Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
1
geplaatst: 12 juni 2022, 23:54 uur
Dat is inderdaad zo'n beetje het beste nummer ooit, dus zou geen slechte keuze zijn.
11
geplaatst: 13 juni 2022, 11:30 uur
https://64.media.tumblr.com/9b551de449c22474820917391cabb53a/tumblr_o6bg4iY8lr1tnalz2o1_1280.jpg
03. Joanna Newsom - Emily
US – 2006 – Folk
De allermoeilijkste taak bij het maken van deze hele top 100 was het kiezen van mijn favoriete Joanna Newsom-nummer. Heel Ys en vrijwel heel The Milk-Eyed Mender komen daarvoor in aanmerking, aangevuld met nog een aantal van haar latere nummers. Joanna is al jarenlang mijn favoriete artiest, al moet ze die positie tegenwoordig delen met John Coltrane. Als ik een tijdje niet naar haar muziek geluisterd heb, kan ik helemaal opnieuw overrompeld worden door de unieke schoonheid van haar werk.
Ys is wat mij betreft haar absolute meesterwerk. De samenwerking met Van Dyke Parks was echt een schot in de roos en aan de teksten zou je hele scripties kunnen wijden. Het is ongetwijfeld één van de albums die ik het allervaakst in mijn leven heb gehoord en elk van de 5 composities is een uniek kunstwerk op zich. Het concert in Paradiso in 2007 is, zeker achteraf, ook het mooiste concert waar ik ooit bij ben geweest. Destijds overheerste er nog een lichte teleurstelling dat ze Only Skin niet speelde, maar in de loop der jaren is dat compleet irrelevant geworden.
Omdat ik toch een keuze moet maken ga ik voor Emily, over de relatie tussen Joanna zelf en haar zus Emily, en over de verschillen tussen hen. De doorslaggevende factor is dan toch het refreintje over het verschil tussen meteoren, meteorieten en meteoroïdes, bewust foutief verteld, waardoor het liedje fungeert als een soort van liefdevolle ode aan de warboel die zowel onze relaties als onze herinneringen kunnen zijn. Absoluut één van de mooiste stukken tekst ooit op papier gezet, binnen welke kunstvorm dan ook.
Overigens hadden het gilletje in Colleen en het miss your precious heart-stukje in Cosmia ook bijna de doorslag gegeven voor die nummers, want die stukjes behoren net zo goed tot de mooiste muzikale momenten ooit opgenomen.
Ook overwogen: Cosmia / Colleen / This Side of the Blue / Bridges and Balloons / Sprout and the Bean / Clam, Crab, Cockle, Cowrie / Only Skin / On a Good Day / Peach, Plum, Pear / You and Me, Bess / Sadie
US – 2006 – Folk
De allermoeilijkste taak bij het maken van deze hele top 100 was het kiezen van mijn favoriete Joanna Newsom-nummer. Heel Ys en vrijwel heel The Milk-Eyed Mender komen daarvoor in aanmerking, aangevuld met nog een aantal van haar latere nummers. Joanna is al jarenlang mijn favoriete artiest, al moet ze die positie tegenwoordig delen met John Coltrane. Als ik een tijdje niet naar haar muziek geluisterd heb, kan ik helemaal opnieuw overrompeld worden door de unieke schoonheid van haar werk.
Ys is wat mij betreft haar absolute meesterwerk. De samenwerking met Van Dyke Parks was echt een schot in de roos en aan de teksten zou je hele scripties kunnen wijden. Het is ongetwijfeld één van de albums die ik het allervaakst in mijn leven heb gehoord en elk van de 5 composities is een uniek kunstwerk op zich. Het concert in Paradiso in 2007 is, zeker achteraf, ook het mooiste concert waar ik ooit bij ben geweest. Destijds overheerste er nog een lichte teleurstelling dat ze Only Skin niet speelde, maar in de loop der jaren is dat compleet irrelevant geworden.
Omdat ik toch een keuze moet maken ga ik voor Emily, over de relatie tussen Joanna zelf en haar zus Emily, en over de verschillen tussen hen. De doorslaggevende factor is dan toch het refreintje over het verschil tussen meteoren, meteorieten en meteoroïdes, bewust foutief verteld, waardoor het liedje fungeert als een soort van liefdevolle ode aan de warboel die zowel onze relaties als onze herinneringen kunnen zijn. Absoluut één van de mooiste stukken tekst ooit op papier gezet, binnen welke kunstvorm dan ook.
Overigens hadden het gilletje in Colleen en het miss your precious heart-stukje in Cosmia ook bijna de doorslag gegeven voor die nummers, want die stukjes behoren net zo goed tot de mooiste muzikale momenten ooit opgenomen.
Ook overwogen: Cosmia / Colleen / This Side of the Blue / Bridges and Balloons / Sprout and the Bean / Clam, Crab, Cockle, Cowrie / Only Skin / On a Good Day / Peach, Plum, Pear / You and Me, Bess / Sadie
1
geplaatst: 13 juni 2022, 12:00 uur
Of wordt het toch nog Low en Tortoise in een ideale wereld? Had dan nog liever Joni gezien ipv Joanna, waar het kwartje nog altijd niet helemaal gevallen is - zeker niet bij dit album. Peach Plum Pear tho 
Maar Joni komt dus nog. Ik zeg het titelnummer Blue

Maar Joni komt dus nog. Ik zeg het titelnummer Blue

19
geplaatst: 13 juni 2022, 12:04 uur
https://media.npr.org/assets/img/2018/11/07/gettyimages-3261470_wide-7634e0c9d73e1e69f2798ecf2d2ca53946810677.jpg
02. Joni Mitchell - A Case of You
Canada – 1971 – Folk
In 2018 ging mijn relatie na ruim 5 jaar uit. De acceptatie daarvan vond ik de eerste maanden behoorlijk lastig en Blue was één van de platen waar ik veelvuldig naar terug greep in die eerste periode na de breuk. Het album kende ik al ruim 10 jaar en het was allang uitgegroeid tot één van m'n favoriete albums, met een waardering die al zo'n 5 jaar behoorlijk stabiel was. Een album om af en toe naar terug te grijpen en een heerlijke plaat om in de auto te luisteren: blik op oneindig, en Joni naast je die haar hart bij je uitstort.
Maar 4 jaar geleden werden de teksten van Joni, die ik sowieso al prachtig vond, ineens nog veel intiemer en persoonlijker dan ze al waren. Blue groeide daarmee uit – van de 5* plaat die het al was – tot mijn favoriete album aller tijden. De manier waarop Joni haar teksten opbouwt en de intieme flarden van haar leven die ze met je durft te delen zijn beiden echt van buitengewone klasse. Met name dit stukje tekst
I remember that time you told me
You said "Love is touching souls"
Surely you touched mine
'Cause part of you pours out of me
In these lines from time to time
vind ik zo hemeltergend mooi. Hoe ze daar in enkele zinnen zowel reflecteert op haar eigen songwriting als op de essentie van menselijke interactie… echt ontroerend. Daarmee groeide A Case of You binnen enkele weken ineens uit tot het allermooiste nummer ooit geschreven.
Die virtuele #1 positie heeft ze een jaar of 2 volgehouden, voor mijn oude #1 vorig jaar weer rustig zijn plekje kwam opeisen. Ik had het zelf eigenlijk niet zien aankomen, ik dacht dat A Case of You mijn nieuwe favoriete nummer ooit zou blijven, maar blijkbaar zit mijn liefde voor die andere band nog net iets dieper.
Dat doet verder niets af aan het feit dat A Case of You gewoon één van de allerfraaiste liedjes ooit geschreven is, en de rest van Blue is vrijwel net zo mooi. Ik ben Joni voor eeuwig dankbaar voor de 10 persoonlijke liedjes die ze in 1971 aan de wereld toevertrouwde, ik kan me geen leven meer voorstellen zonder.
Ook overwogen: All I Want / Both Sides, Now / Carey / The Last Time I Saw Richard / River / Blue / Coyote
Canada – 1971 – Folk
In 2018 ging mijn relatie na ruim 5 jaar uit. De acceptatie daarvan vond ik de eerste maanden behoorlijk lastig en Blue was één van de platen waar ik veelvuldig naar terug greep in die eerste periode na de breuk. Het album kende ik al ruim 10 jaar en het was allang uitgegroeid tot één van m'n favoriete albums, met een waardering die al zo'n 5 jaar behoorlijk stabiel was. Een album om af en toe naar terug te grijpen en een heerlijke plaat om in de auto te luisteren: blik op oneindig, en Joni naast je die haar hart bij je uitstort.
Maar 4 jaar geleden werden de teksten van Joni, die ik sowieso al prachtig vond, ineens nog veel intiemer en persoonlijker dan ze al waren. Blue groeide daarmee uit – van de 5* plaat die het al was – tot mijn favoriete album aller tijden. De manier waarop Joni haar teksten opbouwt en de intieme flarden van haar leven die ze met je durft te delen zijn beiden echt van buitengewone klasse. Met name dit stukje tekst
I remember that time you told me
You said "Love is touching souls"
Surely you touched mine
'Cause part of you pours out of me
In these lines from time to time
vind ik zo hemeltergend mooi. Hoe ze daar in enkele zinnen zowel reflecteert op haar eigen songwriting als op de essentie van menselijke interactie… echt ontroerend. Daarmee groeide A Case of You binnen enkele weken ineens uit tot het allermooiste nummer ooit geschreven.
Die virtuele #1 positie heeft ze een jaar of 2 volgehouden, voor mijn oude #1 vorig jaar weer rustig zijn plekje kwam opeisen. Ik had het zelf eigenlijk niet zien aankomen, ik dacht dat A Case of You mijn nieuwe favoriete nummer ooit zou blijven, maar blijkbaar zit mijn liefde voor die andere band nog net iets dieper.
Dat doet verder niets af aan het feit dat A Case of You gewoon één van de allerfraaiste liedjes ooit geschreven is, en de rest van Blue is vrijwel net zo mooi. Ik ben Joni voor eeuwig dankbaar voor de 10 persoonlijke liedjes die ze in 1971 aan de wereld toevertrouwde, ik kan me geen leven meer voorstellen zonder.
Ook overwogen: All I Want / Both Sides, Now / Carey / The Last Time I Saw Richard / River / Blue / Coyote
1
geplaatst: 13 juni 2022, 12:10 uur
1
geplaatst: 13 juni 2022, 12:11 uur
Koenr schreef:
Ah, dus toch nog Pearl Jam, aerobag. Of zou het Muse zijn?
1
geplaatst: 13 juni 2022, 12:11 uur
OOOOH IIIII OOOOOOOH IM STILL ALIIIIVEEEEEE YEAAA YEAA YEAAAAHHH
Of wordt het toch Vertigo van U2 op 1, ArthurDZ?
Of wordt het toch Vertigo van U2 op 1, ArthurDZ?
3
geplaatst: 13 juni 2022, 12:20 uur
Of toch Muse GrafGantz?
En phoeh prachtige nummers van ome Tim en Brigietje Fonteintje hoor, mooi zeg

Joanna en Joni niet (meer) op de spotifiets tho, so 4v4nt g4rd3 bruh
En phoeh prachtige nummers van ome Tim en Brigietje Fonteintje hoor, mooi zeg

Joanna en Joni niet (meer) op de spotifiets tho, so 4v4nt g4rd3 bruh
32
geplaatst: 13 juni 2022, 12:45 uur
https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/770x0/520c803962e74efe97ac73908bcf45f6.jpg#520c803962e74efe97ac73908bcf45f6
01. Low - Words
US – 1994 – Slowcore
Sommige nummers draag je – letterlijk – een leven lang me je mee. Het debuutalbum van Low zit voor de rest van mijn leven dieper in mijn lichaam verankerd dan ik met enige mogelijkheid kan uitleggen, maar ik zal m'n best doen.
Het is de zomer van 2007. Ik heb mijn middelbare school afgemaakt (yay!) en met 4 vrienden lig ik dagelijks in de golven aan de Franse kust om het te vieren. De tijd wordt wandelend, surfend, voetballend en lezend in hangmatten doorgebracht. Ik ben uiteraard overmoedig, en het lot wil dat de laatste dag anders loopt dan gepland. Een grote golf gooit me van mijn surfboard en katapulteert diezelfde plank vervolgens over me heen. Mijn leash wikkelt zich tegen alle kansberekeningen in om mijn ringvinger heen, terwijl mijn plank zich met een rotvaart enkele meters van mij verwijdert. Ik ben nog nauwelijks boven water als ik nogmaals achterover word getrokken en mijn vinger hardhandig dubbelklapt. Als ik weer overeind kom zie ik een stuk bot uitsteken, een vingertopje bungelt er zielig onder. Mijn bloed mengt zich met het zoute water, de adrenaline zorgt ervoor dat ik geen pijn voel, maar mijn hersenen vertellen me kalmpjes dat het niet helemaal in orde is. Ik loop naar de kant, voel dat ik bijna out ga en probeer zittend om hulp te roepen. Als ik zie dat enkele mensen mijn richting opkomen, doe ik mijn ogen dicht en ga ik op het warme zand liggen.
Terwijl mijn vrienden met de bus naar huis gaan, breng ik die nacht in een klein Frans ziekenhuis door. De pijn is hevig en mijn Frans is niet zo goed - had ik maar wat beter opgelet op school. Gelukkig is er een Duitse verpleegkundige aanwezig, dat communiceert al wat makkelijker. Ik vraag haar om extra Morfine, maar ik zit blijkbaar al aan de max. Hoe dan? Gelukkig heb ik mijn iPod nog. In de zoektocht naar muziek om me de nacht door te helpen kom ik uit bij I Could Live in Hope. Het idee was waarschijnlijk om dat album 1x te luisteren, maar de hele nacht zal Low mij uiteindelijk vergezellen. De muziek verzacht de pijn, brengt afleiding, en helpt me om kleine beetjes slaap te pakken.
Three inches above the flooooooor / man in the box wants to burn my soul… and I'm tired…..
...the pain is easy…. tooo many words, tooo many words...
zingt Alan Sparhawk me gemoedelijk en monotoon toe.
De lage, uitgesponnen gitaarpartijen, de samenzang van Mimi en Allen, de spaarzame bas en drums, ze dringen allemaal tot diep in mijn met morfine verlamde lichaam door. De hele nacht lig ik half trippend, half slapend, zwetend weg te zweven op de klanken van Low. Voor ik het weet is het ochtend en kan ik geopereerd worden. Enkel mijn rechterarm wordt verdoofd, ik mag toekijken hoe ze het bot lijmen en een pin door mijn vinger steken. Een fascinerend schouwspel.
Voor Frankrijk was I Could Live in Hope nog gewoon een fraaie 4*-plaat. Na deze nacht staat het album voor altijd in mijn ziel gekerfd, voor altijd verbonden met mijn lichaam, mijn botten en mijn slaap. De morfine verliet mijn lichaam, de muziek van Low bleef. Nog steeds voel ik soms een tinteling in mijn ringvinger als ik Words over een koptelefoon hoor, alsof mijn botten reageren op de vibratie die ze die nacht door heeft geholpen. Het zal een fantoomreactie zijn.
Words is – ondanks die kleine pauze van 2 jaar – al sinds 2007 mijn favoriete nummer aller tijden. Daar gaat nooit meer iets overheen. Toch?
Ook overwogen: Lazy / Slide / Sea / Below & Above / Violence / Two-Step / Always Trying to Work it Out
01. Low - Words
US – 1994 – Slowcore
Sommige nummers draag je – letterlijk – een leven lang me je mee. Het debuutalbum van Low zit voor de rest van mijn leven dieper in mijn lichaam verankerd dan ik met enige mogelijkheid kan uitleggen, maar ik zal m'n best doen.
Het is de zomer van 2007. Ik heb mijn middelbare school afgemaakt (yay!) en met 4 vrienden lig ik dagelijks in de golven aan de Franse kust om het te vieren. De tijd wordt wandelend, surfend, voetballend en lezend in hangmatten doorgebracht. Ik ben uiteraard overmoedig, en het lot wil dat de laatste dag anders loopt dan gepland. Een grote golf gooit me van mijn surfboard en katapulteert diezelfde plank vervolgens over me heen. Mijn leash wikkelt zich tegen alle kansberekeningen in om mijn ringvinger heen, terwijl mijn plank zich met een rotvaart enkele meters van mij verwijdert. Ik ben nog nauwelijks boven water als ik nogmaals achterover word getrokken en mijn vinger hardhandig dubbelklapt. Als ik weer overeind kom zie ik een stuk bot uitsteken, een vingertopje bungelt er zielig onder. Mijn bloed mengt zich met het zoute water, de adrenaline zorgt ervoor dat ik geen pijn voel, maar mijn hersenen vertellen me kalmpjes dat het niet helemaal in orde is. Ik loop naar de kant, voel dat ik bijna out ga en probeer zittend om hulp te roepen. Als ik zie dat enkele mensen mijn richting opkomen, doe ik mijn ogen dicht en ga ik op het warme zand liggen.
Terwijl mijn vrienden met de bus naar huis gaan, breng ik die nacht in een klein Frans ziekenhuis door. De pijn is hevig en mijn Frans is niet zo goed - had ik maar wat beter opgelet op school. Gelukkig is er een Duitse verpleegkundige aanwezig, dat communiceert al wat makkelijker. Ik vraag haar om extra Morfine, maar ik zit blijkbaar al aan de max. Hoe dan? Gelukkig heb ik mijn iPod nog. In de zoektocht naar muziek om me de nacht door te helpen kom ik uit bij I Could Live in Hope. Het idee was waarschijnlijk om dat album 1x te luisteren, maar de hele nacht zal Low mij uiteindelijk vergezellen. De muziek verzacht de pijn, brengt afleiding, en helpt me om kleine beetjes slaap te pakken.
Three inches above the flooooooor / man in the box wants to burn my soul… and I'm tired…..
...the pain is easy…. tooo many words, tooo many words...
zingt Alan Sparhawk me gemoedelijk en monotoon toe.
De lage, uitgesponnen gitaarpartijen, de samenzang van Mimi en Allen, de spaarzame bas en drums, ze dringen allemaal tot diep in mijn met morfine verlamde lichaam door. De hele nacht lig ik half trippend, half slapend, zwetend weg te zweven op de klanken van Low. Voor ik het weet is het ochtend en kan ik geopereerd worden. Enkel mijn rechterarm wordt verdoofd, ik mag toekijken hoe ze het bot lijmen en een pin door mijn vinger steken. Een fascinerend schouwspel.
Voor Frankrijk was I Could Live in Hope nog gewoon een fraaie 4*-plaat. Na deze nacht staat het album voor altijd in mijn ziel gekerfd, voor altijd verbonden met mijn lichaam, mijn botten en mijn slaap. De morfine verliet mijn lichaam, de muziek van Low bleef. Nog steeds voel ik soms een tinteling in mijn ringvinger als ik Words over een koptelefoon hoor, alsof mijn botten reageren op de vibratie die ze die nacht door heeft geholpen. Het zal een fantoomreactie zijn.
Words is – ondanks die kleine pauze van 2 jaar – al sinds 2007 mijn favoriete nummer aller tijden. Daar gaat nooit meer iets overheen. Toch?
Ook overwogen: Lazy / Slide / Sea / Below & Above / Violence / Two-Step / Always Trying to Work it Out
1
geplaatst: 13 juni 2022, 12:55 uur
Wauw, wat een prachtige eindsprint om zo'n prachtige lijst af te sluiten.
Heel erg bedankt Koen, hier ben ik nog een tijdje mee zoet!
Heel erg bedankt Koen, hier ben ik nog een tijdje mee zoet!
1
geplaatst: 13 juni 2022, 13:00 uur
Geweldig nummer inderdaad! Bedankt voor dit mooie lijstje, Koen! 

1
geplaatst: 13 juni 2022, 13:02 uur
Hmm, als dit ervoor nodig is, ben ik er voorlopig content mee I Could Live in Hope als erg fijne 4*-plaat te blijven zien...
Waarbij ik Words dan trouwens wel als een groot hoogtepunt zie. Schitterende laatste nummers. Ik heb erg genoten van de muziek en je vermakelijke, rake, soms ontroerende beschrijvingen Koen, veel dank!
Waarbij ik Words dan trouwens wel als een groot hoogtepunt zie. Schitterende laatste nummers. Ik heb erg genoten van de muziek en je vermakelijke, rake, soms ontroerende beschrijvingen Koen, veel dank!
1
geplaatst: 13 juni 2022, 13:12 uur
Wooow wat een verhaal man, hulde! Jammer dat ze deze en Lullaby niet meer live spelen hé. 'Lazy' heb ik wel mogen horen in 2019 op mijn eerste Low-concert in De Kreun te Kortrijk.
Rest me je enkel nog hartelijk te danken voor de boeiende zielenroerselen die je hier in een maand met ons hebt gedeeld. Het was de max, je bent ondanks dat ik je nog nooit heb mogen ontmoeten een prachtvent, en dat meen ik!

Rest me je enkel nog hartelijk te danken voor de boeiende zielenroerselen die je hier in een maand met ons hebt gedeeld. Het was de max, je bent ondanks dat ik je nog nooit heb mogen ontmoeten een prachtvent, en dat meen ik!

6
geplaatst: 13 juni 2022, 13:21 uur
Bedankt voor het meelezen allemaal. Was een behoorlijke klus, het rangschikken en al die stukjes schrijven, dus ik ben ook wel een beetje blij dat het erop zit. 
Ik zal nog even een complete top 100 + bubbling under posten later vandaag.

Ik zal nog even een complete top 100 + bubbling under posten later vandaag.
1
geplaatst: 13 juni 2022, 14:07 uur
Bedankt voor de mooie en interessante trip door jou top 100. Ik heb niet veel gepost, maar heb het meeste met plezier gelezen en beluisterd. Het luisteren zal overigens nog meer gebeuren komende weken!
Verder ook chapeau voor je tekstuele bijdrages. Zelf ben ik een vergelijkbare lijst bezig op de dance-pagina en merk dat het inderdaad tijdrovend en moeite kost om je gevoel bij nummers in woorden over te brengen. In mijn ogen heb je dit uitstekend gedaan en ik kan hier alleen maar jaloers op zijn.
Verder ook chapeau voor je tekstuele bijdrages. Zelf ben ik een vergelijkbare lijst bezig op de dance-pagina en merk dat het inderdaad tijdrovend en moeite kost om je gevoel bij nummers in woorden over te brengen. In mijn ogen heb je dit uitstekend gedaan en ik kan hier alleen maar jaloers op zijn.
2
geplaatst: 13 juni 2022, 14:32 uur
Ik moet nog 26 liedjes beluisteren en evenveel bijhorende stukjes lezen, maar ik kan zeggen dat ik erg blij ben nog eens een lijst integraal te volgen. Al veel mooie muziek kunnen ontdekkingen dankzij jouw diverse omzwervingen, Koen, waarvoor dank! Anderzijds vind ik het, als ik dit weer allemaal lees, soms wel spijtig dat je bij de albums zelf niet vaker wat neerpent. Maar goed, waar een topic als de Super-Tip-Topper dan nog voor dient, zie! 

1
geplaatst: 13 juni 2022, 16:19 uur
Fantastische lijst met prachtige begeleidende teksten. Ik heb nog flink wat tracks te beluisteren!
4
geplaatst: 13 juni 2022, 16:23 uur
Johnny Marr schreef:
je bent ondanks dat ik je nog nooit heb mogen ontmoeten een prachtvent, en dat meen ik!
je bent ondanks dat ik je nog nooit heb mogen ontmoeten een prachtvent, en dat meen ik!
Ik heb Koen wel al mogen ontmoeten in het echt, ujelly? Alle hoge verwachtingen werden overigens ingelost, hopen maar dat Gretz hem spoedig nog eens meeneemt naar België voor een concertje, wat jij Koen

3
geplaatst: 13 juni 2022, 17:30 uur
Bij deze nog de hele lijst, hoop dat er geen fouten in zijn geslopen.
01. Low - Words
04. Van Morrison - Madame George
05. Bert Jansch - Needle of Death
06. Ichiko Aoba - いりぐちでぐち
07. Iva Bittová & Vladimír Václavek - Churý Churuj
08. FKA twigs - Water Me
09. Juana Molina - Los Hongos de Marosa
10. Alice Coltrane - Isis and Osiris
11. Heather Duby - Halo Sky
12. Nina Simone - Sinnerman
13. Donna Summer - I Feel Love
14. A Tribe Called Quest - Check the Rhime
15. Panda Bear - Bros
16. Slint - Good Morning, Captain
17. José Afonso - Cantigas do Maio
18. The Magnetic Fields - 100,000 Fireflies
19. Billie Holiday - Strange Fruit
20. Brigitte Fontaine - Lettre à Monsieur le Chef de Gare de La Tour de Carol
21. Danny Brown - Ain't it Funny
22. Tim Buckley - Buzzin' Fly
23. Björk - Pagan Poetry
24. Tom Waits - I Hope That I Don't Fall in Love With You
25. Dälek - Eyes to Form Shadows
26. Ricardo Villalobos - Enfants (Chants)
27. Nick Drake - Three Hours
28. The Mountain Goats - No Children
29. The Congos - Fisherman
30. Iron & Wine - Promise What You Will
31. Stereolab - Cybele's Reverie
32. Novos Baianos - Preta Pretinha
33. Loudon Wainwright III - The Picture
34. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
35. Caetano Veloso - Nine Out of Ten
36. Palace Brothers - All Is Grace
37. Deerhoof - Milk Man
38. Bob Dylan - Blowin' in the Wind
39. Morphine - You Look Like Rain
40. Open Mike Eagle feat. Has-Lo - 95 Radios
41. Comus - Drip Drip
42. John Coltrane - Kulu Sé Mama (Juno Sé Mama)
43. Burial - Archangel
44. Gal Costa - Tuareg
45. Phosphorescent - Mrs. Juliette Low
46. Grimes - Oblivion
47. Miles Davis - Shh/Peacefull
48. Pete Rock & C.L. Smooth - T.R.O.Y.
49. Jorgé Ben - Oba, Lá Vem Ela
50. Jessica Bailiff - Disappear
51. Baaba Maal & Mansour Seck - Djam Leelii
52. Townes van Zandt - Kathleen
53. The Microphones - I Want Wind to Blow
54. Vashti Bunyan - Come Wind Come Rain
55. Liars - The Other Side of Mt. Heart Attack
56. Steve Reich - Violin Phase
57. Autechre - Bike
58. Shigeru Umebayashi - Yumeji’s Theme
59. Lapsed - Twilight, Part 10
60. Dizzee Rascal - I Luv U
61. Digable Planets - For Corners
62. Julia Holter - Marienbad
63. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Rigal
64. Fausto - Lembra-me um Sonho Lindo
65. Sambassadeur - Between the Lines
66. UA - そんな空には踊る馬 [(Sonna Sora ni wa Odoru Uma]
67. Catherine Ribeiro + Alpes - Paix
68. Shygirl - BB
69. Primus - John the Fisherman
70. Cat Power - We All Die
71. John Talabot - Naomi
72. Bill Withers - Grandma's Hands
73. Peaking Lights - All the Sun That Shines
74. Violeta Parra - Qué dirá el santo Padre
75. Shiina Ringo - やっつけ仕事
76. Six Organs of Admittance - Khidr and the Fountain
77. Penguin Cafe Orchestra - The Sound of Someone You Love Who's Going Away and it Doesn't Matter
78. Kenji Kawai - Floating Museum
79. Lhasa - De Cara a La Pared
80. Yo La Tengo - Let's Save Tony Orlando’s House
81. Amália Rodrigues - Com Que Voz
82. Grouper - Vapor Trails
83. Linton Kwesi Johnson - Sonny's Lettah (Anti-sus Poem)
84. Bearsuit - Itsuko Got Married
85. Jennifer Lara - I'm in Love
86. Papa M - I Am not Lonely with Cricket
87. Fela Kuti - Roforofo Fight
88. Can - Moonshake
89. Koreless - Lost in Tokyo
90. Janis Ian - At Seventeen
91. Pole - Krarussell
92. Rosalía - Malamente (Cap.1: Augurio)
93. Luzmila Carpio - Wayk'O Wayk'Osta
94. So Inagawa - Selfless State
95. Akiko Yano – ただいま。[Tadaima.]
96. Lambchop - The Man Who Loved Beer
97. Julianna Barwick - One Half
98. Erykah Badu - ... & On
99. Venetian Snares - Hajnal
100. Sonny Sharrock - Portrait of Linda in Three Colors, All Black
Bubbling Under:
101. Orion Rigel Dommisse - You Are Alive
102. Current 93 - A Song for Douglas After He's Dead
103. John Fahey - Fare Forward Voyagers
104. Karoline Wallace - Plis Rosalin
105. Kate Bush - Wuthering Heights
106. OG Maco - U Guessed It
107. Four Tet - Angel Echoes
108. Brian Eno - An Ending (Ascent)
109. Tetê Espíndola - Vida Cigana
110. Algiers - Can the Sub_Bass Speak?
111. Judee Sill - Crayon Angels
112. Maria del Mar Bonet - Les Illes
113. Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore
114. The Books - Tokyo
115. Jun Togawa - さよならをおしえて
116. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
117. Tortoise - Djed
118. Svitlana Nianio - Сад
119. Jeanne Lee - Sundance
120. Dos Monos - Rojo
121. Neutral Milk Hotel - King of Carrot Flowers, pt. 1
122. Françoise Hardy - Le temps de l'amour
123. Talking Heads - Once in a Lifetime
124. SOPHIE - BIPP
125. Sun Ra - Atlantis
126. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
127. A.A.L (Against All Logic) - Alucinao
128. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain
129. Battles - Atlas
130. Aphex Twin - Heliosphan
131. Dead Kenndys - Holiday in Cambodia
132. Marianne Faithfull - As Tears Go By
133. Nico - These Days
134. Erika de Casier - Little Bit
135. WWWater - Screen
136. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay
137. Boudewijn de Groot - Naast Jou
138. Spinvis - Bagagedrager
139. The Tammys - Egyptian Shumba
140. Metá Metá - Três Amigos
141. Casiotone for the Painfully Alone - Toby, Take a Bow
142. Tara King Th - Fourth Dimension
143. Death Grips - No Love
144. SZA - Drew Barrymore
145. Big Blood - Graceless lady
146. Songs: Ohia - Didn't it Rain
147. JPEGMAFIA - Baby I'm Bleeding
148. Deltron 3030 - 3030
149. Dirty Three - Authentic Celestial Music
150. Animal Collective - Grass
151. múm - We Have a Map of the Piano
152. Waldjinah - Ngelam-Lami
153. Charles Mingus - Track C - Group Dancers
154. clipping. - Blood of the Fang
155. Blondie - Heart of Glass
156. Red House Painters - Medicine Bottle
157. Jackson C. Frank - Milk and Honey
158. The Field - Over the Ice
159. William Parker - Where Do You Send the Poem
160. Haley Heynderickx - No Face
161. Elza Soares - A mulher do fim do mundo
162. Dr. Octagon - No Awareness
163. Sandy Bull - Blend
164. William Basinski - dlp 1.1
165. Kettenkarussell - Maybe
166. France Gall - Faut-Il Que Je T'aime
167. The Blood Brothers - Laser Life
168. Kate NV - Plans
169. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
170. Caroline Polachek - So Hot You’re Hurting My Feelings
171. Viktor Vaughn - Let Me Watch
172. Yusef Lateef - The Plum Blossom
173. Alton Ellis & The Flames - Cry Tough
174. Elizete Cardoso - Chega de Saudade
175. Noname - Rainforest
176. Frank Ocean - Pyramids
177. Maurizio - Domina (Maurizio mix)
178. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
179. Mariya Takeuchi - Plastic Love
180. Yasume - The Prevailing Wind
181. Love - Alone Again Or
182. Haru Nemuri - ゆめをみよう
183. Black Uhuru - Youth of Eglington
184. Cocteau Twins - Lorelei
185. Nihiloxica - Diggi Dagga
186. Doc Watson - Walk on Boy
187. The Fading Collection - The Prince
188. Sylvie Vartan - Par Amour, Par Pitié
189. Young Fathers - I Heard
190. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
191. Charli XCX - claws
192. Black Devil - H Friend
193. Tom Zé - Mã
194. Sonic Youth - Teen Age Riot
195. Talulah Gosh - Beatnik Boy
196. Os Tincoãs - Deixa a gira girá
197. Elder Ones - Dance of the Subaltern
198. Wendy Rene - After Laughter (Comes Tears)
199. Dandy Livingstone - Rudy, A Message to You
200. Natalia Lafourcade - Soledad y el mar
201. Grace Jones - Private Life
202. Aesop Rock - Get Out of the Car
203. Little Simz - 101 FM
204. Lisa Germano - Guessing Game (Or the Music Business)
205. Jon Hopkins - Open Eye Signal
206. milo - geometry and theology
207. Tullycraft - Stowaway
208. The Shangri-Las - Remember (Walkin' in the Sand)
209. Augustus Pablo - King Tubby Meets the Rockers Uptown
210. Sol Seppy - Enter One
211. Belle and Sebastian - Get Me Away from Here, I'm Dying
212. Stina Nordenstam - When Debbie's Back From Texas
213. Final Fantasy - This Lamb Sells Condos
214. Lil Mariko - Shiny
215. Pixies - Debaser
216. Princess Nokia - Tomboy
217. Jessica Pratt - Half Twain the Jesse
218. Broken Social Scene - Anthems for a Seventeen Year-Old Girl
219. Calexico - The Ride (Pt. II)
220. Namasenda - 14 Boy
221. Pantha du Prince - Saturn Strobe
222. Danny L Harle - Broken Flowers
223. María Isabel - The 1
224. Lido Pimienta - Nada
225. Ana Moura - Leva-me Aos Fados
226. Koffee - Toast
227. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
228. Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken
229. Akina Nakamori - 少女A
230. Jean Plum - Back to You
231. Matana Roberts - Her Mighty Waters Run
232. Es - Sädekellot
233. Jim O'Rourke - Ghost Ship in a Storm
234. Meg Baird - Dear Companion
235. Os Tubarões - Labanta braço
236. CocoRosie - Butterscotch
237. Sarathy Korwar - Bol
238. Nic Jones - Canadee-I-O
239. Mariee Sioux - Wizard Flurry Home
240. Azealia Banks feat. Lazy Jay - 212
241. Janelle Monáe - Dance Apocalyptic
242. The Upsetters - Zion's Blood
243. The Dixie Cups - Iko Iko
244. Ini Kamoze - Wings with Me
245. Antony and the Johnsons - Cripple and the Starfish
246. Leon Vynehall - Blush
247. Immortal Technique - Peruvian Cocaine
248. Matt Elliott - The Kursk
249. Kokoroko - Abusey Junction
250. EL-P - Deep Space 9mm
01. Low - Words
04. Van Morrison - Madame George
05. Bert Jansch - Needle of Death
06. Ichiko Aoba - いりぐちでぐち
07. Iva Bittová & Vladimír Václavek - Churý Churuj
08. FKA twigs - Water Me
09. Juana Molina - Los Hongos de Marosa
10. Alice Coltrane - Isis and Osiris
11. Heather Duby - Halo Sky
12. Nina Simone - Sinnerman
13. Donna Summer - I Feel Love
14. A Tribe Called Quest - Check the Rhime
15. Panda Bear - Bros
16. Slint - Good Morning, Captain
17. José Afonso - Cantigas do Maio
18. The Magnetic Fields - 100,000 Fireflies
19. Billie Holiday - Strange Fruit
20. Brigitte Fontaine - Lettre à Monsieur le Chef de Gare de La Tour de Carol
21. Danny Brown - Ain't it Funny
22. Tim Buckley - Buzzin' Fly
23. Björk - Pagan Poetry
24. Tom Waits - I Hope That I Don't Fall in Love With You
25. Dälek - Eyes to Form Shadows
26. Ricardo Villalobos - Enfants (Chants)
27. Nick Drake - Three Hours
28. The Mountain Goats - No Children
29. The Congos - Fisherman
30. Iron & Wine - Promise What You Will
31. Stereolab - Cybele's Reverie
32. Novos Baianos - Preta Pretinha
33. Loudon Wainwright III - The Picture
34. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
35. Caetano Veloso - Nine Out of Ten
36. Palace Brothers - All Is Grace
37. Deerhoof - Milk Man
38. Bob Dylan - Blowin' in the Wind
39. Morphine - You Look Like Rain
40. Open Mike Eagle feat. Has-Lo - 95 Radios
41. Comus - Drip Drip
42. John Coltrane - Kulu Sé Mama (Juno Sé Mama)
43. Burial - Archangel
44. Gal Costa - Tuareg
45. Phosphorescent - Mrs. Juliette Low
46. Grimes - Oblivion
47. Miles Davis - Shh/Peacefull
48. Pete Rock & C.L. Smooth - T.R.O.Y.
49. Jorgé Ben - Oba, Lá Vem Ela
50. Jessica Bailiff - Disappear
51. Baaba Maal & Mansour Seck - Djam Leelii
52. Townes van Zandt - Kathleen
53. The Microphones - I Want Wind to Blow
54. Vashti Bunyan - Come Wind Come Rain
55. Liars - The Other Side of Mt. Heart Attack
56. Steve Reich - Violin Phase
57. Autechre - Bike
58. Shigeru Umebayashi - Yumeji’s Theme
59. Lapsed - Twilight, Part 10
60. Dizzee Rascal - I Luv U
61. Digable Planets - For Corners
62. Julia Holter - Marienbad
63. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Rigal
64. Fausto - Lembra-me um Sonho Lindo
65. Sambassadeur - Between the Lines
66. UA - そんな空には踊る馬 [(Sonna Sora ni wa Odoru Uma]
67. Catherine Ribeiro + Alpes - Paix
68. Shygirl - BB
69. Primus - John the Fisherman
70. Cat Power - We All Die
71. John Talabot - Naomi
72. Bill Withers - Grandma's Hands
73. Peaking Lights - All the Sun That Shines
74. Violeta Parra - Qué dirá el santo Padre
75. Shiina Ringo - やっつけ仕事
76. Six Organs of Admittance - Khidr and the Fountain
77. Penguin Cafe Orchestra - The Sound of Someone You Love Who's Going Away and it Doesn't Matter
78. Kenji Kawai - Floating Museum
79. Lhasa - De Cara a La Pared
80. Yo La Tengo - Let's Save Tony Orlando’s House
81. Amália Rodrigues - Com Que Voz
82. Grouper - Vapor Trails
83. Linton Kwesi Johnson - Sonny's Lettah (Anti-sus Poem)
84. Bearsuit - Itsuko Got Married
85. Jennifer Lara - I'm in Love
86. Papa M - I Am not Lonely with Cricket
87. Fela Kuti - Roforofo Fight
88. Can - Moonshake
89. Koreless - Lost in Tokyo
90. Janis Ian - At Seventeen
91. Pole - Krarussell
92. Rosalía - Malamente (Cap.1: Augurio)
93. Luzmila Carpio - Wayk'O Wayk'Osta
94. So Inagawa - Selfless State
95. Akiko Yano – ただいま。[Tadaima.]
96. Lambchop - The Man Who Loved Beer
97. Julianna Barwick - One Half
98. Erykah Badu - ... & On
99. Venetian Snares - Hajnal
100. Sonny Sharrock - Portrait of Linda in Three Colors, All Black
Bubbling Under:
101. Orion Rigel Dommisse - You Are Alive
102. Current 93 - A Song for Douglas After He's Dead
103. John Fahey - Fare Forward Voyagers
104. Karoline Wallace - Plis Rosalin
105. Kate Bush - Wuthering Heights
106. OG Maco - U Guessed It
107. Four Tet - Angel Echoes
108. Brian Eno - An Ending (Ascent)
109. Tetê Espíndola - Vida Cigana
110. Algiers - Can the Sub_Bass Speak?
111. Judee Sill - Crayon Angels
112. Maria del Mar Bonet - Les Illes
113. Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore
114. The Books - Tokyo
115. Jun Togawa - さよならをおしえて
116. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
117. Tortoise - Djed
118. Svitlana Nianio - Сад
119. Jeanne Lee - Sundance
120. Dos Monos - Rojo
121. Neutral Milk Hotel - King of Carrot Flowers, pt. 1
122. Françoise Hardy - Le temps de l'amour
123. Talking Heads - Once in a Lifetime
124. SOPHIE - BIPP
125. Sun Ra - Atlantis
126. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
127. A.A.L (Against All Logic) - Alucinao
128. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain
129. Battles - Atlas
130. Aphex Twin - Heliosphan
131. Dead Kenndys - Holiday in Cambodia
132. Marianne Faithfull - As Tears Go By
133. Nico - These Days
134. Erika de Casier - Little Bit
135. WWWater - Screen
136. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay
137. Boudewijn de Groot - Naast Jou
138. Spinvis - Bagagedrager
139. The Tammys - Egyptian Shumba
140. Metá Metá - Três Amigos
141. Casiotone for the Painfully Alone - Toby, Take a Bow
142. Tara King Th - Fourth Dimension
143. Death Grips - No Love
144. SZA - Drew Barrymore
145. Big Blood - Graceless lady
146. Songs: Ohia - Didn't it Rain
147. JPEGMAFIA - Baby I'm Bleeding
148. Deltron 3030 - 3030
149. Dirty Three - Authentic Celestial Music
150. Animal Collective - Grass
151. múm - We Have a Map of the Piano
152. Waldjinah - Ngelam-Lami
153. Charles Mingus - Track C - Group Dancers
154. clipping. - Blood of the Fang
155. Blondie - Heart of Glass
156. Red House Painters - Medicine Bottle
157. Jackson C. Frank - Milk and Honey
158. The Field - Over the Ice
159. William Parker - Where Do You Send the Poem
160. Haley Heynderickx - No Face
161. Elza Soares - A mulher do fim do mundo
162. Dr. Octagon - No Awareness
163. Sandy Bull - Blend
164. William Basinski - dlp 1.1
165. Kettenkarussell - Maybe
166. France Gall - Faut-Il Que Je T'aime
167. The Blood Brothers - Laser Life
168. Kate NV - Plans
169. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
170. Caroline Polachek - So Hot You’re Hurting My Feelings
171. Viktor Vaughn - Let Me Watch
172. Yusef Lateef - The Plum Blossom
173. Alton Ellis & The Flames - Cry Tough
174. Elizete Cardoso - Chega de Saudade
175. Noname - Rainforest
176. Frank Ocean - Pyramids
177. Maurizio - Domina (Maurizio mix)
178. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
179. Mariya Takeuchi - Plastic Love
180. Yasume - The Prevailing Wind
181. Love - Alone Again Or
182. Haru Nemuri - ゆめをみよう
183. Black Uhuru - Youth of Eglington
184. Cocteau Twins - Lorelei
185. Nihiloxica - Diggi Dagga
186. Doc Watson - Walk on Boy
187. The Fading Collection - The Prince
188. Sylvie Vartan - Par Amour, Par Pitié
189. Young Fathers - I Heard
190. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
191. Charli XCX - claws
192. Black Devil - H Friend
193. Tom Zé - Mã
194. Sonic Youth - Teen Age Riot
195. Talulah Gosh - Beatnik Boy
196. Os Tincoãs - Deixa a gira girá
197. Elder Ones - Dance of the Subaltern
198. Wendy Rene - After Laughter (Comes Tears)
199. Dandy Livingstone - Rudy, A Message to You
200. Natalia Lafourcade - Soledad y el mar
201. Grace Jones - Private Life
202. Aesop Rock - Get Out of the Car
203. Little Simz - 101 FM
204. Lisa Germano - Guessing Game (Or the Music Business)
205. Jon Hopkins - Open Eye Signal
206. milo - geometry and theology
207. Tullycraft - Stowaway
208. The Shangri-Las - Remember (Walkin' in the Sand)
209. Augustus Pablo - King Tubby Meets the Rockers Uptown
210. Sol Seppy - Enter One
211. Belle and Sebastian - Get Me Away from Here, I'm Dying
212. Stina Nordenstam - When Debbie's Back From Texas
213. Final Fantasy - This Lamb Sells Condos
214. Lil Mariko - Shiny
215. Pixies - Debaser
216. Princess Nokia - Tomboy
217. Jessica Pratt - Half Twain the Jesse
218. Broken Social Scene - Anthems for a Seventeen Year-Old Girl
219. Calexico - The Ride (Pt. II)
220. Namasenda - 14 Boy
221. Pantha du Prince - Saturn Strobe
222. Danny L Harle - Broken Flowers
223. María Isabel - The 1
224. Lido Pimienta - Nada
225. Ana Moura - Leva-me Aos Fados
226. Koffee - Toast
227. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
228. Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken
229. Akina Nakamori - 少女A
230. Jean Plum - Back to You
231. Matana Roberts - Her Mighty Waters Run
232. Es - Sädekellot
233. Jim O'Rourke - Ghost Ship in a Storm
234. Meg Baird - Dear Companion
235. Os Tubarões - Labanta braço
236. CocoRosie - Butterscotch
237. Sarathy Korwar - Bol
238. Nic Jones - Canadee-I-O
239. Mariee Sioux - Wizard Flurry Home
240. Azealia Banks feat. Lazy Jay - 212
241. Janelle Monáe - Dance Apocalyptic
242. The Upsetters - Zion's Blood
243. The Dixie Cups - Iko Iko
244. Ini Kamoze - Wings with Me
245. Antony and the Johnsons - Cripple and the Starfish
246. Leon Vynehall - Blush
247. Immortal Technique - Peruvian Cocaine
248. Matt Elliott - The Kursk
249. Kokoroko - Abusey Junction
250. EL-P - Deep Space 9mm
5
geplaatst: 13 juni 2022, 17:34 uur
ArthurDZ schreef:
Ik heb Koen wel al mogen ontmoeten in het echt, ujelly? Alle hoge verwachtingen werden overigens ingelost, hopen maar dat Gretz hem spoedig nog eens meeneemt naar België voor een concertje, wat jij Koen
(quote)
Yess, helemaal zin in. Sowieso staat een meeting met Johnny Marr inmiddels hoog op m'n verlanglijstje.
AOVV schreef:
Ik moet nog 26 liedjes beluisteren en evenveel bijhorende stukjes lezen, maar ik kan zeggen dat ik erg blij ben nog eens een lijst integraal te volgen. Al veel mooie muziek kunnen ontdekkingen dankzij jouw diverse omzwervingen, Koen, waarvoor dank! Anderzijds vind ik het, als ik dit weer allemaal lees, soms wel spijtig dat je bij de albums zelf niet vaker wat neerpent. Maar goed, waar een topic als de Super-Tip-Topper dan nog voor dient, zie!
Graag gedaan! En nu deze reis erop zit, beloof ik mijn aandacht de komende maand weer op mijn achterstand in het Super-Tip-Topper te richten.

remcodurez schreef:
Bedankt voor de mooie en interessante trip door jou top 100. Ik heb niet veel gepost, maar heb het meeste met plezier gelezen en beluisterd. Het luisteren zal overigens nog meer gebeuren komende weken!
Bedankt voor het compliment.

niels94 schreef:
Hmm, als dit ervoor nodig is, ben ik er voorlopig content mee I Could Live in Hope als erg fijne 4*-plaat te blijven zien...
Allicht een verstandige houding.

1
geplaatst: 13 juni 2022, 17:38 uur
Wat een lijst, wat een prachtige begeleidende stukjes vooral. Chapeau! Heb je ook een Spotifylijstje van de gehele top 250?
1
geplaatst: 13 juni 2022, 17:40 uur
Nee, die heb ik helaas niet, maar ik wil 'm later deze week best maken (woensdag of donderdag heb ik daar wel tijd voor).
1
geplaatst: 13 juni 2022, 17:41 uur
Dat verhaal bij Low blijft indrukwekkend 
Wat een lijst, hulde! Ga binnenkort weer verder met m'n luistertocht door al deze albums. Hou van je Koen, ongetwijfeld tot snel

Wat een lijst, hulde! Ga binnenkort weer verder met m'n luistertocht door al deze albums. Hou van je Koen, ongetwijfeld tot snel

1
geplaatst: 13 juni 2022, 17:41 uur
Ondanks dat ik het merendeel niet ken is het dan wel weer enorm opveren bij nummers en artiesten die mij ook veel doen (Joni bijvoorbeeld) en was het bijzonder leesvoer.
1
geplaatst: 13 juni 2022, 18:23 uur
Koen
Ik loop nog een behoorlijk stuk achter met het lezen, maar het surplus aan likes komt later nog je kant op
Ik loop nog een behoorlijk stuk achter met het lezen, maar het surplus aan likes komt later nog je kant op
4
geplaatst: 13 juni 2022, 18:42 uur
Koenr schreef:
Words is al sinds 2007 mijn favoriete nummer aller tijden. Daar gaat nooit meer iets overheen. Toch?
Words is al sinds 2007 mijn favoriete nummer aller tijden. Daar gaat nooit meer iets overheen. Toch?
Beter van niet he? Met dat verhaal in gedachten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.