menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
avatar van kemm
Veelbelovend begin. Zonder guilty pleasures, maar Young Folks dan toch meer dan Trick Me hoor

Heerlijk weerzien met Stepping Into Tomorrow. Shades of Blue vroeger echt grijsgedraaid, maar intussen al jaren niet meer gespeeld. Die moet nodig nog eens uit de kast.

Misterfool
Kelis is jeugdsentiment voor me. Young folk vind ik een geweldig popnummer. Gaaf begin Panjoe!

avatar van herman
Leuk om Fa Fa Fa weer eens tegen te komen inderdaad. Ben heel benieuwd naar de nummers die ik niet ken, want wat ik wel ken is allemaal erg leuk!

avatar van Gretz
Wat herman zegt. Leuk om nummers als, Young Folks, Trick Me en Take Me Out terug te zien komen. Sumie is ook geweldig!

avatar van tbouwh
Take me out, mooi!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
#90 Lana Del Rey - Video Games [Joris Voorn Edit] | Link
Album: geen album (2013) | Discogs

Vaak krijg ik niet zo veel mee van nieuwe popmuziek, daarvoor heb ik simpelweg de interesse in het genre niet. Maar onder een kennismaking met de mooie, diepe stem van Lana Del Rey kon ik echt niet uit, na een hele reeks remixen door in mijn ogen vooraanstaande artiesten (Four Tet, Moodymann, Damon Albarn, Joris Voorn…), en een indrukwekkend liveduet met Bobby Womack op YouTube. Deze dromerige edit van haar hit Video Games is mij het liefst.


#89 Caesars (Palace) - Jerk It Out | Link
Album: Love for the Streets (2002) | MusicMeter

Nog een nummer dat ik helemaal kapot heb gedraaid in mijn indierocktijd. Een one-hit-wonder, deze band met de constant veranderende naam (The Caesars, Caesars of Caesars Palace? wat maakt het ook uit…): ik kan me geen enkel ander nummer van de groep voor de geest halen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat deze fantastisch opgewekt is, natuurlijk.


#88 Polysics - Tei! Tei! Tei! | Link
Album: Now Is the Time! (2006) | MusicMeter

Robotrock, noemen deze Japanners hun muziek zelf. Ik moet zeggen dat het niet echt uit maakt hoe je het noemt, want welk referentiekader je ook gebruikt, ik heb nog nooit zoiets gehoord - okee, als ik het moet proberen: hyperactieve elektronische punk, of zoiets? Als puber vond ik het in ieder geval geweldig tegendraads, zo geweldig dat ik ze zelfs een keer live ben gaan zien in Paradiso. De programmeur van Paradiso was niet helemaal wakker toen hij zijn werk deed, geloof ik, want ze waren geboekt op een studentenfeest, en de studenten wisten niet wat ze hiermee aan moesten. Gelukkig waren er een tiental mensen speciaal voor Polysics gekomen: een stuk of 8 van die Japan-emo’s, en twee knetterstonede jongens - mijn neef en ik. Ondanks het gegooi met bier vanaf de dansvloer (sja, je kan ook niet verwachten dat de gemiddelde uitgaande student dit leuk gaat vinden) was het best een briljant optreden. Wie dit leuk vindt: check ook I My Me Mine!


#87 Bob Dylan - The Man in Me | Link
Album: New Morning (1970) | MusicMeter

Voordat mijn liefde voor muziek zich openbaarde, was ik al wel een echte filmfreak. Ik verzamelde stapels met DVD’s, en het is dan ook niet heel gek dat mijn eerste stapjes in de muziekwereld werden aangespoord door filmsoundtracks. The Man in Me zal voor mij altijd verbonden blijven met The Big Lebowski, waarin het de geniale openingscredits van gepaste muzikale omlijsting voorziet. Niet alleen kudo’s naar Bob dus, maar ook naar Joel en Ethan Coen.


#86 Kasabian - LSF (Lost Souls Forever) | Link
Album: Kasabian (2004) | MusicMeter

Kasabian, waarop de gelijknamige band de indierocksound aanvult met electronica, was één van de eerste albums die ik aanschafte toen ik fysieke muziek begon te verzamelen, en zal daarmee hoog in mijn lijst van meest afgespeelde albums ooit staan. Lost Souls Forever, die ik kende van MTV (in die tijd stond dat nog daadwerkelijk voor Music TeleVision), was de reden dat ik dat album heb gekocht, en blijft een fantastisch nummer.


#85 Gang Starr - Full Clip | Link
Album: Full Clip: A Decade of Gang Starr (1999) | MusicMeter

Exemplarisch nummer voor goede hiphop uit het eind van de jaren ’90. Een typische - simpele, maar mooi afgewerkte geweldig effectieve - productie van DJ Premier, met daarover de foutloze flow, delivery en lyrics van wijlen MC Guru.


#84 Razorlight - Golden Touch | Link
Album: Up All Night (2004) | MusicMeter

Razorlight is één van die bandjes waarbij ik stoer kan zeggen dat ik ernaar luisterden voor ze doorbraken. Ik kan me nog een concert herinneren in de kleine zaal van de Melkweg, waarbij ze bijna alleen maar nummers van hun album Up All Night speelden. Dit is jarenlang één van mijn favoriete nummers aller tijden geweest. Hoewel ik me daar nu niet zo veel meer bij voor kan stellen, blijft het een puik nummer, véél beter dan de troep die ze later hebben uitgebracht en die ze groter succes heeft gebracht - op mijn werk hoor ik zo nu en dan nog steeds dat vreselijke America langskomen.


#83 Zero 7 ft. Sophie Barker - In the Waiting Line | Link
Album: Simple Things (2001) | MusicMeter

Simpelweg heerlijke loungemuziek.


#82 Moodymann - Sloppy Cosmic | Link
Album: Moodymann (2014) | MusicMeter

Moodymann, legende van de soulvolle house, die Funkadelics epische Sloppy Cosmic onder handen neemt. Het is een understatement van jewelste als ik zeg dat het resultaat er mag wezen, en al duurt het meer dan 11 minuten lang, dat is geen minuut te veel.


#81 Organized Konfusion - Bring It On | Link
Album: Stress: The Extinction Agenda (1994) | MusicMeter

Dreigende hiphop van de bovenste plank. De boze beat zet een grimmige toon, en de twee MC’s scheuren hem aan stukken. Vooral Pharaohe Monche is werkelijk beestachtig bezig.

avatar van pjh1967
Caesars (Palace)
"It's Not the Fall That Hurts" staat in mijn top 100, maar "Jerk It Out" is ook top !!

avatar van VladTheImpaler
Franz Ferdinand en Kasabian in de eerste twee updates, daar word ik blij van

avatar van tbouwh
Ha, Jerk it Out! die vond ik helemaal geweldig in de periode dat ik Fifa 2004 nog speelde

avatar van Teunnis
Ik ken hem dan weer van SSX 3. Heerlijk! Wat stond daar een hoop fijne muziek op

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
#80 Baby Huey - Hard Times | Link
Album: The Baby Huey Story : The Living Legend (1971) | MusicMeter

Apart dat dit (door Curtis Mayfield geproduceerde) album, het enige van Baby Huey, de ondertitel The Living Legend draagt, terwijl hij ten tijde van de release al aan een overdosis was overleden… Anyway, doordat dit album tot in den treure werd gesampled door hiphopartiesten, werd het later pas een echte klassieker en heb ik er kennis mee mogen maken. Hard Times is met recht de meest gesamplede track van het album, zijn hoge, warme stem komt geweldig uit de verf.


#79 Young Fathers - I Heard | Link
Album: TAPE TWO (2013) | MusicMeter

Young Fathers maken een uniek soort bezwerende oermuziek, met duistere elektronische instrumentatie en een hiphopinslag. Ik vind het fantastisch, en kan zeker de eerste twee TAPEs aan iedereen aanraden. I Heard is voor mij hun beste nummer, en laat zien wat ik met die vage eerste zin bedoel, met bovendien een goeie showcase van de zangcapaciteiten van de drie heren. Live is dit ook een hele belevenis trouwens; de mannen staren voor zich uit alsof het publiek niet bestaat, en bij de meer uptempo nummers gaan ze met zijn drieeën helemaal los.


#78 Daphni - Ye Ye | Link
Album: JIAOLONG (2012) | MusicMeter

Een ongemakkelijk dancenummer, dat tegelijk gekunsteld en organisch klinkt. De bassline, harde kicks en de willekeurig opkomende ‘Ye’s doen het helemaal voor mij. Knap staaltje sound engineering van de man die beter bekend is als elektronische popproducer en –muzikant Caribou.


#77 UNKLE ft. Kool G Rap - Guns Blazing (Drums of Death, Pt. 1) | Link
Album: Psyence Fiction (1998) | MusicMeter

Eén van de eerste electronica-geörienteerde albums die ik ging luisteren was Psyence Fiction, die ik aangeraden kreeg toen ik als enthousiaste 16-jarige O Green World van Gorillaz aan een vriendin liet horen. Dit album van UNKLE, in 1998 bestaande uit James Lavelle en DJ Shadow, is bij mij een beetje in vergetelheid geraakt, maar toen ik het laatst weer luisterde merkte ik dat het na al die jaren niets aan kracht heeft ingeboet. Uit mijn vele favorieten van het album kies ik voor deze ruige opener, inclusief lange scifi-intro, een hiphoptrack met raps van grootheid Kool G Rap.


#76 Rokia Traoré - Dounia | Link
Album: Tchamantché (2008) | MusicMeter

Een soort psychedelisch bluesnummer uit Mali, van een album waar ik op stuitte toen ik de hoog beoordeelde Afrikaanse sectie van MusicMeter afstruinde. De opbouw is prachtig: Rokia Traoré begint ingetogen en laag, ondersteund door enkel een gitaar, het nummer zwelt op, percussies worden langzaam maar zeker toegevoegd, de stem van Rokia gaat omhoog, een geniaal stukje gitaarspel volgt, de zang wordt haast hysterisch, en het geheel sterft langzaam weg tot enkel een bonzende trom overblijft.

#75 Booka Shade - In White Rooms | Link
Album: Movements (2006) | MusicMeter

In de periode dat ik meer naar dance ging luisteren, werd me op MusicMeter een aantal albums aangeraden die toppers in het genre zouden zijn (ik geloof dat met name Titmeister, Mjuman en GrafGantz me hier flink bij hebben geholpen), en Movements was er één van. Supertoegankelijke, maar goed in elkaar zittende tech house, met hele fijne melodische deuntjes. Dit was al gelijk mijn favoriet, en ik heb niet veel reden om daarvan af te zien. Ik heb Booka Shade wel live gezien, maar dit nummer deden ze niet en dat vond ik wel jammer: lijkt me een geweldig handjes-in-de-lucht-momentje.


#74 CunninLynguists ft. Masta Ace - Seasons | Link
Album: Southernunderground (2003) | MusicMeter

De ekte ekte underground backpackershiphop, dat maken CunninLynguists toch wel. Dat doet natuurlijk niets af aan de kwaliteit, want hoewel hun muziek de tand des tijds voor mij niet echt heeft doorstaan, ze hebben door de jaren heen een hele berg aan prima tracks afgeleverd. Dit blijft wel de beste: de productie van RJD2 is hemels, met wat ik eerder ooit eens heb omschreven als ‘die blikkerige tikken’, en de rappers (de mannen van CunninLynguists zelf, aangevuld met undergroundgrootheid Masta Ace) stellen verre van teleur.


#73 Darkside - The Only Shrine I've Seen | Link
Album: Psychic (2013) | MusicMeter

Psychic, een album met elektronische rockmuziek dat gitarist Dave Harrington en houseproducer Nicolas Jaar onder de naam Darkside maakten, vind ik één van de beste platen van de afgelopen paar jaar, en ik draai hem nog geregeld. Maar ook live zijn Darkside top, maar hun muziek wordt daarbij wel op een hele andere manier gebracht: waar het album heel ingetogen is, bouwen ze live een heus feestje. Door hun optreden dit jaar ben ik de muziek dan ook best anders gaan beleven, en The Only Shrine I’ve Seen is daar het ultieme voorbeeld van. Voor mij was het eerst een grijze mus op het album (een grijze mus is misschien overdreven, maar ach, het gaat om het dramatische effect), maar door de sprankelende, een kwartier durende live-uitvoering waardeer ik het nu als geen ander.


#72 The Kinks - Waterloo Sunset | Link
Album: Something Else by the Kinks (1967) | MusicMeter

Een groot deel van deze lijst is niet ouder dan ik zelf ben, maar dankzij mijn ouders heb ik toch best een aardige dosis oudere muziek meegekregen. Mijn vader luisterde toen ik jong was veel naar muziek uit de jaren ’60, waarbij The Doors zijn absolute favoriet waren - dat The Doors de favoriete band is van je vader is geen anomalie bij mensen uit mijn generatie, heb ik meermaals gehoord. The Kinks vind ik zelf iets leuker, misschien niet heel vreemd als je kijkt welke invloed hun sound heeft gehad op de indie-bandjes waar ik zo veel naar heb geluisterd. Waterloo Sunset vind ik hun beste.


#71 Bill Withers - Who Is He [Henrik Schwarz Edit] | Link
Album: geen album (2009) | Discogs

Als liefhebber van soulmuziek die de wereld van dance in is gerold heb ik een zwak voor edits van soulnummers. Nu is Bill Withers sowieso één van mijn favoriete zangers, als zijn nummer door elektronische duizendpoot Henrik Schwarz tot een minimalistisch housenummer wordt omgetoverd, waarbij de soul ondanks het minimalisme zeker niet uit het nummer verdwijnt, ben ik helemaal een blije jongen.

avatar van Teunnis
Ye Ye en In White Rooms

Lukk0
Fijn om Daphni weer eens te horen, heerlijke drive. En die Henrik Schwarz Edit

avatar van Masimo
Teunnis schreef:
Ik ken hem dan weer van SSX 3. Heerlijk! Wat stond daar een hoop fijne muziek op
Hier ook door SSX - erg tof nummer. Ook een mooie notering voor 'Hard Times'!

avatar van hoi123
Young Fathers

avatar van Funky Bookie
Leuke uitleg bij The Kinks

Misterfool
Darkside

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik weet niet of ik er vandaag nog aan toekom om te updaten, ik heb een cursus tot laat. Leuk dat er i.i.g. actief wordt meegelezen.

avatar van kemm
Sterke update met een aantal favorietjes, zoals Rokia Traoré Heerlijk bezwerend nummer inderdaad.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
#70 Federico Albanese - Carousel #3 | Link
Album: The Houseboat and the Moon (2014) | MusicMeter

Het mooie aan de piano vind ik, dat het één van de weinige instrumenten is die zonder enige toevoeging in hun ééntje een compleet nummer kunnen dragen - daar ben ik als hobbygitarist best jaloers op. Bovendien hou ik van het volle geluid dat uit zo’n ding komt. Nu is er tegenwoordig een hele schare aan artiesten die deze eigenschappen combineren met ondersteuning van strijkers en elektronica, wat voor mij een heel waardevolle toevoeging is - zeker live. Het dit jaar uitgebrachte album van Federico Albanese, waar Carousel #3 op staat, is voor mij een voorbeel van wat hiermee mogelijk is: een solopianist die zijn luisteraars met behulp van sfeervolle ambient en strijkers een dromerige reis in audiovorm voorschotelt. Maar als hij hem, zoals bij bovenstaande linkje, solo speelt, klinkt het misschien nog wel mooier.


#69 CYNE - First Person | Link
Album: Time Being (2003) | MusicMeter

Met recht een underground klassieker, deze track van Cultivate Your New Experience, een groep bestaande uit twee producers met gevoel voor de juiste melodietjes en harmonietjes, en twee rappers (tegenwoordig nog maar één) die vooral filosofische en politieke thema’s aansnijden. Hogeschoolhiphop dus, hiphop met diepgang, maar grappig genoeg ligt hun muziek juist heel gemakkelijk in het gehoor, en dát is eerder hun kracht.


#68 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood | Link
Album: Animal Tracks [US Version] (1965) | MusicMeter

Nog één van mijn favoriete jaren ’60 nummers, een uitvoering van een compositie die vele malen is opgenomen - o.a. door Nina Simone en Joe Cocker. Ik speel dit nummer ook geregeld zelf op mijn gitaar, maar de beste uitvoering is deze versie van zelfverklaarde rhythmandbluesband (ja, dit is wat destijds R&B was) The Animals.


#67 RJD2 - Smoke & Mirrors | Link
Album: Deadringer (2002) | MusicMeter

Instrumentale hiphop van de hoogste orde, waarin een zangsample, die door RJD2 vakkundig uit Marion Blacks lome Who Knows is geknipt, door de downtempo instrumentatie een compleet andere tint krijgt.


#66 Tony Allen - Ariya | Link
Album: No Discrimination (1979) | MusicMeter

Sinds ik via The Good, the Bad & the Queen met Tony Allen, drummer van Fela Kuti, in aanraking ben gekomen, ben ik steeds meer liefhebber geworden van Afrikaanse muziek. Deze track van Allen heeft dat voor Afrobeat typische flexibele ritme en die geweldige drive, waardoor het niet alleen een lekkere begeleiding is voor een zomerse namiddag, maar ook uitermate geschikt voor op de dansvloer.


#65 Killer Mike - Don't Die | Link
Album: R.A.P. Music (2012) | MusicMeter

Driedelig zogenaamd ‘storytelling’ rapnummer, waarin een fictieve ontmoeting met foute politieagenten wordt beschreven door boze brombeer Killer Mike. Niet een doorsnee verhaal over hoe slecht alle politieagenten wel niet zijn, Mikes vader was immers zelf een politieagent en hij zegt geregeld dat hij niets dan respect heeft voor agenten, maar een aanklacht tegen onrechtvaardig politiegeweld. Actuele shit, dus. De productie van El-P benadrukt het driedelige aspect, want bij ieder van de drie delen hoort een totaal andere beat - de één nog lekkerder dan de ander.


#64 Muddy Waters - Mannish Boy | Link
Album: The Real Folk Blues (1966) | MusicMeter

Als klein jongetje vond ik de bluesmuziek van Muddy Waters, met zijn stijl die zo puur is en een persoonlijkheid die zo innemend klinkt dat het niet eens uitmaakt hoe zuiver hij zingt, altijd al geweldig. Dit is wellicht zijn bekendste nummer, dat constant terugkerende, met mondharmonica ondersteunde riffje staat in het collectieve bluesgeheugen gegrift. Het begint al met die eerste ‘Ooooooooooh yeaaah,’ en wordt alleen nog maar mooier als de kreten uit het publiek de kop opsteken.


#63 Boards of Canada - Everything You Do Is a Balloon | Link
Album: Hi Scores (1996) | MusicMeter

Lang, episch, instrumentaal nummer van dit Schotse (en dus niet Canadese) experimentele electronicaduo. Een kleine twee minuten alleen maar opborrelende holle synthbubbels, gevolgd door een zware, diepe, schurende beat die alleen maar mooier en mooier wordt naarmate er steeds meer melodieuze elementjes aan worden toegevoegd.


#62 Lee Moses - Hey Joe | Link
Album: Time and Place (1971) | MusicMeter

Het heeft heel lang geduurd voor ik vrouwenstemmen ben gaan waarderen, maar gek genoeg heb ik altijd wel een voorliefde gehad voor hoge mannenstemmen. Deze uitvoering van de alom bekende klassieker, die op min of meer dagelijkse basis mijn richting op wordt gequote (het standaardritueel: mensen zien me, groeten met met een ‘hey, Joe,’ kijken even bedenkelijk, grinniken, en voegen met een guitige grijns toe, ‘where are you going with that gun in your hand?’), is door Lee Moses, wiens album Time and Place onder de mindere soulgoden wordt gerekend - heb ik geloof ik ooit op de albumpagina gelezen. Zijn raspende hoge stem past dit nummer als gegoten.


#61 The Hives - Hate to Say I Told You So | Link
Album: Veni Vidi Vicious (2000) | MusicMeter

Als ik ooit in mijn leven een echte ‘fan’ was, dan was dat in de periode dat ik idolaat was van de Zweedse band The Hives. Zeker dankzij de liveoptredens die ik heb gezien, waarbij frontman Howlin’ Pelle Almqvist als een wervelwind over het podium stuiterde, met zijn microfoon slingerde en op de speakers klom, vond ik deze band werkelijk geweldig. Hoewel ik me niet kan herinneren wanneer ik ze voor de laatste keer heb opgelegd, ik waan me als ik een nummer als Hate to Say I Told You So hoor weer eventjes dat jonge ventje, dat in twee jaar tijd deze band drie keer live zag (wat destijds een schandalige aanslag op mijn zakgeld was) en springend mee stond te schreeuwen.

avatar van Arrie
Beste versie van Don't Let Me Be Misunderstood is wat mij betreft van Santa Esmeralda.

Superinteressante lijst trouwens. De Henrik Schwarz edit van Bill Withers is een erg mooie ontdekking. Ik ga ook nog wel het een en ander uit deze lijst beluisteren.

En Hate to Say I Told You So blijft een heerlijk nummer.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
#60 Atmosphere - Hockey Hair | Link
Album: You Can't Imagine How Much Fun We're Having (2005) | MusicMeter

Atmosphere maakt hiphop die ook toegankelijk is voor de niethiphopper, maar het sterkst vind ik deze groep, bestaande uit producer Ant en rapper Slug, als ze juist meer traditionele rechttoe rechtaan hiphop maken. Niet gek dat ik het album waar Hockey Hair vanaf komt het beste kan waarderen, en hoewel deze track binnen het album niet erg opvalt is het een (en blijkbaar, aangezien ik hem voor deze lijst heb geselecteerd, dé) persoonlijke favoriet binnen hun oeuvre.


#59 Afel Bocoum, Damon Albarn, Toumani Diabaté & Friends - Makelekele | Link
Album: Mali Music (2002) | MusicMeter

Heel erg vet, en uniek, nummer dat Damon Albarn maakte in samenwerking met een groep Malinese muzikanten. Wellicht bekend bij de gemiddelde televisiekijker, omdat het de begeleiding was van de jaarlijkse Africa Month op Animal Planet, maar voor mij vooral een hoogtepunt door de combinatie van Afrikaanse bezwerende muziek ondersteund door koortjes met zware, basgeoriënteerde elektronica.


#58 Camp Lo - Luchini AKA This Is It | Link
Album: Uptown Saturday Night (1997) | MusicMeter

Heerlijk feel-good hiphopnummer, waarvan de productie is gefixeerd op een behoorlijk fijne sample. De rappers weten bovendien raad met de beat, en leveren verses die er precies bij passen.


#57 DJ Shadow - Midnight in a Perfect World | Link
Album: Endtroducing… (1996) | MusicMeter

Endtroducing… is een heel historisch relevant, want mijlpaal in de kunst van het samplen, maar bovenal heel prettig album van DJ-grootheid Shadow. Ondanks de gebroken beats, die zijn producties vaak toch wat chaotisch maken, weet hij op Midnight in a Perfect World een fijne vredige geluidscollage te produceren.


#56 Soul Intent - Biterphobia | Link
Album: geen album (1995) | Discogs

Eén van de eerste releases van Eminem, nog vóór zijn debuutalbum Infinite, waarop hij al zijn enorme rapcapaciteiten tentoonstelt. Het moordende tempo van de productie (meestal ligt hiphop zo rond de 90 beats per minute, deze track gaat richting de 130) is voor Em geen obstakel, zo laat hij duidelijk horen.


#55 The Zombies - She's Not There | Link
Album: Begin Here (1965) | MusicMeter

Lichtvoetig popnummer van Britse band The Zombies, weer zo’n track waarin het indierockgeluid van de 21e eeuw al een mooie voorganger heeft. De hoge zangstem van Colin Blunstone wordt mooi omlijst met wollige toetsenklanken en zachtaardige percussie.


#54 Erik Satie - Gnossienne no. 1 | Link
Album: geen album (1893) | Wiki

Fantastische solopianocompositie van Erik Satie. Ik vind het altijd zo mooi om dit live te horen, omdat de uitvoering van het nummer sterk afhankelijk is van het tempo en de kracht waarmee de pianist het speelt.


#53 The Pharcyde - Passing Me By | Link
Album: Bizarre Ride II the Pharcyde (1992) | MusicMeter

Nog een feelgood hiphopnummer, maar dan nét wat klasses beter - vandaar ook de hogere notering, natuurlijk. Ik heb meer affiniteit met The Pharcydes album Labcabincalifornia, dat door hiphopheld J Dilla werd geproduceerd, maar deze fijne track doet zelfs de betere nummers van dat album verbleken.


#52 Spor - Aztec | Link
Album: geen album (2009) | Discogs

Fantastische ruige drum and bass met een flinke dot neurofunk. Al vijf jaar een graag gehoorde knaller op DnB-feestjes, waar ik al zo’n tien jaar met veel plezier naar toe ga.


#51 Blockhead - Insomniac Olympics | Link
Album: Music by Cavelight (2004) | MusicMeter

Naarmate we hoger op de lijst komen, komen we meer en meer hiphop tegen. Op Insomniac Olympics geen raps, maar verder alle elementen die je in een goede hiphoptrack mag verwachten. Een geinige herinnering die ik bij dit nummer heb, is dat ik het hoorde bij een fragment van een aflevering van Dirty Sanchez (verschrikkelijk programma, ik weet het) waarin twee heren naakt gingen skydiven - op de één of andere manier past het werkelijk perfect.

avatar van aERodynamIC
Satie... altijd mooi.

avatar van Dungeon
De hiphop in je top 100 is in ieder geval dope.

avatar van remcodulac
panjoe schreef:
#54 Erik Satie - Gnossienne no. 1 | Link
Album: geen album (1893) | Wiki

Fantastische solopianocompositie van Erik Satie. Ik vind het altijd zo mooi om dit live te horen, omdat de uitvoering van het nummer sterk afhankelijk is van het tempo en de kracht waarmee de pianist het speelt.


Dat laatste kun je wel stellen. De gelinkte versie is mij veel te snel. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik met deze versie ben opgegroeid.

avatar van -SprayIt-
Echt veel tracks die ook bij mij hoog eindigen! Toplijst dus
#67 RJD2 - Smoke & Mirrors
#65 Killer Mike - Don't Die
#63 Boards of Canada - Everything You Do Is a Balloon
#53 The Pharcyde - Passing Me By
#51 Blockhead - Insomniac Olympics


Op Mali Music is Niger mijn favoriet, wel tof om hier een track van dat album voorbij te zien komen.

avatar van kobe bryant fan
Erg mooie lijst dusver!

avatar van Stefan1979
Mooie lijst hoor.... e.e.a. is nog onbekend maar die ga ik zeker 'bijluisteren'

avatar van Stefan1979
Is er toevallig een Spotify lijstje?

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik zou het wel willen maken, maar ik ben helaas niet erg vaardig met Spotify...

Gisteren was een zware werkdag, maar de volgende update zal spoedig plaatsvinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.