menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
avatar van herman
The Wake herinner ik me ook nog wel van die quiz. Nouja, meer het moment dan het nummer. Wij hadden ook geen flauw idee.

avatar van luigifort
Luigissimo on Spotify

Tindersticks, The Serenes en Died Pretty staan niet op Spotify...

avatar van luigifort
2. Spinvis - Bagagedrager (2002)

Maar je ligt weer in je eigen bed 
In je eigen lot 
En opeens staat alles stil


Mijn liefde voor Spinvis begon eigenlijk bij mijn ex-vriendin. Nou dan heb je ook eigenlijk een probleem Zeker als muziek voor jou vaak verbonden is aan dingen als tijd, plaats en herinneringen...
Mijn ex-vriendin was mijn eerste vriendin, mijn huidige mijn 2e. Ik heb dus in mijn hele leven maar 2 vriendinnen gehad. Ik was wel eens eerder verliefd geweest, dat wel. Zo was ik aan het eind van de basisschool stapelverliefd op een meisje, maar durfde ik er niets mee te doen. En ook op de middelbare school, vooral op de bombshells uiteraard , maar ook daar weer hetzelfde tragische verhaal. Maar het meest verliefd tot dat moment was ik wel geweest op dat Belgische rastafarimeisje op Guadeloupe (die later ook meeging naar Mexico, die met de Manu Chao cd weten jullie nog ). Daar probeerde ik dan wel iets mee te beginnen, maar dat werkte voor geen meter. Het was net alsof het 2 werelden en 2 soorten levens verschil was, het verschil tussen leven in het paradijs van Guadeloupe en plain Nederland. Net iets minder magie, denk ik. Anyway, dat werd dus niks

2003...het jaar dat ik nog veel televisie keek oa. Zo was ik een huge fan van de serie Six Feet Under, de serie over een familie in de begrafenisbranche. De meesten kennen die serie wel, denk ik. Voor mij nog steeds de beste serie ooit tho imho. Wat een prachtig thema, wat een afleveringen, wat een acteurs, wat een emotie en vooral hoe zo real life het was Big fan dus. Big fan ook alles daaromtrent, vooral de schrijver en creator van de serie: Alan Ball. Ik wilde gaan kijken of ik met anderen over de serie kon praten. Ik kwam op het forum van Six Feet Under terecht op de VPRO site. Ik maakte daar een nick aan: Alanballistic. Daar zaten maar een paar andere mensen, maar 1 daarvan was zij We kwamen zo te spreken over onze liefde voor de serie. Dat ging een tijdje zo door en na verloop van tijd gingen we ook mailen. Na een tijdje kwam een eerste telefoongesprek, heel awkward was dat, maar goed en weer een tijdje daarna een eerste kennismaking. En dat was op het station van Hoorn, vigil

En dan ga ik nu nadenken over wat ik wel en niet wil vertellen en wat te privé en me te dierbaar is

De eerste ontmoeting was een leuke, zij vertelde dat ze me leuk vond, ik was terughoudender. Maar toen ik na die ontmoeting naar huis ging ging ik haar heel snel ineens heel erg missen. De 2e ontmoeting, half Augustus, een week later was nog leuker, we hit it off. September's coming soon, pining for the moon... De eerste maanden waren een rollercoater, zoals OMD zou zeggen: we were so in love. Door de afstand oa zagen we elkaar helaas maar 1 x per week, soms een weekend, eens of 2x per jaar een week in een vakantie. De eerste maanden of half jaar waren een droom. Zij bleek onder andere ook een groot muziekliefhebber te zijn. Via haar leerde ik bands als dEUS (haar fave), Sonic Youth en Zuco 103 kennen. Maar ook dingen als Elis Regina, Cassandra Wilson, Izaline Calister, Formation 60 Red Snapper, 4hero en Q-Tip. Van een aantal van die artiesten maakte ze ook kopietjes voor me, omdat ik ze mooi vond en ik voor haar van mijn muziek. Nog zo'n artiest waar zij mij kennis mee liet maken was ene Spinvis. Zij had zijn debuutalbum. Ik kende het nog niet en de naam vond ik wel wat apart. Ook van Spinvis maakte ze een kopietje voor mij. Ik weet nog dat Smalfilm als eerste de grootste indruk op me maakte bij haar thuis. Voor de rest kan ik het me niet meer heel goed herinneren, maar waarschijnlijk ook Bagagedrager al. Maar wat me nog het meeste bij staat is dat ik het album thuis geregeld draaide en dat die song mij steeds meer raakte. Op een gegeven moment zat dat hele album in mijn systeem. Een kleine 2 jaar later bracht Spin zijn volgende album uit: Dagen van Gras, Dagen van Stro. Ik kocht 'm voor haar verjaardag, ze was er blij mee en vond 'm erg goed en ik zelf ook. Om een wat langer verhaal korter te maken, er kwamen steeds meer barstjes op den duur in onze relatie. Er waren dingen met haar niet in orde, maar met mij eigenlijk nog meer niet in die tijd en na 3 jaar en 8 maanden kwam er een einde aan.

Na een aantal draaibeurten van Spinvis' debuut begon de schoonheid van het hele album tot mij door te dringen. En dan vooral van Bagagedrager in het bijzonder. Wat een pracht! Wat een schitterende klanken en melancholie in de muziek alleen al aan het begin. Dat weidse, dat heldere, maar ook dat lieflijke. Ik zie me zo fietsen met mijn ex door West-Friesland, luisterend naar de wolken en de wind van de pas gewassen luchten daar. Zulk schitterend licht vind ik daar in dat prachtige polderlandschap. En dan Spin's lyrics, sowieso komen lyrics in mijn moedertaal vaak veel harder aan dan bv in het Engels en dan heb je met Spin ook nog eens een meester in huis. Als een mokerslag komen zijn teksten bij me aan. Het eenzame en melancholische in Bagagedrager komt altijd knoeperdhard bij me binnen. Toen al, maar sinds de relatie uitging alleen nog maar meer. Erik is geen klassiek geschoolde zanger, maar ik ben echt verliefd op zijn stem, zijn vaak ironische en real life lyrics met een twist en vooral hoe hij dat brengt, zeg. Hij heeft echt een perfect gevoel voor timing Bagagedrager schetst voor mij een prachtig beeld van een ontheemde en eenzame man. Zo kan ik me ook vaak voelen en dat wordt perfect verwoord in de prachtig melancholische en eenzame klanken van de muziek ook. Voor mij wel de meest melancholische song ooit. Je hebt ook het gevoel dat Spin precies weet wat je voelt en alsof hij het over jou heeft.

Spin is dus muziek die voor mij voor altijd verbonden is aan mijn ex. Ik denk bijna altijd aan haar als ik zijn muziek draai en bij Bagagedrager sowieso, die muziek en tekst doet dat met me. De klanken van die song geven mij de bekende lach met een traan. Ik heb lange tijd na het einde van de relatie geen Spin kunnen luisteren, het deed me teveel pijn. Maar na verloop van tijd ging dat wel weer. Als ik Bagagedrager op heb staan word ik altijd weer heel melancholisch, denk dan aan de vele mooie herinneringen die we hadden, die besloten liggen in het luisteren naar de wolken en het luisteren naar de wind. Maar ook aan het verdrietige en de diepe pijn van het uit elkaar gaan. Dat is als een doorn in mijn vlees die nooit meer weggaat en die doorn wordt steeds dieper gedrukt als ik de klanken van deze song hoor. Is dat erg? Ik vind van niet, daar ben je mens voor en dat hoort er ook bij. Een glimlach met een traan so to speak


Je droomt wel vaker van een feest 
Maar hier ben je nog nooit geweest 
Iedereen kijkt naar voetbal 
En een vent zeurt aan je kop 
Wat wil die man in hemelsnaam 
Hoe kom je hier 
Hoe kom je hier vandaan 
En als je wegkomt 
Waarheen wou je dan wel gaan 
Hij praat maar door maar jij dwaalt af 
Dus je weet niet wie de wedstrijd wint 
Als je luistert naar de wolken 
Als je luistert naar de wind 
Je agenda en je zonnebril 
Wat doen die hier nou 
Maar je ligt weer in je eigen bed 
In je eigen lot 
En opeens staat alles stil

een motor draait 
De baby huilt 
Een vogel schreeuwt 
De dag begint 
En de snelweg suist

tis altijd wat en altijd spijt 
Van al het geld en alle tijd 
Op de onverharde wegen 
Die je naar hier hebben geleid 
De ochtenden zijn wit en koud 
En hoe je ook je stuur vasthoudt 
De wind komt door je handschoenen heen 
Je vingers zijn versteend 
Zo is er altijd iets wat je verlamd 
En is het niet de wiet 
Dan is het wel de drank of zo 
Het spookt maar in je hoofd 
Het was lang geleden een eeuwigheid 
Je fietste op de afsluitdijk 
Ik weet niet wat je er nu van vind 
Als je luistert naar de wolken 
Als je luistert naar de wind

avatar van johan de witt
Wat een song!
Prachtige beschrijving ook

avatar van Johnny Marr
Nog ff over Tears for Fears: heb ze vorige zomer ook gezien, maar ben in elkaar gestuikt en heb de laatste 2 nummers moeten missen, heb ze wel gehoord vanop het toilet. De nummers? Natuurlijk hun twee beste: Head Over Heels en Shout. Dit was de setlist:

Tears for Fears Concert Setlist at Rock Zottegem 2019 on July 6, 2019 | setlist.fm

Daardoor wel een concert om nooit meer te vergeten Man wat was dat balen...

avatar van vigil
Johnny Marr schreef:
Nog ff over Tears for Fears: heb ze vorige zomer ook gezien, maar ben in elkaar gestuikt en heb de laatste 2 nummers moeten missen, heb ze wel gehoord vanop het toilet. De nummers? Natuurlijk hun twee beste: Head Over Heels en Shout.

Dat is wel erg Belgisch... gestuikt wil zeggen flauwgevallen?

Verder is jouw mening niet een "natuurlijk" feit, dat denk jij wel altijd maar is echt niet zo

Shout is een leuk nummer maar zou mijn TfF Top 20 (ow ja, dat is nog een projectje luigifort... ) niet halen.

avatar van vigil
Helaas tussen mij Spinvis lukt het maar niet, Roosbeef is uiteindelijk ook helemaal goed gekomen dus wie weet

Wel weer een goed verhaal en dat is heel wat want de meeste verhalen met het station van Hoorn er in zijn dodelijk saai

avatar van luigifort
vigil schreef:
Shout is een leuk nummer maar zou mijn TfF Top 20 (ow ja, dat is nog een projectje luigifort... ) niet halen.


Wat zou daar mijn nr. 1 zijn...

avatar van Johnny Marr
vigil schreef:
(quote)

Verder is jouw mening niet een "natuurlijk" feit, dat denk jij wel altijd maar is echt niet zo

Als ik zoiets typ dan ga ik er wel vanuit dat jij kunt afleiden dat het over mijn persoonlijke mening gaat. Maar Shout is niet hun beste nummer idd bij nader inzien, wel top 5 though. Dat is een objectief vaststaand feit enzo.

Stuiken wil zeggen onpasselijk worden, maar ben niet flauwgevallen, ben nog op de WC geraakt

Bagagedrager is onnederlands goed trouwens, straight facts bruh. Melancholy Man is ook mooi, kende ik nog niet.

avatar van vigil
Johnny Marr schreef:
(quote)



Stuiken wil zeggen onpasselijk worden, maar ben niet flauwgevallen, ben nog op de WC geraakt

Ah, nou ja het blijft een zeer vervelend iets bij een concert

avatar van Johnny Marr
vigil schreef:
(quote)

Ah, nou ja het blijft een zeer vervelend iets bij een concert

Inderdaad, zeker omdat ik net de twee beste nummers moest missen

Kom er maar in met die nr. 1 !

avatar van johan de witt
Bring it on

avatar van luigifort
Johnny Marr schreef:
Kom er maar in met die nr. 1 !


Ik moet 't nog schrijven

avatar van johan de witt
Je kunt ook wachten tot Pasen

avatar van GrafGantz


Ah, we krijgen Gomez nu. Fijn.

avatar van luigifort
johan de witt schreef:
Je kunt ook wachten tot Pasen


Die zit ergens binnen, heeft geen room to roam door corona...

avatar van Johnny Marr
Nu pas het stukje bij Bagagedrager gelezen. Helemaal afgevloerd joh

avatar van luigifort
Ja, die gaat niet meer overtroffen worden, door het persoonlijke aspect...

avatar van johan de witt
Misschien ooit, binnenkort in je eerste roman

avatar van luigifort
Ik neem alvast de pose aan voor de...

avatar van jordidj1
Spinvis

Luigispinsels

avatar van Gretz
Nu even het stukje bij Bagagedrager lezen. Wordt waarschijnlijk het hoogtepunt van wat ik vandaag ga meemaken

avatar van Arrie
luigifort schreef:

2003...het jaar dat ik nog veel televisie keek oa. Zo was ik een huge fan van de serie Six Feet Under, de serie over een familie in de begrafenisbranche. De meesten kennen die serie wel, denk ik. Voor mij nog steeds de beste serie ooit tho imho. Wat een prachtig thema, wat een afleveringen, wat een acteurs, wat een emotie en vooral hoe zo real life het was Big fan dus.

Breathe Me op 1?

avatar van luigifort
Ja, dat was me ook een finale zeg

avatar van GrafGantz
luigifort schreef:
(quote)


Die zit ergens binnen, heeft geen room to roam door corona...


Oh, toch de waterjongens?

avatar van Arrie
Jaaa prachtig!

Trouwens sowieso erg veel mooie muziek in de serie. Lucky van Radiohead is erg mooi gebruikt, Woodstock van Joni Mitchell idem.

Voor mij ook de beste serie ooit en precies vanwege wat jij zegt: het is zo real life.

avatar van Gretz
luigifort schreef:
Een glimlach met een traan so to speak

Episch stukje met een prachtige persoonlijke openhartigheid Kan niet anders zeggen
Laten we Bagagedrager dit jaar maar gewoon even de naar de Ladderfinale stemmen. Is het wel het jaar voor

avatar van luigifort
Arrie schreef:
Woodstock van Joni Mitchell


Ruth die dat zingt in de keuken

avatar van luigifort
https://z-p3-scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91456067_2940675522681130_3893040884890992640_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=4x4P6tiAIicAX-qE0eE&_nc_ht=z-p3-scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=14&oh=f3be3e18d4077c4f0b3a3bfa8bdf6a5c&oe=5EAA3A8C

1. Echo & The Bunnymen - Bring On The Dancing Horses (1985)

Bring on the new messiah
Wherever he may roam


Als ik mijn nr. 1 en 3 zie vraag ik me af of 1984 wel het beste jaar uit de popgeschiedenis is en niet 1985...
17 Mei 2014, ik weet het nog goed. Dat was pas de eerste keer dat ik deze song hoorde Ik was met mijn vriendin bij een dansavond in Paard in de kleine zaal. Het ging om een nieuw concept: New Wave City. Dit was de eerste editie ervan. Verschillende Djs draaien dan hun fave plaatjes uit de New Wave jaren. De editie erna zijn we ook nog geweest, daarna niet meer. Door omstandigheden en of tijdgebrek ook geloof ik, we namen ons steeds voor om te gaan, maar het kwam er maar steeds niet meer van. Maar we hebben onze zinnen er wel nog op gezet De laatste edities schijnen nog specialer geweest te zijn, want dan draaide het specifiek om een bepaalde band. De eerste 2 uur zou er dan exclusief muziek van die betreffende band gedraaid worden. Zo zijn The Cure, Japan en dat soort bands wel eens de "hoofdact" geweest. Nou ja, pech gehad ofzo, better luck next time

Maar goed, we kwamen daar dus aan op een zaterdagavond. Wat zijn avonden in de lente toch ook heerlijk, dat zachte, die bloesemgeur vaak overal, zalig. Jassen bij de garderobe, mijn vriendin nog even een peukje roken en op naar de kleine zaal van Paard om de boel daar te checken, beetje sfeer proeven. Het was er nog vrij rustig, maar volgens mij werd er al erg toffe muziek gedraaid. In het begin stonden de meeste mensen nog een beetje aan de zijkanten met elkaar met een biertje in de hand te praten. Gelukkig was het geen Club Insomnia Men is dan een beetje aarzelend om te gaan dansen ofzo. Geeft niks, ik ben net zo en ik moet eerst ook een paar biertjes op hebben, om mezelf even te kunnen vergeten Maar het zaaltje stroomde steeds voller en mensen begonnen te dansen. Sommige mensen die zich ook speciaal gekleed hadden, inclusief make-up. Het was bijna ook gewoon echt de early 80s daar en dan nog eens de muziek erbij. Op een gegeven moment was de zaal zo goed als vol en swingde iedereen de pan uit op het ene na het andere fenomenale nummer.

Na een tijdje namen we een pauze, weet ik nog. Even bijkomen, peukje roken weer in de rokersruimte en nog een biertje bestellen. En dan weer de hoek om de trap naar boven. En toen begon het: ik hoorde de eerste klanken als ik mijn weg baande op de treden naar boven. De eerste klanken van Bring On the Dancing Horses van Echo & the Bunnymen (op dat moment had ik dat niet door). Het was alsof die sprankelende eerste tonen en klanken tot mij neerdaalden vanuit de hemel (de zaal) naar mij toe. En ik vervolgens met elke trede die ik verder naar boven nam steeds dichter bij de hemel kwam. Ik zal dat moment nooit, maar dan ook nooit meer vergeten... Ik vroeg perplex aan mijn vriendin wie dit waren. Zij wist het op dat moment geloof ik ook niet. Dus even niet dansen, maar luisteren...en na een tijdje hoor je dan Ian's stem. Echo... Maar deze kende ik nog niet.

Wel Porcupine en Ocean Rain, want die hadden we de jaren ervoor gekocht bij verschillende platenzaken. Vooral Ocean Rain, de titeltrack, vonden we prachtig, dat is na Dancing Horses voor mij, onze big fave. Wat een song ook! Had ik er nog 1 van Echo voor de top 100 gekozen, had die 't wel geweest. En The Killing Moon kende ik natuurlijk al van vroeger van de radio. Gek genoeg is Echo in mijn teens en early 20s een beetje aan mij voorbijgegaan. Ik had ze in het verleden wel eens geprobeerd, omdat het tijdgenoten waren van U2 en ze aangeraden werden, maar ik kon er toen niet echt goed inkomen, iets te quirky en alternatief voor mij itt tot de commerciële U2. Maar dat is dus later helemaal goed gekomen, zeker met albums als Ocean Rain en Heaven Up Here, knallers zijn dat en ook het donkere Crocodiles staat hier gewoon in de kast, evenals Ocean Rain's opvolger, waar die heerlijke 12" versie op staat van de dansende paarden en ook gewoon de normale versie van Songs to Learn and Sing. Een aardige Echo collectie dus wel Maar de tussendoorsingle Bring On the Dancing Horses kende ik dus nog helemaal niet tot dat moment. Met Ocean Rain was Echo op de top van hun kunnen. En wat gaan artiesten dan vaak doen, dan brengen ze nog een werkje uit, zoals een single of album en dat is dan echt hun allermooiste wat ze ooit uitgebracht hebben. Je ziet dat heel vaak. Neem alleen U2 als voorbeeld. Op de top van hun kunnen met Achtung Baby, maar met Zooropa mijn fave album en met Lemon mijn fave song van ze maken. Hetzelfde geldt voor mij met Echo en Ocean Rain en Bring On the Dancing Horses. Hun ultieme piek! Het album uit 1987 van ze is ook een erg sterk album, maar dus wel net minder dan hun piek. Ik vind het fascinerend om over dat soort dingen na te denken

Maar goed, Bring On the Dancing Horses dus. Er is voor mij geen stuk muziek hemelser dan dit. Nee, ook dat prachtige deeltje uit Find the River niet Ik ga hier wel voor de prachtige 12" versie met zijn prachtig lange intro, my god . Alleen die eerste bijna 1,5 minuut zou al op 1 staan, denk ik
De song begint met die eerste 2 aanslagen op die synths, voorafgegaan met een aanzet van een zwabberende gitaar, wat een tonen, wat een volle en mistige klanken, wat een diepte, als uit een andere wereld. Alleen die paar toetsen/klanken zijn al de beste uitvinding allertijden, mijn hemel Die raken en slopen me alleen al Dan ben ik al afgevloerd om in Johnny Marr termen te blijven Maar dan komen daarna nog eens die hoge piano/synth tonen bij die zich als een regenboog uitspreiden in de lucht. De emotie, zeg! En dan die echoënde fluit-achtige synth er nog bij en die scaling donkere synths weer met dat hemelse basloopje en die synths als blazende hoorns daar weer overheen. OMG! Bliss x7!
En dan Ian met zijn prachtig diepe, langzaam trage stem, vol emotie, heerlijk. Zo passend bij de muziek ook. De tekst doet er eigenlijk helemaal niet toe voor mij op een bepaalde manier. Ik ken ze wel by heart, maar ik ga ze hier niet uitpluizen. De song in zijn geheel is als een soort mystieke ervaring voor mij. De song is zo rijk aan prachtige klanken, is zo spacious alsof er talloze werelden zich tussen die klanken bevinden. Ze doen mij denken aan de vele lentes en zomers die ik met mijn vriendin doorbreng in de duinen die bij mij hier om de hoek zijn. Het strand waar ik vaak ben en de Pan van Persijn (ook wel Panbos geheten), waar ik mijn Pan Within vaak probeer te vinden , allemaal op korte loopafstand. Grote kans dat je mij daar ergens wel vindt. Zwierend als een elf tussen het groen van de bomen op de prachtig zwierende klanken van de dansende paarden of het meer rauwe, maar net zo mooie van de duinen of rennend door de woeste en klaterende zee, schreeuwend van blijdschap. Daar doet deze song mij aan denken. En ook weer, net als bij Famous Last Words, aan een betere wereld. Door de klanken alleen al, maar ook door de messiah waar Ian ineens over zingt. Waar komt dat ineens vandaan dan? Geen idee, maar ik vind dat een prachtig effect, zo passend bij het einde van de song als we wegfaden...

Dit was het dan. Dank voor het meelezen en alle feedback, dat heb ik enorm gewaardeerd. Ik vind het moeilijk om dit topic achter me te laten, ik heb er namelijk erg van genoten en het is toch wel een once in a life ervaring. Maar goed, ik draai al die melancholische songs dan nog wel een keertje Tot ziens, tot gauw


Jimmy brown
Made of stone
Charlie clown
No way home
Bringing on the dancing horses
Headless and all alone

Shiver and say the words
Of every lie you've heard

First I'm gonna make it
Then I'm gonna break it
Till it falls apart
Hating all the faking
And shaking while I'm breaking
Your brittle heart

Billy stands
All alone
Sinking sand
Skin and bone
Bring on the dancing horses
Wherever they may roam

Shiver and say the words
Of every lie you've heard

First I'm gonna make it
Then I'm gonna break it
Till it falls apart
Hating all the faking
And shaking while I'm breaking
Your brittle heart

Brittle heart
Brittle heart
And my little heart
Goes

Jimmy brown
Made of stone
Charlie clown
No way home

First I'm gonna make it
Then I'm gonna break it
Till it falls apart
Hating all the faking
And shaking while I'm breaking
Your brittle heart

Bring on the new messiah
Wherever he may roam

Brittle heart
Brittle heart
And our little hearts
Go

avatar van luigifort
Alle 100 op een rij:

Luigissimo on Spotify

1. Echo & The Bunnymen - Bring On The Dancing Horses
2. Spinvis - Bagagedrager
3. The Wake - Melancholy Man
4. Tears For Fears - Famous Last Words
5. The Cure - Open
6. R.E.M. - Country Feedback
7. The Cure - Plainsong
8. U2 - Lemon
9. R.E.M. - Nightswimming
10. Simple Minds - Hunter And The Hunted

11. Felt - The Stagnant Pool
12. Mercury Rev - Holes
13. The Smiths - Some Girls Are Bigger Than Others
14. Cocteau Twins - Ivo
15. The Associates - Party Fears Two
16. Felt - Riding On The Equator
17. The Field Mice - When Morning Comes to Town
18. Talk Talk - I Believe In You
19. Electronic - Getting Away With It
20. U2 - The Fly

21. The Waterboys - The Big Music
22. David Bowie - Heroes
23. Suede - Stay Together
24. PJ Harvey - Big Exit
25. Depeche Mode - The Things You Said
26. Ryan Adams - Anybody Wanna Take Me Home
27. Mazzy Star - Flowers In December
28. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye
29. Ride - Twisterella
30. Radiohead - The National Anthem

31. Joy Division - Atmosphere
32. Spinvis - Van De Bruid En De Zee
33. Electronic - Idiot Country
34. Alice In Chains - Nutshell
35. a-ha - Living A Boy's Adventure Tale
36. Maarten van Roozendaal - Mooi
37. Siouxsie & The Banshees - Dazzle
38. Gavin Friday - Kitchen Sink Drama
39. The Smiths - This Charming Man
40. Pulp - I Spy

41. David Sylvian/Robert Fripp - Damage
42. Richard Hawley - Open Up Your Door
43. Japan - The Tenant
44. The Triffids - Tender Is The Night (The Long Fidelity)
45. Prefab Sprout - The Best Jewel Thief In The World
46. Belle & Sebastian - Nobody's Empire
47. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
48. The Sound - Temperature Drop
49. ABC - All Of My Heart
50. Marc Almond - My Hand Over My Heart

51. The The - Heartland
52. The Associates - Breakfast
53. The War On Drugs - Eyes To The Wind
54. World Party - When the Rainbow Comes
55. New Order - Vanishing Point
56a. Richard Hawley - Last Orders
56b. Nick Drake - Sunday
57. The Wild Swans - The Worst Year Of My Life
58. Roxy Music - Avalon
59. Red House Painters - Katy Song
60. Tori Amos - Cooling (live)

61. The Walker Brothers - No Regrets
62. Blueboy - Imipramine
63. The Chameleons - View From A Hill
64. Beach House - Myth
65. Dead Can Dance - The Host Of Seraphim
66. David Bowie - I'm Deranged
67. This Mortal Coil - Song To The Siren
68. Breathless - Over And Over
69. Leonard Cohen - The Partisan
70a. The Cranberries - Animal Instinct
70b. Manu Chao - Desaparecido

71. Interpol - Take You On A Cruise
72. Keane - Love Is The End
73. Jeff Buckley - Everybody Here Wants You
74. Jarvis Cocker - Baby's Coming Back To Me
75. Toad The Wet Sprocket - Begin
76. The Verve - Come On
77. The Lightning Seeds - Sense
78. Duran Duran - Ordinary World
79. INXS - Communication
80. Alphaville - Forever Young

81. Razorcuts - Flowers For Abigail
82. Lou Reed - Last Great American Whale
83. The Popguns - Someone You Love
84. Brett Anderson - Love Is Dead
85. Died Pretty - D.C.
86. George Michael - Older
87. Morrissey - Seasick, Yet Still Docked
88. Skin - The Centre Of Your Heart
89. Talking Heads - This Must Be The Place (Naive Melody)
90. The Serenes - Beneath The Canopy

91. Kristin Hersh - Teeth
92. Coldplay - Swallowed In The Sea
93. Alanis Morissette - No Pressure Over Cappucino
94. Wim Sonneveld - Het Dorp
95. Annie Lennox - Why
96. Brighter - Summer Becomes Winter
97. Sheryl Crow - Home
98. Crime & The City Solution - Six Bells Chime
99. Tindersticks - Can We Start Again?
100. Fairport Convention - Who Knows Where The Time Goes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.