menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (jerome988)

zoeken in:
Schitterende nummers in de laatste updates. Zeer gecharmeerd van o.a. Dandy Warhols, Portishead ( van dat nummer krijg ik ook altijd tranen in mijn ogen ), Velvet Underground & The Stooges.

Ik zal vanaf woensdag starten met mijn Top 100. Misschien zelfs al op dinsdagavond.

Hele mooie lijst! Als ik volgend jaar aan de beurt ben en ik heb weinig tijd doe ik gewoon een copy/paste van jouw lijst
Alleen dan met All Tomorrow's Parties ipv Venus in Furs

Dan zullen wij jouw lijst dus ook liken.

Interessante top 100, vleertje!

Dinsdag jarig maar dan in Berlijn dus nu al wat visite. Bedankt voor de positieve reacties dat voelt fijn en warm enzo. Het bleek toch best een persoonlijk verhaal te zijn af en toe en dat daar niet gek op gereageerd is, is fijn.

Zo, even een paar pagina's bijgelezen. Uiteindelijk kende ik weinig van je top 100 maar ik wil bij deze toevoegen dat de eerste drie nummers van het album Thirteen Tales.. fe-no-me-naal zijn.

vleertje schreef:
57. Dandy Warhols - Godless

Ik heb een zwak voor mooie toetertjes in muziek en er zit een zeldzaam mooi toetertje in dit nummer van Dandy Warhols. Als bohemian like you het enige nummer is van de Dandy Warhols wat je kent dan moet je echt even verder kijken dan de neus lang is. Want deze band heeft een paar fabuleus mooie nummers gemaakt. Zoals het meer dan 20 minuten durende It's A Fast Driving Rave Up With The Dandy Warhols. .

Bedankt voor je bijdrages Vleertje, gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van Berlijn. Ik ga je top100 verkennen.

Casartelli (moderator)
vleertje schreef:
Bedankt voor de positieve reacties dat voelt fijn en warm enzo. Het bleek toch best een persoonlijk verhaal te zijn af en toe en dat daar niet gek op gereageerd is, is fijn.

Mooie stukjes waren het. Qua muzikale overlap scoren we niet zo hoog, maar op je Magazine-keuze ga ik nog even inzoomen.

vleertje schreef:
Dinsdag jarig maar dan in Berlijn dus nu al wat visite. Bedankt voor de positieve reacties dat voelt fijn en warm enzo. Het bleek toch best een persoonlijk verhaal te zijn af en toe en dat daar niet gek op gereageerd is, is fijn.

Alvast een fijne verjaardag morgen, net je top 100 nagelezen, veel spul erin dat ik ook bij jouw had verwacht. Ook enkele dingen die ik helemaal nog niet ken, die ga ik eens beluisteren. Zoals Anita Lane en The Vyllies maar zeer verheugd met Fields of the Nephilim natuurlijk.

Enige die ik wel had verwacht bij jouw in de top 10 was een ouwe van The Sisters

vleertje schreef:
Helter Skelter vind ik wel cool, She's so heavy
Toch opmerkelijk dat je de subtitel van het nummer onthoud.

My brains work in mysterious ways Chevy.

Wow Vleer, onze muzieksmaak strookt bijna niet, maar het was zeer tof om te lezen. Hulde voor het tempo en de leesbaarheid.

En bij de raakvlakken (Bowie, Pixies, Newsom) weet je wel de goede nummers uit te pikken...

En nog gefeliciteerd en van je hieperdepiep. Zet je hoektanden niet in de ballonnen...

Linus Van Pelt
Vleertje
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- gli|-t0_ch
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
-staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
ik hoor de alarm klokken nog wel

Mooi Linus jij bent de eerste.... in 2015

Hup hup, Dance Lover!

Jaaaa los met die beentjes!

- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- gli|-t0_ch
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
-staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Johnny Marr

Stefan1979 schreef:
Mooi Linus jij bent de eerste.... in 2015

Sterker nog. Zal wel 2017 worden.

Daar gaan we dan!

100. Muse - New Born

Muse - New Born

Zoals het een rechtschapen dansfanaticus betaamt was ik lange tijd anti - Muse. Debet daaraan was een veel te lange vliegreis in 2009 vanuit Thailand, die slechts kon worden opgevrolijkt door flauwe films en de muziek van Kylie Minogue & Muse. Maar zelfs als een van de grootste fans van het oeuvre van pop prinses Kylie Minogue toentertijd, moest ik voorzorgsmaatregelen nemen om mijn glazuur te beschermen. Muse dus, Ik kan mij enkel herinneren dat ieder nummer begon met een applaus. Wars van pretenties en onwetend als ik toen was, liet ik Muse dus gauw links liggen.

Pas tijdens het uitoefenen van een andere grote hobby: films kijken, stuitte ik op de horrorfilm Haute Tension (2003) New Born werd daar op zo`n brute manier gebruikt. Iets waarvoor ik deze track nog steeds koester. Het draaien van dit nummer werkt voor mij meer helend dan welke therapie dan ook.

99. Major Lazer - Original Don ( Flosstradamus Remix )

Major Lazer - Original Don (Flosstradamus remix)

Een van de lekkerste nummers die het genre trap tot op heden heeft voortgebracht. Dé troonopvolger van The Prodigy `s Out of Space. Onmogelijk om hierbij niet door je knieën te gaan en je heupen van rechts naar links en terug te bewegen. Een opzwepend, dynamisch allegaartje van muziekstijlen verenigd door een super relaxte reggaebeat.

98. The Stone Roses - I Wanna Be Adored

The Stone Roses - I Wanna Be Adored

Een nummer waar ik spontaan verliefd op werd tijdens mijn eerste luisterbeurt. Of de tekst net als de letterlijke titel narcistische trekjes vertoont? Ik heb werkelijk geen idee. Ik val compleet voor de dromerige melodie en de onschuldige, haast fluisterende stem. Dit soort dromerige rockmuziek komt later nog wel meer aan bod in mijn lijst.

97. Moderat - Seamonkey

Moderat - Seamonkey

Een van de broeierigste nummers die ik ken, bij voorbaat te consumeren in de zomer als alle kleding weer voor even wat meer naar de achtergrond verdwijnt. Aanmaak van testosteron gegarandeerd. Dit nummer gaat zo ongelofelijk diep!

96. The Chemical Brothers - Galvanize

The Chemical Brothers - Galvanize

The Chemical Brothers zijn een van mijn favoriete dansacts. Dit duo niet in mijn lijst opnemen zou een doodzonde zijn. Toch was het daar bijna van gekomen, omdat ik haast niet kon kiezen welk nummer ik nou hun allermooiste vond. Uiteindelijk won Galvanize, vanwege de fantastische botsing tussen Oosters georiënteerde klanken en keiharde beats, die voor een onuitputtelijke bron van energie zorgen als ik op de dansvloer sta.

95. Susumu Hirasawa - Limbo `54

Susumu Hirasawa - LIMBO-54

Ik heb al vermeld dat ik een groot fan ben van films. Nu is die interesse meer verschoven naar series. Maar daarvoor struinde ik veel animatiefilms af. Zo ook, de Japanse film Paprika. Geen noemenswaardige film, de muziek daarentegen is mij altijd bijgebleven. De bombastische muziek van Susumu Hirasawa daar, bleek geen incident te zijn. Alhoewel ik in het echte leven als rationeel mens weinig op heb met grootse emoties, kan ik dit soort dik aangezette, georchestreerde bombast zeker waarderen!

94. Grimes - Oblivion

Grimes - Oblivion

Jaaaa!!!!! Ik heb een zwak voor zangeressen die lieve popmuziek maken en la la la la la neuriën, ik hou van overheerlijke synths die je weg doen dromen, ik hou van videoclips waarbij het aantal ontblote mannenlijven niet op 1 hand te tellen is en bovenal ik hou van Grimes!

93. Orbital - Attached

Orbital - Attached

Bij dit nummer waan ik mij altijd gelijk bij een van mijn favoriete plaatsen: het strand. Ken je het gevoel als je uren in de zee hebt gedobberd en je weer thuis bent en uren later nog steeds heen en weer lijkt te dobberen? Attached is voor mij net zo repetitief als de zee en is te vergelijken met een eindeloze stroom aan gelukzaligheid, die zich langzaam meester van mij maakt.

92. Bloc Party - Banquet

Bloc Party - Banquet

Zelden heb ik zo`n uiterst effectief nummer gehoord. Van begin tot eind blijft dit indierock van het beste soort. Er gaat gelijk de beuk in, het is ongecompliceerd, het is vol jeugdig elan en er wordt nergens onnodig uitgeweid. Stuiterballenmuziek in het kwadraat!

91. Konono N°1 - Lufuala Ndonga

Konono N°1 - Lufuala Ndonga

En alsof er nog niet genoeg feestmuziek in mijn lijst staat, is het nu tijd voor een fantastische, luidruchtige mix van wereldmuziek en electronic. Onmogelijk om stil op te blijven staan. Dit nummer heeft mijn interesse naar meer wereldmuziek destijds stevig aangewakkerd. Toeters en bellen, fluitjes, vreugdevolle zang en dat allemaal aangestuurd door een oorverdovende, zeer aanstekelijke portie percussie.

Zo. Goed dat je begonnen bent Dance Lover. Een andere invalshoek en toch een aantal juweeltjes al en een paar 'de-moeite-waard-om-uit-te-zoeken'.

En een filmtip! Thanks

Kijk dat vinden we leuk Youtube-links, niet dat hipsterflitsige Spatsiefij

Muse, The Stone Roses en Chemical Brothers... Van een prima begin gesproken, dat belooft!
Het draaien van dit nummer werkt voor mij meer helend dan welke therapie dan ook.

Herkenbaar

Grimes, Moderat en Bloc Party.

Ik heb altijd al vermoed dat je gebruikersnaam hier op musicmeter hoogst ontoereikend was

En een lijst waar The Stone Roses in staan heeft sowieso mijn goedkeuring!

Op de Stone Roses kun je anders prima dansen hoor!

Casartelli (moderator)
Dance Lover schreef:
100. Muse - New Born

Zoals het een rechtschapen dansfanaticus betaamt was ik lange tijd anti - Muse.

Ik vermoed dat het ook meteen de laatste is, je hebt gelukkig ook meteen hun beste te pakken. Verder nog punten voor Grimes en de al een paar keer eerder bewierookte Stone Roses.

Leuk begin, ik ben benieuwd naar de rest

Ik klikte zomaar een en ander aan van de electronummers en dat Grimes verrast me wel. De lage stuwende synths werken goed met de serene zang en dat vormt een lekkere groove.

tuktak
Ahh frisse plaatjes, dit ga ik wel weer actiever volgen

Goed begin! LIMBO-54 klinkt erg goed, tevens het enige wat ik niet kende uit deze 10. Ik ga deze 100 ook met aandacht volgen.

ArthurDZ schreef:
Ik heb altijd al vermoed dat je gebruikersnaam hier op musicmeter hoogst ontoereikend was

De naam berust nog altijd op waarheid, maar er zijn met de tijd inderdaad veel meer genres bijgekomen die ik een zeer warm hart toedraag.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:55 uur

geplaatst: vandaag om 11:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.