek incorrect.
Correct of niet - het is allemaal zeer bewust bij de RK Veupoepers. Ik kan je het nummer met veelbetekenende titel 'Telegraafgelul' aanbevelen

R.K. Veulpoepers B.V. - Een Frisse Wind (1980)
0
geplaatst: 16 december 2010, 19:27 uur
Weer een blokje, tot nummer 200:
220 52 26 Anyway you do it Liquid Gold
219 53 28 Boys (Tell it all about) Dolly Dots
218 54 23 Shooting star Dollar
217 54 21 Ease on down the road Wiz Stars
216 56 28 The worker Fischer Z
215 58 23 Heaven knows Donna Summer
214 58 20 Highway to hell AC/DC
213 59 24 Vondel was goed Jan Boezeroen
212 60 23 Nothing to lose UK
211 61 19 Can't stand losing you Police
210 61 22 Instant replay Dan Hartman
209 62 25 She's in love with you Suzy Quatro
208 64 26 African blood Supermax
207 67 20 Return to paradise Elton John
206 70 19 Chase Giorgio Moroder
205 70 24 Star Earth, Wind & Fire
204 71 24 Fly too high Janis Ian
203 74 21 Beat the clock Sparks
202 75 21 Presidential suite Tiffany
201 76 22 Girlstalk Dave Edmunds
Achteraf gezien had UK veel hoger gemogen, mocht ook wel nummer 1 gestaan hebben, maar het was toen zo'n kleine hit en ik was nog maar 13, dus het zij me vergeven.
220 52 26 Anyway you do it Liquid Gold
219 53 28 Boys (Tell it all about) Dolly Dots
218 54 23 Shooting star Dollar
217 54 21 Ease on down the road Wiz Stars
216 56 28 The worker Fischer Z
215 58 23 Heaven knows Donna Summer
214 58 20 Highway to hell AC/DC
213 59 24 Vondel was goed Jan Boezeroen
212 60 23 Nothing to lose UK
211 61 19 Can't stand losing you Police
210 61 22 Instant replay Dan Hartman
209 62 25 She's in love with you Suzy Quatro
208 64 26 African blood Supermax
207 67 20 Return to paradise Elton John
206 70 19 Chase Giorgio Moroder
205 70 24 Star Earth, Wind & Fire
204 71 24 Fly too high Janis Ian
203 74 21 Beat the clock Sparks
202 75 21 Presidential suite Tiffany
201 76 22 Girlstalk Dave Edmunds
Achteraf gezien had UK veel hoger gemogen, mocht ook wel nummer 1 gestaan hebben, maar het was toen zo'n kleine hit en ik was nog maar 13, dus het zij me vergeven.
0
geplaatst: 16 december 2010, 20:00 uur
Wat valt er eigenlijk precies te vergeven, dat de 2e single van UK niet zo'n grote hit werd? Ik was er ook niet naar op zoek, maar tot dit jaar wist ik niet eens dat het nummer de opvolger van Rendez vous 6:02 is geweest. Dus in die zin was het eigenlijk zelfs een hele volwassen keuze. 
Deel 5 van het overzicht over 1979:
220 Still believe - Herman Brood
219 Snake in the grass - Bintangs
218 He's the greatest dancer - Sister sledge
217 Don't throw it all away - Andy Gibb
216 Lines - Planets
215 Don't stop 'till you get enough - Michael Jackson
214 Ik wil jou - Polle Eduard
213 Gimme gimme gimme - Abba
212 Rolling - Kaz Lux
211 Giving up giving in - Three degrees
210 Magic touch - Kiss
209 Ain't that a shame - Cheap trick
208 No more tears - B Streisand/D Summer
207 Fire in a trench town - Owen Gray
206 You're all I need to get by - Johnny Matthis/Deniece Williams
205 Stay with me - Kiki Dee
204 If I said you had a beautiful body - Bellamy brothers
203 What's a matter baby - Ellen Foley
202 Dream police - Cheap trick
201 Does your mother know - Abba
Vanaf morgen inderdaad de beste 200 singles over 1979

Deel 5 van het overzicht over 1979:
220 Still believe - Herman Brood
219 Snake in the grass - Bintangs
218 He's the greatest dancer - Sister sledge
217 Don't throw it all away - Andy Gibb
216 Lines - Planets
215 Don't stop 'till you get enough - Michael Jackson
214 Ik wil jou - Polle Eduard
213 Gimme gimme gimme - Abba
212 Rolling - Kaz Lux
211 Giving up giving in - Three degrees
210 Magic touch - Kiss
209 Ain't that a shame - Cheap trick
208 No more tears - B Streisand/D Summer
207 Fire in a trench town - Owen Gray
206 You're all I need to get by - Johnny Matthis/Deniece Williams
205 Stay with me - Kiki Dee
204 If I said you had a beautiful body - Bellamy brothers
203 What's a matter baby - Ellen Foley
202 Dream police - Cheap trick
201 Does your mother know - Abba
Vanaf morgen inderdaad de beste 200 singles over 1979
0
geplaatst: 17 december 2010, 20:17 uur
Ditmaal zonder onnodige zelfverontschuldigingen:
200 76 26 Runaway/Living on an island Status Quo
199 76 25 I was made for loving you Kiss
198 77 15 Nee, daar trappen wij niet in Vader Abraham
197 77 20 Another shipwreck Andy Bown
196 78 19 Turn the music up Players Association
195 78 21 Hop, skip and jump Chalawa
194 80 23 Spank Jimmy "Bo" Horne
193 84 21 I love the night life Alicia Bridges
192 84 20 Can you feel the force? Real Thing
191 85 20 Good times Chic
190 85 19 Buck-in-hamm palace Peter Tosh
189 87 19 You make it allright Jacques Kloes & P.Paay
188 87 17 I got my mind made up Instant Funk
187 88 16 Do it Benelux
186 89 19 Opzij Herman van Veen
185 89 16 Don't you write her off McGuin, Clark & Hill
184 92 19 Uit elkaar Herman van Veen
183 92 20 Video killed the radiostars Buggles
182 97 19 Heartache tonight Eagles
181 97 19 You need a woman tonight Captain & Tenille
200 76 26 Runaway/Living on an island Status Quo
199 76 25 I was made for loving you Kiss
198 77 15 Nee, daar trappen wij niet in Vader Abraham
197 77 20 Another shipwreck Andy Bown
196 78 19 Turn the music up Players Association
195 78 21 Hop, skip and jump Chalawa
194 80 23 Spank Jimmy "Bo" Horne
193 84 21 I love the night life Alicia Bridges
192 84 20 Can you feel the force? Real Thing
191 85 20 Good times Chic
190 85 19 Buck-in-hamm palace Peter Tosh
189 87 19 You make it allright Jacques Kloes & P.Paay
188 87 17 I got my mind made up Instant Funk
187 88 16 Do it Benelux
186 89 19 Opzij Herman van Veen
185 89 16 Don't you write her off McGuin, Clark & Hill
184 92 19 Uit elkaar Herman van Veen
183 92 20 Video killed the radiostars Buggles
182 97 19 Heartache tonight Eagles
181 97 19 You need a woman tonight Captain & Tenille
0
geplaatst: 17 december 2010, 22:37 uur
Deel 6 van m'n overzicht over 1979
200 David's song - Kelly Family
199 Brown eyed handsome man - Buddy Holly
198 Good timin - Beach boys
197 Rock sugar - Rob Grill
196 A brand new day - The Wiz stars
195 Lydia - Dan Friedman
194 Ca commence comme un reve d'enfant - Julien Clerc
193 A routine day - Klaatu
192 Phantom of the night - Kayak
191 Waterfall - Triumvirat
190 Let's start the dance - Hamilton Bohannon
189 Hit and miss Judy - Wreckless Eric
188 I will survive - Gloria Gaynor
187 Too much heaven - Bee gees
186 I only want to be with you - The Tourists
185 Hot stuff - Donna Summer
184 Carrie - Cliff Richard
183 Riu riu - Chorale
182 Little sister - Ry Cooder
181 Pictures - Partner
Toch erg lage plaatsen voor Kayak en Triumvirat. The Tourists moeten zelfs officieel nog binnen komen (22 december) maar hadden een alleraardigste remake, haast newwave achtig, van I only want to be with you. Misschien wel de beste versie die ik ken, hoewel die van de goede oude Dusty Springfield eigenlijk onovertroffen is.
Pictures van Partner had bij mij nog maar 40 punten, als nummer 181. Ik heb natuurlijk slechts een top 30, maar naar verhouding heeft jouw 181 het nog stukken beter gedaan, Ranboy!
200 David's song - Kelly Family
199 Brown eyed handsome man - Buddy Holly
198 Good timin - Beach boys
197 Rock sugar - Rob Grill
196 A brand new day - The Wiz stars
195 Lydia - Dan Friedman
194 Ca commence comme un reve d'enfant - Julien Clerc
193 A routine day - Klaatu
192 Phantom of the night - Kayak
191 Waterfall - Triumvirat
190 Let's start the dance - Hamilton Bohannon
189 Hit and miss Judy - Wreckless Eric
188 I will survive - Gloria Gaynor
187 Too much heaven - Bee gees
186 I only want to be with you - The Tourists
185 Hot stuff - Donna Summer
184 Carrie - Cliff Richard
183 Riu riu - Chorale
182 Little sister - Ry Cooder
181 Pictures - Partner
Toch erg lage plaatsen voor Kayak en Triumvirat. The Tourists moeten zelfs officieel nog binnen komen (22 december) maar hadden een alleraardigste remake, haast newwave achtig, van I only want to be with you. Misschien wel de beste versie die ik ken, hoewel die van de goede oude Dusty Springfield eigenlijk onovertroffen is.
Pictures van Partner had bij mij nog maar 40 punten, als nummer 181. Ik heb natuurlijk slechts een top 30, maar naar verhouding heeft jouw 181 het nog stukken beter gedaan, Ranboy!
* denotes required fields.